Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Het kan altijd fout gaan.

Re: Het kan altijd fout gaan. 22 jan 2013 15:05 #360082

Ilex schreef:
...Wat kunnen jullie l*llen over iets waar je niks van weet, nl de ware toedracht van aan de grond lopen én de ware uitrusting van het Amerikaanse fregat.
Ha, en laat ik toevallig daar nu juist wél iets over weten. Dit had NOOIT mogen gebeuren.

Wederom, I rest my case...:lol:

Groet,
Rob
Na een periode van stilte ben ik er weer...!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het kan altijd fout gaan. 22 jan 2013 15:31 #360095

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7635
Ilex schreef :
Hans60 schreef :
Erikdejong schreef :
Op dat marine fregat konden ze nog niet eens de windsnelheid aflezen :whistle:

Die maken gebruik van een Belgisch weerstation, een wollen draadje.
Als het draadje wappert dan waait het, als het draadje nat is regent het.....

Ik vind dit stillekes aan zowat het beste wat hier gezegd wordt...
Wat kunnen jullie l*llen over iets waar je niks van weet, nl de ware toedracht van aan de grond lopen én de ware uitrusting van het Amerikaanse fregat.
Belgisch weerstation : Vind ik niet leuk.

Ware toedracht: Klopt weten we niet, gevolg wel.
En de mededeling dat dat schip daar niet behoorde te zijn.
Verdere berichtgeving dat de Amerikaanse hydrografische dienst heeft toegegeven dat in hun digitale kaart van dat gebied, onjuistheden staan. En dat voor alle Marineschepen in dat gebied geld dat ze de papieren kaart moet gebruiken.

De officiele boordapparatuur van dat schip staat op het internet.
(Avenger klasse MCM schepen )

Zeker kunnen we er niet van zijn, maar het begint er erg op te lijken dat er daar fouten zijn begaan. Met als triest restultaat een ferme beschadiging van een koraalrif. :(
I run a tight . . .
Shipwreck !
Laatst bewerkt: 22 jan 2013 15:33 door Tony2920.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het kan altijd fout gaan. 22 jan 2013 15:37 #360096

Inderdaad, het dwarreld totaal een andere kant op, gezien mijn eerste bericht.
Maar het kan altijd fout gaan, ook met de kaart gegevens.

In lengte gebied zit er in de elektronische en dus ook in de papieren, of juist andersom, een onnauwkeurigheid van vaak een halve tot bijna een hele zeemijl.
Dit is in de elektronische kaarten aan te passen door de kaartdatum te veranderen. Probeer het maar eens, je ziet je bootje plots een heel stuk verschuiven.
In de nachtelijke aanloop naar Nrd. Fidji lag er ook een rif een halve mijl West van de oorspronkelijke plek. We hadden geluk dat het rustig weer was, er een stukje boven water stak met wat resten van een radarbaken dat gelukkig wel op de radar zichtbaar werd. We hebben deze gegevens verspreid aan alle cruisers in dit gebied.
Daarnaast zijn er daar binnen het rif stukken die zelfs helemaal niet gecarteerd(?) zijn. Lastig zeilen dus. B)


Gr. Pieter
Zeilen om de wereld; Delivery skipper
YouTube kanaal; Pieter Sailing NED6589
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het kan altijd fout gaan. 22 jan 2013 15:39 #360098

tony je hebt 100% gelijk dat het schip daar niet mocht komen, maar het is en blijft natuurlijk wel de amerikaanse marine en er is geen philipijnse coast guard die ook maar naar de marifoon zal grijpen als hij die , meestal, erg grote vlag ziet wapperen. die kijken wel de andere kant op.

de amerikanen beschouwen de caraibe zee ook als een soort ijselmeer en ze enteren je in internationale wateren, zij zijn graoot, meestal erg groot, dus laat maar. :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het kan altijd fout gaan. 22 jan 2013 15:45 #360102

edlonnee schreef :
2uur terug geüpdatet nieuws:

www.abc.net.au/news/2013-01-21...-philippines/4476824






Klinkt als arrogantie, als ik dit zo lees, vind ik...


jongens lees dit nog is even
Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het kan altijd fout gaan. 22 jan 2013 17:33 #360138

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8410
Saeftinghe schreef :
Dat niet zinken, daar is een prima oplossing voor toch?

't is dat er niet overal koraalriffen liggen om je boot op te parkeren...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het kan altijd fout gaan. 25 jan 2013 09:11 #361094

  • EdSea
  • EdSea's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1141
Laatst bewerkt: 25 jan 2013 09:12 door EdSea.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het kan altijd fout gaan. 25 jan 2013 11:07 #361130

Helaas weer een stukje natuurschoon dat door de arrogantie van de mensheid onherstelbaar vernield word.
Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het kan altijd fout gaan. 25 jan 2013 11:23 #361137

  • JRomkes
  • JRomkes's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5159
dat stukje natuurschoon vernielt anders ook aardig dat kunststukje dat door de mensen gebouwd is :P

al kunnen mijnenbestrijdingsvaartuigen behoorlijk wat hebben :) www.destentor.nl/regio/noordoo...voor-anker-1.2666006
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het kan altijd fout gaan. 25 jan 2013 12:21 #361159

  • Hans60
  • Hans60's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 410
Tony2920 schreef :
Belgisch weerstation : Vind ik niet leuk.

Was ook ietwat cynisch bedoeld. Excuses als ik op andere tenen dan de mijne ben gaan staan.
Ik kan me niet voorstellen dat ze op een marineschip nergens een belangrijke parameter als windsnelheid kunnen aflezen.
Vooral bij het gebruik van bijv. heli's lijkt me dat toch iets wat je wilt weten. En een windsnelheidsmeter is nu ook weer niet dusdanig high-tech dat daar enorme ontwikkelings- of aanschafkosten mee gemoeid zijn. Ik kan dus geen goede reden bedenken waarom zo'n ding er niet op zou zitten...
Laatst bewerkt: 25 jan 2013 12:24 door Hans60.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het kan altijd fout gaan. 25 jan 2013 13:22 #361185

Dit verhaal lezende kom ik tot de conclusie dat het wel heel erg naïef is om te beweren dat een marine schip onvoldoende is uitgerust.
Ook vraag ik mij af hoe groot sommige zeilboten hier moeten zijn om te beweren dat ze beter uitgerust zijn dan een marine schip.

Uit de berichtgeving te lezen heeft de officier van wacht alle signalen genegeerd en zelfs beroep gedaan op de Amerikaans ambassade om zijn aanwezigheid te rechtvaardigen.

We kunnen nu alleen maar hopen dat ze dit schip asap gaan bergen om de schade aan het rif te beperken.
deeltijd 1e officier/kapitein ghv en gepassioneerd zeezeiler
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het kan altijd fout gaan. 25 jan 2013 13:38 #361193

dutch spirit schreef :
Dit verhaal lezende kom ik tot de conclusie dat het wel heel erg naïef is om te beweren dat een marine schip onvoldoende is uitgerust.
Ook vraag ik mij af hoe groot sommige zeilboten hier moeten zijn om te beweren dat ze beter uitgerust zijn dan een marine schip.

Uit de berichtgeving te lezen heeft de officier van wacht alle signalen genegeerd en zelfs beroep gedaan op de Amerikaans ambassade om zijn aanwezigheid te rechtvaardigen.

We kunnen nu alleen maar hopen dat ze dit schip asap gaan bergen om de schade aan het rif te beperken.

dit gaat dus steeds meer lijken op dat reclame filmpje van die amerikaanse kapitein die wil dat de vuurtoren uit de weg gaat :evil:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het kan altijd fout gaan. 25 jan 2013 13:46 #361195

Rev schreef :
Helaas weer een stukje natuurschoon dat door de arrogantie van de mensheid onherstelbaar vernield word.

geduld, de natuur gaat op de lange termijn altijd winnen.
over een flink tijdje zal de opzwellende zon alle leven op aarde beeindigen.
dan heeft de 'natuur' (waar wij natuurlijk niet bij horen) helemaal en voor altijd zijn zin!
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 25 jan 2013 13:46 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het kan altijd fout gaan. 25 jan 2013 16:21 #361233

  • Hans60
  • Hans60's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 410
dutch spirit schreef :
We kunnen nu alleen maar hopen dat ze dit schip asap gaan bergen om de schade aan het rif te beperken.

Ik zou zeggen: leeghalen dat ding, kantelen en als basis voor een nieuw koraalrif laten achterlaten.
Laatst bewerkt: 25 jan 2013 16:21 door Hans60.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het kan altijd fout gaan. 25 jan 2013 17:03 #361245

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7635
Hans60 schreef :
dutch spirit schreef :
We kunnen nu alleen maar hopen dat ze dit schip asap gaan bergen om de schade aan het rif te beperken.

Ik zou zeggen: leeghalen dat ding, kantelen en als basis voor een nieuw koraalrif laten achterlaten.

Ik kan mij niet voorstellen dat dat ding leeghalen een goed idee is, er zit in zo een MCM schip heel veel niet magnetisch materiaal, koper, brons, aluminium en meestal in legeringen met nog heel veel andere metalen. In hoeverre die gunstig zijn om er een koraalrif van te maken?
De romp is uit hout, bestreken met diverse lagen verf, en antifouling, die vooral goed moet werken.
Bovendien moet dan alle apparatuur van boord, dat wordt een rotklus.
Er is maar een oplossing. Terug vlot maken en wegslepen.
Als die gesloopt moet worden moet dat op een scheepswerf gebeuren, niet op een koraalrif.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het kan altijd fout gaan. 25 jan 2013 17:07 #361248

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7635
Hans60 schreef :
Tony2920 schreef :
Belgisch weerstation : Vind ik niet leuk.

Was ook ietwat cynisch bedoeld. Excuses als ik op andere tenen dan de mijne ben gaan staan.
Ik kan me niet voorstellen dat ze op een marineschip nergens een belangrijke parameter als windsnelheid kunnen aflezen.
Vooral bij het gebruik van bijv. heli's lijkt me dat toch iets wat je wilt weten. En een windsnelheidsmeter is nu ook weer niet dusdanig high-tech dat daar enorme ontwikkelings- of aanschafkosten mee gemoeid zijn. Ik kan dus geen goede reden bedenken waarom zo'n ding er niet op zou zitten...

Sorry, mijn reactie was ook cynisch bedoeld, mijn excuses dat dit niet afdoende duidelijk was.

De windmeter die op sommige marineschepen zit is misschien duurder dan jou zeiljacht.
Heeft met militaire specificaties te maken. Moet tegen zoveel G krachten kunnen, moet blijven werken tot windkracht x . Moet 15 jaar gegarandeerd worden dat alle wisselstukken beschikbaar zijn.
En ga zo maar door.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Laatst bewerkt: 25 jan 2013 17:09 door Tony2920. Reden: typfouten
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het kan altijd fout gaan. 25 jan 2013 17:13 #361249

Het beschadigen van al dat koraal valt ook wel weer mee.
De natuur zelf beschadigd het meest van zijn eigen koraal. Kijk maar eens onder water na een heftige hurricane/typhoon. Hele koraal riffen zijn dan voor jaren doodgeslagen.


Gr. Pieter
Zeilen om de wereld; Delivery skipper
YouTube kanaal; Pieter Sailing NED6589
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het kan altijd fout gaan. 25 jan 2013 18:20 #361268

Tony2920 schreef :
De windmeter die op sommige marineschepen zit is misschien duurder dan jou zeiljacht.
Heeft met militaire specificaties te maken. Moet tegen zoveel G krachten kunnen, moet blijven werken tot windkracht x . Moet 15 jaar gegarandeerd worden dat alle wisselstukken beschikbaar zijn.
En ga zo maar door.

Iemand die hier tenminste nog verstand van zaken heeft
Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het kan altijd fout gaan. 25 jan 2013 18:23 #361269

Rev schreef :
Tony2920 schreef :
De windmeter die op sommige marineschepen zit is misschien duurder dan jou zeiljacht.
Heeft met militaire specificaties te maken. Moet tegen zoveel G krachten kunnen, moet blijven werken tot windkracht x . Moet 15 jaar gegarandeerd worden dat alle wisselstukken beschikbaar zijn.
En ga zo maar door.

Iemand die hier tenminste nog verstand van zaken heeft
he fijn weer een positieve reactie van onze Rev...
Heb je ook iets aan , zo'n reactie! net als deze reactie. :)
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 25 jan 2013 18:23 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het kan altijd fout gaan. 25 jan 2013 18:42 #361278

Tony2920 schreef :
De windmeter die op sommige marineschepen zit is misschien duurder dan jou zeiljacht.

iig niet duurder dan mijn zeiljacht!
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het kan altijd fout gaan. 25 jan 2013 19:20 #361297

Chuck Norris bepaalt zelf hoe hard het waait.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het kan altijd fout gaan. 26 jan 2013 17:55 #361559

  • JRomkes
  • JRomkes's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5159
Tony2920 schreef :



De windmeter die op sommige marineschepen zit is misschien duurder dan jou zeiljacht.
Heeft met militaire specificaties te maken. Moet tegen zoveel G krachten kunnen, moet blijven werken tot windkracht x . Moet 15 jaar gegarandeerd worden dat alle wisselstukken beschikbaar zijn.
En ga zo maar door.

40G van onderaf, 20G op het dek en horizontaal zijdelinks. Nato eisen uit +/- 1960, ik geloof niet dat die veranderd zijn ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het kan altijd fout gaan. 26 jan 2013 18:57 #361573

Ok, er is nu al zoveel over dit marineschip geschreven... En ze heeft niet eens zeilen!.. ;)

Tijdens het "doorbladeren" van wat foto's kwam ik deze tegen: Eentje uit onze collectie van de zomervakantie in 2011. Weer eens heerlijk langs de East Coast gescharreld totdat we de Deben af voeren en zuidwaarts naar de Orwell wilde. Niet dus... Wat een navigatieblunder zeg... :unsure: :huh: :sick: :S :whistle: :unsure:



Hierdoor wel op een prettige manier kennis gemaakt met John de Ferryman en zijn vrouw.

Groet,
Rob
Na een periode van stilte ben ik er weer...!
Laatst bewerkt: 26 jan 2013 18:57 door Belerion II.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het kan altijd fout gaan. 27 jan 2013 01:26 #361656

Rob is dat jouw overkomen :S hoe is het afgelopen en viel de schade hopelijk mee.
Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het kan altijd fout gaan. 27 jan 2013 10:21 #361735

<start schaamrood> na twee heerlijke weken lagen we in Tidemill Harbor boven aan de Deben. De weersvoorspelling waren redelijk: iets meer wind, maar dat waren we wel gewend.
Relaxed zeilend de rivier afzakkend, kwamen we bij Felixtowe Ferry aan. De monding staat bekend om z'n grillige karakter. Na elke storm liggen die banken weer ergens anders. Er stond een behoorlijk onrustig zeetje. Wat wel hetzelfde blijft is, afgaand bij Felixtowe Ferry strak stuurboordswal aanhouden. Goed achterom kijken naar de boei I.v.m. de stroming. We voeren blijkbaar toch iets te veel bakboord en werden gegrepen door een vervelende stroomwerveling die ons nog verder bakboord wegzette. Een oorverdovend geraas van grind dat onder de boot door schuurde was ons deel: muurvast. Geen beweging meer in te krijgen.

Het was afgaand tij, dus we kwamen steeds verder vast te zitten. En de golven vanaf zee er maar lekker tegenaan beuken. Met grind... Gelukkig zakte het water en werden de brekers gedempt door een bank die boven water tevoorschijn kwam.

De RNLI heeft nog een tevergeefse poging gedaan om ons er af te trekken. We hebben uiteindelijk het anker maar uitgebracht en hebben onze grabbag en andere spullen van boord gehaald en zijn zeer gastvrij opgevangen door John de Ferryman en zijn vrouw. Aan de kant stond de Police al klaar met drie(!) man sterk. Tevens stond Steve, een schipper van een zeesleper op de kant en John de Ferryman. john is een verhaal apart. Prachtig figuur. Daar kun je een boek over schrijven!

Enfin, Heerlijk gedouched en opgewarmd met een kop Engelse thee bij John z'n vrouw. Even bijkomen. Steve, de sleepboot schipper bood aan om ons bij hoog water van de bank te slepen. Wat dat ging kosten, vroeg ik. Mwa, een pint in de kroeg na afloop... Waar vindt je dat tegenwoordig nog!

Zo gezegd, zo gedaan. Met opkomend water zijn John en ik met z'n sloepje naar onze boot gegaan. Ze lag bijn droog en kon het onderwaterschip goed onderzoeken. Zo te zien geen zichtbare schade! Zelfs het roer, wat zich muurvast in het grint hadingegraven, was nog heel. ik ben blij dat het een Contessa is: sterk gebouwd en het roer aan een scheg.

De zeesleper van Steve was middels ook in de buurt en de bedoeling was om ons er af te slepen voordat het schip zou gaan stampen op het grint. De zeesleper had te veel diepgang om dichtbij te komen. John haalde de sleeplijn op en gaf hem door aan mij. Een lijn van 8 cm doorsnede... Na het beleggen van mijn eigen sleeplijn via de kikkers naar de mast om de krachten te verdelen deze vast geknoopt aan de lijn van Steve.

Daarna was het appeltje-eitje. Ons scheepje was wel heel klein t.o.v. De sleper! Het was geen gezicht... Hij heeft ons naar een moring gesleept. Eind goed al goed...<stop schaamrood>

We hebben daar nog een paar dagen de lokale middenstand gespekt en hebben vervolgens via Shottly Marina, met succes de oversteek naar NL gemaakt.

Groet,
Rob
Na een periode van stilte ben ik er weer...!
Laatst bewerkt: 27 jan 2013 10:22 door Belerion II.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.199 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl