reuv schreef :
Ik ben het met WdW eens dat je vrijwel zeker overlast gaat veroorzaken en dat de kans op vals alarm groter is dan een echt alarm.
hoe is de kans groter op vals alarm ? die dingen zitten in de reddingsvesten en gaan af als het reddingsvest opengaat , niet eerder .
en vwb de 'overlast' , dat hangt helemaal van je vaargebied af (ie hoeveel andere schepen zijn er in de buurt en waar vaar je) en waarom zou een zwitser (en andere landen) wel een 'all ship's mogen uitsturen en ik niet ? door een regeltje van een organisatie in een land waar ik niet vaar ?
reuv schreef :
Wat hij even niet vermeld is dat de aanpassing die jij doet in aanmerking komt voor de vermelding "VHF niet volgens de regels" van AT met het bijbehorende prijskaartje.
ik denk dat het AT helemaal geen ene malle moer kan schelen dat ik midden op de Med of tussen de canarische eilanden en de carib een 'all ships' uitstuurt ? verder voldoet mijn Simrad RS87 aan alle gestelde eisen dus zal het wel meevallen met
"VHF niet volgens de regels" van AT met het bijbehorende prijskaartje."
reuv schreef :
Als je geld over hebt voor zo'n gadget is volgens mij een modernere VHF installatie ook een optie...
heb ik over nagedacht , maar deze oplossing was goedkoper en makkelijker