Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Weer extra stremming NOK

Weer extra stremming NOK 20 feb 2018 08:59 #919057

Een van de sluizen bij Holtenau is gisteravond geramd .
De vraag is hoe lang dat nou weer gaat duren want zo kon de wahttijd wel eens heeeel lang worden. :ohmy:
Ad
www.kn-online.de/Lokales/Nord-...ehrt-in-Schleusentor
Laatst bewerkt: 20 feb 2018 09:00 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Weer extra stremming NOK 20 feb 2018 09:17 #919064

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6761
Zo dat was een heftig. Deur ongeveer in tweeen :( .
Maar gelukkig zijn er reserve deuren, dus als de geleiderails op de bodem niet stuk is kan het vrij snel gaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Weer extra stremming NOK 20 feb 2018 09:28 #919068

Nou , ik vrees voor de rails het ergste hoor.
En ik vraag me ook af hoe ze zo'n kromme deur überhaupt weg krijgen.

Overigens vondt op op het Duitse zeilforum nog een aardig AIS plaatje waaruit zou blijken dat dat schip omgeremd de sluis in is gevaren :huh:
www.segeln-forum.de/board5-rev...-kammer/#post1859729
Ad

Laatst bewerkt: 20 feb 2018 09:29 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Weer extra stremming NOK 20 feb 2018 09:34 #919071

Hier ook even de webcam voor de "ramptouristen " .
www.wetter.com/hd-live-webcams...leuse/51c19b3565eae/
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Weer extra stremming NOK 20 feb 2018 10:09 #919084

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6761
Scheepje even opgezocht. Een standaard containerfeeder van de Sietas werf. Deze hebben ook standaard een verstelbare schroef. Het lijkt er op dat ipv pitch achteruit, er pitch vooruit gegeven is.
Tja en dan krijg je...."we gaan wel erg hard, maar een beetje extra pitch......"
Vergelijkbaar met een kapotte morsekabel van de keerkoppeling wat enkelen hier ongetwijfeld zullen herkennen. :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Weer extra stremming NOK 20 feb 2018 10:27 #919088

Even Apeldoorn bellen....
Lijkt me een klusje voor snijbranders, en dan de oude deur er uitglijden en nieuwe er in.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Weer extra stremming NOK 21 feb 2018 11:16 #919368

Het schip heeft de sluis weer verlaten en wordt momenteel aangemeerd.
Maar die sluisdeur verwijderen wordt nog een aardige klus en ik vrees dat ook de rails kapot zullen zijn waar de deur op "rijdt".
Ad

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Weer extra stremming NOK 21 feb 2018 11:19 #919369

Zouden de schepen die áchter deze doordouwer in het kaneel zaten allemaal zijn omgekeerd om buiten langs te gaan? Kan me voorstellen dat de economische vervolgschade enorm is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Weer extra stremming NOK 21 feb 2018 11:54 #919373

  • Tilia
  • Tilia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 446
Er zijn daar toch twee sluizen naast elkaar ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Weer extra stremming NOK 21 feb 2018 12:01 #919376

Ah, en dan toch gestemd?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Weer extra stremming NOK 21 feb 2018 12:40 #919387

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27562
Tilia schreef :
Er zijn daar toch twee sluizen naast elkaar ?

Op Google Earth zie ik er zelfs vier. Twee grote en twee kleinere. Hoewel één van de grote maar aan één zijde deuren lijkt te hebben.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Weer extra stremming NOK 21 feb 2018 12:47 #919388

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12593
Er zijn daar vier kolken, waarvan de Alte Sleusen de kleinsten zijn.
Máár, ze zijn die hap aan het renoveren, dus waren sowieso al niet alle kolken beschikbaar.
Laatst bewerkt: 21 feb 2018 12:47 door Albert 45.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Weer extra stremming NOK 21 feb 2018 12:57 #919391

lodewijk stegman schreef :
Hoewel één van de grote maar aan één zijde deuren lijkt te hebben.
Die sluis staat gewoon open aan die zijde.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Weer extra stremming NOK 21 feb 2018 12:58 #919392

Er is nu nog één grote sluis beschikbaar in Kiel.
De kleine oude sluizen worden niet meer gebruikt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Weer extra stremming NOK 21 feb 2018 13:01 #919393

Ik snap niet dat ze daar geen buffer voor de deuren bouwen zoals b.v. in Terneuzen.
Die deuren worden daar (en Brunsbüttel) zo vaak aangevaren dat die kosten makkelijk worden terugverdiend.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Weer extra stremming NOK 21 feb 2018 13:03 #919394

CaptainRob schreef :
lodewijk stegman schreef :
Hoewel één van de grote maar aan één zijde deuren lijkt te hebben.
Die sluis staat gewoon open aan die zijde.

Dat zijn ook geen deuren zoals je die in Nederlang meestal ziet maar rolschuiven die in de openstand helemaal verdwijnen in een soort (overdekte) garage .
Dat is trouwens vaak zo bij hele grote sluizen.

De beide kleine sluizen in Kiel zijn trouwens helemaal afgekeurd en zullen opnieuw gebouwd moeten worden. Alleen schijnt men daarover nog geen definitief ei gelegd te hebben .
Momenteel is er dus maar een sluis in bedrijf . Was trouwens vorig jaar ook vrijwel het hele jaar het geval omdat toen de grote sluizen een voor een zijn gerenoveerd.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Weer extra stremming NOK 21 feb 2018 13:07 #919397

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Ik heb begrepen dat de twee kleien sluizen zo goed als zeker volledig gedempt zullen worden.
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Weer extra stremming NOK 21 feb 2018 14:08 #919411

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 8206
Sloe Gin schreef :
Ik heb begrepen dat de twee kleien sluizen zo goed als zeker volledig gedempt zullen worden.

Uiteraard.

Maar wat wil je met een Verkehrsminister uit de bergen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Weer extra stremming NOK 21 feb 2018 14:09 #919412

Hier wat laatse info en een paar foto's.
www.wsa-kiel.wsv.de/Aktuelles/...euse_Kiel/index.html

En hier info wat er met de kleine sluizen gaat gebeuren.
www.wsa-kiel.wsv.de/Investitio...use_Ki-Ho/index.html
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Weer extra stremming NOK 21 feb 2018 14:14 #919415

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Die Bausubstanz der Kleinen Schleuse ist so stark geschädigt, dass als erster Schritt die beiden Schleusenkammern mit Sand gefüllt und dadurch stabilisiert werden.

Voor zover klopt het verhaal dat ik hoorde dan dus weer wel ;)

Fijn dat er nieuwbouw komt. Ik moet er niet aan denken dat wanneer ik in die grote bak lig er een containerschip met 10,6Kn langszij komt. :unsure: :pinch: :dry:
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Weer extra stremming NOK 21 feb 2018 15:05 #919421

Sloe Gin schreef :
Die Bausubstanz der Kleinen Schleuse ist so stark geschädigt, dass als erster Schritt die beiden Schleusenkammern mit Sand gefüllt und dadurch stabilisiert werden.

Voor zover klopt het verhaal dat ik hoorde dan dus weer wel ;)

Fijn dat er nieuwbouw komt. Ik moet er niet aan denken dat wanneer ik in die grote bak lig er een containerschip met 10,6Kn langszij komt. :unsure: :pinch: :dry:

gewoon meeliften op de bulb :woohoo:
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Weer extra stremming NOK 21 feb 2018 15:05 #919422

Sloe Gin schreef :
Ik moet er niet aan denken dat wanneer ik in die grote bak lig er een containerschip met 10,6Kn langszij komt. :unsure: :pinch: :dry:

Dat gebeurt gegarandeerd niet hoor.
De pleziervaart mag pas invaren als eerst de gropte jongens stil en vast liggen .
Je moet wel vaak langs die grote jongens helemaal naar voren varen maar och , op het kanaal komen ze ook soms griezelig dicht langs.
En bij uitvaren moet altijd eerst de pleziervaart eruit vóór de grote jongens losmaken.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Weer extra stremming NOK 22 feb 2018 11:40 #919644

Vorig jaar op de terugweg naar Nederland in Holtenau achter de zeeschepen gelegen, daar was plek voor een 20 tal jachten en de ruimte werd ook helemaal door jachten opgevuld. Helaas lag daar een zeeschip onder Nederlandse vlag die de schroef liet ronddraaien. een oproep via het sluiskanaal om die stop te zetten leverde geen reactie op. Het werd dus een puinhoop met het aanleggen. Duurde ook lang.

Als je langs de zeeschepen gedirigeerd wordt naar voren is dat eigenlijk wel zo prettig.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Weer extra stremming NOK 22 feb 2018 17:22 #919719

Nachtvlinder schreef :
Kan me voorstellen dat de economische vervolgschade enorm is.
Ik denk dat het wel mee valt. Vanaf Jopenhagen gerekend is het 'maar' 120 mijl meer om bovenlangs te gaan. Met een dergelijk schip is dat een uur of 6 tot 8 uur varen. Bereken dan ook nog dat relatief langzaam varen in het kanaal en twee sluisbeurten ook snel ruim een uur in beslag nemen, en de economische schade is beperkt tot 5 tot 7 uur voor een vrachtschip.

Zelfs met een zeilboot ga ik liever boven langs dan door het kanaal, het is maar een etmaaltje meer.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Weer extra stremming NOK 22 feb 2018 18:48 #919752

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6761
Als je door via sont kan gaan scheelt het niet zo heel veel, maar dan mag je eigenlijk niet dieper steken dan 7m. En via de grote belt is al een stuk verder.
Maar via het NOK is ook niet goedkoop. De tarieven zijn dusdanig berekent dat via het kanaal net iets goedkoper is dan rond skagen.
Voor een coastertje van 3000 ton(dw) betaal je al 2000€+ aan kanaal en loodskosten.

De grootste economische schade post is denk ik dan ook voor het kanaal zelf, omdat er (veel)minder schepen komen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.174 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl