Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: ICP officieel document???

ICP officieel document??? 29 sept 2025 15:17 #1652790

  • hnrts
  • hnrts's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1405
Wadloper schreef :
Een auto is naar mijn idee bezit van eenzelfde orde

Helemaal fout en dat is ook precies de reden waarom het in dit soort discussies steeds mis gaat.

Een vlag op een boot betekent dat het land van die vlag een verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid heeft voor boot en opvarenden. Bij autokenteken, snelle motorboten enzovoort is dat allemaal niet zo.

En dat is ook de reden waarom de NL overheid de vlag van het ICP af heeft gehaald. Maak het vooral moeilijk om aan een NL vlag te komen en dan heeft de NL overheid er internationaal ook het minste last van.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 15:22 #1652791

  • hnrts
  • hnrts's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1405
boarderbas schreef :
Allemaal erg leuk en aardig, maar een auto kenteken kan ik voor €13,10 overschrijven bij de Jumbo. Krijg ik een fysiek Europees document voor wat in heel Europa onbetwist is. In dat perspectief is €1000,- euro best maf.

Vergeet niet de BPM die in de aankoopprijs zit plus de motorrijtuigenbelasting die je iedere maand betaalt.

boarderbas schreef :
In Frankrijk betaal je belasting per Pk en per lengte. Mijn nieuwe schip heeft 28Pk, een "Administratief vermogen" van 4Pk en 0Pk "Na correctie". Met 11,34 m lengte blijft er dan nog €274,- over.

In 4 jaar betaal je dus hetzelfde als NL kadaster. En na die 4 jaar blijft het betalen doorgaan. Bij NL kadaster betaal je 1x 1000,- en daarna voor registratie niks meer zolang je de boot hebt.
Laatst bewerkt: 29 sept 2025 15:25 door hnrts.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 16:01 #1652799

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29203
hnrts schreef :
Wadloper schreef :
Een auto is naar mijn idee bezit van eenzelfde orde

Helemaal fout en dat is ook precies de reden waarom het in dit soort discussies steeds mis gaat.

Een vlag op een boot betekent dat het land van die vlag een verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid heeft voor boot en opvarenden. Bij autokenteken, snelle motorboten enzovoort is dat allemaal niet zo.

Heb je een bron die uitlegt hoe dat zit met het voeren van de Nederlandse vlag door een schip en de aansprakelijkheid van de Nederlandse overheid voor het gedrag van schip en schipper? Kan best zijn dat je gelijk hebt, maar dan wil even de bewuste wetstekst of ander officiële tekst dienaangaande zien. Dan weet ik voor het vervolg hoe het zit en hoeven we hierover niet meer te discussiëren.
Waarom die aansprakelijkheid er bij een jacht of zelfs beroepsmatig gebruikt schip er wèl zou zijn en bij een ander vervoermiddel, dat weliswaar geen vlag voert maar wel een Nederlands kenteken heeft niet, vind ik niet echt logisch.
En dat is ook de reden waarom de NL overheid de vlag van het ICP af heeft gehaald. Maak het vooral moeilijk om aan een NL vlag te komen en dan heeft de NL overheid er internationaal ook het minste last van.

Dat zou best een kern van waarheid kunnen hebben, maar het laat ook indirect zien dat er drogredenen in het spel zijn, lijkt me.
Er last van hebben in de vorm van gezichtsverlies is wat anders dan het aangeklaagd worden vanwege het schenden van het internationaal recht, of iets in die sfeer.
Laatst bewerkt: 29 sept 2025 16:03 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 16:03 #1652800

AndreAzuree schreef :
Ja, hij hangt naast de vlag van de Rote Armee Fraktion, niet gezien? :P

Waar hang jouw AFD of prinsenvlag dan?

Ik heb geen enkele vlag , ik stem ook niet op een politieke partij (vele kunnen niet wachten op de volgende stoelendans en hoop op een grote verandering , die natuurlijk niet komt )

Nee er is geen hoop voor de wereldbevolking en zeker geen (eeuwen) lange toekomst , maar desalniettemin is het leuk om mensen zoals o.a. Wadloper even te porren B)
Schepen van hout mannen van staal !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 16:07 #1652801

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29203
hnrts schreef :
In 4 jaar betaal je dus hetzelfde als NL kadaster. En na die 4 jaar blijft het betalen doorgaan. Bij NL kadaster betaal je 1x 1000,- en daarna voor registratie niks meer zolang je de boot hebt.

Ja, in Bas zijn geval. Dan praten we over een boot van 11,34 m.

Voor de eigenaar van een 22-voeter, met een dagwaarde van € 2500,- die ook wel eens zonder risico op gezeur de Franse kust wil afzakken is het een heel ander verhaal.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 17:18 #1652808

  • Booty24
  • Booty24's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2165
Ik hoef helemaal geen vlag bij mijn registratie.

Ik wil graag, zoals jullie al weten, gewoon vrijwillig mijn zeilboot in het (snelle motor)botenregister mogen registreren, waarvan het bewijs slechts het eigendom aangeeft, het land van eigendom is en waarbij btw-betaald vermeld staat.
Met dat laatste, net als bij auto’s, dat als je de auto geïmporteerd hebt, de btw-status ook geregistreerd wordt.
Nu kan je in Vlissingen alleen een NL-BTW-betaald verklaring krijgen maar niet EU-BTW betaald bij eerste levering elders.

NB: ik ben uit eerdere draadjes ook bekent dat er een juridisch verschil is tussen houder van een kenteken en eigenaar, maar zou gelijk willen dat dat verschil er dan straks niet meer is. Zou dat voor auto’s ook wensen, maar dat is off topic in het kwadraat.

Gewoon met een kentekenbewijs, groene kaart voor verzekering, reisdocumenten voor alle opvarenden en buiten Schengen nog een vooraanmelding/Visa en je verder houden aan de locale wetgeving zonder recht op verhaal vanwege afkomst van de boot.
De plezierjachtenreisbescheiden moeten gewoon volwassen up-to-date gemaakt worden.

Het brandmerk aanbrengen door het kadaster zou alleen bij one-offs en oude boten van belang moeten zijn. Nieuwe boten moeten al een brandmerk (VIN nummer) hebben. Het toont aan dat het brandmerken en het kadaster helemaal niet meer bij volume boten passen en uit de “zeescheepsbouw” komen (vaak genoeg gedaan).
Booty 24 solo en Efsix. Voorheen Harmony 42.
Laatst bewerkt: 29 sept 2025 17:23 door Booty24.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 17:22 #1652809

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 14603
weten we het nog? ICP verziekt door misbruik drugskoeriers en vluchtelingen helpers oo de Med.
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 17:31 #1652810

  • Reed
  • Reed's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2131
Waterrecreatie versus beroepsvaart.
Een paar jaar geleden was het economisch belang (of beter gezegd het aandeel in de economie) van beiden ongeveer gelijk. Dat verbaasde mij ook, had ik iet verwacht maar blijkbaar is/was dat zo.
Dus al die heisa om welke infrastructuur nu voor de beroepsvaart of recreatievaart is, is onzinnig.
Feit is dat er door de recreatievaart heel veel geld in de economie wordt gepompt en daar mag best wel goed werkende infrastructuur tegenover staan, zeker wanneer deze ook door de beroepsvaart wordt gebruikt.
Het zit aan elkaar vast.
En natuurlijk Wadloper:dat de sluizen open moeten staan wanneer ik er aan kom varen en alle bruggen naar 25 meter doorvaarthoogte is een beetje humor dat blijkbaar alleen door jou zo niet helemaal is begrepen, hetgeen weer lollig is. Vaarbelasting is minder lollig en hopelijk wordt het nooit ingevoerd.
Zolang het innen meer kost als het zal opbrengen zal dat denk ik ook nog niet gaan gebeuren.
Reed van Batavia (oud Nederlands) voor de Rede van Jakarta.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 17:35 #1652811

Houten-Klaas schreef :
AndreAzuree schreef :
Ja, hij hangt naast de vlag van de Rote Armee Fraktion, niet gezien? :P

Waar hang jouw AFD of prinsenvlag dan?

Ik heb geen enkele vlag , ik stem ook niet op een politieke partij (vele kunnen niet wachten op de volgende stoelendans en hoop op een grote verandering , die natuurlijk niet komt )

Nee er is geen hoop voor de wereldbevolking en zeker geen (eeuwen) lange toekomst , maar desalniettemin is het leuk om mensen zoals o.a. Wadloper even te porren B)

Zeker, en leuk dat jij zelf ook makkelijk hapt ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 17:36 #1652812

Wadloper schreef :
hnrts schreef :
In 4 jaar betaal je dus hetzelfde als NL kadaster. En na die 4 jaar blijft het betalen doorgaan. Bij NL kadaster betaal je 1x 1000,- en daarna voor registratie niks meer zolang je de boot hebt.

Ja, in Bas zijn geval. Dan praten we over een boot van 11,34 m.

Voor de eigenaar van een 22-voeter, met een dagwaarde van € 2500,- die ook wel eens zonder risico op gezeur de Franse kust wil afzakken is het een heel ander verhaal.

Gezien het nu nog véél te gemakkelijk is om te veel te verdienen, is het misschien een idee om gewoon even wat succesvoller te worden? ;)
Laatst bewerkt: 29 sept 2025 17:36 door boarderbas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 17:39 #1652814

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29203
boarderbas schreef :
Wadloper schreef :
hnrts schreef :
In 4 jaar betaal je dus hetzelfde als NL kadaster. En na die 4 jaar blijft het betalen doorgaan. Bij NL kadaster betaal je 1x 1000,- en daarna voor registratie niks meer zolang je de boot hebt.

Ja, in Bas zijn geval. Dan praten we over een boot van 11,34 m.

Voor de eigenaar van een 22-voeter, met een dagwaarde van € 2500,- die ook wel eens zonder risico op gezeur de Franse kust wil afzakken is het een heel ander verhaal.

Gezien het nu nog véél te gemakkelijk is om te veel te verdienen, is het misschien een idee om gewoon even wat succesvoller te worden? ;)

Nou heb ik zelf een 28-voeter en ga ik nooit meer werken voor geld, maar bedoel je nu dat succes inderdaad een keuze is?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 17:40 #1652816

AndreAzuree schreef :
Houten-Klaas schreef :
AndreAzuree schreef :
Ja, hij hangt naast de vlag van de Rote Armee Fraktion, niet gezien? :P

Waar hang jouw AFD of prinsenvlag dan?

Ik heb geen enkele vlag , ik stem ook niet op een politieke partij (vele kunnen niet wachten op de volgende stoelendans en hoop op een grote verandering , die natuurlijk niet komt )

Nee er is geen hoop voor de wereldbevolking en zeker geen (eeuwen) lange toekomst , maar desalniettemin is het leuk om mensen zoals o.a. Wadloper even te porren B)

Zeker, en leuk dat jij zelf ook makkelijk hapt ;)

Jij ook straks met je sjieke airfyer aan boord ! Hou nog even vol .
Schepen van hout mannen van staal !
Laatst bewerkt: 29 sept 2025 17:41 door Houten-Klaas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 17:42 #1652817

Tuurlijk, ik ga daar nog hele draadjes aan wijden, met heerlijk vega-recepten, alles op basis van havermelk uiteraard.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 17:47 #1652818

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29203
Reed schreef :
En natuurlijk Wadloper:dat de sluizen open moeten staan wanneer ik er aan kom varen en alle bruggen naar 25 meter doorvaarthoogte is een beetje humor dat blijkbaar alleen door jou zo niet helemaal is begrepen, hetgeen weer lollig is.

Wadloper: "Ik zeg nog; ik zeg: volgens mij probeert Reed de lachers op zijn hand krijgen"

Reed: "humor"... "alleen door jou niet helemaal begrepen".

Wie mist hier wat?
Vaarbelasting is minder lollig en hopelijk wordt het nooit ingevoerd.
Zolang het innen meer kost als het zal opbrengen zal dat denk ik ook nog niet gaan gebeuren.

Het idee is net een bad penny; het komt altijd na een x-aantal jaren weer terug.
Je kunt jezelf gerust stellen met het idee dat het meer kost dan het oplevert, maar de ontwikkelingen in de IT en AI staan niet stil. Op het moment dat al het nog lager hangende fruit door de Belastingdienst is geplukt, ben je aan de beurt met je boot, denk ik
Laatst bewerkt: 29 sept 2025 17:49 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 19:10 #1652831

  • hnrts
  • hnrts's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1405
Booty24 schreef :
Ik wil graag, zoals jullie al weten,[/i] gewoon vrijwillig mijn zeilboot in het (snelle motor)botenregister mogen registreren, waarvan het bewijs slechts het eigendom aangeeft, het land van eigendom is

In Nederland is er 1 instantie exclusief aangewezen voor iedere denkbare vorm van eigendomsregistratie (anders dan registratie aansprakelijkheid) en dat is het kadaster. Dat is een in beton gegoten fundament van NL wetgeving wat ze echt niet zomaar gaan veranderen.

Booty24 schreef :
en waarbij btw-betaald vermeld staat.

BTW is geen permanente status. Die kan veranderen. Is ook op ZF meerdere keren voorbij gekomen.


Het helpt om je in nationale en internationale regelgeving te verdiepen voordat je iets vindt over dit onderwerp. Gaat er niet om dat je daar blij van moet worden, maar wel dat je een realistische kijk hebt op wat wel en niet haalbaar is.

Wanneer wij van onze regelzuchtige overheid registratie verlangen, verbaas je dan niet dat we straks voor iedere surfplank een verplichte kadasterregistratie hebben met daar bovenop nog een keer vaarbelasting, doen we er meteen boten APK bij en voor alles wat drijft een verplicht vaarbewijs. Het kan hè. Ik verbaas me nergens over.

Weet wat je vraagt en ga niet klagen als het antwoord financieel zwaar tegenvalt.
Laatst bewerkt: 29 sept 2025 19:10 door hnrts.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 19:29 #1652833

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29203
hnrts schreef :
In Nederland is er 1 instantie exclusief aangewezen voor iedere denkbare vorm van eigendomsregistratie (anders dan registratie aansprakelijkheid) en dat is het kadaster. Dat is een in beton gegoten fundament van NL wetgeving wat ze echt niet zomaar gaan veranderen.

Maar hoe zit het dan met auto's? Het kentekenbewijs is kennelijk geen eigendomsbewijs, maar een auto wordt ook niet kadastraal ingeschreven. Hoe en Waarmee is vastgelegd dat een auto jouw auto is?

En als het niet het kadaster is dat het eigendom van een auto vastlegt, waarom is het dan wel een wet van Meden en perzen dat het eigendom van een plezierboot alleen bij het kadaster kan worden vastgelegd?
Laatst bewerkt: 29 sept 2025 19:30 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 20:29 #1652849

  • hnrts
  • hnrts's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1405
Wadloper schreef :
Hoe en Waarmee is vastgelegd dat een auto jouw auto is?

Het eigendom van een auto is in NL officieel helemaal nergens vastgelegd. We nemen aan dat jij de eigenaar bent, omdat jij het gebruikt. Totdat iemand anders met contracten en betalingsbewijzen naar de rechtbank gaat om te bewijzen dat het anders zit. Zelfde als met een fiets, bankstel, televisie enzovoort.

Wil je daar meer over weten, dan moet je een cursus Nederlands recht volgen. Wordt voor dit draadje een te lang verhaal.

Wadloper schreef :
waarom is het dan wel een wet van Meden en perzen dat het eigendom van een plezierboot alleen bij het kadaster kan worden vastgelegd?

De zeebrief vereist vastlegging van eigendom/nationaliteit. Zoals eerder gezegd betekent eigendomsregistratie in NL automatisch kadaster. Dat is regelgeving. Als je geen zeebrief nodig hebt (en geen hypotheek) dan heb je ook geen kadaster nodig voor de boot.

Het buitenland bepaalt wat de lokale douane aan papieren accepteert. In Frankrijk dus wel zeebrief en geen ICP. Voor klachten moet je in Frankrijk zijn.
Laatst bewerkt: 29 sept 2025 20:33 door hnrts.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 20:39 #1652852

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29203
hnrts schreef :
Wadloper schreef :
Hoe en Waarmee is vastgelegd dat een auto jouw auto is?

Het eigendom van een auto is in NL officieel helemaal nergens vastgelegd. We nemen aan dat jij de eigenaar bent, omdat jij het gebruikt. Totdat iemand anders met contracten en betalingsbewijzen naar de rechtbank gaat om te bewijzen dat het anders zit. Zelfde als met een fiets, bankstel, televisie enzovoort.

Maar ik kan met die auto wèl gewoon naar het buitenland. Waarbij ook duidelijk is dat mijn auto een Nederlandse auto is kun jij uitleggen waarom dat voor jacht anders is?

Wadloper schreef :
waarom is het dan wel een wet van Meden en perzen dat het eigendom van een plezierboot alleen bij het kadaster kan worden vastgelegd?
hnrts schreef :
De zeebrief vereist vastlegging van eigendom/nationaliteit. Zoals eerder gezegd betekent eigendomsregistratie in NL automatisch kadaster. Dat is regelgeving. Als je geen zeebrief nodig hebt (en geen hypotheek) dan heb je ook geen kadaster nodig voor de boot.

Maar hoe logisch is het, gezien het bovenstaande verhaal (nationaliteit auto) dat voor een vaststelling van de nationaliteit van een jacht een eigendomsbewijs nodig is?
Laatst bewerkt: 29 sept 2025 20:59 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 20:50 #1652857

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6683
Wadloper schreef :
hnrts schreef :
Wadloper schreef :
Hoe en Waarmee is vastgelegd dat een auto jouw auto is?

Het eigendom van een auto is in NL officieel helemaal nergens vastgelegd. We nemen aan dat jij de eigenaar bent, omdat jij het gebruikt. Totdat iemand anders met contracten en betalingsbewijzen naar de rechtbank gaat om te bewijzen dat het anders zit. Zelfde als met een fiets, bankstel, televisie enzovoort.

Maar ik kan met die auto wèl gewoon naar het buitenland. Waarbij ook duidelijk is dat mijn auto een Nederlandse auto is kun jij uitleggen waarom dat voor jacht anders is?


Wadloper schreef :
waarom is het dan wel een wet van Meden en perzen dat het eigendom van een plezierboot alleen bij het kadaster kan worden vastgelegd?

De zeebrief vereist vastlegging van eigendom/nationaliteit. Zoals eerder gezegd betekent eigendomsregistratie in NL automatisch kadaster. Dat is regelgeving. Als je geen zeebrief nodig hebt (en geen hypotheek) dan heb je ook geen kadaster nodig voor de boot.

Ook een quote labyrint, foei Wadloper.
Not all who wander are lost
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 20:56 #1652859

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29203
Palomine schreef :
Ook een quote labyrint, foei Wadloper.

Iets meer geduld kan je redden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 21:10 #1652866

  • hnrts
  • hnrts's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1405
Wadloper schreef :
Maar hoe logisch is het, gezien het bovenstaande verhaal (nationaliteit auto) dat voor een vaststelling van de nationaliteit van een jacht een eigendomsbewijs nodig is?

Zou niet te lang bij het waarom stil blijven staan, want dat verandert er toch niks aan. Het is wat het is en daar zullen we het mee moeten doen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 21:15 #1652867

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29203
hnrts schreef :
Wadloper schreef :
Maar hoe logisch is het, gezien het bovenstaande verhaal (nationaliteit auto) dat voor een vaststelling van de nationaliteit van een jacht een eigendomsbewijs nodig is?

Zou niet te lang bij het waarom stil blijven staan, want dat verandert er toch niks aan. Het is wat het is en daar zullen we het mee moeten doen.

Dat jij tevreden bent met de status quo is duidelijk, maar ik geloof dat je ziet wat ik bedoel.

Er is maar één wetsvoorstel voor nodig om het te veranderen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 21:22 #1652868

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4938
hnrts schreef :
Wadloper schreef :
Maar hoe logisch is het, gezien het bovenstaande verhaal (nationaliteit auto) dat voor een vaststelling van de nationaliteit van een jacht een eigendomsbewijs nodig is?

Zou niet te lang bij het waarom stil blijven staan, want dat verandert er toch niks aan. Het is wat het is en daar zullen we het mee moeten doen.

Het land wil weten dat btw/ belastingen zijn voldaan. De kentekenplaat bevestigt dat, je groene kaart dat je verzekerd bent .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 30 sept 2025 04:19 #1652881

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29203
JB-NL schreef :
hnrts schreef :
Wadloper schreef :
Maar hoe logisch is het, gezien het bovenstaande verhaal (nationaliteit auto) dat voor een vaststelling van de nationaliteit van een jacht een eigendomsbewijs nodig is?

Zou niet te lang bij het waarom stil blijven staan, want dat verandert er toch niks aan. Het is wat het is en daar zullen we het mee moeten doen.

Het land wil weten dat btw/ belastingen zijn voldaan. De kentekenplaat bevestigt dat, je groene kaart dat je verzekerd bent .

Maar een kadasterinschrijving bevestigt het één, noch het ander.
Laatst bewerkt: 30 sept 2025 04:19 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 30 sept 2025 05:46 #1652891

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6265
Wisten jullie dat het ICP document eigendom is van de bond?
René

Het ICP heeft een standaard model, het blijft eigendom van de bond die het heeft afgegeven en het heeft een geldigheidsduur van twee jaar. Het ICP vervalt echter van rechtswege op het tijdstip waarop de gegevens in het ICP betreffende het pleziervaartuig of de eigendom niet meer in overeenstemming zijn met de werkelijkheid.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.171 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl