Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: ICP officieel document???

ICP officieel document??? 19 sept 2025 07:32 #1650869

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18166
Ik moet wel zeggen dat bij Engelse en Franse zeilers de smr erg bekend is en populair. Ze beginnen er vaak over omdat ze het heel speciaal vinden en aantrekkelijk om zo Nederland te bezoeken.
Zelf heb ik er geen ervaring mee maar een Engelsman zei "everything works, fantastic!" maar dat is wat jaartjes geleden :)
Toch een soort van Keukenhofje voor de zeilerij dan!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 19 sept 2025 07:54 #1650873

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 31605
Orange Sunset schreef :
Ja je hoeft geen lid te zijn van een vakbond om de voordelen te plukken van de door de vankbonden onderhandelde CAO. Dat betalen de leden van de vakbonden impliciet voor de niet-leden in de sector. Nu weet ik niet hoe de organisatie het doet, maar een lobbyisten die goed de taal spreken van politiek kan heel veel geld kosten.

Ik vermoed dat veel mensen menen dat een lobby/belangenorganisatie een wonderorganisatie is en realiseert wat hun leden willen gerealiseerd krijgen door met harde vuist op de tafel te slaan. In de werkelijke wereld worden er naar concessies toe gewerkt, niemand zal 100% tevreden zijn. Maar ook de verzegeling van het toilet wordt al vele jaren uitgesteld o.a. doordat deze organisatie zich er voor inzet om de problematiek en onhaalbaarheid in de praktijk duidelijk te maken.

Toch een slordige 24 man/vrouw op de loonlijst, dat kost al een hele hoop centjes.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum

Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 19 sept 2025 08:53 #1650883

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7345
Tony2920 schreef :
TuuLeVi schreef :
Calidris schreef :
Pure misleiding?
duidelijk!
BvdA schreef :
80.000 leden
waaronder (veel?) mensen zoals ik, die helemaal niet zo erg overtuigd zijn van die belangenbehartiging, en alleen maar 'automatisch' lid zijn omdat m'n vereniging dat is...

Onze vereniging is er mee gestopt ( lid zijn van watersportverbond aan alle leden te regelen). Dat had nog wel wat voeten in de aarde, want het is lastig om eruit te stappen. ( En dat op zich is een reden om het te doen. )
We hebben nu veel meer geld over om iets nuttig te doen voor onze leden.
Onze wsv zegde ook het lidmaatschap op. Het Watersportverbond gaf geen enkele ondersteuning in een juridische kwestie met Staatsbosbeheer en het Waterschap.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 28 sept 2025 06:03 #1652519

Ooit tijdens een North Sea Regatta naast de hotelboot van de jongetjes van het watersportverbond gelegen. Tot laat in de avond hebben ze zich luidruchtig bescheurd over hoe debiel ze kajuitbootzeilen vonden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 28 sept 2025 07:07 #1652536

  • Reed
  • Reed's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2138
Onze vereniging is al heel lang geen lid meer van het KNWV.
Voegt simpelweg te weinig toe voor een relatief kleine watersportvereniging in het binnenland.
De focus ligt daar voornamelijk op prestatiezeilen en daar gaat een groot deel van de centjes heen.
Neemt niet weg dat ik dat eigenlijk wel jammer vind maar de keuze was destijs snel gemaakt en onze centjes worden nu op een andere manier binnen de everniging nuttig besteed.
Reed van Batavia (oud Nederlands) voor de Rede van Jakarta.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 28 sept 2025 09:57 #1652580

  • hnrts
  • hnrts's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1408
Iedere club of vereniging begint bij jezelf. Wanneer jij iets belangrijk vindt, kan je lid worden, in het bestuur gaan, je stempel ergens op drukken, enzovoort. Zo ook bij de KNWV.

Wanneer "we" het belangrijk vinden dat kajuitzeilers ergens zijn vertegenwoordigd, zullen we dat zelf moeten doen. Ga niet een ander die geen kajuitzeiler is verwijten dat die geen interesse heeft in kajuitzeilboten.

Je kan het ook niet nodig vinden. Allemaal eigen keuzes.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 28 sept 2025 18:31 #1652650

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8022
hnrts schreef :
Iedere club of vereniging begint bij jezelf. Wanneer jij iets belangrijk vindt, kan je lid worden, in het bestuur gaan, je stempel ergens op drukken, enzovoort. Zo ook bij de KNWV.

Wanneer "we" het belangrijk vinden dat kajuitzeilers ergens zijn vertegenwoordigd, zullen we dat zelf moeten doen. Ga niet een ander die geen kajuitzeiler is verwijten dat die geen interesse heeft in kajuitzeilboten.

Je kan het ook niet nodig vinden. Allemaal eigen keuzes.

Deze mening zou ik kunnen aanvaarden, was het niet dat het watersportverbond zelf sterk aangeeft dat het de belangen van de WSV's en de kajuitzeilers wil vertegenwoordigen.
Maar dat daar weinig van in de praktijk te merken valt. Wel de mogelijkheid geven om via een derde partij iets te verwezenlijken. Maar dan blijkt die partij wel watersportprijzen te hanteren.
( Als je begrijpt wat ik bedoel. )
Onze ervaring is voor kajuitzeilers geeft het watersportverbond veel geblaat, maar zeer weinig wol.

De uitwerking en de praktijk betreffende het ICP is daar weer een helder voorbeeld van.
Wat een betrouwbaar en internationaal bruikbaar document zou moeten zijn, is in praktijk een waardeloos papiertje geworden.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Laatst bewerkt: 28 sept 2025 18:36 door Tony2920. Reden: betere formulering
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 28 sept 2025 20:11 #1652661

Tony2920 schreef :
[…]

Deze mening zou ik kunnen aanvaarden, was het niet dat het watersportverbond zelf sterk aangeeft dat het de belangen van de WSV's en de kajuitzeilers wil vertegenwoordigen.
Maar dat daar weinig van in de praktijk te merken valt. Wel de mogelijkheid geven om via een derde partij iets te verwezenlijken. Maar dan blijkt die partij wel watersportprijzen te hanteren.
( Als je begrijpt wat ik bedoel. )
Onze ervaring is voor kajuitzeilers geeft het watersportverbond veel geblaat, maar zeer weinig wol.

Kun je voorbeelden geven uit de praktijk waaruit blijkt dat het Watersportverbond de belangen van kajuitzeilers niet (juist) vertegenwoordigd waar ze zeggen dat ze dat wel doen? Ik ben er wel benieuwd naar.
De uitwerking en de praktijk betreffende het ICP is daar weer een helder voorbeeld van.
Wat een betrouwbaar en internationaal bruikbaar document zou moeten zijn, is in praktijk een waardeloos papiertje geworden.
Kun je praktijk voorbeelden aandragen die in jouw ogen aantonen dat het (Nederlandse) ICP een waardeloos papiertje is geworden?
Maxi 33s - Hide-Away - Stevensweert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 28 sept 2025 21:07 #1652673

  • hnrts
  • hnrts's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1408
Tony2920 schreef :
De uitwerking en de praktijk betreffende het ICP is daar weer een helder voorbeeld van.

Die uitwerking is een actie van de NL overheid en niet van het KNWV. Waarom de overheid voor deze uitwerking (zonder vlag) heeft gekozen is vaak genoeg voorbij gekomen. Daar gaat geen enkele watersportvereniging verandering in brengen. De overheid heeft gewoon geen zin in een goedkoop/gemakkelijk verkrijgbaar document wat voor de overheid allerlei "gratis" werk oplevert. Dat is in de afgelopen jaren duidelijk genoeg gebleken.

In een land als Frankrijk is het met de papierwinkel uitstekend geregeld. Daar staat dan wel een vaarbelasting tegenover die voor de meesten van ons neer zou komen op een jaarlijks bedrag van boven de 1000,- euro. Dus elk jaar opnieuw aftikken in plaats van eenmalig bij de huidige NL kadasterregistratie.

Op dit moment begint een simpele NL marifoonregistratie al bij 59,- euro per jaar. Over 10 jaar bootbezit dus 590,- euro (plus prijsindex). Hoor je weinig over. Maar dat een eenmalige kadasterregistratie ca. 1000,- euro kost (100,- euro per jaar over 10 jaar bootbezit) vindt menigeen schreeuwend duur.

Wanneer wij buiten het kadaster zo graag een NL document met vlag willen hebben wat voor de overheid allerlei werk oplevert, reken er dan maar niet op dat dit document over een periode van 10 jaar goedkoper is dan kadaster.

Wees blij met wat je hebt. Goedkoper wordt het echt niet.
Laatst bewerkt: 28 sept 2025 21:10 door hnrts.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 05:11 #1652679

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29211
hnrts schreef :
Tony2920 schreef :
De uitwerking en de praktijk betreffende het ICP is daar weer een helder voorbeeld van.

Die uitwerking is een actie van de NL overheid en niet van het KNWV. Waarom de overheid voor deze uitwerking (zonder vlag) heeft gekozen is vaak genoeg voorbij gekomen. Daar gaat geen enkele watersportvereniging verandering in brengen. De overheid heeft gewoon geen zin in een goedkoop/gemakkelijk verkrijgbaar document wat voor de overheid allerlei "gratis" werk oplevert. Dat is in de afgelopen jaren duidelijk genoeg gebleken.

De vraag is hoe bewust de Nederlandse overheid in de afgelopen jaren, sinds het gedoe met het ICP over één en ander heeft nagedacht. Ooit was er een vlaggebrief die wel recht gaf op het voeren van de Nederlandse vlag, zonder dat daar een inschrijving van het kadaster aan gekoppeld was, maar die is lang voor het niet meer accepteren van het ICP door bepaalde landen afgeschaft. Waarom is mij nooit duidelijk geworden.
Het feit dat er wel wel een registratieplicht is voor snelle motorboten toont aan dat er iets mogelijk is in de zin van een door de overheid verstrekt document voor boten. Ik denk ook niet dat dit "gratis" werk is.

Ik denk vooral dat een registratiesysteem dat de nationaliteit van de boot vastlegt een heel lage prioriteit heeft bij de overheid. De kabinetten Rutte hebben veel belangrijker kwesties ook gewoon laten liggen. Een van oorzaken voor de stagnatie waarmee we in Nederland te maken hebben.
In een land als Frankrijk is het met de papierwinkel uitstekend geregeld. Daar staat dan wel een vaarbelasting tegenover die voor de meesten van ons neer zou komen op een jaarlijks bedrag van boven de 1000,- euro. Dus elk jaar opnieuw aftikken in plaats van eenmalig bij de huidige NL kadasterregistratie.

Wat een vaarbelasting zou gaan kosten "voor de meesten van ons" is een slag in de lucht. Die € 1000,- per jaar is dat dus ook. Het zou een beetje raar zijn als een kajuitzeilbootje van 22 voet dat zou kosten qua vaarbelasting.
Ik ga er vanuit dat de hoogte van die vaarbelasting zal worden afgestemd op grootte en zaken als bijvoorbeeld milieu-impact.

Daarbij is de situatie in Frankrijk één ding, maar die In Engeland is een andere zaak. Is er in het VK ook vaarbelasting? Men heeft er wel een betaalbare registratie voor jachten, die gewoon recht geeft op het voeren van de vlag en geldt als een bewijs van nationaliteit.

Wat de Zeebrief duur maakt is de onwrikbare koppeling aan de kadastrale inschrijving. Een regeling die afkomstig is uit de beroepsvaart, waar schepen vaak met geleend geld worden gefinancierd. Een auto wordt ook niet geregistreerd bij het kadaster. Een auto voert weliswaar geen vlag, maar in ieder buitenland is wel duidelijk dat het een Nederlandse auto is.
Laatst bewerkt: 29 sept 2025 05:49 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 07:14 #1652689

hnrts schreef :
Tony2920 schreef :
De uitwerking en de praktijk betreffende het ICP is daar weer een helder voorbeeld van.

Die uitwerking is een actie van de NL overheid en niet van het KNWV. Waarom de overheid voor deze uitwerking (zonder vlag) heeft gekozen is vaak genoeg voorbij gekomen. Daar gaat geen enkele watersportvereniging verandering in brengen. De overheid heeft gewoon geen zin in een goedkoop/gemakkelijk verkrijgbaar document wat voor de overheid allerlei "gratis" werk oplevert. Dat is in de afgelopen jaren duidelijk genoeg gebleken.

In een land als Frankrijk is het met de papierwinkel uitstekend geregeld. Daar staat dan wel een vaarbelasting tegenover die voor de meesten van ons neer zou komen op een jaarlijks bedrag van boven de 1000,- euro. Dus elk jaar opnieuw aftikken in plaats van eenmalig bij de huidige NL kadasterregistratie.

Op dit moment begint een simpele NL marifoonregistratie al bij 59,- euro per jaar. Over 10 jaar bootbezit dus 590,- euro (plus prijsindex). Hoor je weinig over. Maar dat een eenmalige kadasterregistratie ca. 1000,- euro kost (100,- euro per jaar over 10 jaar bootbezit) vindt menigeen schreeuwend duur.

Wanneer wij buiten het kadaster zo graag een NL document met vlag willen hebben wat voor de overheid allerlei werk oplevert, reken er dan maar niet op dat dit document over een periode van 10 jaar goedkoper is dan kadaster.

Wees blij met wat je hebt. Goedkoper wordt het echt niet.

Allemaal erg leuk en aardig, maar een auto kenteken kan ik voor €13,10 overschrijven bij de Jumbo. Krijg ik een fysiek Europees document voor wat in heel Europa onbetwist is. In dat perspectief is €1000,- euro best maf.

En het is hier geen motorbootforum. In Frankrijk betaal je belasting per Pk en per lengte. Mijn nieuwe schip heeft 28Pk, een "Administratief vermogen" van 4Pk en 0Pk "Na correctie". Met 11,34 m lengte blijft er dan nog €274,- over. Als wij dan aan €1000,- gemiddeld moeten komen mag jij je portemonnee wel trekken...

Daarnaast "krijg" je er in Frankrijk dus ook allerlei services voor terug die in Nederland betaald zijn, óf niet geregeld zijn. Niet in het minste een "Gunstig fiscaal klimaat" voor de aanschaf van de boot.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 07:28 #1652692

  • Reed
  • Reed's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2138
Ik wil best vaarbelasting betalen, maar dan eerst even de volgende punten oplossen / realiseren:
- De staande mastroute zonder haperingen goed functioneren.
- Alle steigers bij sluizen en andere kunstwerken hersteld zijn en veilig te betreden.
- Er een eenduidig registratiesysteem zijn voor alle vaartuigen.
- Alle kunstwerken regelmatig onderhouden worden en goed functioneren.
- Er een adequate handhaving en meteen lik op stuk beleid toegepast worden op overtreders.
- Overal brug- of sluisbediening 24/7 beschikbaar.
- Alle bruggen op termijn een doorvaarthoogte van 25 meter krijgen.
- Of als dat niet kan een tunnel onder de vaarweg.
- ieder jaar verse waterkaarten op papier beschikbaar.
- Die stommme te smalle Krammersluisen verbreden.
- Alle bruggen en sluizen openen waaneer ik daar aan kom varen.
Wanneer het bovestaande gerealiseerd is, dan betaal ik met veel plezier een vaarbelasting.
Reed van Batavia (oud Nederlands) voor de Rede van Jakarta.
Laatst bewerkt: 29 sept 2025 07:32 door Reed.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 07:33 #1652695

@Reed, Eens, Graag betaal ik dan vaarbelasting, en dat mag dan ook best een fors bedrag zijn als dat allemaal geregeld wordt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 07:33 #1652696

Reed: dat klinkt toch meer als nee ik wil geen vaarbelasting…
Je kan nml met evenveel recht betogen dat met deze vaarbelasting dat allemaal gedaan gaat worden.. dus over 40 jaar is het geregeld.
Maar belasting is in de meeste gevallen geen doelheffing die uitsluitend daar aan besteed moet worden. Het gaat de algemene middelen in en de aanwending volgt uit de vaststelling van de begroting…
"Wie het altijd voor de wind gaat, komt vanzelf aan lager wal"
De topper ISO “TuTu” voor de funracing en nu de SO 36i Performance “Anilla” voor het avontuur...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 07:34 #1652697

Als het geen doelheffing wordt, maar naar de algemene middelen gaat, dan is het de facto ook geen vaarbelasting meer! En dan ben ik dus ook tegen zo'n algemene heffing.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 07:37 #1652698

Wegenbelasting wordt toch ook niet perse voor de wegen gebruikt? Ik geloof dat dat voor opcenten wel geldt maar niet voor belastingen standaard.
"Wie het altijd voor de wind gaat, komt vanzelf aan lager wal"
De topper ISO “TuTu” voor de funracing en nu de SO 36i Performance “Anilla” voor het avontuur...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 07:42 #1652699

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4941
ISO788 Hans schreef :
Reed: dat klinkt toch meer als nee ik wil geen vaarbelasting…
Je kan nml met evenveel recht betogen dat met deze vaarbelasting dat allemaal gedaan gaat worden.. dus over 40 jaar is het geregeld.
Maar belasting is in de meeste gevallen geen doelheffing die uitsluitend daar aan besteed moet worden. Het gaat de algemene middelen in en de aanwending volgt uit de vaststelling van de begroting…

Precies, zo voldoe je met alle motorvoertuig belastingen (mrb, bpm etc) het OV van Nederland

Maar bruggen die werken is wel t minste...
Laatst bewerkt: 29 sept 2025 08:47 door JB-NL.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 07:45 #1652700

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29211
AndreAzuree schreef :
@Reed, Eens, Graag betaal ik dan vaarbelasting, en dat mag dan ook best een fors bedrag zijn als dat allemaal geregeld wordt.

De eisen van Reed beginnen met zaken die, als het uitkleden van RWS wordt teruggedraaid, misschien vrij vlot te realiseren zijn.

Maar een eis als: alle bruggen verhogen tot 25 meter of, als ze lager zijn, vervangen door tunnels is natuurlijk bespottelijk, zelfs als we dat beperken tot de bruggen in snelwegen en andere doorgaande routes. Ook gratis vaarkaarten is een onzinnige eis. Er zijn legio watersporters die nauwelijks kaarten nodig hebben.
En zo staan er nog wel wat dingen in zijn lijstje de nooit gaan gebeuren; vaarbelasting of geen vaarbelasting.

Ik denk dat Reed de lachers op z'n hand probeerde te krijgen.
Laatst bewerkt: 29 sept 2025 07:50 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 07:51 #1652701

Lachen of niet, toch heeft Reed een punt: als er vaarbelasting wordt geheven, mag je als burger best verwachten dat:

-die vaarbelasting exclusief wordt gebruikt voor infrastructuur mbt varen
-dat die infrastructuur fatsoenlijk functioneert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 08:11 #1652705

AndreAzuree schreef :
Lachen of niet, toch heeft Reed een punt: als er vaarbelasting wordt geheven, mag je als burger best verwachten dat:

-die vaarbelasting exclusief wordt gebruikt voor infrastructuur mbt varen
-dat die infrastructuur fatsoenlijk functioneert
Exclusiviteit geldt voor bijna geen enkele vorm van belasting. Ook wegenbelasting etc niet. Er zijn nml ook veel uitgaven die niet rechtstreeks aan inning gekoppeld zijn en waar netto uit de algemene middelen aan word bijgedragen.
Dat infrastructuur acceptabel / veilig functioneert lijkt me wel logisch en haast ook vereist. Al is het maar om aansprakelijkheid voor ongelukken te vermijden.
"Wie het altijd voor de wind gaat, komt vanzelf aan lager wal"
De topper ISO “TuTu” voor de funracing en nu de SO 36i Performance “Anilla” voor het avontuur...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 08:14 #1652706

Dat die exclusiviteit nu niet geldt, wil niet zeggen dat het geen redelijke eis van burgers zou zijn.... Het draagvlak voor belastingheffing zou omhoog gaan, als het principe van exclusiviteit zou opgaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 08:19 #1652708

Ben wel benieuwd waar we uit gaan komen wanneer we dat voor alles door gaan trekken. Negatieve Externe effecten van gebruik leiden tot over consumptie, collectieve goederen zijn over het algemeen het haasje…
"Wie het altijd voor de wind gaat, komt vanzelf aan lager wal"
De topper ISO “TuTu” voor de funracing en nu de SO 36i Performance “Anilla” voor het avontuur...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 08:21 #1652710

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29211
AndreAzuree schreef :
Lachen of niet, toch heeft Reed een punt: als er vaarbelasting wordt geheven, mag je als burger best verwachten dat:

-die vaarbelasting exclusief wordt gebruikt voor infrastructuur mbt varen
-dat die infrastructuur fatsoenlijk functioneert

Met het laatste ben ik het eens, met het eerste niet. Er is door de overheid in de afgelopen 40 jaar naar mijn smaak méér dan voldoende geïnvesteerd in voorzieningen voor de watersport. Om dat te dekken zou de watersporter nog héél lang belasting kunnen betalen, voor er nieuwe investeringen kunnen worden gedaan.

Verder werkt het gewoon zoals Iso788 Hans schrijft.
Alle belastinggeld gaat in een grote pot, de schatkist. Het zittende kabinet maakt elk jaar een begroting, die het beschikbare geld verdeelt over de posten die de verantwoordelijkheid van de overheid zijn. Het maatschappelijk belang van die posten en de urgentie ervan bepaalt hoe het geld verdeeld wordt.

En je kunt hoog of laag springen: jou en je jacht faciliteren staat niet hoog op de urgentie-lijst, ben ik bang. En terecht.

Als je het met die werkwijze niet eens bent, moet je een politieke partij zoeken die ook vindt dat alle bruggen naar een doorvaarthoogte van 25 m. moeten, en daarop stemmen. Maar ook dan is de kans dat je je zin krijgt vrij klein.
Laatst bewerkt: 29 sept 2025 08:34 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 08:29 #1652712

AndreAzuree schreef :
Lachen of niet, toch heeft Reed een punt: als er vaarbelasting wordt geheven, mag je als burger best verwachten dat:

-die vaarbelasting exclusief wordt gebruikt voor infrastructuur mbt varen
-dat die infrastructuur fatsoenlijk functioneert

Lijkt me niet.
Ondanks wegenbelasting zijn er files, maandenlange afsluitingen en ander ongerief op de weg.
Waarom zou dat op het water anders zijn?
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP officieel document??? 29 sept 2025 08:42 #1652713

  • Prutske
  • Prutske's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 107
Die files zijn er alleen maar omdat werknemers & werkgevers halsstarrig vasthouden aan kantoordagen dinsdag/donderdag en het liefst starten om 8:30u. Tegen dat soort pieken zijn nooit voldoende wegen aan te leggen (en moet je ook niet willen).

Als ik weer eens in het buitenland ben geweest (welk dan ook) besef ik me weer wat een paradijs Nederland is (qua wegen dan toch)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.161 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl