Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 04:55 #1159632

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4340
Jeroen-pion schreef :

:laugh: :laugh: ik vind het echt zielig , laat ik even buitenbeschouwing dat het namaken van ogenschijnlijke staats documenten niet eens mag, namaken is het ook niet eens want het bestaat niet eens !!

Voor een paar honderd hoef je zelf niet te knoeien en doet het kadaster al het werk voor je .

Mensen ........... :P

'ogenschijnlijk staatdocument' ? inderdaad , ogenschijnlijk aangezien het ICP nooit een officieel eigendomsbewijs is geweest maar een papiertje dat het makkelijker maakte om in het buitenland te varen in Nederland hebben we geen registratieplicht en buiten onze landsgrenzen vinden ze dat maar raar en is onacceptabel , dus willen ze een papiertje zien , en of dat nou een onofficieel ICP is waar alle gegevens instaan of een zelf gemaakt boot paspoort , of een oud ICP waarvan de einddatum is aangepast , uitgeprint en gelamineerd , het maak ze allemaal niets uit , als ze maar 'iets' hebben , en dan voldoet het blauwe pinquin paspoort beter dan een ICP waar 'flag not applicable' opstaat

voor de verzekering maakt het ook allemaal niets uit omdat die er vanuit gaan dat je bootje toch nergens officieel in NL geregistreerd staat

en vwb 'de paar 100 euro' ? maak daar maar 2000 euro van :( (in ons geval dan)
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 05:11 #1159634

Kadaster hanteerde vaste bedragen , ok het kost €485 ,00 !

Maar iets inelkaar flansen en doen of het van de staat afkomstig is , kan je bij nader onderzoek dieper in de shit helpen dan ........

Pak dan een papiertje en schrijf daarop; deze boot is van mij ! B)

Ik vind het gewoon een slecht advies , en je kunt er gewoon aardig mee in de problemen komen .
Nederland gaat bij navraag niet zeggen , tja dat kan want we hebben niks anders , dat hebben ze wel en dat heet het kadaster .

En dan krijg je een prachtig boekje ; zeebrief met stempels een nationaliteit verklaring brandmerk zichtbaar en verstopt tbv in geval diefstal .

Ik heb dit in 2016 laten doen op een boot met niet eens een hull nummer etc , das de lastigst variant , maar dat gaat prima als je de papier winkel op orde hebt




Mensen willen gewoon weer voor een duppie op de eerste rang zitten en doen wat huisvlijt en soms voldoet dat kennelijk , dat is wat anders , moet je willen ;)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 07:45 #1159677

  • Fortura
  • Fortura's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 554
Jeroen-pion schreef :
Kadaster hanteerde vaste bedragen , ok het kost €485 ,00 !

Maar iets inelkaar flansen en doen of het van de staat afkomstig is , kan je bij nader onderzoek dieper in de shit helpen dan ........

Pak dan een papiertje en schrijf daarop; deze boot is van mij ! B)

Ik vind het gewoon een slecht advies , en je kunt er gewoon aardig mee in de problemen komen .
Nederland gaat bij navraag niet zeggen , tja dat kan want we hebben niks anders , dat hebben ze wel en dat heet het kadaster .

En dan krijg je een prachtig boekje ; zeebrief met stempels een nationaliteit verklaring brandmerk zichtbaar en verstopt tbv in geval diefstal .

Ik heb dit in 2016 laten doen op een boot met niet eens een hull nummer etc , das de lastigst variant , maar dat gaat prima als je de papier winkel op orde hebt




Mensen willen gewoon weer voor een duppie op de eerste rang zitten en doen wat huisvlijt en soms voldoet dat kennelijk , dat is wat anders , moet je willen ;)

Dat bedrag neertellen voor iets waar in sommige landen niet eens naar gevraagd wordt en soms eens een keer 10 seconden bekeken wordt, vind ik nogal wat eerlijk gezegd.
Zeker als je het vergelijkt met de andere kosten die je zal maken tijdens een rondje Atlantic (even vanuit gaan dat ankeren gratis is) kan €500 gewoon een maand aan eten betekenen.
Fortura International Yacht Cruising Team
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 08:04 #1159686

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1456
Jeroen, als je schip in Nederland ligt zijn de kosten voor een kadasterverklaring goed te doen. Echter, wij zijn 5 jaar geleden uit Nederland vertrokken. Toen hadden we nog een ICP waarop vermeld stond: Flag: Dutch. Inmiddels is dat veranderd in: not applicable. De reden daarvoor zal zijn dat veel Spanjaarden, Portugezen, Italianen, Grieken in Nederland een ICP hebben aangevraagd om zo de nationale registratie-en belastingplicht van hun boot te ontduiken. Bovendien werd het ICP ook gebruikt (misbruikt) door schepen die vluchtelingen op de Middellandse Zee oppikten.
Ons schip ligt al 5 jaar niet meer in Nederland, een kadasterverklaring wordt dan een hele dure zaak.

In 2019 zijn we in bijna alle Portugese havens geweest, nergens moeilijkheden gehad. Standaard papierwerk: ICP, paspoorten, bewijs van verzekering. In Portugal worden al je gegevens opgeslagen als je een haven bezoekt, ik verwacht dus dat al onze gegevens bekend zijn als we weer in Portugal varen (zal wel 2021 worden).

Overigens heb ik een pasje van het Agentschap Telecom waarop staat: Registratiebewijs. Weliswaar betreft het de registratie van de marifoon, maar ook onze bootnaam staat erop. Voor dit Ship Station Licence moest je verklaren een binding met Nederland te hebben. Misschien dat dit registratiebewijs in combinatie met een ICP genoeg bewijs is voor het terecht voeren van de Nederlandse vlag?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 08:09 #1159690

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1456
ReneK schreef :
La Mavare schreef :
In Portugal 2018:
- verzekeringspapieren
- factuur/eigendomsbewijs
- paspoorten schipper en crew (in Cascais)
- paspoort schipper en crewlist (in Sesimbra)

ik ook in 2017 , maar toen had ik ook een ICP met FLAG : Dutch (nog steeds trouwens) maar inmidels staat op die nieuw uitgegeven ICP's 'flag not applicable' en dat schijnt in portugal toch wel een probleem geworden te zijn ?

Je ICP is maar beperkt geldig. In ons ICP uit 2018 (die ik net heb moeten vernieuwen) stond al: Flag: not applicable.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 08:10 #1159692

  • Altea53
  • Altea53's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 59
Amelie, nee, de reden was het misbruik van het Duitse vluchtelingenschip Seawatch-3, waarmee de Duitse kapitein Carola Rackete de internationale pers haalde. Alles was hier Duits, behalve de vlag......die was Nederlands en dat bracht de Nederlandse regering in ernstige verlegenheid , vooral richting Italië. Sindsdien is de NL vlag van het ICP af. In conclusie zijn de gewone onschuldige zeilers dus weer eens het slachtoffer van dit soort idioten.
Laatst bewerkt: 14 mei 2020 08:11 door Altea53.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 08:38 #1159698

Altea53 schreef :
In conclusie zijn de gewone onschuldige zeilers dus weer eens het slachtoffer van dit soort idioten.

Zeilers slachtoffer...........hulpverleners idioten :unsure:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 08:45 #1159700

Als je een aankoopbewijs(met BTW verklaring) en verzekeringspapieren hebt op jouw naam en daarbij je eigen paspoort dan lijkt me dat toch bewijs genoeg?
Maar als ik de laatste post van Altea 53 lees zijn dat soort problemen ook vooral in het middelandsezee gebied te verwacheten . Ik ben bijv. in de 30 jaar dat ik op Noord en Oostzee vaar nog nooit naar een ICP gevraagd , alleen één keer in Esbjerg naar BTW bewijs en verzekeringspapieren en uiteraard identiteitsbewijs .En een keer eind 80er jaren naar mijn paspoort in de sluis van Delfzijl.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 08:50 #1159702

Mogelijks gaat het hier om Portugezen die een Nederlands ICP hebben aangevraagd om zo belastingen en regelgeving uit Portugal te ontduiken? (schijnt nogal veel te gebeuren) Lijkt me dat de Portugese autoriteiten daar wel moeilijk over doen.


Dit is vrijwel zeker de reden dat wat scherper naar documenten wordt gekeken.

Het zal ook wel wat afhangen va de ambtenaar, en hoe gereageerd wordt door de zeiler.

Er is officieel ook een "vuurtoren" bijdrage te betalen door de gebruikers van van vaarweg markering.

Een te verwaarlozen bedragje, maar je moet er wel voor naar een capitania kantoor. Daar kun je soms een dag mee kwijt zijn.

Soms wordt een schip twee of drie keer kort achter elkaar gecontroleerd en dan gebeurt het wel de zeiler nogal eens vervelend reageert.
Het is me opgevallen dat juist DIE zeilers om de "vuurtoren" bijdrage wordt gevraagd.

Ooit een diefstal en daarna bedreiging, omdat de bestolene aangifte had gedaan.
Telefoontje naar de Capitania, half uur later was die op de steiger en controleerde urenlang de dreigers.

In 14 dagen hebben die schepen 10 keer helemaal moeten uitpakken. Toen viel het kwartje en zijn ze vertrokken. Iedereen blij.

Meestal is het:" Zo men doet, zo wordt men begroet"
Laatst bewerkt: 14 mei 2020 08:53 door Saeftinghe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 08:53 #1159706

  • JRomkes
  • JRomkes's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5013
Sydeliefde schreef :
Altea53 schreef :
In conclusie zijn de gewone onschuldige zeilers dus weer eens het slachtoffer van dit soort idioten.

Zeilers slachtoffer...........hulpverleners mensensmokkelaars idioten :unsure:

There, I fixed it :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 09:09 #1159712

Jeroen-pion schreef :
AndreAzuree schreef :
ReneK schreef :
AndreAzuree schreef :
ReneK schreef :
AndreAzuree schreef :

Bedoel je met "bootpaspoort" dat KNWV document, dat nu "Internationaal certificaat" heet?

ik denk dat hij de blauwe pinguin versie bedoeld ;)

blauwe pinguïn? :dry:

blauwepinquin.blogspot.com/2013/12/bootpaspoort.html

ah , thanks, prachtige huisvlijt is dit! :)

:laugh: :laugh: ik vind het echt zielig , laat ik even buitenbeschouwing dat het namaken van ogenschijnlijke staats documenten niet eens mag, namaken is het ook niet eens want het bestaat niet eens !!

Voor een paar honderd hoef je zelf niet te knoeien en doet het kadaster al het werk voor je .

Mensen ........... :P


haha ik heb er gisteren ook eentje gemaakt. Ik zou nog best een kadaster registratie overwegen (had ze even gebeld), maar ze moesten dan op mijn kosten naar Istanbul om één of ander stempeltje in de boot te zetten. Dat zou op 2000 euro of meer komen....
Laatst bewerkt: 14 mei 2020 09:13 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 09:24 #1159718

AndreAzuree schreef :
Jeroen-pion schreef :
AndreAzuree schreef :
ReneK schreef :
AndreAzuree schreef :
ReneK schreef :
AndreAzuree schreef :

Bedoel je met "bootpaspoort" dat KNWV document, dat nu "Internationaal certificaat" heet?

ik denk dat hij de blauwe pinguin versie bedoeld ;)

blauwe pinguïn? :dry:

blauwepinquin.blogspot.com/2013/12/bootpaspoort.html

ah , thanks, prachtige huisvlijt is dit! :)

:laugh: :laugh: ik vind het echt zielig , laat ik even buitenbeschouwing dat het namaken van ogenschijnlijke staats documenten niet eens mag, namaken is het ook niet eens want het bestaat niet eens !!

Voor een paar honderd hoef je zelf niet te knoeien en doet het kadaster al het werk voor je .

Mensen ........... :P


haha ik heb er gisteren ook eentje gemaakt. Ik zou nog best een kadaster registratie overwegen (had ze even gebeld), maar ze moesten dan op mijn kosten naar Istanbul om één of ander stempeltje in de boot te zetten. Dat zou op 2000 euro of meer komen....

Heeft hij mooi reisje , dat vertelde de inspecteur ook , vaak wel voor super jachten etc .

Maar goed dat is natuurlijk niet de kern van het “probleem “

En dit is gewoon een heel fout advies , en daar hoort een hele grote waarschuwing bij !
Tot je een bv Fransman tegen komt die wel wakker is , SUCCES !
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 09:28 #1159720

O ja , ik heb ook een keer de politie aan de boot gehad ( in Kiel bij de oude Olympiahaven) omdat die de naam van mijn boot waren tegengekomen (Phoenix) in een lijst van gestolen boten. Alleen ging dat om een boot van 12 meter en mijn Varianta was maar 6,3 meter dus ze waren snel weer weg. :lol:
En een keer bij de havenmeester van Helgoland die ( misschien wel van diezelfde boot) nog havengeld tegoed had van de "Phoenix" maar ook dat was snel ontkracht .
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 09:32 #1159723

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1456
@Andre: wat gebruik jij als registratienummer op het zelf gemaakte bootpaspoort? Je mmsi? Of het registratienummer dat op je registratiebewijs van Agentschap Telecom staat?
Laatst bewerkt: 14 mei 2020 09:42 door Amelie.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 09:56 #1159736

JRomkes schreef :
Sydeliefde schreef :
Altea53 schreef :
In conclusie zijn de gewone onschuldige zeilers dus weer eens het slachtoffer van dit soort idioten.

Zeilers slachtoffer...........hulpverleners mensensmokkelaars idioten :unsure:

There, I fixed it :whistle:

Oneens, maar laten we die discussie maar niet aangaan :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 10:20 #1159752

  • HugoGr
  • HugoGr's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 79
Saeftinghe schreef :
Mogelijks gaat het hier om Portugezen die een Nederlands ICP hebben aangevraagd om zo belastingen en regelgeving uit Portugal te ontduiken? (schijnt nogal veel te gebeuren) Lijkt me dat de Portugese autoriteiten daar wel moeilijk over doen.


Dit is vrijwel zeker de reden dat wat scherper naar documenten wordt gekeken.

Het zal ook wel wat afhangen va de ambtenaar, en hoe gereageerd wordt door de zeiler.

Er is officieel ook een "vuurtoren" bijdrage te betalen door de gebruikers van van vaarweg markering.

Een te verwaarlozen bedragje, maar je moet er wel voor naar een capitania kantoor. Daar kun je soms een dag mee kwijt zijn.

Soms wordt een schip twee of drie keer kort achter elkaar gecontroleerd en dan gebeurt het wel de zeiler nogal eens vervelend reageert.
Het is me opgevallen dat juist DIE zeilers om de "vuurtoren" bijdrage wordt gevraagd.

Ooit een diefstal en daarna bedreiging, omdat de bestolene aangifte had gedaan.
Telefoontje naar de Capitania, half uur later was die op de steiger en controleerde urenlang de dreigers.

In 14 dagen hebben die schepen 10 keer helemaal moeten uitpakken. Toen viel het kwartje en zijn ze vertrokken. Iedereen blij.

Meestal is het:" Zo men doet, zo wordt men begroet"

Een ICP in combinatie met een Nederlands paspoort van de schipper, een Nederlands koopcontract en BTW bewijs, een Nederlandse marifoonregistratie en een vriendelijke glimlach bij controle moet ons een aardig eind brengen denk ik dan.

Op mijn Verzekeringsbewijs staat trouwens "ships registry: The Netherlands" kan ik mogelijk ook nog op terugvallen dus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 10:32 #1159755

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6508
Jeroen-pion schreef :
Heeft hij mooi reisje , dat vertelde de inspecteur ook , vaak wel voor super jachten etc .

Maar goed dat is natuurlijk niet de kern van het “probleem “

En dit is gewoon een heel fout advies , en daar hoort een hele grote waarschuwing bij !
Tot je een bv Fransman tegen komt die wel wakker is , SUCCES !

Jeroen, ben jij nou plotseling roomser dan de paus? Dat "paspoort" is alleen maar een hulpmiddeltje dat je (op eigen risico) kunt gebruiken om ambtelijk gezeur te voorkomen. Het is al erg genoeg om als brave burger iedere keer maar weer te moeten bewijzen dat jouw boot ook echt jouw boot is.

De ambtenaren zijn zelf ook bepaald niet heilig. Er werd in dit draadje al geschreven dat mensen die hun irritatie op een gegeven moment niet meer kunnen onderdrukken extra gecontroleerd worden. #offtopic: Om nog maar te zwijgen over wat onze eigen Belastingdienst de afgelopen jaren allemaal geflikt heeft.
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 10:47 #1159763

Amelie schreef :
@Andre: wat gebruik jij als registratienummer op het zelf gemaakte bootpaspoort? Je mmsi? Of het registratienummer dat op je registratiebewijs van Agentschap Telecom staat?


Ik heb het nummer overgenomen van het KNWV document "Internationaal Certificaat"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 10:50 #1159765

Jeroen-pion schreef :
AndreAzuree schreef :
Jeroen-pion schreef :
AndreAzuree schreef :
ReneK schreef :
AndreAzuree schreef :
ReneK schreef :
AndreAzuree schreef :

Bedoel je met "bootpaspoort" dat KNWV document, dat nu "Internationaal certificaat" heet?

ik denk dat hij de blauwe pinguin versie bedoeld ;)

blauwe pinguïn? :dry:

blauwepinquin.blogspot.com/2013/12/bootpaspoort.html

ah , thanks, prachtige huisvlijt is dit! :)

:laugh: :laugh: ik vind het echt zielig , laat ik even buitenbeschouwing dat het namaken van ogenschijnlijke staats documenten niet eens mag, namaken is het ook niet eens want het bestaat niet eens !!

Voor een paar honderd hoef je zelf niet te knoeien en doet het kadaster al het werk voor je .

Mensen ........... :P


haha ik heb er gisteren ook eentje gemaakt. Ik zou nog best een kadaster registratie overwegen (had ze even gebeld), maar ze moesten dan op mijn kosten naar Istanbul om één of ander stempeltje in de boot te zetten. Dat zou op 2000 euro of meer komen....

Heeft hij mooi reisje , dat vertelde de inspecteur ook , vaak wel voor super jachten etc .

Maar goed dat is natuurlijk niet de kern van het “probleem “

En dit is gewoon een heel fout advies , en daar hoort een hele grote waarschuwing bij !
Tot je een bv Fransman tegen komt die wel wakker is , SUCCES !


Je moet natuurlijk geen officiele documenten gaan vervalsen. Je hebt dit paspoort zelf gemaakt, als daar naar gevraagd wordt zou ik dat ook onmiddellijk toegeven. Het is gewoon een document van jezelf waar in je zelf aangeeft , dat dit jouw boot is, meer niet. Ik ben ook van plan dit document niet te gaan gebruiken als het niet nodig is. De andere papieren van de boot plus het het "internationale certificaat" van de KNWV moeten voldoende zijn. Dat is ook mijn ervaring tot nu toe, met het zeilen op de middellandse zee. Er wordt eigenlijk nooit naar een ICP of vlaggenbrief gevraagd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 10:50 #1159766

AndreAzuree schreef :
Jeroen-pion schreef :
AndreAzuree schreef :
ReneK schreef :
AndreAzuree schreef :
ReneK schreef :
AndreAzuree schreef :

Bedoel je met "bootpaspoort" dat KNWV document, dat nu "Internationaal certificaat" heet?

ik denk dat hij de blauwe pinguin versie bedoeld ;)

blauwe pinguïn? :dry:

blauwepinquin.blogspot.com/2013/12/bootpaspoort.html

ah , thanks, prachtige huisvlijt is dit! :)

:laugh: :laugh: ik vind het echt zielig , laat ik even buitenbeschouwing dat het namaken van ogenschijnlijke staats documenten niet eens mag, namaken is het ook niet eens want het bestaat niet eens !!

Voor een paar honderd hoef je zelf niet te knoeien en doet het kadaster al het werk voor je .

Mensen ........... :P


haha ik heb er gisteren ook eentje gemaakt. Ik zou nog best een kadaster registratie overwegen (had ze even gebeld), maar ze moesten dan op mijn kosten naar Istanbul om één of ander stempeltje in de boot te zetten. Dat zou op 2000 euro of meer komen....

Ja, het wordt hoogste tijd dat er een goede, betaalbare en juridische houdbare oplossing komt. Het branden door een nederlandse inspecteur die moet invliegen is bizar. Waarom bv niet een gecertificeerde agent in het buitenland? of zelf doen onder toezicht van een notatis oid.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 10:52 #1159768

Dewindhoos schreef :
AndreAzuree schreef :
Jeroen-pion schreef :
AndreAzuree schreef :
ReneK schreef :
AndreAzuree schreef :
ReneK schreef :
AndreAzuree schreef :

Bedoel je met "bootpaspoort" dat KNWV document, dat nu "Internationaal certificaat" heet?

ik denk dat hij de blauwe pinguin versie bedoeld ;)

blauwe pinguïn? :dry:

blauwepinquin.blogspot.com/2013/12/bootpaspoort.html

ah , thanks, prachtige huisvlijt is dit! :)

:laugh: :laugh: ik vind het echt zielig , laat ik even buitenbeschouwing dat het namaken van ogenschijnlijke staats documenten niet eens mag, namaken is het ook niet eens want het bestaat niet eens !!

Voor een paar honderd hoef je zelf niet te knoeien en doet het kadaster al het werk voor je .

Mensen ........... :P


haha ik heb er gisteren ook eentje gemaakt. Ik zou nog best een kadaster registratie overwegen (had ze even gebeld), maar ze moesten dan op mijn kosten naar Istanbul om één of ander stempeltje in de boot te zetten. Dat zou op 2000 euro of meer komen....

Ja, het wordt hoogste tijd dat er een goede, betaalbare en juridische houdbare oplossing komt. Het branden door een nederlandse inspecteur die moet invliegen is bizar. Waarom bv niet een gecertificeerde agent in het buitenland? of zelf doen onder toezicht van een notatis oid.

mee eens, het is geen onwil van de zeilers, maar de kadaster-regeling is voor boten in het buitenland gewoon onwerkbaar
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 10:58 #1159771

Een ICP in combinatie met een Nederlands paspoort van de schipper, een Nederlands koopcontract en BTW bewijs, een Nederlandse marifoonregistratie en een vriendelijke glimlach bij controle moet ons een aardig eind brengen denk ik dan.


Dat is wel de manier.

Ik bied altijd koffie aan, meestal is het "Nee bedankt" Ik met een glimlach: " wat mankeert er aan mijn koffie?"
Dan kijken ze even vreemd en: "Teveel om op te noemen"

De toon is dan gezet, de formaliteiten zijn snel klaar, er wordt nog even gebabbeld en vaak maak ik toch koffie.

Een keer in Leixões, een lange rij voor een loket, een vervelende vent die eiste dat ZIJN taal gesproken werd, en de ambtenaar het zat was.

Dat ging tijd nemen.

Er komt een meisje uit een deur achter de balie, ik vraag (in Portugees) welk loket voor binnenkomende schepen is. (Er is maar één loket!)

Zij lacht: "Hè u sprekt Portugees?" "ja en beetje, maar lang niet zo goed als jij"

Ze kijkt eens naar de rij, komt ook tot de conclusie dat het wel even kan duren.

"AH... loop maar even mee, het kantoor in." Achter de deur: "Jongens, deze vent spreekt Portugees, mag hij hier inklaren?"

Ik was in 2 minuten klaar en kreeg zelfs nog een klein flesje Port, voor één glas, mee.

Op de terugweg komt ik het meisje er weer,
Ik: "Zullen we samen deze port opdrinken?"
Zij, met een brede grijns: "Jullie Hollanders hebben zeker vingerhoedjes als borrelglaasje".

Ik heb het flesje alleen opgedronken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 11:03 #1159772

yep, dit is precies ook mijn tactiek. Vriendelijkheid, respect en een beetje humor. Daarbij maak ik ook nog eens dankbaar gebruik van de charmes van mijn vrouw. Zo ben ik een keer probleemloos Iran binnen gereden, met mijn blonde vrouw achter het stuur van de Landcruiser, keurig met hoofddoekje op natuurlijk. Eerst werd ik in het Farsi aangesproken (ik had toen nog donkere krullen), met een vette knipoog: "American wife? Very good!".
Mijn vrouw pakte de discussie snel over en maakte vriendjes met de grensambtenaar door een paar woordjes Farsi en een grote glimlach. Dat konden ze daar wel waarderen. Zonder problemen de grens over. Bedenk altijd dat die mensen ook gewoon hun werk doen, zich soms vervelen, en het leuk vinden om gewoon een leuke interactie te hebben met hun klanten. De incidentele klootzak heb je ook, dan hou je je gedeisd en ben je beleefd. Zorg altijd dat die mensen zich belangrijk blijven voelen.
Laatst bewerkt: 14 mei 2020 11:05 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 11:19 #1159775

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1456
Helemaal eens met de vorige schrijvers. Waarbij je onze Nederlandse directe cultuur maar even moet vergeten. Lief lachen, eerst een praatje, hoe gaat het met u, (liefst in de taal van het land waar je bent), mooi weer vandaag enz. En als ik ergens vaker kom (Muros) neem ik een blikje Hollandse hopjes of i.d. mee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 11:28 #1159780

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7281
Ondanks alle verhalen hier. Zou er maar voorzichtig mee zijn. Ooit aangehouden voor de kust van Duinkerken en daarna opgebracht naar het Douanekantoortje aan de haven.

Ik had wel een kadaster teboekstelling, maar als klasse B (binnenvaart). Volgens het Kadaster kon ik dan volstaan met een Certificaat voor de vaart naar Frankrijk.

Nee, dus. Direct een boete gekregen. Met behulp van een Douane auto naar een betaalautomaat gebracht om te pinnen.

Men had een multo map bij zich met daarin voorbeelden van alle buitenlandse documenten die geldig waren voor de vaart via zee naar Frankrijk.

Ze zaten nog op te tellen wat ze die dag aan omzet gemaakt hadden.

Feitelijk kwam het allemaal door mijn vrouwelijke bemanningslid, die naar de douaneboot vriendelijk zwaaide. Onmiddellijk werd de rubber boot gelanceerd en daar kwamen ze met 4 man aanstuiven.

Eind goed al goed. Uiteindelijk had het kadaster verkeerd advies gegeven en na lange discussies met de Franse overheid, die gelijk bleken te hebben, heb ik de boete teruggekregen van het kadaster.

Je moet uiteraard de Kadaster inschrijving doen als het schip in Nederland ligt.

En hou vooral in de gaten, dat een teboekgesteld schip Register Goed status heeft.

Let hierop als je boot wilt kopen. Dan moet de eigendoms verandering officieel overgeschreven of uitgeschreven worden, anders kan een hypotheekverstrekker of de eigenaar van het gestolen schip zijn bezit of het onderpand zo weer ophalen.

Met een kopje koffie en een vriendelijk gebaar los je niet altijd een controle op. Je zult maar ergens aan land willen gaan als blijkt dat je niet wordt toegelaten met je "knutsel" document.

Bram

Nog een aanvullende tip. Als je boot laat bouwen, zorg dan dat al gedurende de bouw het schip teboegesteld is. Mocht het met werf financieel verkeerd aflopen en het schip is nog niet geleverd, dan heb je geen schip en ook je aanbetalingen zijn verdwenen.

Met een teboekgesteld schip is het je eigendom en kunt je bezit zo weghalen, als het mis gaat met de werf.
Laatst bewerkt: 14 mei 2020 11:47 door brambo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.763 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl