Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 20:12 #1160072

Noballast schreef :
Jeroen-pion schreef :
AndreAzuree schreef :
Jeroen-pion schreef :
Morgen zit ik voor me werk bij de marechaussee toevallig ook nog in Rotterdam , zal ze eens mee laten lezen en dan hun reactie eens vragen B)


kun je het dan niet beter aan de douane vragen? Ben wel benieuwd eigenlijk!

Die hebben meer verstand van goederen

Marechaussee heeft alleen interesse in je persoonsbewijs, dus inderdaad douane.

Maar Jeroen, welke ervaring heb jij eigenlijk met dit soort fake documenten om daar zo stelling in te kunnen nemen ?

Das simpel te beantwoorden omdat ik dat ooit al heb uitgeplozen , en ook het ICP was daarin langs gekomen , praat dan met mensen die er verstand van hebben en daar komt wat uit , in mijn geval het kadaster .

Maar ik hoef niemand te raadplegen met , als ik zelf wat in elkaar knutsel voldoet dat ook ?

Maar dat zal een verschil zijn in hoe men omgaat in serieus met zaken omgaan ;)

Als ik iets wil doe ik het goed of niet en als dat wat kost dan kost dat het , tja zo simpel is het , dus om nooit geen gezeik te krijgen waar dan ook over papieren van de boot heb ik daar maar voor gekozen :)

En wat een ander doet moet hij zelf weten , alleen waar het in het begin over ging jaaaa joh gaat allemaal prima is in mijn ogen een “advies” van een belabberd niveau , stel iemand heeft er wel pech mee wat dan ? Betaald ZF of jij evt het gedoe ? Vast niet ;) dan is het tja pech gehad jammer joh !!!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 20:13 #1160074

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7281
De kosten van het scheepskadaster heb je eenmalig en het is een voordeel als je het schip wilt verkopen. Je bent aantoonbaar officieel de eigenaar.

En de Zeebrief hoef je tegenwoordig ook niet meer te verlengen. Is blijvend geldig.

De kosten over een aantal jaren gerekend zijn dan gering. Niets te verlengen en steeds opnieuw aanvragen van feitelijk een "flut" document.

Als je een scheepshypotheek wilt hebben dan is een teboekstelling verplicht.

Er zijn overigens 3 registratie mogelijkheden:

B = Binnenvaart
Z = Zeevaart (voor Zeebrief)
V = Visserij
Laatst bewerkt: 14 mei 2020 20:17 door brambo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 20:15 #1160076

Kijk, zo makkelijk is t aan de andere kant van t kanaal. Ik snap niet waarom we dit niet in NL hebben
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 20:21 #1160080

Dewindhoos schreef :
Kijk, zo makkelijk is t aan de andere kant van t kanaal. Ik snap niet waarom we dit niet in NL hebben

Gaan hier zoveel dingen makkelijker, daarom woon ik er ook :silly:

Gekheid hoor , van bepaalde zaken wordt je hier tureluurs en dat regel ik in NL met een paar muisklikken , zo heeft elk land wat ;)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 20:21 #1160081

Jeroen-pion schreef :
Noballast schreef :
Jeroen-pion schreef :
AndreAzuree schreef :
Jeroen-pion schreef :
Morgen zit ik voor me werk bij de marechaussee toevallig ook nog in Rotterdam , zal ze eens mee laten lezen en dan hun reactie eens vragen B)


kun je het dan niet beter aan de douane vragen? Ben wel benieuwd eigenlijk!

Die hebben meer verstand van goederen

Marechaussee heeft alleen interesse in je persoonsbewijs, dus inderdaad douane.

Maar Jeroen, welke ervaring heb jij eigenlijk met dit soort fake documenten om daar zo stelling in te kunnen nemen ?

Das simpel te beantwoorden omdat ik dat ooit al heb uitgeplozen , en ook het ICP was daarin langs gekomen , praat dan met mensen die er verstand van hebben en daar komt wat uit , in mijn geval het kadaster .

Maar ik hoef niemand te raadplegen met , als ik zelf wat in elkaar knutsel voldoet dat ook ?

Maar dat zal een verschil zijn in hoe men omgaat in serieus met zaken omgaan ;)

Als ik iets wil doe ik het goed of niet en als dat wat kost dan kost dat het , tja zo simpel is het , dus om nooit geen gezeik te krijgen waar dan ook over papieren van de boot heb ik daar maar voor gekozen :)

En wat een ander doet moet hij zelf weten , alleen waar het in het begin over ging jaaaa joh gaat allemaal prima is in mijn ogen een “advies” van een belabberd niveau , stel iemand heeft er wel pech mee wat dan ? Betaald ZF of jij evt het gedoe ? Vast niet ;) dan is het tja pech gehad jammer joh !!!

Juist, het leven zit vol met risico's!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 20:44 #1160095

Aan de douane vragen.

Een keer lagen we in Vlisingen, net voor het binnenvaren van de sluis voor een lange reis, werden we vanaf de kant aangeroepen door twee douane mannen, ze wilden een papier zien waarvan ik nog nooit had gehoord.
Had iets met BTW te maken.
Maar die stond keurig op de factuur van de boot.
We kwamen overeen dat ze foto´s van de aanwezige papieren namen en daarmee op zoek gingen waar ik ze niet mee kon helpen.
Maar we gaan wèl de sluis door en wachten in de loodshaven(?) tot jullie uitgevonden hebben waarnaar je op zoek bent, we willen niet nog een keer de sluis missen.
We hoefden niet eens zo lang te wachten voor ze het nieuwe, door henzelf uitgeprinte document kwamen brengen. En ons een goede reis wensten.
Ze waren best behulpzaam om ons een "onmisbaar" document mee te geven waar nooit belangstelling voor is geweest.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 20:45 #1160096

  • elixer
  • elixer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 793
quote Jeroen;

Als ik iets wil doe ik het goed of niet en als dat wat kost dan kost dat het , tja zo simpel is het , dus om nooit geen gezeik te krijgen waar dan ook over papieren van de boot heb ik daar maar voor gekozen :)

/quote]

Nooit geen is altijd.

Je schrijft heel veel op het forum, kennelijk wil je dat. Ook een beetje taalopleiding kost wat, je doet het niet goed, stop je er nu mee? ;)

Paul
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 20:52 #1160104

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8637
Een NL-vlag voeren is altijd toegestaan als de schipper een NL-paspoort heeft.
Maakt niet uit waar de boot geregistreerd is.
Vgl. de vele Duitsers die hier een boot huren en er een Adenauer op zetten.

Als NL-er een andere vlag voeren vereist registratie in een ander land.
Vgl. de Tres Hombres die onder de vlag van Vanuatu varen.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 20:52 #1160106

elixer schreef :
quote Jeroen;

Als ik iets wil doe ik het goed of niet en als dat wat kost dan kost dat het , tja zo simpel is het , dus om nooit geen gezeik te krijgen waar dan ook over papieren van de boot heb ik daar maar voor gekozen :)

/quote]

Nooit geen is altijd.

Je schrijft heel veel op het forum, kennelijk wil je dat. Ook een beetje taalopleiding kost wat, je doet het niet goed, stop je er nu mee? ;)

Paul

:laugh: :laugh: :laugh: Ik geef toe hij is goed gevonden en leuk :lol:

Maar ik denk niet dat een tik foutje , 99 % tik ik ook op mijn terror mobiel ernstige gevolgen kunnen hebben !

Mocht het moderator team gaan besluiten boetes voor taalvouten te gaan uitdelen , zal ik me zeker laten bijscholen , want inderdaad ik post vrij veel en dat zou aardig op kunnen lopen vrees ik :whistle:
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 21:03 #1160113

  • WillemB
  • WillemB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 244
La Mavare schreef :
Een NL-vlag voeren is altijd toegestaan als de schipper een NL-paspoort heeft.
Maakt niet uit waar de boot geregistreerd is.

Heb je daar misshcien ook een bron bij?
In feite zou dat betekenen dat het helemaal geen probleem is dat specifiek het ICP hier geen recht meer op geeft.

www.ilent.nl/onderwerpen/plezi...iervaartuigen-op-zee doet anders vermoeden. Maar sluit uiteraard niet uit dat het hebben van de NL nationaliteit als persoon alleen al, dat recht ook al geeft.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 21:04 #1160115

  • hnrts
  • hnrts's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1017
Eclips schreef :
Jeroen-pion schreef :
Heb jij jouw rijbewijs en auto papieren ook iin elkaar gephotoshopt, kost toch ook nog wel wat ............moet je soms ook nog verlengen :whistle:

Nee, want het zijn gewoon rechtsgeldige documenten. Als ik mijn kentekenbewijs toon, zal een diender er niet aan twijfelen dat ik ook de rechtmatige eigenaar ben. Dát is wat bij boten iedere keer weer de kop opsteekt. Dus dat mensen creatief worden om één en ander kracht bij te zetten snap ik best.

Helaas ... het kentekenbewijs van de auto is geen eigendomsbewijs. Het is alleen een registratie wie juridisch aansprakelijk is voor de auto. Dat heeft zelfs een tijdje op het kentekenbewijs gestaan.

Een eigendomsbewijs voor een NL auto bestaat niet, ook al doet bijna iedereen de aanname dat de kentekenhouder de eigenaar is omdat dit in de praktijk vrijwel altijd het geval is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 06:46 #1160164

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8637
Bronnen

Eigen waarneming: al die NL-huurboten met Duitse, Tsjechische enz. vlag

Eigen ervaring: aangehouden door de douane/kustwacht met een in Malta geregistreerd jacht, NL-eigenaar, en ik als NL-schipper. Ze waren niet geïnteresseerd in de NL-vlag, wel in de 2%-BTW volgens het aankoopbewijs.
Boot is inmiddels verkocht naar Duitsland, maar nog steeds MLT.


instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 18:08 #1160451

  • Moro
  • Moro's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 62
Ach Jeroen
Eigenlijk ben jij een beetje zielig, dat je 't probleem niet begrijpt.
Als je een 2e hands jachtje koopt, voor ca 10000,-, en s naar Blankenberge of Lowestoft wil,
is 't dan in verhouding , dat je naar kadaster moet, zeebrief aanvragen, afspraak voor waarmerken & meten schip , enz ? Voor de prijs van ca 10% van je aankoopprijs schip?
Ook de NL overheid vond dat overdreven, daarom kon je voor 2 tientjes een ICP en idem een vlaggebrief krijgen.
De vlaggebrief is afgeschaft omdat het ICP vermeldde : Flag- NL , dat was voldoende voor alle wereldzeilers.
Wij wereldzeilers zijn domme burgers, want we hebben de NL overheid vertrouwd....
Het ICP werd wereldwijd geaccepteerd, dus waarom zouden we, met ons beperkte reisbudget, nog eens een kleine duizend euro uitgeven aan kadaster/zeebrief als het niet nodig is.
Maar nu zitten we met ons schip in de Caraiben, of Turkije/griekenland of NieuwZeeland of where-ever en als we nu nog een kadaster-inschrijving moeten regelen moet een man van 't kadaster de wereld overvliegen op onze kosten om dat kadaster-waarmerk te plaatsen.
En de commiezen vliegen niet voor chartertarieven....
Daarop is het budget van geen enkele wereldzeiler berekend.
Veel wereldzeilers hebben ook dat geld niet meer, zijn dus aangewezen op een fake-documentje om simpelweg te overleven.. Ik overdrijf niet. Ik heb ze ontmoet op St maarten/Curacao enz.
Het is in en intriest, dat de NL overheid, zonder enige aankondiging vooraf, alle trouwe NL burgers/wereldzeilers zo aan hun lot overlaat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 18:27 #1160461

  • hnrts
  • hnrts's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1017
Als je stug volhoudt dat jouw zeilboot echt harder kan dan 20 KM/uur is wellicht de snelle motorbotenregistratie een alternatief. Heb je een officieel NL document en een officieel NL nummer op de romp. Helemaal echt met een NL-vermelding op een origineel overheidsdocument.

En als ze in het buitenland opmerken dat het een zeilboot is ... er zit toch een motor in en je hebt toch een motorkegel aan boord ...
Laatst bewerkt: 15 mei 2020 18:31 door hnrts.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 18:34 #1160464

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27153
@ Moro

Wat een enorm zielig kruideniers argument, sorry hoor.

Door te draaien en wiebelkonten probeer je argumenten te vinden voor het feit dat je gewoon niet goed gepland hebt en je willens en wetens wilt onttrekken aan bepaalde normen.

Dat het nu niet meer rendabel is begrijp ik, maar je aanloop is ronduit sneu. Als je ergens aan begint, moet je ook de consequenties durven dragen en niet met zo'n slap verhaal komen.
Daar heeft de aanschafprijs van je boot werkelijk helemaal niets mee te maken.

Prima natuurlijk dat het goed gaat met dat pasje, gelukkig gedraag je je natuurlijk erg netjes zodat er geen enkele aanleiding is om verder te zoeken voor die mannen. ;)
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 15 mei 2020 18:40 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 18:34 #1160465

hnrts schreef :
Als je stug volhoudt dat jouw zeilboot echt harder kan dan 20 KM/uur is wellicht de snelle motorbotenregistratie een alternatief. Heb je een officieel NL document en een officieel NL nummer op de romp. Helemaal echt met een NL-vermelding op een origineel overheidsdocument.

En als ze in het buitenland opmerken dat het een zeilboot is ... er zit toch een motor in en je hebt toch een motorkegel aan boord ...

kijk, creatief denken, dat is top ;) . Een Azuree met 6 beaufort onder genaker moet dat toch kunnen halen ;)
Waar kun je zo'n registratie krijgen?
Laatst bewerkt: 15 mei 2020 18:37 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 18:39 #1160466

  • hnrts
  • hnrts's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1017
AndreAzuree schreef :
hnrts schreef :
Als je stug volhoudt dat jouw zeilboot echt harder kan dan 20 KM/uur is wellicht de snelle motorbotenregistratie een alternatief. Heb je een officieel NL document en een officieel NL nummer op de romp. Helemaal echt met een NL-vermelding op een origineel overheidsdocument.

En als ze in het buitenland opmerken dat het een zeilboot is ... er zit toch een motor in en je hebt toch een motorkegel aan boord ...

kijk, creatief denken, dat is top ;) . Een Azuree met 6 beaufort onder genaker moet dat toch kunnen halen ;)
Waar kun je zo'n registratie krijgen?

Geen idee welke haken en ogen er aan zitten.

Zie verder Website RDW
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 18:42 #1160469

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2745
WADnWIND schreef :
@ Moro

Wat een enorm zielig kruideniers argument, sorry hoor.

Ik vind dat Moro het probleem netjes heeft uitgelegd. Wat een kruidenier daarmee te maken heeft ontgaat me. Het toekennen van een bijvoeglijk naamwoord aan een argument zonder op de inhoud in te gaan is op zichzelf geen sterk argument
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 18:43 #1160470

de vraag is of je een zeiljacht als "motorjacht" kunt kwalificeren. Ok, je hebt een motor, maar met een mast van 15 meter, zal een rechter toch wellicht oordelen dat de primaire manier van voortstuwing zeilen is....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 18:44 #1160472

  • hnrts
  • hnrts's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1017
AndreAzuree schreef :
de vraag is of je een zeiljacht als "motorjacht" kunt kwalificeren. Ok, je hebt een motor, maar met een mast van 15 meter, zal een rechter toch wellicht oordelen dat de primaire manier van voortstuwing zeilen is....

Het criterium is een boot korter dan 20 meter die harder kan dan 20 KM/uur. Aanwezigheid van een mast is geen criterium en dus niet relevant. Met motorkegel ben je voor de wet motorboot en geen zeilboot. Dus jouw zeilboot kan ook motorboot zijn.
Laatst bewerkt: 15 mei 2020 18:46 door hnrts.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 18:49 #1160474

Arcadia schreef :
WADnWIND schreef :
@ Moro

Wat een enorm zielig kruideniers argument, sorry hoor.

Ik vind dat Moro het probleem netjes heeft uitgelegd. Wat een kruidenier daarmee te maken heeft ontgaat me. Het toekennen van een bijvoeglijk naamwoord aan een argument zonder op de inhoud in te gaan is op zichzelf geen sterk argument
En Moro vind jeroenpion meteen "een beetje zielig", dus de toon is dan ook wel gezet. Niet echt respectvol hoor.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 15 mei 2020 18:49 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 18:53 #1160476

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2745
roozeboos schreef :
Arcadia schreef :
WADnWIND schreef :
@ Moro

Wat een enorm zielig kruideniers argument, sorry hoor.

Ik vind dat Moro het probleem netjes heeft uitgelegd. Wat een kruidenier daarmee te maken heeft ontgaat me. Het toekennen van een bijvoeglijk naamwoord aan een argument zonder op de inhoud in te gaan is op zichzelf geen sterk argument
En Moro vind jeroenpion meteen "een beetje zielig", dus de toon is dan ook wel gezet. Niet echt respectvol hoor.

Daar heb je gelijk in. Zijn betoog zou sterker zijn zonder de eerste twee zinnen.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 18:54 #1160478

Arcadia schreef :
WADnWIND schreef :
@ Moro

Wat een enorm zielig kruideniers argument, sorry hoor.

Ik vind dat Moro het probleem netjes heeft uitgelegd. Wat een kruidenier daarmee te maken heeft ontgaat me. Het toekennen van een bijvoeglijk naamwoord aan een argument zonder op de inhoud in te gaan is op zichzelf geen sterk argument

Vooropgesteld, ik ben het niet eens met Jeroen, wat meer empatisch vermogen bij diegene die in een ver buitenland nu een probleem hebben met ICP zou hem sieren.

Maar toch een puntje van kritiek. Ik kan uiteraard alleen voor mijzelf praten. Toen ik wat serieuzer ging reizen met de boot was mijn eerste gedachte bij de registratie. Toen ging het nog over de vlaggebrief en waar wel en waar niet geaccepteerd. Kan het me niet meer precies herinneren. Wel dat ik geen gezeik wilde en het kadaster daarvoor het aangewezen kanaal was. Daarom kan ik maar moeilijk begrijpen dat als je op wereldreis gaat dat doet met zo’n flut documentje als het ICP. Iedereen is anders maar mijn keuze zou het ook niet zijn.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 19:02 #1160481

  • Moro
  • Moro's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 62
Lukte mij ook niet.Oplossing: plaats foto op juiste plek en grootte
print dat blad.
doe dat blad in printer
print het tekst format.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 19:07 #1160483

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2745
Ondertussen ben ik bezig met de teboekstelling van de Arcadia (na eerder een rondje Atlantic gewoon met het ICP gevaren te hebben zonder enig probleem). Het valt me op dat de procedurele vereisten belachelijk zwaar zijn. Ik moet mijn identiteit aantonen met een gewaarmerkte kopie van mijn paspoort. De contactpersoon bij mijn gemeente had daar nog nooit van gehoord, maar is inmiddels bijgeschoold. Ik heb een gerechtelijke uitspraak dat de boot bij echtscheiding aan mij wordt toebedeeld, maar dat is onvoldoende bewijs van eigendom. Ik moet ook bewijzen dat de 50% die voor de echtscheiding al mijn deel was, ook echt van mij was. Als ik geen aankoopcontract heb dat moet ik naar een notaris om de rechtelijke gang van zaken te waarmerken. Als dat allemaal lukt moet je 500 à 600 euro aftikken. Toch is het gewoon een tweedehands boot van maximaal 80.000 euro waar het om gaat en geen olietanker. Het zou best wat simpeler kunnen, zoals bijvoorbeeld in Engeland.

Ik begrijp niet zo goed waarom sommigen op ZF de huidige gang van zaken bejubelen als ware het de hemel op aarde. Enige kritiek vind ik wel op zijn plaats.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Laatst bewerkt: 15 mei 2020 19:09 door Arcadia.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.954 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl