Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 19:22 #1160488

hnrts schreef :
AndreAzuree schreef :
de vraag is of je een zeiljacht als "motorjacht" kunt kwalificeren. Ok, je hebt een motor, maar met een mast van 15 meter, zal een rechter toch wellicht oordelen dat de primaire manier van voortstuwing zeilen is....

Het criterium is een boot korter dan 20 meter die harder kan dan 20 KM/uur. Aanwezigheid van een mast is geen criterium en dus niet relevant. Met motorkegel ben je voor de wet motorboot en geen zeilboot. Dus jouw zeilboot kan ook motorboot zijn.


daar heb je natuurlijk gelijk in, verdorie had beter op moeten letten bij mijn vaarbewijs :laugh: . Toch ben ik bang dat het Yanmar karretje niet die 20 km/h gaat halen :P
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 19:26 #1160493

WADnWIND schreef :
@ Moro

Wat een enorm zielig kruideniers argument, sorry hoor.

Door te draaien en wiebelkonten probeer je argumenten te vinden voor het feit dat je gewoon niet goed gepland hebt en je willens en wetens wilt onttrekken aan bepaalde normen.

Dat het nu niet meer rendabel is begrijp ik, maar je aanloop is ronduit sneu. Als je ergens aan begint, moet je ook de consequenties durven dragen en niet met zo'n slap verhaal komen.
Daar heeft de aanschafprijs van je boot werkelijk helemaal niets mee te maken.

Prima natuurlijk dat het goed gaat met dat pasje, gelukkig gedraag je je natuurlijk erg netjes zodat er geen enkele aanleiding is om verder te zoeken voor die mannen. ;)

Ik vind dat Moro wel degelijk een argument heeft. De verhouding tussen de kosten van het document en het schip zijn inderdaad absurd, en de overheid heeft dit gewoon slecht geregeld, zeker als je boot in het buitenland ligt en er ineens het kadaster nodig is om (tegen extreem hoge kosten) een registratie te doen in het buitenland. Kijk even hoe het met auto kentekens is geregeld: goedkoop en uniform binnen de EU. Ik importeerde al 2 auto's uit Duitsland en registratie is geen enkel probleem.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 19:39 #1160506

  • hnrts
  • hnrts's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1013
AndreAzuree schreef :
hnrts schreef :
AndreAzuree schreef :
de vraag is of je een zeiljacht als "motorjacht" kunt kwalificeren. Ok, je hebt een motor, maar met een mast van 15 meter, zal een rechter toch wellicht oordelen dat de primaire manier van voortstuwing zeilen is....

Het criterium is een boot korter dan 20 meter die harder kan dan 20 KM/uur. Aanwezigheid van een mast is geen criterium en dus niet relevant. Met motorkegel ben je voor de wet motorboot en geen zeilboot. Dus jouw zeilboot kan ook motorboot zijn.


daar heb je natuurlijk gelijk in, verdorie had beter op moeten letten bij mijn vaarbewijs :laugh: . Toch ben ik bang dat het Yanmar karretje niet die 20 km/h gaat halen :P

Het is de vraag wie dat gaat controleren. Ik heb geen idee.

Uitgangspunt is dat jij een officieel NL overheidsdocument wil hebben voor je boot waar duidelijk NL op staat.

Voor zover mij bekend bestaan er voor een particulier met een klein schip maar twee documenten:
- Kadaster met bijbehorende prijs
- Snelle motorboot met bijbehorende criteria. Voor/nadelen heb ik niet onderzocht.

Het derde alternatief is omvlaggen naar een ander land waar wel een simpele bootregistratie bestaat - voor zover dat voor een Nederlander mogelijk is. Ook dat zal niet gratis zijn.

Andere opties - met officiële overheidsdocumenten - bestaan er voor zover mij bekend niet. Je kan hooguit bij de politiek gaan lobbyen, maar dat resultaat is er niet vandaag.

Daar vandaan terug redenerend kom je als optie uit bij de snelle motorboot en kijk je of en hoe je aan de regels kan voldoen. Iedere ambtenaar over de hele wereld zal begrijpen dat een zeilboot voor de wet ook motorboot kan zijn. Alleen die snelheid is een dingetje en het is dus de vraag hoe daar naar gekeken wordt.

Maar ja, je moet wat als je een officieel document wilt voor een relatief laag bedrag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 19:50 #1160510

  • Moro
  • Moro's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 62
Na een flink aantal maanden, in 't onderwerp , door mij hier geinitieerd, waar al maanden geen activiteit was, weer 's een stelling geplaatst. interressant, de vele en snelle reacties. sneller, dan ik, met wat trage internet, kon volgen.
Ja, als Blauwe pinquin een bootpaspoort in deze discussie publiceert, ( met DANK) neem ik aan, dat
dat dan bekend is. Problemen met printen, die ik daarbij had, hierboven en oplossing gepubliceerd.

Overheid, de een vind, dat de overheid kan doen wat ze goeddunkt.
Maar eeuwenoude rechtbeginsels , geven aan, dat een overheid gebonden is aan rechtsregels en die niet zomaar kunnen veranderen,zonder een wetsvoorstel an genomen door de 1e en 2e kamer.

De verandering van ICP is genomen zonder enige wettelijke grond en is niet in de 1e en 2e kamer besproken.

Een overheid heeft ten alle tijde een verplichting om verandering in regelgeving:
- tijdig aan te kondigen
= een overgangsregeling te treffen
- in geval van te laat aankondigen;de kosten te ver goeden.
- xde gronden in de wetgevende vergadering te debateren


Dit is hier niet gebeurt.

Dit alles is zo deuidelijk, ik verbaas me erover, dat er toch mensen zijn, die diot niet begrijpen.
\
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 20:07 #1160521

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2744
Moro schreef :
Overheid, de een vind, dat de overheid kan doen wat ze goeddunkt.
Maar eeuwenoude rechtbeginsels , geven aan, dat een overheid gebonden is aan rechtsregels en die niet zomaar kunnen veranderen,zonder een wetsvoorstel an genomen door de 1e en 2e kamer.

De verandering van ICP is genomen zonder enige wettelijke grond en is niet in de 1e en 2e kamer besproken.

Een overheid heeft ten alle tijde een verplichting om verandering in regelgeving:
- tijdig aan te kondigen
= een overgangsregeling te treffen
- in geval van te laat aankondigen;de kosten te ver goeden.
- xde gronden in de wetgevende vergadering te debateren


Dit is hier niet gebeurt.

In www.yacht-registration-in-the-...base/what-is-an-icp/ lees ik het volgende:
The International Certificate for Pleasure Crafts is issued on the basis of Resolution 13, a (non-binding) recommendation from the United Nations Economic Commission for Europe (UNECE). In some countries, such as France, it is mandatory to have an ICP if you want to sail with a pleasure craft. The ICP then serves as proof of ownership of the vessel. For that reason alone, the sailing associations issue the ICP on the basis of a covenant they have with the Ministry of Infrastructure and Water Management in the Netherlands.

Het ICP is dus kennelijk gebaseerd op een convenant tussen Watersportverbond en ANWB met het ministerie. En een convenant kan door een van beide partijen opgezegd worden, of door gezamenlijke partijen aangepast. Daar is geen Tweede Kamer voor nodig.

Maar ook mag je uit deze tekst opmaken dat je in elk geval t/m Frankrijk kunt varen met het huidige ICP.

Trouwens een beetje vreemd dat het ICP niet geldt als "proof of ownership" als je een teboekstelling bij het kadaster aanvraagt.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 20:14 #1160526

Fijn dat er mensen zijn die zich er zo in verdiepen, de kracht van ZF. Interessant dat het huidige ICP in Frankrijk geldig zou zijn, dat zou een hoop problemen voorkomen...
Ik heb het nieuwe ICP binnen, één zinsnede baart me wel zorgen: "This document can not be interpreted as giving Dutch nationality to the craft..."

O ja, het staat er ook nog in het Frans op :(
Laatst bewerkt: 15 mei 2020 20:20 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 20:22 #1160528

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2744
AndreAzuree schreef :
Fijn dat er mensen zijn die zich er zo in verdiepen, de kracht van ZF. Interessant dat het huidige ICP in Frankrijk geldig zou zijn, dat zou een hoop problemen voorkomen...

Ik zie nu pas dat op mijn eigen ICP van augustus 2018 ook al staat "Flag: not applicable" :S
Dat vond men in Portugal en Spanje afgelopen jaar ook geen probleem.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 20:25 #1160530

In Turkije wordt ICP het sowieso geaccepteerd, in Griekenland doen ze niet heel moeilijk weet ik uit ervaring. Frankrijk blijft voor mij nog even een vraagteken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 20:31 #1160535

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8633
hnrts schreef :
...Daar vandaan terug redenerend kom je als optie uit bij de snelle motorboot en kijk je of en hoe je aan de regels kan voldoen. Iedere ambtenaar over de hele wereld zal begrijpen dat een zeilboot voor de wet ook motorboot kan zijn. Alleen die snelheid is een dingetje en het is dus de vraag hoe daar naar gekeken wordt...

zo iets?

instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 20:34 #1160537

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2744
AndreAzuree schreef :
In Turkije wordt ICP het sowieso geaccepteerd, in Griekenland doen ze niet heel moeilijk weet ik uit ervaring. Frankrijk blijft voor mij nog even een vraagteken.

Ik ben er mee in Boulogne sur Mer en Camaret geweest. Ik weet niet meer of ik het moest laten zien. Ik heb in elk geval geen problemen gehad.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 20:35 #1160538

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8633
AndreAzuree schreef :
In Turkije wordt ICP het sowieso geaccepteerd, in Griekenland doen ze niet heel moeilijk weet ik uit ervaring. Frankrijk blijft voor mij nog even een vraagteken.

Mij is nog nooit naar een ICP gevraagd, nergens in Europa. En er zijn maar weinig kustlanden die ik niet bezocht heb.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 20:38 #1160541

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2744
La Mavare schreef :
AndreAzuree schreef :
In Turkije wordt ICP het sowieso geaccepteerd, in Griekenland doen ze niet heel moeilijk weet ik uit ervaring. Frankrijk blijft voor mij nog even een vraagteken.

Mij is nog nooit naar een ICP gevraagd, nergens in Europa. En er zijn maar weinig kustlanden die ik niet bezocht heb.

Vreemd. Ik heb het dikwijls moeten laten zien, evenals trouwens het verzekeringsbewijs.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 20:39 #1160542

La Mavare schreef :
AndreAzuree schreef :
In Turkije wordt ICP het sowieso geaccepteerd, in Griekenland doen ze niet heel moeilijk weet ik uit ervaring. Frankrijk blijft voor mij nog even een vraagteken.

Mij is nog nooit naar een ICP gevraagd, nergens in Europa. En er zijn maar weinig kustlanden die ik niet bezocht heb.

ja dat hoor ik van veel mensen. En is ook mijn ervaring met het varen op de MED (griekenland, Italie) onder NL vlag. Het enige dat ze interesseert (soms) is BTW.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 20:53 #1160548

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8633
In Cascais waren ze het meest bureauratisch: aankoopnota met BTW, verzekeringsbewijs, paspoorten van alle bemanningsleden. En alles werd gefotokopieerd.

Als ik me meld in een haven heb ik alles bij me, ook een crewlist, maar veelal was betaling van havengeld voldoende.

Je kan ook niet generaliseren per land, er zijn echt verschillen per haven en wellicht ook per havenmeester.

Toen ik in Cascais vroeg waarom hun werkwijze verschilde van Sesimbra (iets ten zuiden van Lissabon), was het antwoord: wij zijn een grote haven en morgenvroeg komt er iemand van immigratie om alles te controleren.

Sindsdien probeer ik altijd Portugal links of rechts te laten liggen.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 21:27 #1160554

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1454
Wij waren vorig jaar ook in Cascais. Mooie, beetje dure haven. En zoals overal in Portugal (en Spanje) moesten we laten zien het ICP, verzekeringsbewijs en paspoorten. Alles wordt gekopieerd. Dat doen ze ook overal. Snap niet waarom dat een reden is om Portugal links te laten liggen. Echt moeilijk deden ze nergens.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 21:43 #1160560

Moro schreef :
Ach Jeroen
Eigenlijk ben jij een beetje zielig, dat je 't probleem niet begrijpt.
Als je een 2e hands jachtje koopt, voor ca 10000,-, en s naar Blankenberge of Lowestoft wil,
is 't dan in verhouding , dat je naar kadaster moet, zeebrief aanvragen, afspraak voor waarmerken & meten schip , enz ? Voor de prijs van ca 10% van je aankoopprijs schip?
Ook de NL overheid vond dat overdreven, daarom kon je voor 2 tientjes een ICP en idem een vlaggebrief krijgen.
De vlaggebrief is afgeschaft omdat het ICP vermeldde : Flag- NL , dat was voldoende voor alle wereldzeilers.
Wij wereldzeilers zijn domme burgers, want we hebben de NL overheid vertrouwd....
Het ICP werd wereldwijd geaccepteerd, dus waarom zouden we, met ons beperkte reisbudget, nog eens een kleine duizend euro uitgeven aan kadaster/zeebrief als het niet nodig is.
Maar nu zitten we met ons schip in de Caraiben, of Turkije/griekenland of NieuwZeeland of where-ever en als we nu nog een kadaster-inschrijving moeten regelen moet een man van 't kadaster de wereld overvliegen op onze kosten om dat kadaster-waarmerk te plaatsen.
En de commiezen vliegen niet voor chartertarieven....
Daarop is het budget van geen enkele wereldzeiler berekend.
Veel wereldzeilers hebben ook dat geld niet meer, zijn dus aangewezen op een fake-documentje om simpelweg te overleven.. Ik overdrijf niet. Ik heb ze ontmoet op St maarten/Curacao enz.
Het is in en intriest, dat de NL overheid, zonder enige aankondiging vooraf, alle trouwe NL burgers/wereldzeilers zo aan hun lot overlaat.

Ik geloof dat jij mij niet begrijpt ;) Ik heb het helemaal niet hier over het ICP gehad, ik heb het niet over de overheid gehad, ik heb het er niet over gehad dat het me niks interesseert dat er mogelijk mensen een nadeel ondervinden, ik heb het er niet over gehad dat ik vind dat mensen gewoon lekkere dikke pech hebben dat het kadaster mag in vliegen, ik heb het niet over het budget van de wereld reiziger gehad....

Waar heb ik het wel over gehad en uitvoerig ;

Ik heb het er over gehad dat ik het geen goed plan vond een pinguïn paspoort zelf in elkaar te flansen, je bedondert de kluit, daar waarschuw ik voor.

Dat mag jij zielig van mij vinden, prima verschillen we van mening.

Bovendien heb ik vandaag een gesprek gehad met zowel marechaussee en douane over het bootpaspoort, daar komt een vervolg op kan ik alvast vermelden, we hebben ruim een uur gesproken en er is aanleiding tot.

Dan even een opmerking, over het paspoort waar de douane van zei na het uitvoerig bestudeerd te hebben, waarom staat er geen Hull nummer op? waarom geen motor en K koppeling nummers? Terwijl dat nu de zaken zijn wat je zekerheid geeft dat het 1 bij het ander hoort. Maar dat terzijde.


Verder laat ik het erbij, tis weer een typische ZF topic geworden waar alles al is gezegd, we nu oneindig in herhaling gaan vallen, en elkaar al zielig gaan vinden en bestempelen, dat zijn de momenten dat ik het minder aantrekkelijk ga vinden en ik afhaak, stevige discussie PRIMA we zijn niet van suiker, maar kom met nieuwe input ;)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 15 mei 2020 23:21 #1160577

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27049
Arcadia schreef :
WADnWIND schreef :
@ Moro

Wat een enorm zielig kruideniers argument, sorry hoor.

Ik vind dat Moro het probleem netjes heeft uitgelegd. Wat een kruidenier daarmee te maken heeft ontgaat me. Het toekennen van een bijvoeglijk naamwoord aan een argument zonder op de inhoud in te gaan is op zichzelf geen sterk argument

Dat is een vreemde manier van interpreteren. Ik mag aannemen dat je de metafoor van het kruideniers denken machtig bent, ipv betekenisloze taalkundige ontleding.

verder geef ik juist wel inhoudelijk aan dat er dus kennelijk niet vooraf nagedacht is over de eigendoms problematiek en dat dat nu een beetje weggewuifd wordt onder een drogreden van extra kosten. Verder vindt ik de koppeling aanschafprijs schip en kadaster volledig onzin. Iemand kan dat wel vinden, maar dat ontheft hem niet van dit soort zaken.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 15 mei 2020 23:21 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 mei 2020 05:00 #1160582

  • OldBawley
  • OldBawley's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2034
Wat hier door enkelen ook niet beseft word :

Stel je gaat op reis met je bootje.
ALLE papieren die je nodig hebt of nodig denkt te hebben bezorg je.
Je bezoekt ook twee keer een vertrekkersdag waar je je vraagt naar het hoe en wat.
Alles is in orde, je hebt alle regels nagezien, het belastingstankoor bezocht, je bent in orde.
Die dag ben je in orde.
Je vertrekt. Vanaf dan heb je zeer weinig contact met andere Nederlanders, je kijkt geen tv, internet bestaat niet, kranten die Nederlands nieuws vermelden ????
Na enkele jaren besluit iemand bij de overheid dat iets moet veranderen.
Bijvoorbeeld, je vaarbewijs is nu plots niet meer geldig “ voor het leven “ zoals vermeld op het document maar slechts een paar jaar, en bovendien moet het nu plastic zijn.
Overigens een zeer winstgevende bezigheid, plastic kaartjes verkopen voor best veel geld terwijl ze in werkelijkheid niet 1 ct waarde hebben.
Na pakweg 20 jaar blijkt dan dat AL je papieren vervangen zijn door andere papieren zodat je overal in de problemen komt.
Even een vaarbewijs halen : Naar Nederland vliegen nadat je de boot een paar maand in betaalde zekering geeft, dan een wekenlange cursus volgen, dan wachten op bureaucratie. Ondertussen zit je in een hotel in Nederland of als je geluk hebt bij familie.
Uiteindelijk vlieg je terug naar je bootje met een nieuw plastic vaarbewijs.
Om te ontdekken dat iemand bij de overheid beslist heeft dat het groene plastic vaarbewijs vanaf nu blauw moet zijn. Je krijgt gelijk een 5000 € boete van de Griekse coastguard.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 mei 2020 06:52 #1160600

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27049
Na enkele jaren besluit iemand bij de overheid dat iets moet veranderen.

Volgens mij is het vaarbewijs al sinds 80er jaren en kadastrale inschrijvingen ongeveer sinds 1900?
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 mei 2020 07:16 #1160614

Wat OldBawly zegt!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 mei 2020 07:23 #1160618

AndreAzuree schreef :
Wat OldBawly zegt!

Hij is och ook regelmatig hier? op de hoogte blijven via internet lijkt prima te lukken

Dit lijkt me ook sterk ;

Om te ontdekken dat iemand bij de overheid beslist heeft dat het groene plastic vaarbewijs vanaf nu blauw moet zijn. Je krijgt gelijk een 5000 € boete van de Griekse coastguard.


Althans je moet dat dan zeker niet met het pinguïn paspoort aan komen als ze zo scherp zijn bij de Coast guard!!!!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 mei 2020 07:51 #1160634

Punt is: als je boot al in het buitenland lag en het ICP wordt ineens niet meer erkent, en je hebt een kadaster-registratie nodig, tja...dan ben je f**cked. De Grieken maken zich veel meer zorgen om Grieken die te cheapo zijn om hun boot in Griekenland te registreren en daarom bijv onder NL vlag varen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 mei 2020 08:03 #1160643

AndreAzuree schreef :
Punt is: als je boot al in het buitenland lag en het ICP wordt ineens niet meer erkent, en je hebt een kadaster-registratie nodig, tja...dan ben je f**cked. De Grieken maken zich veel meer zorgen om Grieken die te cheapo zijn om hun boot in Griekenland te registreren en daarom bijv onder NL vlag varen.

Dat zal allemaal wel, maar dan nog, van de site van het watersport verbond ;

Let op: Een ICP is uitdrukkelijk geen bewijs van nationaliteit en registratie ,zoals de zeebrief, en geeft niet het recht de Nederlandse vlag te voeren.


Waar je het ICP kennelijk weer gewoon kunt bestellen.

Daarmee is alles alweer een keer gezegd ;)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 mei 2020 08:06 #1160646

Waar is een ICP volgens het watersport verbond geldig ? ;

In welke Europese landen is het ICP geldig?

Oostenrijk
België
Kroatië
Tsjechië
Frankrijk
Duitsland
Hongarije
Litouwen
Luxemburg
Nederland
Roemenië
Servië
Slowakije
Verenigd Koninkrijk


Waar zeker niet geldig ?

Welke Europese landen accepteren het ICP NIET?

Portugal



Griekenland zie ik ook niet in de lijst staan , dus het is allemaal al een beetje half half gedoe kennelijk.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Laatst bewerkt: 16 mei 2020 08:08 door AccountVerwijderd14.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 mei 2020 08:12 #1160647

Jeroen-pion schreef :
Waar is een ICP volgens het watersport verbond geldig ? ;

In welke Europese landen is het ICP geldig?

Oostenrijk
België
Kroatië
Tsjechië
Frankrijk
Duitsland
Hongarije
Litouwen
Luxemburg
Nederland
Roemenië
Servië
Slowakije
Verenigd Koninkrijk


Waar zeker niet geldig ?

Welke Europese landen accepteren het ICP NIET?

Portugal



Griekenland zie ik ook niet in de lijst staan , dus het is allemaal al een beetje half half gedoe kennelijk.

Frankrijk is dus ook onduidelijk.

daar heb je gelijk in Jeroen. Valt weinig aan te doen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.620 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl