Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 04 nov 2020 14:30 #1224444

TuuLeVi schreef :
AndreAzuree schreef :
ik heb geen zin om ook maar een euro te besteden aan die ordinaire speedboot van Prins Pils ;)
helaas heb je weinig invloed op wat er met je belastinggeld gebeurt.

klopt, en daarom wil ik het eigenlijk ook niet weten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 05 nov 2020 16:56 #1224733

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Met dat belastinggeld is iig geregeld dat er wettelijke eisen worden gesteld aan de veiligheid van als pleziervaartuig geregistreerde schepen waarmee onder Nederlandse vlag stelselmatig drenkelingen uit de Med worden gevist.

zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2019-15450.html
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 05 nov 2020 17:25 #1224740

  • OldBawley
  • OldBawley's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2034
Vanaf morgen weer total lock down. Dus aan de ketting maakt niet uit, allen zitten vast.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 05 nov 2020 19:49 #1224778

  • Zeilvis
  • Zeilvis's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1361
in het document "zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2019-15450.html"


1.Voor een schip dat wordt gebezigd voor het aan boord nemen van drenkelingen van minder dan 500 GT is een bijzonder certificaat benodigd. :laugh: :laugh:
Op mijn verzoek is mijn forumnaam veranderd van Zeilzin naar Zeilvis. Hierin zijn zeilen en duiken verbonden. Groeten uit Delfzijl, Evert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 05 nov 2020 19:54 #1224779

  • Ronaldl
  • Ronaldl's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1600
Bestaan er dan drenkelingen zwaarder dan 500 GT???
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 nov 2020 13:12 #1224944

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7818
Ronaldl schreef :
Bestaan er dan drenkelingen zwaarder dan 500 GT???

Niet dat ik weet. Of je moet een walvis willen reanimeren.

Alhoewel... Ik heb ooit een patiententafel mogen ontwerpen. De specificatie daar was 270kg. Ten opzichte van mij is dat al een aardig eind in de richting.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 13 jan 2021 11:14 #1244223

  • HugoGr
  • HugoGr's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 79
Wij varen sinds gisteren officieel onder Belgische vlag. Ingeschreven in een register, papiertje in vier talen met stempels, handtekeningen, enzovoorts én vermelding dat we de Belgische vlag mogen voeren.

Kosten: 50 euro, en komt nog de belasting verkeerstelling à 61,50 euro. Aanvraag en betaling via online portaal waar alle stukken moeten worden geüpload en drie weken later zit de registratie in de bus, 5 jaar geldig, verlenging zonder aanpassen gegevens = gratis.

Nieuwe MMSI + Atis van aanvraag tot aflevering vergunning: 12 uren. Geldigheid: tot ik 'm weer opzeg, jaarlijkse kosten: 0 euro.

Eindelijk hebben we eens iets goed geregeld hier in België :) Dus, voor zij die aan deze kant van de grens wonen, niet twijfelen, simpeler wordt het niet.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 13 jan 2021 11:51 #1244232

  • plusfast
  • plusfast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2175
HugoGr schreef :
Wij varen sinds gisteren officieel onder Belgische vlag. Ingeschreven in een register, papiertje in vier talen met stempels, handtekeningen, enzovoorts én vermelding dat we de Belgische vlag mogen voeren.

Kosten: 50 euro, en komt nog de belasting verkeerstelling à 61,50 euro. Aanvraag en betaling via online portaal waar alle stukken moeten worden geüpload en drie weken later zit de registratie in de bus, 5 jaar geldig, verlenging zonder aanpassen gegevens = gratis.

Nieuwe MMSI + Atis van aanvraag tot aflevering vergunning: 12 uren. Geldigheid: tot ik 'm weer opzeg, jaarlijkse kosten: 0 euro.

Eindelijk hebben we eens iets goed geregeld hier in België :) Dus, voor zij die aan deze kant van de grens wonen, niet twijfelen, simpeler wordt het niet.

Als zelfs de Belgen dit keurig netjes kunnen regelen, waar blijft Nederland dan?
Zelfs het duurste jacht ligt aan de kade vast met een lijntje van een paar euro...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 13 jan 2021 13:14 #1244243

  • Woody130
  • Woody130's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1380
Bij het Watersportverbond kom ik dit tegen:
Het Internationaal Certificaat Pleziervaartuigen wordt per 1 maart 2021 aangescherpt. Daartoe hebben het Ministerie van Infrastructuur & Waterstaat samen met het Watersportverbond besloten om misbruik van het document tegen te gaan. Op dit moment worden de details van deze aanscherping uitgewerkt. Begin januari 2021 wordt daarover meer bekendgemaakt.

Het Watersportverbond is van mening dat het ICP nog steeds een nuttig instrument is voor Nederlandse booteigenaren. Het ICP moet dan wel breed geaccepteerd blijven en daarom moeten we misbruik met alle macht tegengaan.

Ben benieuwd..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 13 jan 2021 13:44 #1244251

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5934
plusfast schreef :
waar blijft Nederland dan?
k ben er mee bezig. Vd. week het laatste stuk ingediend.

"Uw aanvraag is verder in behandeling genomen.


Met vriendelijke groet,
P"

...ik wacht af :)
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 13 jan 2021 15:55 #1244282

  • Ndbpw
  • Ndbpw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 162
Voor mij gewoon een zeebrief en Z registratie bij kadaster. Van alle gedoe af. Proces liep onverwacht soepel, zeer behulpzaam bij kadaster en alles bij 1 loket.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 13 jan 2021 16:51 #1244297

Woody130 schreef :
Bij het Watersportverbond kom ik dit tegen:
Het Internationaal Certificaat Pleziervaartuigen wordt per 1 maart 2021 aangescherpt. Daartoe hebben het Ministerie van Infrastructuur & Waterstaat samen met het Watersportverbond besloten om misbruik van het document tegen te gaan. Op dit moment worden de details van deze aanscherping uitgewerkt. Begin januari 2021 wordt daarover meer bekendgemaakt.

Het Watersportverbond is van mening dat het ICP nog steeds een nuttig instrument is voor Nederlandse booteigenaren. Het ICP moet dan wel breed geaccepteerd blijven en daarom moeten we misbruik met alle macht tegengaan.

Ben benieuwd..

hmm klinkt toch of er stappen worden gezet. Ik wacht het rustig af.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 27 jan 2021 09:50 #1247994

  • MarcelT
  • MarcelT's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 879
Nou mijn zeebrief is binnen.

Het proces ging erg soepel. Als je een originele koopovereenkomst en betaal bewijs (of deed of transfer) langsbrengt bij het Kadaster, dan maken ze een kopie van je paspoort en waarmerken ze die. Samen even de formulieren controleren en dan ontvang je vanzelf een factuur van ILenT voor een nationaliteitsverklaring (3-4 weken later). Ik werd na na nieuwjaar gebeld voor een afspraak om twee plaatjes in de boot te lijmen. Dat kost een uurtje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 27 jan 2021 10:09 #1248005

  • EosD34
  • EosD34's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 121
MarcelT schreef :
Nou mijn zeebrief is binnen.

....Dat kost een uurtje.


En hoeveel euro kostte het totaal?
Frans
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 27 jan 2021 10:55 #1248026

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5934
www.ilent.nl/onderwerpen/aanvr...ertificaten/tarieven

had je zelf ook wel kunnen vinden toggg?
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 27 jan 2021 17:18 #1248141

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2149
Blijf het een hoop geld vinden
happy sailing
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 27 jan 2021 18:23 #1248156

  • MarcelT
  • MarcelT's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 879
alegria schreef :
Blijf het een hoop geld vinden

Ja dat zeker. Maar ieder jaar een ICP (of de opvolger hiervan) en mogelijk gedoe kost ook wat. Mijn overweging was dat ik ‘m er binnen 10 jaar uit heb als ik jaarlijks een ICP zou kopen. En dan heb je wel iets dat overal erkent wordt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 27 jan 2021 20:21 #1248213

  • hanst
  • hanst's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 429
Dus minder dan 350 euro? Ik begrijp die tarievenpagina niet echt dan.
Voor zo'n bedrag zou ik ook dit ook wel willen.
Laatst bewerkt: 27 jan 2021 20:27 door hanst.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 27 jan 2021 20:35 #1248224

  • MarcelT
  • MarcelT's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 879
hanst schreef :
Dus minder dan 350 euro? Ik begrijp die tarievenpagina niet echt dan.
Voor zo'n bedrag zou ik ook dit ook wel willen.

Nee het is meer... Ik ben tot dusver kwijt:
- 189,- nationaliteitsverklaring
- 180,- zeebrief
- 164,- meetbrief

Ik verwacht nog een factuur voor de microdots en het ‘branden’.
EDIT:
- 605,- teboekstelling kadaster, branden en microdots

Wat mij nog wel verbaasde zijn de kosten van de meetbrief, want die zou niet nodig zijn voor mijn boot. Ga ik maar even over bellen. (De factuur is net binnen).
Laatst bewerkt: 27 jan 2021 20:43 door MarcelT.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 28 jan 2021 09:48 #1248345

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15519
poehhhh, 1138,-- voor de zeebrief......daar moet ik wel even over nadenken zeg.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 28 jan 2021 10:01 #1248351

  • MarcelT
  • MarcelT's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 879
koko schreef :
poehhhh, 1138,-- voor de zeebrief......daar moet ik wel even over nadenken zeg.

Zonder microdots is het 120,- minder.

En die meetbrief van 164,- is volgens mij niet nodig. Ze meten het schip volgens mij sowieso op vanuit het Kadaster bij 'kleine' schepen. Dit ga ik nog navragen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 28 jan 2021 10:14 #1248355

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7275
koko schreef :
poehhhh, 1138,-- voor de zeebrief......daar moet ik wel even over nadenken zeg.

Het is niet voor de Zeebrief alleen. Het een officiele registratie en de status van je schip als register goed in het scheepskadaster.

Met als verlengstuk de mogelijkheid een Zeebrief te verkrijgen voor de categorie Z (zeevaart).

Kom je niet via zee in het buitenland, dan kun je ook kiezen voor de categorie B (binnenvaart).

Zijn blijvend geldig, zonder gedoe van verlenging etc. En een pluspunt als je de boot wilt verkopen.

In tegenstelling tot het IPC heb je hier wel wat aan. Het IPC blijkt weggegooid geld voor een flutpapiertje. Dankzij ons Watersportverbond om geen enkele controle te doen aan wie het werd uitgegeven.

Bram
Laatst bewerkt: 28 jan 2021 10:14 door brambo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 28 jan 2021 10:42 #1248363

HugoGr schreef :
Wij varen sinds gisteren officieel onder Belgische vlag. Ingeschreven in een register, papiertje in vier talen met stempels, handtekeningen, enzovoorts én vermelding dat we de Belgische vlag mogen voeren.

Kosten: 50 euro, en komt nog de belasting verkeerstelling à 61,50 euro. Aanvraag en betaling via online portaal waar alle stukken moeten worden geüpload en drie weken later zit de registratie in de bus, 5 jaar geldig, verlenging zonder aanpassen gegevens = gratis.

Nieuwe MMSI + Atis van aanvraag tot aflevering vergunning: 12 uren. Geldigheid: tot ik 'm weer opzeg, jaarlijkse kosten: 0 euro.

Eindelijk hebben we eens iets goed geregeld hier in België :) Dus, voor zij die aan deze kant van de grens wonen, niet twijfelen, simpeler wordt het niet.

Interessant. Voor de zekerheid: je moet nu wel aan de nieuwe Belgische uitrustingseisen houden.
mobilit.belgium.be/sites/defau...tie_bs_20nov2020.pdf
Op zich nuttige lijst. Soms wel pittig: vanaf 6 mijl buiten de kust radar bijvoorbeeld, als ik het goed lees.

Ik wacht 1 maart nog even af, ben benieuwd waar het watersportverbond mee komt.
“A good engineer gets stale very fast if he doesn’t keep his hands dirty.”
– Wernher von Braun
Laatst bewerkt: 28 jan 2021 10:42 door Aquaplanning.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 28 jan 2021 10:59 #1248366

Aquaplanning schreef :
HugoGr schreef :
Wij varen sinds gisteren officieel onder Belgische vlag. Ingeschreven in een register, papiertje in vier talen met stempels, handtekeningen, enzovoorts én vermelding dat we de Belgische vlag mogen voeren.

Kosten: 50 euro, en komt nog de belasting verkeerstelling à 61,50 euro. Aanvraag en betaling via online portaal waar alle stukken moeten worden geüpload en drie weken later zit de registratie in de bus, 5 jaar geldig, verlenging zonder aanpassen gegevens = gratis.

Nieuwe MMSI + Atis van aanvraag tot aflevering vergunning: 12 uren. Geldigheid: tot ik 'm weer opzeg, jaarlijkse kosten: 0 euro.

Eindelijk hebben we eens iets goed geregeld hier in België :) Dus, voor zij die aan deze kant van de grens wonen, niet twijfelen, simpeler wordt het niet.

Interessant. Voor de zekerheid: je moet nu wel aan de nieuwe Belgische uitrustingseisen houden.
mobilit.belgium.be/sites/defau...tie_bs_20nov2020.pdf
Op zich nuttige lijst. Soms wel pittig: vanaf 6 mijl buiten de kust radar bijvoorbeeld, als ik het goed lees.

Ik wacht 1 maart nog even af, ben benieuwd waar het watersportverbond mee komt.


heeft iemand die definitie van de zones? Kon het in dat ellenlange document niet vinden
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 28 jan 2021 11:27 #1248375

  • HugoGr
  • HugoGr's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 79
De definitie van de zones heb ik niet direct bij de hand helaas.

De lijst valt in de praktijk mee. De A staat voor Aanbevolen en dus niet verplicht. Radar is dus geen verplichting en wat verder op de lijst wel verplicht is, is ook terecht als je serieus op zee zeilt. Alle verplichte en de meeste aanbevolen items op de lijst waren al aan boord voor het omvlaggen.
Laatst bewerkt: 28 jan 2021 11:30 door HugoGr.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.798 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl