Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: probleem in sluis

probleem in sluis 16 sept 2018 18:08 #979322

ilCigno schreef :
Ata schreef :
ilCigno schreef :
... Waar ik moeite mee heb is dat wanneer je ze aanroept op de marifoon er soms gewoon niet op gereageerd wordt, of slechts na interventie van de sluismeester.

Komt dat niet omdat je aanroept op een duplex kanaal en de schipper je dus gewoon niet hoort?
Nou nee, ik weet na een jaar of twintig marifoongebruik wel zo ongeveer hoe dat ding werkt. Aanroepen doe je op 10.
Nou, goed dat je weet hoe het ding werkt........
Meeste schepen luisteren op twee kanalen uit, als ze eentje op de sluis hebben staan en eentje op het blokkanaal, dan gebeurt er op 10 niet zoveel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

probleem in sluis 16 sept 2018 19:10 #979339

  • PeterR
  • PeterR's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 145
Noorderzon schreef :
Pimpel schreef :
Is het niet gewoon een soort luiheid? Wat zijn precies de voordelen om niet vast te maken?
Als ze het schip zo goed in de vingers hebben, laat ze lekker oefenen om gewoon normaal aan te leggen. Dan voldoen ze direct aan de wettelijke eisen en hoeven ze ook nooit meer om te schakelen..

Het is geen luiheid, het is het feit dat er een manier is die minder werkzaamheden vraagt en die beter werkt. Daarom is het juist zo moeilijk/tegendraads om de schroef niet in zijn werk te laten.

De voordelen (even wat me tijdens dit schrijven in gedachten schiet):
- Als je alleen een voorspring gebruikt kun met je positie de lengte van die spring ongeveer optimaal maken (afhankelijk van het verval in de sluis).
- Je positie in de sluis hoeft met alleen een voorspring niet goed uit te komen qua benodigde palen op de sluis voor de achterspring (die moet ook minimaal spring zijn en ook die heeft een bepaalde optimale lengte (afhankelijk van het verval).
- Met 2 springen kan je beide meestal niet optimaal maken met als gevolg dat als het tegen zit je voor en achter iemand stand-by moet hebben om de lijnen in te korten of te slacken (met het stijgen/dalen).
- De voorspring en achterspring staan beide niet goed strak. Daardoor kan het schip gang krijgen door zuiging en breken de lijnen sneller.
- Met de schroef in zijn werk wordt je niet teveel 'de sluis uit gezogen' door binnenschepen die nog aan komen varen (als de voorspring slap komt zet je wat meer kracht op de schroef). Je schip blijft dus veel beter liggen. Dit is soms een behoorlijk probleem.
- De kop blijft mooi tegen de kant zodat naastliggende vaartuigen de maximaal beschikbare sluisruimte hebben om er tussen te varen en zodat polyester niet gekraakt wordt waneer die ruimte erg weinig is.
- De kont blijft mooi tegen de kant met dezelfde voordelen.

Daarom is de binnenschipper waarschijnlijk nog minder blij dat er een jacht achter hem in de sluis ligt als de jachtschipper zelf.

Her zal wel weer niet gewaardeerd worden deze post, maar man man wat plaats jij een serie zwakzinnige posts. Het heeft voor mij ook alleen voordelen om op de snelweg 180 te rijden, toch kies ik er voor me aan de regels te houden. Wel zo sociaal.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

probleem in sluis 16 sept 2018 19:13 #979343

  • ManneeB
  • ManneeB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1385
We schrijven 2016, via de Goereese Sluis willen wij naar buiten, in de binnenhaven van Stellendam dobbert al een zeiljacht met Japanse vlag in het achterstag. De lichten bij de sluis staan op rood-groen en kort nadat de sluisdeuren geopend zijn opent zich ook de kleine brug. We zijn maar met z'n tweeën, iets wat niet geheel ongebruikelijk is hier.

De solozeiler vaart rustig naar binnen en legt zich bij de eerste de beste mogelijkheid na de deur vast aan de bakboordzijde van de sluis.
Achter deze zeiler passen we niet meer, dus varen we maar een flink stuk verder naar voren en maken ook vast aan de bakboordzijde.De deuren sluiten zich en de sluismeester zorgt dat we niet al teveel later de zee op kunnen.

De deuren openen zich en nog voordat de brug volledig open is, vaart de solist ons voorbij en meld ons met niet al te vriendelijke bewoording dat het niet netjes is om voor hem te gaan liggen terwijl hij eerder was! Prima meneer, maar wacht u ook even tot het rode licht gedoofd is? ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

probleem in sluis 16 sept 2018 19:37 #979352

jerry schreef :
Jammer dat forumlid Eemspoort hier niet (meer) meeleest. Die is binnenschipper en zeiler. Ik zou zijn mening wel eens willen horen.

Jerry, ik ben ook zowel recreatiezeiler als beroepsschipper: ik heb vele jaren met mijn sleep/duwboot de wateren doorklieft, vaak met een grote bak voor de kop, soms met een sleep erachter, soms met "de losse boot".
De boot was 21 meter, gewicht bijna 100 ton. De bakken konden tot ruim 100 meter zijn. De schroef was 1,75 meter in een straalbuis: gruwelijk veel kracht dus.
Die boot is helaas gesloopt (door de crisis viel het werk weg en het was te duur om hem aan te houden), maar ik vaar nu nog regelmatig als invaller/aflosser/opstapper.

Mijn meningen:
Het is goed dat eerst de grote vaart binnengaat en pas daarna de jachten. Enerzijds omdat ook een groot schip kan wegwaaien (en dan het touwtje mist) en dan manoeuvreerruimte nodig heeft, wat lastig wordt als daar een kwetsbaar jachie tussenligt. Lang niet elk groot vaartuig heeft een kopschroef paraat: de duwvaart zelfs vrijwel nooit.
Daar komt bij dat mijn keerkoppeling een ingebouwde inschakelvertraging had van ongeveer 10 seconden. Ik kan je verzekeren dat die 10 seconden verdomd lang kunnen duren!
Anderzijds is het uitermate vervelend als de recreatievaart als eerste wordt binnengelaten, want de ervaring heeft geleerd dat een aantal van hen (uit zenuwen of onkunde?) nog wel eens vastleggen aan de eerste de beste bolder die ze kunnen pakken en daarmee de invaart volledig blokkeren.

Verder kan ik je verzekeren dat ik, met zo'n zware sleep/duwboot al dan niet met bak, ook last heb van schroefwater van andere schepen. Ik heb de gewoonte om daar direct contact over op te nemen met de betrokken schipper. Meestal helpt dat, soms tref je een hork. (Die komt dan op mijn zwarte lijst.)

Ik heb de gewoonte om zo snel mogelijk het spul vast te leggen, en dan de schroef uit z'n werk te halen. Van mij mogen jachten langszij afmeren, maar velen durven of willen niet, soms uit angst voor vlekken op hun witte fendertjes.
Bedenk wel, dat de touwen vaak ruimte hebben om het hoogteverschil op te vangen, en een portie rek; daardoor heeft het schip de gelegenheid om vrij te komen van de sluismuur. Als zoiets gebeurt bij je jachtje, dan trek je je touwtje even aan. Maar als zoiets gebeurt bij je grote schip, dan valt er niks te trekken. Soms is het dan nodig om even de schroef in het werk te zetten om het spul weer fatsoenlijk tegen de muur te krijgen.

Bij het uitvaren laat ik vaak de jachten, die achter of naast mij liggen, als eerste uitvaren. Dan hoef ik tenminste niet op te letten of ik er eentje wegblaas of plet.

Als een beroepsschipper in een sluis niet reageert op marifoonoproepen van een jacht, dan kan dat allerlei oorzaken hebben: 1. Het is een hork (dat komt heel soms voor); 2. de oproep wordt niet gehoord omdat... 2a het jacht oproept op het duplexkanaal van de sluis; 2b omdat de schipper op dat moment al communiceert met de sluis, met z'n matroos voorop, met z'n bevrachter en met z'n vrouw en ondertussen ook nog de hond moet uitlaten; 2c omdat de schipper niet in de stuurhut is maar op de wc of in de machinekamer of bij het koffiezetapparaat of bij de achtertros; 2d omdat hij de marifoon van kanaal 10 even zacht heeft gezet omdat-ie er horendol van wordt; 2e omdat de marifoonoproep van het jacht onverstaanbaar is door slechte spreektechniek of slechte woordkeuze of slechte apparatuur op het jacht; 2f omdat de binnenvaartschipper een Oostblokker is die geen Nederlands verstaat.

Maar mijn ervaring is dat binnenvaartschippers in principe gewoon communiceren, ook met jachten. Vaak wel op een nonchalante toon, maar daar moet je maar doorheen luisteren.
Binnenvaartschippers hebben er geen enkel belang bij om een jacht te pletten: schadeafwikkeling is vervelend en kost veel tijd.

Tot zover; ik hoop dat het enige duidelijkheid verschaft, Jerry.
Groet!
Wim.
Schippers schoffelen niet
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

probleem in sluis 16 sept 2018 19:43 #979354

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17703
ManneeB schreef :
...een zeiljacht met Japanse vlag in het achterstag. ....
Ik neem aan dat je dit ironisch bedoelt en dat het om de cijfer-1 wimpel gaat (solovlag).



De betreffende solozeiler had waarschijnlijk zijn dag even niet. Deze sluiskolk is zó ruim dat je wel met 10 kloeke zeilboten aan één wand kan liggen. Of met vier boten naast elkaar.



Let wel: hier is maar pakweg twee derde van de kolk te zien. Op de foto uit 2016 trouwens vooraan de Solution, links de Thalassa van PvO en rechts de il Cigno. De opstappers hadden na de oversteek vanuit Engeland blijkbaar geen zin meer in het netjes opdoeken van het grootzeil :)
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

probleem in sluis 16 sept 2018 19:48 #979358

PeterR schreef :
Noorderzon schreef :
Pimpel schreef :
Is het niet gewoon een soort luiheid? Wat zijn precies de voordelen om niet vast te maken?
Als ze het schip zo goed in de vingers hebben, laat ze lekker oefenen om gewoon normaal aan te leggen. Dan voldoen ze direct aan de wettelijke eisen en hoeven ze ook nooit meer om te schakelen..

Het is geen luiheid, het is het feit dat er een manier is die minder werkzaamheden vraagt en die beter werkt. Daarom is het juist zo moeilijk/tegendraads om de schroef niet in zijn werk te laten.

De voordelen (even wat me tijdens dit schrijven in gedachten schiet):
- Als je alleen een voorspring gebruikt kun met je positie de lengte van die spring ongeveer optimaal maken (afhankelijk van het verval in de sluis).
- Je positie in de sluis hoeft met alleen een voorspring niet goed uit te komen qua benodigde palen op de sluis voor de achterspring (die moet ook minimaal spring zijn en ook die heeft een bepaalde optimale lengte (afhankelijk van het verval).
- Met 2 springen kan je beide meestal niet optimaal maken met als gevolg dat als het tegen zit je voor en achter iemand stand-by moet hebben om de lijnen in te korten of te slacken (met het stijgen/dalen).
- De voorspring en achterspring staan beide niet goed strak. Daardoor kan het schip gang krijgen door zuiging en breken de lijnen sneller.
- Met de schroef in zijn werk wordt je niet teveel 'de sluis uit gezogen' door binnenschepen die nog aan komen varen (als de voorspring slap komt zet je wat meer kracht op de schroef). Je schip blijft dus veel beter liggen. Dit is soms een behoorlijk probleem.
- De kop blijft mooi tegen de kant zodat naastliggende vaartuigen de maximaal beschikbare sluisruimte hebben om er tussen te varen en zodat polyester niet gekraakt wordt waneer die ruimte erg weinig is.
- De kont blijft mooi tegen de kant met dezelfde voordelen.

Daarom is de binnenschipper waarschijnlijk nog minder blij dat er een jacht achter hem in de sluis ligt als de jachtschipper zelf.

Her zal wel weer niet gewaardeerd worden deze post, maar man man wat plaats jij een serie zwakzinnige posts. Het heeft voor mij ook alleen voordelen om op de snelweg 180 te rijden, toch kies ik er voor me aan de regels te houden. Wel zo sociaal.
Geeft niks hoor...

Tegelijk is wat ik schrijf wel gestoeld op een behoorlijk portie sluiservaring (vooral als beroeps maar ook als pleziervaarder). Ik pleit er bovendien ook niet voor om niet de wet te houden, ik belicht alleen de andere kant van het verhaal... maar nu val ik in herhaling geloof ik.
Laatst bewerkt: 17 sept 2018 06:04 door Noorderzon.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

probleem in sluis 16 sept 2018 20:10 #979370

  • ManneeB
  • ManneeB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1385
ilCigno schreef :
ManneeB schreef :
...een zeiljacht met Japanse vlag in het achterstag. ....
Ik neem aan dat je dit ironisch bedoelt en dat het om de cijfer-1 wimpel gaat (solovlag).
Uiteraard, ik moest door dat andere topic afgelopen week (over vb2 meen ik?) grinnikend aan dit verhaal denken.
De lage cijferwimpels ken ik vanuit het wedstrijdzeilen redelijk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

probleem in sluis 16 sept 2018 20:14 #979372

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16255
45 jaar geleden en nog niet droog achter de oren en met een flossnorretje hebben we een klein houten jachtje opgehaald in Zaandam en naar limburg gebracht. We waren totaal onervaren maar hadden nog wel de almanak doorgespit :)
We kwamen 's avonds bij de sluis van Lith en het was steenkoud en veel wind. Eerst daar aan een paal vastgebonden (er waren nog geen voorzieningen voor jachtjes toen) en 's morgens al om 6 uur de sluis ingevaren. Iedereen die daar de situatie kent weet dat je daar niet al te ver de Maas op kunt kijken maar we lagen net toen er een leeg binnenvaartschip in volle vaart de hoek om kwam en zo door de sluis in waar wij al halverwege vast lagen. De wind stond nog steeds flink door en het schip voer langs ons af en maakte voor vast. Ondanks flink gas geven wapperde de kont onze kant op en we kwamen knel te zitten tussen sluiswand en leeg binnenvaartschip. Gelukkig zat hij voor vast en raakte zijn achterkant de andere sluismuur. Ons kajuitdak kwam op dat moment zeker 5 tot 10 cm omhoog onder luid gekraak.
Tijdens het schutten kwam de schipper met een pips neusje om die van ons te bekijken. Hij drukte ons 25 gulden in de hand voor de lakschade en was weer weg, ons nog steeds beduusd achterlatend. Zo heb ik toen geleerd dat je dus niet tussen ijzer en beton moet zitten. Ik vaar er alleen tussen als ik de beste man of vrouw ook in de ogen heb kunnen kijken :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

probleem in sluis 16 sept 2018 20:25 #979380

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6918
Berghout-2 schreef :
.
Binnenvaartschippers hebben er geen enkel belang bij om een jacht te pletten: schadeafwikkeling is vervelend en kost veel tijd.

Klopt maak weleens gebruik van deze "wetenschap" de laatste keer kwam de binnenvaartschipper met gebalde vuist uit zijn stuurhut, toen ik hem creatief maar binnen de wetgeving tegemoet kwam.

Het zou kunnen dat deze binnenvaartschipper een traumatische ervaring heeft gehad met het overvaren van een jacht.
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

probleem in sluis 17 sept 2018 08:25 #979461

  • tuur
  • tuur's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 333
Baasklusje schreef :
Noorderzon schreef :
Maar jij hebt dus gelijk schade?

De ENIGE schade die ik in 55 jaar zeilen heb opgelopen is een krasje van een sluiswand, doordat een kl..tzak van een schipper de schroef flink in zijn werk had staan met het roer vrijwel dwars. Ik moest er langs varen want hij lag er al (aan BB) en de hele SB-zijde was nog leeg, er moesten meerdere jachten in. Ondanks 4 stootwillen en een grote blauwe bal toch ietsje langs de sluiswand gegaan. De schipper weigerde de schroef uit zijn werk te zetten. Een kl..tzak dus. Of zei ik dat al?

Eén kl**tzak maakt een beroepsgroep nog niet tot kl**tzakken. (niet je dit in deze post oppert, maar in dit draadje proef ik het toch wel).
Voorbeeld: 2 weken geleden lag ik in de Julianasluis. Lagen behoorlijk wat watersporters, jachtjes, sloepjes etc. Zo ook een wat op mij overkwam als sleper. Echt een grote jongen. Schroef in het werk.. Komt een sloep aan (afgeragd ding overigens), probeert aan te meren. Sleper gooit direct de schroef uit het werk en wacht tot sloep ligt afgemeerd. Toen de sloep vast lag ging de schroef weer in het werk. Niemand leek er last van te hebben.
Sluis gaat open, iedereen vaart weg. Behalve de sleper. Die blijft liggen. Waarom? De motor van de sloep deed het niet meer. De sleper stuurt een mannetje naar de sloep, geeft 'm een lang stuk touw en sleept 'm de sluis uit om vervolgens aan boord te stappen bij de sloep om - ogenschijnlijk- te helpen met het zoeken naar het probleem. Klasse als je het mij vraagt!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

probleem in sluis 17 sept 2018 08:36 #979465

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12535
ManneeB schreef :
ilCigno schreef :
ManneeB schreef :
...een zeiljacht met Japanse vlag in het achterstag. ....
Ik neem aan dat je dit ironisch bedoelt en dat het om de cijfer-1 wimpel gaat (solovlag).
Uiteraard, ik moest door dat andere topic afgelopen week (over vb2 meen ik?) grinnikend aan dit verhaal denken.
De lage cijferwimpels ken ik vanuit het wedstrijdzeilen redelijk.

even OffT
dit weekend de JApanse = solo vlag, soort van "help ik ben alleen"
omgedoopt tot Tinder-vlag :side:
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

probleem in sluis 17 sept 2018 09:02 #979485

Geen probleem in de sluis, touwtje op de middenbolder en terug naar de scheepshond. Het kost je hooguit een koekje.

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

probleem in sluis 17 sept 2018 09:27 #979502

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 26249
ManneeB schreef :
De deuren openen zich en nog voordat de brug volledig open is, vaart de solist ons voorbij en meld ons met niet al te vriendelijke bewoording dat het niet netjes is om voor hem te gaan liggen terwijl hij eerder was!

Dat soort semi-hysterisch gedrag komt regelmatig voor.
Een paar weken terug kom ik op een donderdagmiddag als derde aan bij de Zandkreeksluis (ook als singlehander trouwens, maar expliciet zonder die nummer 1 vlag). Ik leg aan bij de wachtsteiger en op het moment dat er aan onze kant wordt uitgevaren en de lichten op rood/groen gaan maak ik los en vaar langzaam richting sluis.
De twee eerder aangekomenen hebben kennelijk alle tijd. Ze blijven nog even liggen. Tot de boel volledig op groen staat, misschien. Als dat eenmaal het geval is blijken ze toch haast te hebben en word ik rechts ingehaald door beiden. Men wringt zich als het ware tussen mij en het remmingswerk door. En ik, op mijn beurt, maak maar wat ruimte.
Als ik in de sluismond vaar, komt er nog een derde AWB vanuit de achterhoede met aanzienlijke snelheid tussen de ander schepen doorgevaren. Hij haalt iedereen in en smaakt het genoegen helemaal vooraan in de sluis te kunnen liggen. Uiteindelijk liggen we met pakweg 6 boten in de sluis. Een zee van ruimte, maar ook een veelheid aan raar gedrag.
Weer anderhalve week later kom ik door de Krammersluizen. Die zijn wat krapper, maar wat er voor de sluis wacht kan ruimschoots in één van de kolken. Ik leg als tweede aan bij de wachtsteiger, voor me ligt een Belg, die zo te zien ook alleen vaart. Er komt een Belgische (ook al een singlehander met een 22-voeter bij hem langszij. Naast ons draait een blauw kajuitzeiljacht rond. Geen zin om aan te leggen, blijkbaar. Hij is als vierde aangekomen.
Sluisdeuren gaan open en zoals te verwachten is vaart het blauwe jacht als eerste in. De schipper van het jacht waarachter ik afmeerde (no.1 in aankomst) voelt zich echter zwaar benadeeld en laat dit ook weten aan de schipper van de blauwe boot. De 22-voeter vaart als derde naar binnen en ik als vierde. Na ons volgen nog twee of drie boten. Iedereen kan mee met de schutting.

Dus ja; er wordt nogal eens onnodig moeilijk gedaan over de volgorde van invaren. Rare jongens, die zeilers.

Het lijkt wel of het òf deze gekkigheid is, òf het wordt een enorm getutter en geteut, waarbij ook de eerste jachten op kruipsnelheid de sluis invaren en er in de sluismond een soort opstopping ontstaat.

Moeilijk hoor, een sluis passeren.
Laatst bewerkt: 17 sept 2018 09:31 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

probleem in sluis 17 sept 2018 13:25 #979634

van der Heide schreef :
Geen probleem in de sluis, touwtje op de middenbolder en terug naar de scheepshond. Het kost je hooguit een koekje.


Is dit een gevalletje van "mijn hond heeft mijn mast opgegeten?"....zeilersforum...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

probleem in sluis 17 sept 2018 13:28 #979636

Meer een gevalletje van "geef die afgedankte zeilboot een nieuw leven" maar daar heb ik al een heel topic over vol geschreven. Mast wordt nu een vlaggenmast bij gebrek aan interesse.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

probleem in sluis 17 sept 2018 22:30 #979772

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17789

Topic wat opgeschoond en vervelende jijbakken weggehaald. Vriendelijk verzoek om zowel hier als elders on topic te blijven en vermeend fout gedrag van een ander ofwel via PB op te lossen ofwel aan ons te rapporteren. Het gezever over wie nu begonnen is vervelend te doen, is nergens voor nodig.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

probleem in sluis 18 sept 2018 20:57 #980051

Goed gedaan hoor................
Je heb het er maar druk mee...............pppffff
Gert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

probleem in sluis 19 sept 2018 11:10 #980155

Delphi32 schreef :

Topic wat opgeschoond en vervelende jijbakken weggehaald. /color]

Het verwondert me toch dat er (meerdere malen) berichten verwijderd worden die voor enkele personen wat lastig te behappen zijn. Ik begrijp de noodzaak hiertoe niet goed. Immers kan je in het 'echte leven' toch ook geuite communicatie niet meer weg poetsen?! Het hoort bij het leven dat mensen elkaar soms in de haren vliegen. Censuur geeft een scheef beeld. Volwassen mensen kunnen m.i. zelf wel oordelen over berichten welke volgens enkelen negatief bevonden worden.

Dat was even mijn off topic. Het is al eerder voorgevallen en ik voelde me nu toch geroepen even wat tegengas tegen moderatie te geven. Goed dat er een vinger aan de pols gehouden wordt, echter in mijn optiek wordt het er zo niet beter op. Dit even als denkvoer naar de moderators.
Greetingzzz van Petra
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

probleem in sluis 19 sept 2018 11:31 #980160

  • svalk
  • svalk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3889
Meningen hierin zullen altijd verschillen, ik vind het b.v. een goede zaak dat berichten die op de persoon gericht zijn en niet op de inhoud worden bekeken door de mods en zo nodig worden verwijderd. B)
Ieder voordeel heb zijn nadeel en ieder nadeel heb zijn voordeel.
Laatst bewerkt: 19 sept 2018 13:02 door svalk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

probleem in sluis 19 sept 2018 12:14 #980174

svalk schreef :
Meningen hierin zullen altijd verschillen, ik vind het b.v. een goede zaak dat berichten die op de persoon berichten niet op de inhoud worden bekeken door de mods en zo nodig worden verwijderd. B)

Dat de meningen zullen verschillen zijn we het over eens. Echter op een forum -en in het dagelijks leven- gaat een gesprek best snel niet meer over de inhoud en krijg je de vraag waar de grens ligt.
Natuurlijk weet ik dat meningen verschillen en dat moderators een moeilijke taak hebben waarbij ze al snel het gevoel zullen hebben dat ze het nooit goed doen. Ik wil nog even verduidelijken dat ze dan ook niet persoonlijk bedoeld is maar meer als een signaal dat er ook andere visies op het wissen zijn.

Dat was dan maar even mijn plas tegen het paaltje op ZF voor nu ;)

Terug naar de sluizen, wat toch altijd weer een bijzondere kijk op de mens geeft.
Greetingzzz van Petra
Laatst bewerkt: 19 sept 2018 12:22 door GeorgeIIPetraI.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

probleem in sluis 19 sept 2018 14:05 #980203

  • diwil
  • diwil's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1311
sy helios schreef :
dit weekend de JApanse = solo vlag, soort van "help ik ben alleen"
omgedoopt tot Tinder-vlag :side:
:huh: Hmmm Er werd dit weekend al zonder aanleiding verondersteld dat ik vrijgezel was en ik had een Japanse vlag aan de achterstag.. Ben ik warm? ;)
Ottenhome Polyvalk
'Smurf'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

probleem in sluis 19 sept 2018 14:14 #980210

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 7821
sy helios schreef :
even OffT
dit weekend de JApanse = solo vlag, soort van "help ik ben alleen"
omgedoopt tot Tinder-vlag :side:

Nee, bij mij is het niet "Help", maar "Hoera!"

En nee, geen Tinder. Heb ik t net voor elkaar mijn vrouw thuis te laten, zal ik me dat weer op mijn nek halen. Dank U feestelijk.

Serieus. Waarom ik die vlag wil hebben, ik heb geen idee. Toch moettie er.

En ja, als ik m voer, en dus alleen ben, ben ik alleen maar blij, en zit ik niet op Tinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

probleem in sluis 19 sept 2018 14:19 #980211

serieus gezien: het nut van een solo vlag is dat bij een eventuele reddingsactie al aan de vlag kan worden gezien dat er maar 1 persoon aan boord is. Waardoor de redders zich niet onnodig verder in gevaar hoeven te brengen omdat ze niet verder hoeven te zoeken naar niet bestaande bemanning.
Lijkt me effectiever dan op zoek te gaan naar een eventuele bemanningslijst.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

probleem in sluis 19 sept 2018 14:33 #980217

roozeboos schreef :
serieus gezien: het nut van een solo vlag is dat bij een eventuele reddingsactie al aan de vlag kan worden gezien dat er maar 1 persoon aan boord is. Waardoor de redders zich niet onnodig verder in gevaar hoeven te brengen omdat ze niet verder hoeven te zoeken naar niet bestaande bemanning.
Lijkt me effectiever dan op zoek te gaan naar een eventuele bemanningslijst.

Oh, moeten wij dan twee van die Japanse vlaggetjes hijsen?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

probleem in sluis 19 sept 2018 15:04 #980222

Nee hoor , er zijn immers voor elk cijfer vlaggen :lol:
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.336 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl