Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: vanaf 2021 verzegelen van toiletafsluiters

vanaf 2021 verzegelen van toiletafsluiters 04 nov 2020 09:48 #1224365

Waterblok schreef :
Een slotje kan meer sleutels hebben kapitein....

Natuurlijk kan de regeling makkelijk omzeilt worden... Maar dat is met de meeste regelingen... je kan ook een ICP makkelijk namaken... of je marifoon verstoppen in een kastje...

Maar de regeling is wel duidelijk. En dwingt mensen erover na te denken wanneer wel, en vooral wanneer niet overboord te lozen. Dat is toch de bedoeling?

Regeling kost verder vrij weinig. Vrijwel alle afsluiters zitten wel achter een luik ofzo... simpel hangslotje erop en klaar.

En ja, als jij als kapitein dan iedereen een sleuteltje wil geven zodat iedereen alsnog zelf aan boord kan lozen wanneer hij/zij dat wilt, dan kan dat...
Laatst bewerkt: 04 nov 2020 09:48 door sjoerd1981.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

vanaf 2021 verzegelen van toiletafsluiters 04 nov 2020 10:11 #1224375

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16775
Sleutels zijn voorbestemd om kwijt te raken.
Zoiets als voorgesteld is te mallotig om een maar een moment te overwegen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

vanaf 2021 verzegelen van toiletafsluiters 04 nov 2020 10:46 #1224383

holtere schreef :
Sleutels zijn voorbestemd om kwijt te raken.
Zoiets als voorgesteld is te mallotig om een maar een moment te overwegen.

Misschien... we zullen zien waar de overheid mee gaat komen. Want het is onwaarschijnlijk om te denken dat dit zomaar overwaait, of dat de overheid een goedkopere of makkelijker verzegeling gaat voorstellen...

We zullen het wel merken...
Laatst bewerkt: 04 nov 2020 11:21 door sjoerd1981.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

vanaf 2021 verzegelen van toiletafsluiters 04 nov 2020 10:55 #1224387

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 27564
holtere schreef :
Sleutels zijn voorbestemd om kwijt te raken.
Zoiets als voorgesteld is te mallotig om een maar een moment te overwegen.

Voor je het woord mallotig gebruikt moet je altijd even nadenken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

vanaf 2021 verzegelen van toiletafsluiters 04 nov 2020 18:56 #1224496

  • grover
  • grover's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1193
holtere schreef :
Sleutels zijn voorbestemd om kwijt te raken.
Zoiets als voorgesteld is te mallotig om een maar een moment te overwegen.


Helemaal mee eens.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

vanaf 2021 verzegelen van toiletafsluiters 04 nov 2020 19:14 #1224499

Wadloper schreef :
holtere schreef :
Sleutels zijn voorbestemd om kwijt te raken.
Zoiets als voorgesteld is te mallotig om een maar een moment te overwegen.

Voor je het woord mallotig gebruikt moet je altijd even nadenken.

Ach, geen probleem hoor. Men mag het best een dwaze oplossing vinden zoals ze het in de US doen (het was trouwens geen voorstel van mij, maar wel hoe ik denk dat het besluit uitgevoerd kan gaan worden...)

Tijd zal het leren...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

vanaf 2021 verzegelen van toiletafsluiters 04 nov 2020 20:53 #1224518

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5181
mim schreef :
Ik heb na het lezen van al deze poep en pies verhalen even gegoogeld hoe het nou zit met die zuiveringsinstallatie en de verplichte verzegeling van vuilwatertanks.

In 2019 is er een voorgenomen regeling gebubliceerd. In de waterportmedia en de watersportbranche is dat meteen maar een besluit genoemd.

Uit die voorgenomen regeling:
De essentie van de regeling (in de toelichting):
Er wordt met onderhavige regeling uitsluitend een extra mogelijkheid geboden om op legale wijze van het toiletwater af te komen. Men kan dus kiezen voor een zuivering, maar ook een opslagtank of andere voorziening aan boord (zoals chemisch toilet of droogtoilet) behoort tot de mogelijkheden. En uiteraard kan men ook gebruik blijven maken van voorzieningen op de wal. Wat wel overeind blijft, is het sinds 2009 geldende verbod om ongezuiverd toiletwater te lozen.


In deze ontwerp regeling wordt al afstand genomen van het kamerbesluit over de verzegeling van de opslagtank:
(…..) Bij motie 35 000-J nr. 13 heeft het lid van de Tweede Kamer De Groot (D66) verzocht om een dergelijke verzegeling in regelgeving te verankeren. Deze motie is aangenomen. Het ligt in de rede dat in plaats van een verzegeling, ook gekozen kan worden voor een gelijkwaardige oplossing. Daarbij gaat het er uiteindelijk om dat de toezichthouder kan controleren op welke locatie de afsluiter geopend is geweest. Dit kan met name een oplossing zijn voor pleziervaartuigen die regelmatig vanuit de binnenwateren de zee op gaan, waar het lozingsverbod niet geldt.

Wel wordt het voornemen van de (eventuele) verplichte verzegeling als drukmiddel ingezet om toch vooral een zuiveringsinstallatie in te bouwen
(….) De mogelijkheid van zuivering aan boord is in het geheel een belangrijke stap, zeker met het perspectief op verplichte verzegeling van de opslagtank (of gelijkwaardige oplossing). Vanuit dat perspectief zullen mensen wellicht al vóór 1 januari 2021 kiezen voor zuivering aan boord ter vervanging van de opslagtank, om verplichte verzegeling te voorkomen.

In de toelichting wordt weer gezegd dat over verzegeling nu geen besluit wordt genomen, dat komt (misschien) later:
(….) Daarnaast hadden veel reacties betrekking op het – in de toelichting beschreven – voornemen om een verzegeling van de afsluiter (of gelijkwaardig alternatief daarvoor) verplicht te stellen. Voor alle duidelijkheid zij opgemerkt dat de onderhavige regelgeving geen voorschriften bevat over de verzegeling.

2019/ begin 2020 heeft een consultatie plaatsgevonden. De HISWA ziet handel en reageerde zoals te verwachten:
HISWA-RECRON verwacht dat veel eigenaren van pleziervaartuigen liever een zuiveringsvoorziening aan boord hebben dan een opslagtank, die -vanwege de komende verzegelingsplicht -moet worden leeggepompt en niet meer illegaal kan worden geloosd. Zo wordt met het perspectief van de verzegeling, de markt voor zuiveringsvoorzieningen nu al aantrekkelijker gemaakt.

Rijkswaterstaat had er ook wel zin in:
De aanbeveling van RWS om “in ieder geval de voorgestelde verzegeling al met dit wijzigingsbesluit mee te nemen” kan niet worden overgenomen.(...) De verzegeling is momenteel niet geregeld, en is een onderwerp waar –met name bij de uitwerking –nog wel wat discussiepunten over zijn.

Conclusie: Als het besluit is genomen, dan is er alleen iets geregeld over een goedgekeurde zuiveringsinstallatie in plezierboten. De verplichte verzegeling van vuilwatertanks is op de lange baan geschoven en het is onzeker of die verzegeling, of iets anders, er wel komt. Ik heb niets kunnen vinden over hoe dit laatste verder gaat. Wellicht verzandt het kamerbesluit in de regelbureaucratie of in iets onuitvoerbaars of iets wat bij voorbaat toch niet te handhaven is.

@mim, dank voor het uitzoeken en je heldere uiteenzetting. Geen paniek dus en voorlopig niets loos.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

vanaf 2021 verzegelen van toiletafsluiters 05 nov 2020 07:26 #1224586

EosD34 schreef :
Klein probleempje met die gecertificeerde zuiveringsinstallaties voor kleine scheepjes is dat ze er niet zijn.

Uit een vroegere bijdrage (30 mei 2020):

Een kleine toiletwaterzuiveringsinstallatie voor aan boord zou volgens onze politici dè oplossing zijn, en maar omstreeks 2.500 euro kosten...

Er is in NL een firma, naam vergeten, die zoiets ontwikkelen wil. Daar kan je je melden om via email op de hoogte te blijven. Sinds eind maart nog niets vernomen.

Onlangs zag ik in Nautische Nachrichten (van Deutscher Segler Verband: kreuzer-abteilung.org) een bericht over een 'Bordeigene Kläranlage' van firma Tom Logisch. Het bericht is verwarrend, noemt een apparaat met afmetingen 150-60-55 cm maar toont een foto van een ander, 61-61-47 cm...

Op de website:

www.tomlogisch.com/enteron/

vind ik alleen het grotere, de zgn. Enteron 50. Kost 4.500 €, zonder inbouw en aansluitslangen.
Daar moet regelmatig een verse bacterieoplossing in. Draait continue, stroomverbruik plm. 35 Ah /24 u.

Een benadering van de totale kosten:
Het apparaat incl slangen: 5.000
Aan te raden is een vacuumtoilet: 500
Voor die 35 Ah een 100 Wp zonnepaneel met kabels en regelaar: 600
Dan nog de inbouw.

De wet- of regelgeving voor het verzegelen van de vuilwatertank-afsluiter staat voor 2021 op het programma.
Ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb.

koopje, ga het gelijk aanschaffen, ook moet ik nog de diesel vervangen voor een elektromotor, de zeilen van bamboo maken en vegan worden B) , dan hoor ik er weer bij
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

vanaf 2021 verzegelen van toiletafsluiters 05 nov 2020 08:32 #1224608

Easyzeiler schreef :
EosD34 schreef :
Klein probleempje met die gecertificeerde zuiveringsinstallaties voor kleine scheepjes is dat ze er niet zijn.

Uit een vroegere bijdrage (30 mei 2020):

Een kleine toiletwaterzuiveringsinstallatie voor aan boord zou volgens onze politici dè oplossing zijn, en maar omstreeks 2.500 euro kosten...

Er is in NL een firma, naam vergeten, die zoiets ontwikkelen wil. Daar kan je je melden om via email op de hoogte te blijven. Sinds eind maart nog niets vernomen.

Onlangs zag ik in Nautische Nachrichten (van Deutscher Segler Verband: kreuzer-abteilung.org) een bericht over een 'Bordeigene Kläranlage' van firma Tom Logisch. Het bericht is verwarrend, noemt een apparaat met afmetingen 150-60-55 cm maar toont een foto van een ander, 61-61-47 cm...

Op de website:

www.tomlogisch.com/enteron/

vind ik alleen het grotere, de zgn. Enteron 50. Kost 4.500 €, zonder inbouw en aansluitslangen.
Daar moet regelmatig een verse bacterieoplossing in. Draait continue, stroomverbruik plm. 35 Ah /24 u.

Een benadering van de totale kosten:
Het apparaat incl slangen: 5.000
Aan te raden is een vacuumtoilet: 500
Voor die 35 Ah een 100 Wp zonnepaneel met kabels en regelaar: 600
Dan nog de inbouw.

De wet- of regelgeving voor het verzegelen van de vuilwatertank-afsluiter staat voor 2021 op het programma.
Ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb.

koopje, ga het gelijk aanschaffen, ook moet ik nog de diesel vervangen voor een elektromotor, de zeilen van bamboo maken en vegan worden B) , dan hoor ik er weer bij

ja dat is wel het minimale wat je moet doen qua wokeness. Zomaar pokken er af steken kan ook niet, die hebben ook recht op een thuis!
Laatst bewerkt: 05 nov 2020 08:33 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

vanaf 2021 verzegelen van toiletafsluiters 05 nov 2020 10:35 #1224645

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6719
AndreAzuree schreef :
Zomaar pokken er af steken kan ook niet, die hebben ook recht op een thuis!

OK, dan doe ik volgende keer wel alleen de dode pokken. Is dat diervriendelijk genoeg? :laugh:
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

vanaf 2021 verzegelen van toiletafsluiters 05 nov 2020 10:58 #1224652

Eclips schreef :
AndreAzuree schreef :
Zomaar pokken er af steken kan ook niet, die hebben ook recht op een thuis!

OK, dan doe ik volgende keer wel alleen de dode pokken. Is dat diervriendelijk genoeg? :laugh:

Mits je een kleine uitvaartceremonie voor de gevallenen houdt... ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

vanaf 2021 verzegelen van toiletafsluiters 05 nov 2020 12:33 #1224666

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7381
Kom op zeg, zo moeilijk is het allemaal niet! Kleine aanpassing en je kunt er weer jaren mee vooruit.

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

vanaf 2021 verzegelen van toiletafsluiters 05 nov 2020 12:55 #1224669

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8138
@JeePee;

Dit kun je niet serieus menen.... Een benzineaanhangmotor?
Dehler Duetta 94 - Koezt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

vanaf 2021 verzegelen van toiletafsluiters 05 nov 2020 13:59 #1224682

  • plusfast
  • plusfast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2174
JeePee schreef :
Kom op zeg, zo moeilijk is het allemaal niet! Kleine aanpassing en je kunt er weer jaren mee vooruit.


Dat grootzeil vangt wel veel meer wind daar boven!
Zelfs het duurste jacht ligt aan de kade vast met een lijntje van een paar euro...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

vanaf 2021 verzegelen van toiletafsluiters 05 nov 2020 14:52 #1224696

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6719
En je hebt stahoogte in de kuip! :woohoo:
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

vanaf 2021 verzegelen van toiletafsluiters 06 nov 2020 02:17 #1224847

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5181
:laugh: :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

vanaf 2021 verzegelen van toiletafsluiters 06 nov 2020 16:36 #1224991

grappig, ik kwam dit net tegen bij 1 van de zeilkanalen op youtube (vandaag online gekomen). blijkbaar komen ze daar (free of charge), de tank gewoon bij je leeg zuigen...

vanaf 11:40

[/video]
Laatst bewerkt: 06 nov 2020 16:38 door MarkvanWijk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

vanaf 2021 verzegelen van toiletafsluiters 13 nov 2020 18:46 #1227524

  • zeilram
  • zeilram's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 216
Ik ben met mijn boot na 15 jaar MZ nog maar net terug in NL en ik schrik mij rot. Meteen in overtreding omdat ik geen vuilwatertank meer heb.

Wat nu? Het een kwestie van goed fatsoen om het toilet niet te gebruiken of tank te lozen in havens, recreatieplaatsen of ondiepe meertjes of voor anker bij zwemmende mensen. Maar op diep water in Zeeland b.v. lijkt het mij dat het nauwelijks een milieubelasting geeft. Maar het moet niet zo zijn dat beleid voor heel NL gebaseerd wordt op een paar ondiepe modderpoelen in b.v. Friesland. Waarom geen lokale regels? 95% van de tijd liggen de boten in de haven en daar wordt keurig gebruik gemaakt van het haven toilet.

Is het beleid gebaseerd op een gedifferentieerd milieu effect onderzoek? Vissen, vogels, de duizenden koeien poepen ook en dat komt via sloten of gemalen in het oppervlakte water. Wat is het effect van die paar bootjes?? Ik begrijp dat bij een kleine plas met veel boten je niet moet lozen, maar op de diepe Zeeuwse die wateren met stroming of midden op het IJsselmeer??Stel dan lokale regels in.

Mijn vuilwatertank heb ik 8 jaar geleden verwijderd omdat slangen en tank volkomen verstopt waren met kalk. Ik heb het toilet dus rechtstreeks op de buitenboord afsluiter moeten zetten om op de MZ, waar ik toen lag met de boot , toch maar een toilet te hebben. De beste havens hadden geen vuilwater station.

Ik denk dat van de 450 boten in onze haven er minder dan de helft een vuilwatertank hebben die bovendien een dekaansluiting hebben voor het afvoerstation.

Niemand doet wat, weet wat of wil wat of ziet er het nut van in. Veel boten hebben niet eens een plek voor een vuilwatertank. In de meeste jachthavens mag je niet zwemmen. In feite krijg je een bekeuring omdat er een bepaalde voorziening ontbreekt en dus niet voor het op heterdaad betrappen van een lozing. Zijn er al rechtszaken geweest?

Ik wil best opnieuw een vuilwatertank aanbrengen. Maar absoluut geen bemoeienis hoe ik deze moet aanleggen. Ik moet de keuze houden om bij verstopping rechtstreeks op het toilet te kunnen aansluiten met een driewegkraan en daarmee ook een verstopping te kunnen doorblazen. De voorziening moet zo zijn, dat ik op zee de installatie ook kan gebruiken en kan lozen. Ik wil eerst weten hoe dit onrealistische beleid uitpakt en of er wat van terecht komt.
Dehler 36cws
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

vanaf 2021 verzegelen van toiletafsluiters 13 nov 2020 20:19 #1227570

  • mim
  • mim's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 275
zeilram schreef :
In feite krijg je een bekeuring omdat er een bepaalde voorziening ontbreekt en dus niet voor het op heterdaad betrappen van een lozing. Zijn er al rechtszaken geweest?
[/b]

Ik dacht dat er geen verplichting is om een vuilwatertank te hebben, er is slechts het verbod direct te lozen op het binnenwater. Een bekeuring krijg je alleen als je op heterdaad betrapt wordt. Het aan boord hebben van een scheepstoilet zonder tank, dat je alleen op zee gebruikt, is niet strafbaar. Klopt dit?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

vanaf 2021 verzegelen van toiletafsluiters 13 nov 2020 21:02 #1227591

Heel simpel; wat er ook wel en niet mag, er is een aanleiding of een huiszoekingsbevel nodig om in je boot te mogen kijken. Het probleem is dat men vaak het verzoek binnen te mogen kijken niet weigert.

Zo lang jij geen bruine knijter overboord zet met oom agent op de steiger loopt het wel los.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

vanaf 2021 verzegelen van toiletafsluiters 13 nov 2020 21:37 #1227601

boarderbas schreef :
Heel simpel; wat er ook wel en niet mag, er is een aanleiding of een huiszoekingsbevel nodig om in je boot te mogen kijken. Het probleem is dat men vaak het verzoek binnen te mogen kijken niet weigert.

Zo lang jij geen bruine knijter overboord zet met oom agent op de steiger loopt het wel los.


Gewoon deze borden plaatsen op je boot .
Klaar niemand geen toegang meer op de politie na .
Weigeren ze van je boot af te gaan is het huisvredebreuk en mag je een burgerarest uitvoeren
.
dyslectisch ( ben niet altijd duidelijk )
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

vanaf 2021 verzegelen van toiletafsluiters 13 nov 2020 22:10 #1227612

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
mim schreef :
Conclusie: Als het besluit is genomen, dan is er alleen iets geregeld over een goedgekeurde zuiveringsinstallatie in plezierboten. De verplichte verzegeling van vuilwatertanks is op de lange baan geschoven en het is onzeker of die verzegeling, of iets anders, er wel komt. Ik heb niets kunnen vinden over hoe dit laatste verder gaat. Wellicht verzandt het kamerbesluit in de regelbureaucratie of in iets onuitvoerbaars of iets wat bij voorbaat toch niet te handhaven is.
Zie www.rijksoverheid.nl/documente...luit-ienw-bal-bkl-ob
Op weg naar handhaafbare regelgeving
De wijziging van de Rlbi was de eerste stap in de aanpak van het probleem. Met
onderhavige wijziging van het Bal worden de voorschriften rond de zuivering uit de Rlbi ingebouwd in het Bal, omdat de Rlbi met inwerkingtreding van de Omgevingswet zal vervallen.

De tweede stap is dat in een afzonderlijk wijzigingsbesluit van het Bal regels worden opgenomen die gericht zijn op verbetering van de handhaafbaarheid. Deze regels konden niet in de wijziging van de Rlbi worden opgenomen omdat de Wet milieubeheer daar geen wettelijke basis voor bood. Daarbij wordt op dit moment aan het volgende gedacht. In het geval er aan boord geen zuiveringsinstallatie aanwezig is, maar wel een toilet (eventueel met opslagtank) dient de afsluiter, via welke het toiletwater illegaal onder water geloosd kan worden, in gesloten stand verzegeld te zijn. Zo wordt bevorderd dat men gebruik maakt van de ontvangstinstallaties die in tal van jachthavens aanwezig zijn. Bij motie 35000-J nr. 13 heeft het lid van de Tweede Kamer De Groot (D66) verzocht om een dergelijke verzegeling in regelgeving te verankeren. Deze motie is aangenomen. Het ligt in de rede dat in plaats van een verzegeling, ook gekozen kan worden voor een gelijkwaardige oplossing. Daarbij gaat het er uiteindelijk om dat de toezichthouder kan controleren op welke locatie de afsluiter geopend is geweest. Dit kan met name een oplossing zijn voor pleziervaartuigen die regelmatig vanuit de binnenwateren de zee op gaan, waar het lozingsverbod niet geldt. Uiteraard kunnen deze pleziervaartuigen ook kiezen voor een zuiveringsinstallatie aan boord, in plaats van een opvangtank. Dan is een verzegeling (of gelijkwaardige oplossing) natuurlijk niet aan de orde. Betreffend wijzigingsbesluit zou volgens planning medio 2021 in werking kunnen treden.

De derde stap betreft het uitoefenen van toezicht. Om toezicht uit te oefenen op de naleving van de regelgeving is het noodzakelijk om bij het pleziervaartuig binnen te kunnen treden. Daarbij is relevant dat pleziervaartuigen soms worden beschouwd als woning, waardoor op dit moment de Algemene wet op het binnentreden van toepassing is. Dit betekent dat als de toezichthouder van de schipper geen toestemming krijgt om aan boord te gaan, hij bij de betreffende burgemeester voor het uitvoeren van een inspectie eerst een machtiging moet verkrijgen.
Vanaf de inwerkingtreding van de Omgevingswet verandert die situatie. In de artikelen 18.6 en 18.7 van die wet wordt bepaald dat het bevoegd gezag (zoals het dagelijks bestuur van het waterschap) bij de aanwijzing van personen die belast zijn met het toezicht op naleving, kan bepalen dat zij bevoegd zijn een woning (zijnde een pleziervaartuig) te betreden zonder toestemming van de bewoner, mits aan de in artikel 18.7, tweede lid, van de genoemde wet gestelde voorwaarden wordt voldaan. Op dat moment is het totaalpakket dus compleet.
De mogelijkheid van zuivering aan boord was in het geheel een belangrijke stap, zeker met het perspectief op verplichte verzegeling van de opslagtank (of gelijkwaardige oplossing). Vanuit dat perspectief zullen eigenaren van pleziervaartuigen wellicht al vóór medio 2021 kiezen voor zuivering aan boord ter vervanging van de opslagtank, om verplichte verzegeling te voorkomen.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

vanaf 2021 verzegelen van toiletafsluiters 13 nov 2020 22:15 #1227613

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
suijkerbuijk schreef :
boarderbas schreef :
Heel simpel; wat er ook wel en niet mag, er is een aanleiding of een huiszoekingsbevel nodig om in je boot te mogen kijken. Het probleem is dat men vaak het verzoek binnen te mogen kijken niet weigert.

Zo lang jij geen bruine knijter overboord zet met oom agent op de steiger loopt het wel los.


Gewoon deze borden plaatsen op je boot .
Klaar niemand geen toegang meer op de politie na .
Weigeren ze van je boot af te gaan is het huisvredebreuk en mag je een burgerarest uitvoeren
.
Jammer maar helaas. Zie mijn vorige post. Het weigeren op eerste vordering toegang te verlenen aan een bevoegd ambtenaar is een strafbaar feit. Bovendien kan de bevoegd ambtenaar op grond van de AWB de sterke arm der wet verzoeken toegang te forceren.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 13 nov 2020 22:34 door JotM. Reden: link toegevoegd
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

vanaf 2021 verzegelen van toiletafsluiters 13 nov 2020 22:42 #1227621

JotM schreef :
suijkerbuijk schreef :
boarderbas schreef :
Heel simpel; wat er ook wel en niet mag, er is een aanleiding of een huiszoekingsbevel nodig om in je boot te mogen kijken. Het probleem is dat men vaak het verzoek binnen te mogen kijken niet weigert.

Zo lang jij geen bruine knijter overboord zet met oom agent op de steiger loopt het wel los.


Gewoon deze borden plaatsen op je boot .
Klaar niemand geen toegang meer op de politie na .
Weigeren ze van je boot af te gaan is het huisvredebreuk en mag je een burgerarest uitvoeren
.
Jammer maar helaas. Zie mijn vorige post. Het weigeren op eerste vordering toegang te verlenen aan een bevoegd ambtenaar is een strafbaar feit. Bovendien kan de bevoegd ambtenaar op grond van de AWB de sterke arm der wet verzoeken toegang te forceren.

Geld alleen voor bevoegde algemene opsporing ambtenaar.
Dus alleen mensen die bevoegd zijn.
Vraag is nu hebben ze toegang zonder nodig bewijs ?
Nee niet dus buiten blijven .
En mogen ze terug komen met een huiszoeking bevel.

Dit geld trouwens ook voor je auto .
Als je nee zegt tegen de politie om je wagen door te zoeken kunnen ze niks.
Is het een algemene onderzoek wat aangeven is dan wel.

Elke ambtenaar moet een reden hebben om binnen te mogen komen .
En geloof me dat gaat nooit niet komen voor een afsluiting van een kraantje .
Dan moeten ze wel zo veel wetten gaan aanpassen zoals nationale als internationale.

Waar ik als beveiliger werkt .
Mag zelf de politie niet komen.
Proberen ze wel heb ik de recht om hun aan te gaan houden .
Waarom?
Zeer gevaarlijke terrein met hoogspanning van dik 140.000 tot 400.000 volt
Spring er een dief er over dan mag de politie niet op de deze terreinen komen.
Wegens alle metaal en zender apparatuur wat deze stroom kan begeleiden naar hun toe.

Meestal als ik dat zeg is dat al voldoende dat ze niet binnen komen.
En ja het gebeurt wel eens dat er een dooie daar is wegens proberen van diefstal.
dyslectisch ( ben niet altijd duidelijk )
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

vanaf 2021 verzegelen van toiletafsluiters 13 nov 2020 22:52 #1227626

  • mim
  • mim's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 275
'Op weg naar handhaafbare regelgeving' is een prima streven van de overheid. Lachwekkend is dat dit op iets onbenulligs en zwaar aangezet (zei hierboven) wordt toegepast: het verzegelen van toiletten (of een alternatief, ik ben benieuwd hoe je moet vaststellen "op welke locatie de afsluiter geopend is geweest"). Zwaar geschut wordt ingezet om bootmensen te stimuleren de nog lang niet op de markt verkrijgbare zuiveringsinstallatie in te bouwen. En dit alles is ook nog het gevolg van een aangenomen kamermotie, die schoolvoorbeeld is van het nemen van een besluit zonder je over de uitvoering en handhaafbaarheid te bekommeren.
Iedereen voelt aan zijn toiletwatet aan dat de uitvoering en handhaving een lachertje wordt. Het zou het Watersportverbond en de bedenkers op het ministerie sieren als zij deze wanverhouding van middelen en doel teruggeven aan de politiek.
Laatst bewerkt: 13 nov 2020 23:00 door mim.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.839 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl