Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Het eigen schip als statement

Het eigen schip als statement 29 juli 2020 15:59 #1189678

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1669
AndreAzuree schreef :
yrdeboer schreef :
JotM schreef :

<snip>

Het is voor exact opgeleiden zoals jij en ik misschien soms lastig erkennen, maar in de sociale wetenschappen wordt "de wetenschappelijke methode" in mijn ervaring vaak strikter gevolgd dan in de empirische (exacte) wetenschappen.

Zeg maar gerust "onmogelijk" :laugh:

Nee, serieus, ik kom zelf uit de "harde" wetenschappelijke hoek en als ik zie hoe er in de "softe" wetenschappen met de opzet van experimenten en (statistische) verwerking van de resultaten wordt omgegaan, dan kan ik dat onmogelijk beamen.

Oh, en ik ben kennelijk een Protagonist volgens de 16personalities en een Romanticus qua bootbezitter ;)

Ik kom uit de softe hoek, en onderschrijf wel het statement dat de wetenschappelijke methode over het algemeen wel gevolgd wordt. Qua statistiek is het soms ook geen kattenpis, wat sociale wetenschappers voor hun kiezen krijgen. Zeker als het gaat om door een peer review heen te komen.

Nee, die statistiek valt nog niet mee..
Herinner je je Vonk en Stapel nog? Iets over vlees eten en agressie..... :whistle: :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het eigen schip als statement 29 juli 2020 16:29 #1189684

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6740
Kan het zijn dat de data sets die sommige bedrijven ter beschikking hebben om statistiek te bedrijven nu veel omvangrijker en van een betere kwaliteit zijn dan pakweg 10 jaar geleden ? Als mede de computer capaciteit om het spul door te rekenen met factoren toegenomen is ?
I am a digitarian. I love to eat my own bytes. Big tech already does enough damage to our society.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het eigen schip als statement 29 juli 2020 17:26 #1189707

  • Dekadent
  • Dekadent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1592
Entrepeneur. Klopt wel.

Dekadent
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het eigen schip als statement 29 juli 2020 17:34 #1189710

Hoe noemen we de hokjes binnen 1 hok zoals ZF ?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het eigen schip als statement 29 juli 2020 18:24 #1189726

Ligstallen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het eigen schip als statement 29 juli 2020 19:06 #1189755

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1651
yrdeboer schreef :
JotM schreef :

<snip>

Het is voor exact opgeleiden zoals jij en ik misschien soms lastig erkennen, maar in de sociale wetenschappen wordt "de wetenschappelijke methode" in mijn ervaring vaak strikter gevolgd dan in de empirische (exacte) wetenschappen.

Zeg maar gerust "onmogelijk" :laugh:

Nee, serieus, ik kom zelf uit de "harde" wetenschappelijke hoek en als ik zie hoe er in de "softe" wetenschappen met de opzet van experimenten en (statistische) verwerking van de resultaten wordt omgegaan, dan kan ik dat onmogelijk beamen.
Ik schreef "mijn ervaring" hè.
Ik heb een aantal jaar bij TNO gewerkt, in de zgn "harde hoek", mijn vrouw is UHD werkzaam bij een faculteit sociale wetenschappen en ik had bij TNO een directe collega waarvan de partner student was bij m'n vrouw.

Leuk dat je "onmogelijk" schrijft, maar dat is wel kul.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het eigen schip als statement 29 juli 2020 19:50 #1189775

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1651
Laat me dit intermezzo maar afsluiten met nog een citaat van Eerde.
Maar er bestaat nog een ander belangwekkend sociaal onderscheid dat distantie schept, welbeschouwd een smaakverschil dat de watersportwereld al ruim een eeuw in twee partijen opdeelt, namelijk zeilers en motorbootvaarders. Dat verschil is zo markant dat het lijkt alsof het om verschillende ‘etnische bevolkingsgroepen’ gaat. Niet alleen op het water, ook aan de wal is de kloof tussen zeilers en motorbootvaarders zichtbaar. Er zijn zeil- en motorbootverenigingen, maar weinig hybride vormen. De verschillen tussen beide categorieën pleziervaarders lijken voldoende markant om een aparte studie te rechtvaardigen. Voor mijn onderzoek is het van belang erop te wijzen dat over het algemeen zeilers zeilen hoger aanslaan dan motorbootvaren. Sterker, ik vermoed dat de doorsnee zeiler zich als watersporter superieur waant aan de man of vrouw die van tuffen houdt. Dat de doorsnee motorbootvaarder in zijn hart die superioriteit erkent van hen die naast dieselolie ook wind gebruiken om vooruit te komen, lijkt me aannemelijk. Volgens ‘de algemene opinie’ onderscheidt zeilen zich van nature mede van stomen door haar expliciete schoonheid. Dit smaakoordeel over zeilen is aan te vullen met andere overtreffende trappen, vooral afkomstig uit de koker van de zeilers zelf: zeilen heeft de langste geschiedenis, is het meest avontuurlijk, het meest puur en is veel romantischer. Zeilers zijn actievere typen, sportiever ook. Zeilers hebben meer lef, houden van uitdaging en nemen graag de regie, terwijl motorbootvaarders als passief worden beoordeeld, bezadigd, saai, mensen die graag een beetje voor zich uit zitten te kijken.
Kun je naar aanleiding van het voorafgaande nu beweren dat de zeiler globaal gesproken een ander ‘type pleziervaarder’ is, een ander ‘type mens’ dan de motorbootvaarder? Dat er globaal gesproken persoonlijkheidsverschillen bestaan tussen beide ‘soorten’ watersporters? Dat zeilers op de Big Five significant anders zullen scoren dan hun tuffende collega’s? Voer voor psychologen!
Laatst bewerkt: 29 juli 2020 19:52 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het eigen schip als statement 29 juli 2020 19:54 #1189778

  • yrdeboer
  • yrdeboer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 120
JotM schreef :
yrdeboer schreef :
JotM schreef :

<snip>

Het is voor exact opgeleiden zoals jij en ik misschien soms lastig erkennen, maar in de sociale wetenschappen wordt "de wetenschappelijke methode" in mijn ervaring vaak strikter gevolgd dan in de empirische (exacte) wetenschappen.

Zeg maar gerust "onmogelijk" :laugh:

<snip>

Leuk dat je "onmogelijk" schrijft, maar dat is wel kul.

"Kul"? Die moet je even uitleggen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het eigen schip als statement 29 juli 2020 20:08 #1189785

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1651
yrdeboer schreef :
JotM schreef :
yrdeboer schreef :
JotM schreef :

<snip>

Het is voor exact opgeleiden zoals jij en ik misschien soms lastig erkennen, maar in de sociale wetenschappen wordt "de wetenschappelijke methode" in mijn ervaring vaak strikter gevolgd dan in de empirische (exacte) wetenschappen.

Zeg maar gerust "onmogelijk" :laugh:

<snip>

Leuk dat je "onmogelijk" schrijft, maar dat is wel kul.

"Kul"? Die moet je even uitleggen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het eigen schip als statement 29 juli 2020 20:09 #1189787

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1669
JotM schreef :
Laat me dit intermezzo maar afsluiten met nog een citaat van Eerde.
Maar er bestaat nog een ander belangwekkend sociaal onderscheid dat distantie schept, welbeschouwd een smaakverschil dat de watersportwereld al ruim een eeuw in twee partijen opdeelt, namelijk zeilers en motorbootvaarders. Dat verschil is zo markant dat het lijkt alsof het om verschillende ‘etnische bevolkingsgroepen’ gaat. Niet alleen op het water, ook aan de wal is de kloof tussen zeilers en motorbootvaarders zichtbaar. Er zijn zeil- en motorbootverenigingen, maar weinig hybride vormen. De verschillen tussen beide categorieën pleziervaarders lijken voldoende markant om een aparte studie te rechtvaardigen. Voor mijn onderzoek is het van belang erop te wijzen dat over het algemeen zeilers zeilen hoger aanslaan dan motorbootvaren. Sterker, ik vermoed dat de doorsnee zeiler zich als watersporter superieur waant aan de man of vrouw die van tuffen houdt. Dat de doorsnee motorbootvaarder in zijn hart die superioriteit erkent van hen die naast dieselolie ook wind gebruiken om vooruit te komen, lijkt me aannemelijk. Volgens ‘de algemene opinie’ onderscheidt zeilen zich van nature mede van stomen door haar expliciete schoonheid. Dit smaakoordeel over zeilen is aan te vullen met andere overtreffende trappen, vooral afkomstig uit de koker van de zeilers zelf: zeilen heeft de langste geschiedenis, is het meest avontuurlijk, het meest puur en is veel romantischer. Zeilers zijn actievere typen, sportiever ook. Zeilers hebben meer lef, houden van uitdaging en nemen graag de regie, terwijl motorbootvaarders als passief worden beoordeeld, bezadigd, saai, mensen die graag een beetje voor zich uit zitten te kijken.
Kun je naar aanleiding van het voorafgaande nu beweren dat de zeiler globaal gesproken een ander ‘type pleziervaarder’ is, een ander ‘type mens’ dan de motorbootvaarder? Dat er globaal gesproken persoonlijkheidsverschillen bestaan tussen beide ‘soorten’ watersporters? Dat zeilers op de Big Five significant anders zullen scoren dan hun tuffende collega’s? Voer voor psychologen!

Zeilers hebben meer lef, nemen de regie en voelen zich superieur ten opzichte van motorboot vaarders... :laugh: :laugh: :laugh:

Zou Eerde zich gerealiseerd hebben dat de KNRM en de bergers tegenwoordig in motorboten varen??
En dat de gemiddelde zeiler als het een beetje spannend begint te worden zijn zeilen strijkt, de motor start of als die het niet doet wacht op een gemotoriseerde reddingsboot....
Wat een gezwets zeg... Had hem echt hoger zitten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het eigen schip als statement 29 juli 2020 20:14 #1189788

  • roozeboos
  • roozeboos's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 18574
Er is overigens nu een alles overtreffende trap.

De zeilers met een electrische aandrijving ;)
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
En sponsor alhier.
www.star-tracking.com www.star-safety.com www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het eigen schip als statement 29 juli 2020 20:15 #1189789

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1651
Rikken schreef :
Zou Eerde zich gerealiseerd hebben dat de KNRM en de bergers tegenwoordig in motorboten varen??
Ik vermoed zomaar dat Eerde Beulakker de KNRM en bergers niet zag als pleziervaarders, maar als professionals.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het eigen schip als statement 29 juli 2020 20:16 #1189790

Rikken schreef :
JotM schreef :
Laat me dit intermezzo maar afsluiten met nog een citaat van Eerde.
Maar er bestaat nog een ander belangwekkend sociaal onderscheid dat distantie schept, welbeschouwd een smaakverschil dat de watersportwereld al ruim een eeuw in twee partijen opdeelt, namelijk zeilers en motorbootvaarders. Dat verschil is zo markant dat het lijkt alsof het om verschillende ‘etnische bevolkingsgroepen’ gaat. Niet alleen op het water, ook aan de wal is de kloof tussen zeilers en motorbootvaarders zichtbaar. Er zijn zeil- en motorbootverenigingen, maar weinig hybride vormen. De verschillen tussen beide categorieën pleziervaarders lijken voldoende markant om een aparte studie te rechtvaardigen. Voor mijn onderzoek is het van belang erop te wijzen dat over het algemeen zeilers zeilen hoger aanslaan dan motorbootvaren. Sterker, ik vermoed dat de doorsnee zeiler zich als watersporter superieur waant aan de man of vrouw die van tuffen houdt. Dat de doorsnee motorbootvaarder in zijn hart die superioriteit erkent van hen die naast dieselolie ook wind gebruiken om vooruit te komen, lijkt me aannemelijk. Volgens ‘de algemene opinie’ onderscheidt zeilen zich van nature mede van stomen door haar expliciete schoonheid. Dit smaakoordeel over zeilen is aan te vullen met andere overtreffende trappen, vooral afkomstig uit de koker van de zeilers zelf: zeilen heeft de langste geschiedenis, is het meest avontuurlijk, het meest puur en is veel romantischer. Zeilers zijn actievere typen, sportiever ook. Zeilers hebben meer lef, houden van uitdaging en nemen graag de regie, terwijl motorbootvaarders als passief worden beoordeeld, bezadigd, saai, mensen die graag een beetje voor zich uit zitten te kijken.
Kun je naar aanleiding van het voorafgaande nu beweren dat de zeiler globaal gesproken een ander ‘type pleziervaarder’ is, een ander ‘type mens’ dan de motorbootvaarder? Dat er globaal gesproken persoonlijkheidsverschillen bestaan tussen beide ‘soorten’ watersporters? Dat zeilers op de Big Five significant anders zullen scoren dan hun tuffende collega’s? Voer voor psychologen!

Zeilers hebben meer lef, nemen de regie en voelen zich superieur ten opzichte van motorboot vaarders... :laugh: :laugh: :laugh:

Zou Eerde zich gerealiseerd hebben dat de KNRM en de bergers tegenwoordig in motorboten varen??
En dat de gemiddelde zeiler als het een beetje spannend begint te worden zijn zeilen strijkt, de motor start of als die het niet doet wacht op een gemotoriseerde reddingsboot....
Wat een gezwets zeg... Had hem echt hoger zitten.

Hah, inderdaad. Z’n boeken heb ik met interesse en plezier gelezen. Maar dit “proefschrift” valt wel een beetje tegen (en ja, heb er best wel een groot stuk uit gelezen)...

Verder mis ik nog de vissers? Vallen die ook onder de “motorbootvaarders”? Ik lig nu in een haventje met vooral boten waarmee men gaat vissen (Stavenisse), en moet zeggen, zeer vriendelijke mensen!
Laatst bewerkt: 29 juli 2020 20:16 door sjoerd1981.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het eigen schip als statement 29 juli 2020 20:32 #1189795

Rikken schreef :
Zou Eerde zich gerealiseerd hebben dat de KNRM en de bergers tegenwoordig in motorboten varen??
En dat de gemiddelde zeiler als het een beetje spannend begint te worden zijn zeilen strijkt, de motor start of als die het niet doet wacht op een gemotoriseerde reddingsboot....
Wat een gezwets zeg... Had hem echt hoger zitten.
En dan heb je ook nog zeilers die de reddingsdiensten uit de brand helpen als die het even niet meer weten of kunnen. Er is altijd baas boven baas en Eerde wist dat als geen ander.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it”
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het eigen schip als statement 29 juli 2020 20:32 #1189796

Ik praat wel eens met motorbootvaarders, dat gaat best hoor. Het zijn natuurlijk niet van die übermensen zoals wij maar daar kunnen ze ook niks aan doen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het eigen schip als statement 29 juli 2020 20:34 #1189798

roozeboos schreef :
Er is overigens nu een alles overtreffende trap.

De zeilers met een electrische aandrijving ;)

Ook daar komt weer al gedonder , hoeveel KWh heb jij of de echte met Mwh ........
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het eigen schip als statement 29 juli 2020 20:42 #1189802

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1669
Evaluationcopy schreef :
Ik praat wel eens met motorbootvaarders, dat gaat best hoor. Het zijn natuurlijk niet van die übermensen zoals wij maar daar kunnen ze ook niks aan doen.
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het eigen schip als statement 29 juli 2020 23:07 #1189830

3Noreen schreef :
Kan het zijn dat de data sets die sommige bedrijven ter beschikking hebben om statistiek te bedrijven nu veel omvangrijker en van een betere kwaliteit zijn dan pakweg 10 jaar geleden ? Als mede de computer capaciteit om het spul door te rekenen met factoren toegenomen is ?

Ja precies, je moest eens weten waar ik me allemaal door heen moet worstelen om een hypothese aan te tonen: factor-analyse, regressieanalyse, non-lineaire modellen, etc, etc. Verder lees ik ook veel vakliteratuur, met analyses van grote datasets. Misschien ziet ik in een iets "andere softe hoek" dan sommigen hierboven, maar statistiek is mijn vak zeker niet "ondergeschikt"
Laatst bewerkt: 29 juli 2020 23:10 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het eigen schip als statement 30 juli 2020 06:10 #1189844

  • Mischief
  • Mischief's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1264
Dit onderwerp roept op tot zelfreflectie.

Het is voor een schipper van een eenvoudige oranje plastic schuit wel "mindboggling" hoe bepaal je uiteindelijk het "statement value" van een schipper op basis van zijn schuit.

De eerste vraag is natuurlijk: Wat is maatgevend hoogte, je lengte, de breedte, of kijk je juist naar diepgang?
En tellen al die dimensies wel even zwaar mee, immers sommige dingen zijn zichtbaarder dan anderen? Zeg nou zelf: motorboot veel lengte veel breedte, weinig diepgang.
Waterverplaatsing is natuurlijk eenvoudig mee te nemen, statement-wise, maar eigenlijk gaat het niet om water- maar om luchtverplaatsing. We praten immers over de schipper, niet over de boot. Stem en motorgeluid zijn in deze dimensie meegerekend evenals beschikbare geluidssystemen.

Ook de kleur van de romp en de (voor-)spelbaarheid van de naam, zegt waarschijnlijk iets, maar over de naam zelf is natuurlijk veel meer te zeggen. De betekenis, of in sommige gevallen dubbelzininnigheid, dient ook te worden ingefactord.
Evenals het gewicht van de aanwezige navigatie-apparatuur (maatgevend voor de onzekerheid van de schipper) en de drankvoorraad. Weer uit te splitsen in omvang (in liters) en samenstelling (best te benaderen door het alcoholpercentage).
Zeilplan is natuurlijk wel een dingetje: Moeten we empirisch maar even bekijken: 1 punt per mast, topgetuigd 1 punt gaffelgetuigd 2 punten, dwarsgetuigd 3 punten.
Zeiloppervlak en lijnenplan wil ik voor het gemak nog maar even buiten de formule houden, want dan moeten we straks bij de ORC aankloppen om onze 'statement-waarde' á € 95 per jaar te laten bepalen. Overigens is het hebben van een geldige meetbrief eigenlijk wel weer een statement.

Tenslotte, als we het hebben over een box rule in dit kader is het helder dat de uitkomst te allen tijde 42 zal moeten zijn. (immers het ultieme antwoord op de kwestie van het leven, het universum en alles).

Een eerste ruwe box rule zou dan zijn (metrisch):

((l*b*h*4*diepgang)+(aantal betekenissen van de naam)+(gewicht drank*alcoholpercentage)+(gewicht nav- apparatuur)+luchtverplaatsing+RAL code rompkleur+aantal geldige meetbrieven)/(meters ankerketting*statement value)=42

Ik mocht het van mw Mischief niet uitrekenen want ik moet aan het werk en ze was bang dat ik naast mijn jollies terecht zou komen (ook een punt wat heeft de betreffende watersporter aan zijn voeten?). Maar daar moet een objectief getal uitkomen.

Ik wens jullie veel succes met de sommen.
Winner 1010 (NED 7855 Slartibartfast)
Piraat, Vaurien, Schakel, Windglider, Etap 22i, Roxane, Lamoille, Vajda, RED SUP.
....Ligplaats Sint Annaland
Laatst bewerkt: 30 juli 2020 08:17 door Mischief.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het eigen schip als statement 30 juli 2020 07:06 #1189856

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1651
Mischief schreef :
Dit onderwerp roept op tot zelfreflectie.

...

Zeg nou zelf: motorboot veel lengte veel breedte, weinig diepgang.
In dit draadje komt diepgang inderdaad aan de orde, maar "not as you know it". ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het eigen schip als statement 31 juli 2020 07:18 #1190174

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 877
Ik voeg even een andere dimensie toe. Zeilboot of motorboot eigenaar
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het eigen schip als statement 31 juli 2020 07:37 #1190182

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6740
Kock1964 schreef :
Ik voeg even een andere dimensie toe. Zeilboot of motorboot eigenaar

Dat is nu het gemak van deze tijd. Als je een adv. wil richten aan een zeiler die vaak gebruik maakt van zijn boot vraag je dat gewoon aan FB. Die weten aan de hand van de gps positie van jou telefoon precies wie die mensen zijn aan laten jou adv alleen aan die personen zien. Zeilt met partner of vrienden ? Geen probleem. Ook kun je voorkomen dat iemand met een regenton per ongeluk op zijn teentjes getrapt voelt. Laten we het profileren maar over aan de pro’s dan houden we het hier op ZF gezellig zonder veel deelnemers met de profielnaam verwijdert.
I am a digitarian. I love to eat my own bytes. Big tech already does enough damage to our society.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het eigen schip als statement 31 juli 2020 07:46 #1190184

  • Noballast
  • Noballast's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Berichten: 8621
Kock1964 schreef :
Ik voeg even een andere dimensie toe. Zeilboot of motorboot eigenaar

Foute kleur.
It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het eigen schip als statement 31 juli 2020 08:21 #1190196

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9414
Met grote mate van waarschijnlijkheid kun je stellen dat er met zulke schoenen aan boord en ook nog met sokken aan er ook geen seks plaatsvindt.
Ik gok een langkieler met zulke smalle bedjes dat er gescheiden geslapen kan worden zonder excuses te hoeven zoeken.
"Doe hem een trekschuit
en als bonus de open zee"
J. Ceres jr.
Laatst bewerkt: 31 juli 2020 08:22 door holtere.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Het eigen schip als statement 31 juli 2020 09:04 #1190208

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5122
Kock1964 schreef :
Ik voeg even een andere dimensie toe. Zeilboot of motorboot eigenaar

Zeilboot natuurlijk! Werden die dingen ook niet aan boord van VOR boten gespot ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.337 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl