Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Varen in binnenstad van Wokum na 2025

Varen in binnenstad van Wokum na 2025 07 juni 2023 07:34 #1484953

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5218
boffen wij dat we een zeilboot hebben...
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Varen in binnenstad van Wokum na 2025 07 juni 2023 07:36 #1484954

  • daan1508
  • daan1508's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1376
Dacht even dat dit over Workum ging.....
Mokum -> Woke -> Wokum. Aha.
Stevenaak "Maria", 1879 (Kromhout 6LS)
Leisure 23SL "Maggie Mae" (VP MD5A/110S, was MB2A/50S)
Omgebouwde Juniorvlet "Kikker" met zijzwaarden
ex: Victoire 22 "Penny Lane" (Honda 5pk 4takt)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Varen in binnenstad van Wokum na 2025 07 juni 2023 07:37 #1484955

Ik zie het probleem niet.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Varen in binnenstad van Wokum na 2025 07 juni 2023 07:40 #1484958

Niet dat ik het er nou per se mee eens ben maar dit zijn al jaren de plannen. En zoals je al aangeeft, dit treft niet de staande mast route, dus ik zie het niet als een echt issue voor de meesten hier. Ik ben iig heel blij dat mijn 2cv voorlopig nog voor de deur mag staan maar het is de vraag voor hoe lang... (maar dat is al helemaal irrelevant voor dit forum)
Vroeger FJ en OK-jol gezeild, na jaren eindelijk weer een eigen boot (V22) en nu een upgrade naar een FS26
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Varen in binnenstad van Wokum na 2025 07 juni 2023 07:54 #1484964

Ik zie het probleem niet.
Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Varen in binnenstad van Wokum na 2025 07 juni 2023 07:56 #1484966

Nou nou, een grote drukke stad neemt maatregelen om vervuiling en uitstoot van broeikasgassen tegen te gaan. Lijkt me inderdaad een enorme ramp, zeker ook omdat ze met een serieus genuanceerd plan komen. Eerst nadenken over manieren om opladen te faciliteren, dan grenzen voor het gebied vaststellen, dan maatregelen pas invoeren, en dan óók nog een overgangstermijn van 5 jaar. Dan moet je al in 2030 uitstootvrij varen als je per se met je rotsloep door de grachten wilt varen! En dat kondigen ze al vele jaren van tevoren aan! Dat kan toch niet! Snel, pak de hooivorken, maak slechte woordgrappen als Wokum, doe moeilijk over verandering!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Varen in binnenstad van Wokum na 2025 07 juni 2023 07:57 #1484967

TS post dit toch ook niet als een probleem!? Goede zaak!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Varen in binnenstad van Wokum na 2025 07 juni 2023 08:03 #1484968

Keuze voor zo'n woord als Wokum heeft niets te maken met mijn mening. Meer met het feit dat zo'n titel meer flack & traffic trekt.
Laatst bewerkt: 07 juni 2023 08:13 door noggeentweerechterhanden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Varen in binnenstad van Wokum na 2025 07 juni 2023 08:17 #1484970

Met een term als 'Wokum' in de titel wek je wel behoorlijk de indruk dat je je mening geeft - en dat die mening niet positief is.

Misschien beter om de inhoud het werk te laten doen, als je doel is traffic te genereren. En dan is het wijs om goed te lezen, want dit stuk gaat in de praktijk dus over varen na 2030.
Laatst bewerkt: 07 juni 2023 14:36 door ToekeHoek.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Varen in binnenstad van Wokum na 2025 07 juni 2023 08:18 #1484971

  • Knoet
  • Knoet's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2164
Eerst lawaai maken en dan terugkrabbelen, dat is een bekende en doorzichtige tactiek.
Bert
Spækhugger
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Varen in binnenstad van Wokum na 2025 07 juni 2023 08:21 #1484973

Dat blauwe gebied afsluiten voor plof motoren heeft niets te maken met CO2, stikstof et cetera maar alles met de hypocriete grachtenpand bezitters die geen herrie willen (rol koffers zijn ook zo'n wereldprobleem daar...) en een flinke vinger in de pap hebben in het bestuur van de rode stad aan de Amstel. Geen maatregel gaat te ver tot aan de installatie van 24/7 surveillance systemen die geluid & beeld registeren en natuurlijk dat vignet met BSN nummer uitlezen. Wen er maar aan als inwoner van groot Amsterdam c.q. Nederland.

zeilersforum.nl/index.php/foru...en?start=175#1482147
Laatst bewerkt: 07 juni 2023 08:26 door dehler31abc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Varen in binnenstad van Wokum na 2025 07 juni 2023 08:24 #1484974

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14881


Goede zaak !
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Varen in binnenstad van Wokum na 2025 07 juni 2023 08:24 #1484975

  • Knoet
  • Knoet's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2164
Wie zullen er last hebben van deze ontwikkeling?
- De toeristenindustrie, met name de rondvaartboten en sloepenverhuurders. Die zullen eerst moord en brand schreeuwen, maar uiteindelijk de investering wel doen.
- De gebruikers van grachtenbootjes. Grotendeels afgedankte boten die met veel enthousiasme in de gracht worden gelegd om 1 of 2 keer te gebruiken, en daarna nog enkele jaren groen liggen te worden totdat de gemeente ze opruimt.
Bert
Spækhugger
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Varen in binnenstad van Wokum na 2025 07 juni 2023 08:56 #1484979

dehler31abc schreef :
...niets te maken met CO2, stikstof etcetera maar alles met de hypocriete...


Ah, ZF's wappie is wakker gemaakt :evil:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Varen in binnenstad van Wokum na 2025 07 juni 2023 09:03 #1484983

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14881
Nachtvlinder schreef :
dehler31abc schreef :
...niets te maken met CO2, stikstof etcetera maar alles met de hypocriete...


Ah, ZF's wappie is wakker gemaakt :evil:

Je mag geen leedvermaak hebben. :lol: :lol: :lol: Er zijn mensen die met hun hakken in het zand, de vlag op zijn kop met angst en beven zitten te wachten op wat over hun heen gaat komen. Een vriend van mij, een beetje een wappie, drukte het treffend uit. "Je gaat toch niet van mij verwachten dat ik mijn kleinkinderen ga vertellen dat we het voor hun verkloot hebben."
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Laatst bewerkt: 07 juni 2023 09:04 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Varen in binnenstad van Wokum na 2025 07 juni 2023 09:04 #1484984

niet op aanslaan joh.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Varen in binnenstad van Wokum na 2025 07 juni 2023 09:09 #1484985

  • Thijs1971
  • Thijs1971's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1859
Knoet schreef :
Wie zullen er last hebben van deze ontwikkeling?
- De toeristenindustrie, met name de rondvaartboten en sloepenverhuurders. Die zullen eerst moord en brand schreeuwen, maar uiteindelijk de investering wel doen.
- De gebruikers van grachtenbootjes. Grotendeels afgedankte boten die met veel enthousiasme in de gracht worden gelegd om 1 of 2 keer te gebruiken, en daarna nog enkele jaren groen liggen te worden totdat de gemeente ze opruimt.

Met lekkende viertaktmotortjes die teveel lawaai maken (en teveel vermogen geven) door de grachten scheuren is ook erg jaren zeventig.

Een deel van mij huilt om de vrijheid die niet meer is, een deel is inmiddels ook al zo zindelijk gemaakt dat hij een beetje peut en kabaal ook is gaan zien als "vervuiling" van het open riool dat Amsterdamse grachtengordel heet, terwijl de echte vervuiling waar niemand wat aan doet tussen de oren van de aldaar inwonende regentpersonen ligt opgestapeld.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Varen in binnenstad van Wokum na 2025 07 juni 2023 09:21 #1484990

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29124
daan1508 schreef :
Dacht even dat dit over Workum ging.....
Mokum -> Woke -> Wokum. Aha.

Exact! :laugh:

maar of het echt om te lachen is twijfel ik.

Edit:

Pfff

Daarbij zijn uitgezonderd:
• De doorgaande vaarroutes (Kostverlorenstraat, Amstelroute).
• De westelijke Singelgracht lopend van Kattensloot tot de Hugo de Grootgracht.
• De Oostelijke Eilanden en de Nieuwe Vaart.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 07 juni 2023 09:26 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Varen in binnenstad van Wokum na 2025 07 juni 2023 09:29 #1484991

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5253
Misschien dat er voor de SM de franse methode in tunnels kan komen, een elektrische sleepboot voor het konvooi?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Varen in binnenstad van Wokum na 2025 07 juni 2023 09:37 #1484996

Ik voorzie een bloeiende markt voor vaarbomen en peddels.
Dufour 36
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Varen in binnenstad van Wokum na 2025 07 juni 2023 10:04 #1485003

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29124
Ce est parti schreef :
Ik voorzie een bloeiende markt voor vaarbomen en peddels.

En ventilatoren :laugh:
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Varen in binnenstad van Wokum na 2025 07 juni 2023 12:06 #1485023

Knoet schreef :
Wie zullen er last hebben van deze ontwikkeling?
- De gebruikers van grachtenbootjes. Grotendeels afgedankte boten die met veel enthousiasme in de gracht worden gelegd om 1 of 2 keer te gebruiken, en daarna nog enkele jaren groen liggen te worden totdat de gemeente ze opruimt.

Geloof me, daar is het liggeld te duur voor ;) en zonder vignet ligt een boot daar niet zo lang.

Gelukkig betaal je iets van een kwart van dat tarief als je elektrisch vaart, wat je steeds meer ziet.

Met het gevaar dat ik ongelijk heb: het lijkt wel alsof de mensen buiten Amsterdam het meeste last hebben van wat Amsterdam regelt. Ik moet zeggen dat Amsterdam het best aardig regelt. Eerst de grote en commerciele gebruikers (voor wie het een verdienmodel is en dus gewoon terugverdiend kan worden) zoals rondvaartboten, taxi's bussen ed. en dan pas de 'particulier' en dat alles ruim van te voren aangegeven zodat je er rekening mee kan houden.

het is niet altijd leuk, maar dat waren die tweetakt scooters ook niet altijd.
Vroeger FJ en OK-jol gezeild, na jaren eindelijk weer een eigen boot (V22) en nu een upgrade naar een FS26
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Varen in binnenstad van Wokum na 2025 07 juni 2023 17:19 #1485096

  • hnrts
  • hnrts's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1152
dyanemaniac schreef :
Ik moet zeggen dat Amsterdam het best aardig regelt. Eerst de grote en commerciele gebruikers (voor wie het een verdienmodel is en dus gewoon terugverdiend kan worden) zoals rondvaartboten, taxi's bussen ed. en dan pas de 'particulier' en dat alles ruim van te voren aangegeven zodat je er rekening mee kan houden.

+1

Het streven is vrij simpel om meer gezonde lucht te creeeren. Niks mis mee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Varen in binnenstad van Wokum na 2025 07 juni 2023 22:45 #1485193

hnrts schreef :
dyanemaniac schreef :
Ik moet zeggen dat Amsterdam het best aardig regelt. Eerst de grote en commerciele gebruikers (voor wie het een verdienmodel is en dus gewoon terugverdiend kan worden) zoals rondvaartboten, taxi's bussen ed. en dan pas de 'particulier' en dat alles ruim van te voren aangegeven zodat je er rekening mee kan houden.

+1

Het streven is vrij simpel om meer gezonde lucht te creeeren. Niks mis mee.

Altijd makkelijk praten als het je eigen hachie niet is. Bovenstaand zinnetje zou je namelijk ook zo toe kunnen passen op toiletlozingen en water kwaliteit en buitenstaanders zullen het ook op die manier zien.

Maar hier schreeuwen we al moord en brand als er een zegeltje op het toilet komt en moeten gaan afpompen (en dat is al bekend sinds 2009). De impact voor deze mensen lijkt me velen malen groter: je bootje elektrich maken, omruilen of wegdoen (duur, duurder, zuur).

En zullen die bootjes nu echt de "big fish to fry" zijn met meer dan 13 miljoen auto kilometer per dag in Amsterdam, 1200 vluchten per dag op schiphol (and rising, maar daar hebben ze dan wel boeren voor uitgekocht, dat dan wel), industrie en dan nog alle andere ernstige soorten vervuilingen die ongetwijfeld in grote getallen aanwezig zullen zijn in Amsterdam. Het is wel een easy fish: kleine ondernemers en particulieren. En het staat goed voor de buhne.
Laatst bewerkt: 07 juni 2023 22:56 door JeroenFemke.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Varen in binnenstad van Wokum na 2025 08 juni 2023 05:57 #1485208

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2653
Exact dat.
Ik heb wel eens wat gewerkt voor een bedrijf in het oostelijk havengebied. Daar draaien dag en nacht 5 shovels van het formaat dat niet over de weg vervoerd mag worden. Die dingen draaien samen 40.000 uur per jaar.
A 65 liter diesel per uur.
Daar gaat dus 2,6 miljoen liter diesel op steenworp afstand van het centrum van Amsterdam de lucht in. En dat bedrijf is zeker niet de enige die. Dat soort activiteiten heeft, om van Schiphol en de zeeschepen in de haven nog maar te zwijgen.
Maar nee, motorbootjes van particulieren die per seizoen 50 liter diesel verstoken gaan we verbieden, want die vormen een enorm probleem.
Let wel, met het electrificeren van 1 grote shovel in de haven kun je dan dus 10.400 diesel sloepen lekker laten varen.
Zijn er überhaupt zo veel?
Wat zou dan vanuit het oogpunt van kosten, plezier in het leven en vertrouwen in de overheid beter zijn?
Al die bedrijven vragen beter te plannen en zodoende met minder machine uren af te kunnen, of desnoods 1 van hun machines uitstootvrij te maken of duizenden bootjes eigenaren opzadelen met hoge kosten en een schuldgevoel.
Hypocriete symboolpolitiek waarbij vermogende mensen kunnen blijven varen en Jan met de Pet zijn bootje in moet leveren. Anders kan ik het niet omschrijven
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.198 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl