Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Doyle sails NL niet meer?

Re: Doyle sails NL niet meer? 12 nov 2013 07:33 #456662

@ald. ja jullie zouden ook voor mij een zeilmaker zijn waar ik mee uit de weg zou kunnen.

indertijd , al weer een tijd geleden, zeilen laten maken voor mijn gaffel getuigde kotter. natuurlijk wist ik precies wat ik wou hebben. maar mijn zeilmaker zei: zullen we een zondag gaan zeilen op het ijselmeer. ja leuk.

ik kreeg dus heel andere zeilen dan ik gedacht had. ben nu eenmaal iemand die niet veel trimt, laat reeft en uitvaart als het waait.
bovenstaand ontdekt een zeilmaker niet via een mail, ik zou met "computer" zeilen een slecht product voor mij gekregen hebben. nu hebben die zeilen er 10 jaar opgestaan en ook nu nog wordt er mee gevaren.

dus , ja ik zou voor een zeilmaker kiezen waar ik zo nu en dan binnen mag lopen en mijn zeilen zien "groeien".
Discussie gesloten.

Re: Doyle sails NL niet meer? 12 nov 2013 07:37 #456663

baas, dat een bedrijf kopje onder gaat , dat risico loop je altijd, ook met een "kleine" aankoop. kijk maar naar rover en saab. die mensen zitten wel met een probleem, ook de dealers heb ik hier gezien.

maar we moeten ook niet te somber gaan kijken, als we alleen maar naar de risicos gaan kijken en alleen daar rekening mee gaan houden, dan wordt het leven wel heel saai.
Discussie gesloten.

Re: Doyle sails NL niet meer? 12 nov 2013 07:43 #456665

sietse-ten schreef :
baas, dat een bedrijf kopje onder gaat , dat risico loop je altijd, ook met een "kleine" aankoop. kijk maar naar rover en saab. die mensen zitten wel met een probleem, ook de dealers heb ik hier gezien.

als je per sé een Saab of Rover wil rijden heb je sowieso een probleem, er zijn zoveel échte auto's ;-)

maar je hebt gelijk, het kan gebeuren. Meest kwalijke is toch wel dat de grote naam erachter (Doyle nu toevallig) er niets aan doet. Dat zeil is hoogstwaarschijnlijk door Doyle op het zuidelijk halfrond uit verkeerd doek gemaakt (niet zeker, maar gezien wat ik nog meer gehoord heb niet onwaarschijnlijk).
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Discussie gesloten.

Re: Doyle sails NL niet meer? 12 nov 2013 07:43 #456666

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4030
ald schreef :
Wij ontwerpen en maken alle zeilen zelf controleren alle inkomende doeken en geven een normale garantie we hebben een compleet machine park inclusief een computer gestuurde plotter/cutter en een 75cm lange, hoogarm zigzag tripplestich naaimachine (naait door 3cm dik doek)en werken in hoogtij dagen met 4 man we zijn dus een ouderwets bedrijf.
Wij zijn altijd aanspreekbaar bij problemen....en kunnen deze mochten die er zijn, met onze kennis en machines altijd oplossen.

Ald, het is geen reclame voor jouw bedrijf. Het is hoe het bij de meeste zeilmakerijen er in het algemeen aan toe gaat. Elke zeilmakerij maakt zeilen (duhuh..), al is het soms op een centrale plek ver weg. Denk maar aan de door jouw aangehaalde North Sails.. Elke zeilmakerij geeft normale garantie, soms zelfs meer dan dat :whistle: En de zeilmaker die je aanhaalt met 'verkeerde WarpDrive' was volgens velen hier de beste.. dus wat zeggen woorden soms.

Dat je door 3cm dik doek ( :blink: :silly: :laugh: ) kunt naaien is voor velen hier niet relevant, ze hebben geen spaceshuttles! Wij kunnen ook 12, 13 etc lagen van 10oz aan. En meer. Zoals overigens de meeste zeilmakerijen dit kunnen. Geldt ook voor tripple stitch. Overigens, indien een zeilmaker het niet kan, door 3 cm dik doek (..) naaien, zegt het verder niets over zijn zeilen die hij/zij maakt voor bijvoorbeeld forummers al hier, met een 27ft bootje. Met een machine die enkel door 1cm dik doek (blijf het leuk vinden hoe je dat omschrijft) kan, maak je ook prima zeilen.. Cutten & plotten, zelfde verhaal natuurlijk. Dus dat deel is geen reclame hoor. Dat is beschrijving van hoe een zeilmakerij gemiddeld werkt.

Dat je aanspreekbaar bent bij problemen lijkt me ook de normaalste zaak van de wereld. Niets bijzonders, niet iets om trots op te zijn. Zou minachting voor de klant zijn als je dat niet was.. Dus kwalificeer ik ook niet als reclame maar als gewone zakelijke, gebruikelijke omgang met klanten. Net zoals je ook netjes de mensen te woord staat, je tanden poetst, en mensen in hun waarde laat etc etc Ik geloof wel dat jij de wil om het oplossen explicieter laat zien dan wellicht een collega zeilmakerij. Althans, dat begrijp ik uit je woorden. Zelfs als je stopt met je bedrijf, stel dat.. ik gun je nog velen jaren hoor, zie ik jou nog wel netjes je klanten informeren. Wederom, lijkt me logisch.

Wat wel iets meer bijzonderder zou zijn is als je zegt: is de klant niet tevreden dan garanderen wij geld terug zonder enige vorm discussie. Maar dat gaat vele zeilmakerijen net te ver. En die discussie is vaak het probleem voor klanten.

PS: ik heb een Saab en geen probleem.. :laugh:
Laatst bewerkt: 12 nov 2013 07:50 door Sneaker.
Discussie gesloten.

Re: Doyle sails NL niet meer? 12 nov 2013 07:50 #456672

heren zeilmakers, ophouden met WIE HEEFT DE LANGSTE. :evil:
Discussie gesloten.

Re: Doyle sails NL niet meer? 12 nov 2013 07:50 #456673

oe bitchfight...
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Discussie gesloten.

Re: Doyle sails NL niet meer? 12 nov 2013 07:54 #456674

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4030
sietse-ten schreef :
heren zeilmakers, ophouden met WIE HEEFT DE LANGSTE. :evil:

Huh? Ik zeg toch juist dat het allemaal redelijk evenwaardig is?? Ik zeg toch juist NIET dat ik de beste, leukste, slimste etc ben? En Ald beschrijft gewoon de dagelijkse praktijk van een zeilmakerij. In mijn ogen. Dat heeft toch niets met een lengte vandoen.. Ik probeer het juist in perspectief te plaatsen. Maar ok, als je je daar aan stoort. Geen punt, ik stop al.
Laatst bewerkt: 12 nov 2013 07:55 door Sneaker.
Discussie gesloten.

Re: Doyle sails NL niet meer? 12 nov 2013 08:37 #456686

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6249
ik stel voor dit draadje te beëindigen
doyle, kan mij niet schelen waar ze zitten, moeten gewoon hun verantwoording nemen, als een opel dealer failliet gaat, blijf je ook gewoon garantie houden tenslotte
de rectie van Sietske is mij niet helemaal duidelijk, misschien heeft hij een heel kleintje??
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Re: Doyle sails NL niet meer? 12 nov 2013 08:37 #456687

is Doyle nu een uitzondering in deze wereld, met zijn 'eenpitter-verkopers' die zomaar kunnen verdwijnen, en met het verwerken van fout chinees doek?

Of lopen de klanten dezelfde risico's bij andere zeilmakers?
Ik denk zomaar dat wat betreft het bedrijf met zijn zelfstandige eenpitters het vrijwel bij alle zeilmakers hetzelfde is: als de lokale ZZPer ermee stopt is de klant het haasje.
Uitzondering zijn natuurlijk de geheel in NL gevestigde zeilmakers die hier verkopen, maken en service leveren. Dat zijn vele van de kleinere namen die hun eigen zeilen maken, maar ook bijv. Hagoort. Bij dat soort bedrijven loop je het risico niet dat de man van wie de klant dacht dat die een groot bedrijf vertegenwoordigde ineens in lucht was opgelost en dat het achterliggende bedrijf nergens van wil weten....
Maar bij een boel andere namen is dat wel zo.
Ik denk dat ik er zo 10 kan opnoemen..... met een H, een S, een Q, een A om maar een paar letters te beginnen...

Fout doek verwerken, dat is van een andere orde. Dat is geen ongelukje, dat is bewust de boel belazeren.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Discussie gesloten.

Re: Doyle sails NL niet meer? 12 nov 2013 08:43 #456689

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8149
Nu we het punt van belazeren hebben bereikt, is het ook een idee dat Daniell nog even voorbij komt om eea te verhelderen? Hoor en wederhoor zeg maar?
Ook omdat er toch nogal wat zeiltjes bij hem gekocht zijn door forumleden, lijkt me dat toch wel het minste.

Helaas tot nu toe volslagen radiostilte....
Dehler Duetta 94 - Koezt
Laatst bewerkt: 12 nov 2013 08:43 door Koezt.
Discussie gesloten.

Re: Doyle sails NL niet meer? 12 nov 2013 08:45 #456690

Koezt schreef :
Nu we het punt van belazeren hebben bereikt,

NB ik zeg niet dan Daniell de boel heeft belazert. Dat zeil is vermoedelijk in een loft van Doyle ergens heel ver weg (onder onze voeten) gemaakt. Daar zitten de belazeraars.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Discussie gesloten.

Re: Doyle sails NL niet meer? 12 nov 2013 08:51 #456693

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4030
Baasklusje schreef :
Of lopen de klanten dezelfde risico's bij andere zeilmakers?
Ik denk zomaar dat wat betreft het bedrijf met zijn zelfstandige eenpitters het vrijwel bij alle zeilmakers hetzelfde is: als de lokale ZZPer ermee stopt is de klant het haasje.

Nee. Dit is zeker geen regel.. absoluut NIET. Daarnaast: als een lokale zeilmaker er mee stopt, hoeft dit geenszins een probleem voor de klant te zijn. Ligt geheel aan de zeilmaker in kwestie. Geldt voor elk bedrijf. Dat nagenoeg elk bedrijf juridisch verantwoordelijk is voor zijn eigen daden, dat lijkt me logisch. Neemt niet weg dat als een 'tak' van de boom wegvalt, de boom zijn verantwoordelijkheid neemt. Of iig voor een goede oplossing/communicatie zorgt.
Baasklusje schreef :
Uitzondering zijn natuurlijk de geheel in NL gevestigde zeilmakers die hier verkopen, maken en service leveren.

Nee, die zijn geen uitzondering. Ook die kunnen omvallen met hetzelfde eindresultaat als waar jij nu over spreekt. Daarnaast, er zijn ook genoeg zeilmakerijen met centrale ateliers die hun verantwoordelijkheid wel willen en kunnen nemen. Nu ligt wel heel erg de nadruk op het negatieve.. in dit draadje. Wil toch wel even benadrukken dat velen, als ik de reacties op dit forum mag geloven, heel tevreden zijn met hun zeil van Doyle. Nu nog. En morgen ook. Deze mensen zijn niet direct gedupeerd, vinden zijzelf. En zoals eerder aangegeven; het eerste jaar zal je weinig te duchten hebben wat betreft garantie.. Op een enkele uitzondering na.

EDIT: ik vind het jammer dat nu termen als 'belazeren' gebruikt gaan worden. Voor mij een reden om te vragen dit topic (ook maar weer) op slot te doen. Dit soort termen is het forum onwaardig, meen ik. In NL is geen enkele zeilmaker die de term 'belazeren' verdient.
Laatst bewerkt: 12 nov 2013 08:56 door Sneaker.
Discussie gesloten.

Re: Doyle sails NL niet meer? 12 nov 2013 08:58 #456696

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
Denk je nu werkelijk dat hij nu nog zou willen reageren? Als ik het lees dan is hij al gefileerd. Mogelijk is de reden achter zijn stoppen er 1 die hem hard raakt of anderzins en voelt hij niet de behoefte dat hier te delen.
Met rust laten is ook een optie.

Vwb garantie, als Doyle foutief doek heeft aangeleverd aan hun tussenhandelaar of de eindklant zijn ze moreel en juridisch verantwoordelijk. Voor hun gaat hetzelfde op als voor welke fabrikant dan ook. Als je niet maakt wat er verwacht word dat je maakt, ben je verantwoordelijk. Sterker nog, als je iets factureert, dan ben je verantwoordelijk voor het geen dat je factureert. Aantoonbaar en beslist aannemelijk is dat Doyle (USA of Europe, maakt mij niet uit) iets heeft gefactureerd. Dat is wet.
Toegegeven, het kan zeer complex zijn om een rechtspersoon zich aan zijn verantwoordelijkheden te laten houden. Echter, is dit niet anders in het geval van het voortbestaan van het bedrijf van Daniell. Hij had de bal door kunnen leggen naar Doyle zelf en dan kom je ook in een wedstrijdje touwtrekken terecht.

Conclusie:
Het maakt niet uit of je door de kat of de hond wordt gebeten...je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en beland waarschijnlijk tussen wal en schip :-)
Discussie gesloten.

Re: Doyle sails NL niet meer? 12 nov 2013 09:02 #456698

Sneaker schreef :
In NL is geen enkele zeilmaker die de term 'belazeren' verdient.

dat is ook niet gezegd, dat dat in NL is.
verder lijkt me dat de klant, niet de leverancier, iets mag zeggen over 'belazerd zijn', toch?

een slotje vragen? als het de zeilmakers niet meer bevalt? hmmmm..
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Discussie gesloten.

Re: Doyle sails NL niet meer? 12 nov 2013 09:11 #456708

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4030
Baasklusje schreef :
dat is ook niet gezegd, dat dat in NL is.
verder lijkt me dat de klant, niet de leverancier, iets mag zeggen over 'belazerd zijn', toch?

Dat mag je vinden. Ik ben meer van hoor en wederhoor. En van het communiceren met de persoon/bedrijf in kwestie ipv allerlei aannames en superlatieven te bezigen. Waarmee ik nix over een persoon zeg, het is wat ik in algemene zin vind. Gelukkig doet de persoon over wiens zeil het hier gaat dat heel netjes. En daarnaast kun je feitelijkheden gewoon zeggen en opschrijven zonder superlatieven of zware termen als 'belazeren'. Maar goed, ieder zijn eigen manier van communiceren.
Baasklusje schreef :
een slotje vragen? als het de zeilmakers niet meer bevalt? hmmmm..

Heerlijk hoe jij graag de negatieve, wantrouwende kant op redeneert. Iemand of iets koppelen aan de term 'boel belazeren' vind ik niet kunnen zonder dat je zelf partij bent of weet wat er exact is gebeurd. Niet meer, niet minder.
Laatst bewerkt: 12 nov 2013 09:17 door Sneaker.
Discussie gesloten.

Re: Doyle sails NL niet meer? 12 nov 2013 09:17 #456712

zeg dan eens in je eigen woorden wat je vindt van het tot zeilen verwerken van dat doek en het gewoon uitleveren: dat doek dat jij als fout hebt ontdekt, sneaker.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Discussie gesloten.

Re: Doyle sails NL niet meer? 12 nov 2013 09:18 #456713

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15099
Wat dit allemaal weer eens bevestigd voor mij is dat;

- een franchise bedrijf niet vanzelf ook inhoud dat je meer zekerheid hebt dan een klein bedrijf wat onder eigen vlag werkt.

- productie in lage lonen landen tot tal van problemen kan leiden. Vandaar ook dat er nu een trend is om die productie weer terug te gaan halen. Dit is ruimer bedoeld dan het zeilen maken. Als klant kun je hier keuzes maken. Of het gaat om een zeil of een ais :pinch: of wat dan ook . Niet voor niets worden bijvoorbeeld grote schepen voordat ze afgenomen worden uitgebreid getest voordat ze in het verre oosten afgenomen worden. Eenmaal hier en invoer rechten betaald is er geen weg terug. Ook niet voor de tussenhandel. Niet op plaats van productie gekeurd betekend gokje wagen.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Discussie gesloten.

Re: Doyle sails NL niet meer? 12 nov 2013 12:41 #456774

  • PeterR
  • PeterR's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 145
Jedre schreef :
Denk je nu werkelijk dat hij nu nog zou willen reageren? Als ik het lees dan is hij al gefileerd. Mogelijk is de reden achter zijn stoppen er 1 die hem hard raakt of anderzins en voelt hij niet de behoefte dat hier te delen.

Prima, wat begrip voor het feit dat iemand dringende redenen kan hebben om met zijn bedrijf te stoppen. Maar.... dat doet niets af aan het feit dat je als ondernemer een verantwoordelijkheid hebt richting je klanten. Naar mijn idee heb ik als klant recht op duidelijkheid in deze.
Discussie gesloten.

Re: Doyle sails NL niet meer? 12 nov 2013 13:13 #456784

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8184
Totdat ik een tegenwoord van Daniell heb gehoord ben ik toch geneigd hem te verdedigen.

misschien ligt ie al een paar maanden in het ziekenhuis met weet jij wat en zitten wij hem hier een beetje zwart te maken omdat hij niet reageert...

Groeten,
Johnnie
Discussie gesloten.

Re: Doyle sails NL niet meer? 12 nov 2013 13:16 #456789

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4030
PeterR schreef :
Jedre schreef :
Denk je nu werkelijk dat hij nu nog zou willen reageren? Als ik het lees dan is hij al gefileerd. Mogelijk is de reden achter zijn stoppen er 1 die hem hard raakt of anderzins en voelt hij niet de behoefte dat hier te delen.

Prima, wat begrip voor het feit dat iemand dringende redenen kan hebben om met zijn bedrijf te stoppen. Maar.... dat doet niets af aan het feit dat je als ondernemer een verantwoordelijkheid hebt richting je klanten. Naar mijn idee heb ik als klant recht op duidelijkheid in deze.

Nee, je hebt weinig tot geen rechten in deze, voor zover mij bekend is (maar laat me graag het tegendeel uitgelegd krijgen). Komt ook nog bij dat zeilen altijd maatwerk zijn, wat fabrieksgarantie volgens mij in de weg staat.

Wel ben ik het eens met een ieder dat je, onder normale omstandigheden van beëindiging bedrijf, je klanten hierover informeert en uitleg geeft. Desnoods enkel via je website. Maar goed, onder normale omstandigheden. Er kunnen uitzonderingen zijn. Of dit hier van toepassing is, daar kan ik geen zinnig woord over zeggen. Ben geen klant noch belanghebbende.

Wel blijf ik bij mijn verhaal dat er in dit geval 'weinig' gedupeerden zijn, zoals Daniell zelf via het forum heeft laten zeggen. Ik denk dat dat voor velen wel waar is. Maar ja, net die ene.. als jij dat bent voel je je toch niet fijn.
Laatst bewerkt: 12 nov 2013 13:17 door Sneaker.
Discussie gesloten.

Re: Doyle sails NL niet meer? 12 nov 2013 13:21 #456790

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
PeterR schreef :
Jedre schreef :
Denk je nu werkelijk dat hij nu nog zou willen reageren? Als ik het lees dan is hij al gefileerd. Mogelijk is de reden achter zijn stoppen er 1 die hem hard raakt of anderzins en voelt hij niet de behoefte dat hier te delen.

Prima, wat begrip voor het feit dat iemand dringende redenen kan hebben om met zijn bedrijf te stoppen. Maar.... dat doet niets af aan het feit dat je als ondernemer een verantwoordelijkheid hebt richting je klanten. Naar mijn idee heb ik als klant recht op duidelijkheid in deze.

Als klant heb je inderdaad recht op die duidelijkheid. Dit hoeft volgens mij niet en publiek op een forum als dit, maar kan ik op individuele basis.
Discussie gesloten.

Re: Doyle sails NL niet meer? 12 nov 2013 13:23 #456793

trotti schreef :
misschien ligt ie al een paar maanden in het ziekenhuis

voor zover ik weet (uit diverse onafhankelijke bronnen) is dat niet het geval. Meer ga ik er niet over zeggen.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Discussie gesloten.

Re: Doyle sails NL niet meer? 12 nov 2013 13:27 #456794

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8149
Als ik op zijn Facebook kijk in elk geval niet.
Dehler Duetta 94 - Koezt
Discussie gesloten.

Re: Doyle sails NL niet meer? 12 nov 2013 13:30 #456795

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4030
Jedre schreef :
Als klant heb je inderdaad recht op die duidelijkheid. Dit hoeft volgens mij niet en publiek op een forum als dit, maar kan ik op individuele basis.

Aan welk recht refereer je hier? Het is normaal gebruik om je klanten te informeren. Maar ik ken geen recht die dat verplicht. Einde zaak is volgend mij gewoon einde oefening.
Discussie gesloten.

Re: Doyle sails NL niet meer? 12 nov 2013 13:34 #456797

Sneaker schreef :
Nee, je hebt weinig tot geen rechten in deze, voor zover mij bekend is (maar laat me graag het tegendeel uitgelegd krijgen).

en daar zit nu precies het probleem met veel zeilmakerijen.
De achterliggende 'grote naam' blijkt ineens ver weg en niet bereid te helpen, want zij zijn niet degenen die je de opdracht hebt gegeven. Dat was die kleine ZZP-er. Daar moet je dus als klant zelf op letten... wel vreemd. Het hele systeem is een beetje vreemd..... de goede zeilmakerijen uitgezonderd.

Als je de hele keten een beetje op een rij zet krijg je de volgende deelproducten:
- advies: je lokale zeilmaker
- doek: geen idee. het heeft een mooie naam, maar verder weet je het niet.
- ontwerp: kan de lokale zeilmaker zijn, of de grote loft waarvan hij de naam gebruikt. Je weet het niet.
- afwerkdetails: af te spreken met de lokale zeilmaker. Wie het uiteindelijk zal maken weet je niet
- gesneden baantjes volgens het ontwerp. Kan overal gebeuren. Kan ook veel mee fout gaan (doekrichting).
- aan elkaar genaaide baantjes. Is een grote kostenpost, dus of een simpel ontwerp, of ver weg genaaid, of duur. Kan weer vanalles mee fout gaan.

Met een beetje pech zijn er zomaar 6 verschillende partijen bezig een zeiltje te maken. Die sturen elkaar steeds opdrachten en rekeningen.
Eindverantwoordelijk is die ene ZZP-er die er het minst aan kan doen, maar wel moet betalen aan een aantal 'leveranciers'.

Met dezelfde pech geven ze elkaar alle 6 de schuld als er iets niet goed is, en heb je als klant gewoon pech.

Het kan natuurlijk ook allemaal heel anders (en gaat ook heel anders) maar de genoemde werkwijze is, om in stijl te blijven, schering en inslag.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.171 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl