Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Iemand is erg ontevreden over zijn zeilmaker..

Re: Iemand is erg ontevreden over zijn zeilmaker.. 21 sept 2014 09:41 #553274

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14998
koko schreef :

Hmmm.......... Setje van 2 zeilen kost mij ongeveer 3500,-- euro. 10% scherpere offerte is toch 350,-- euro. Tegen die tijd zal ik zeker een voorselectie maken van zeilmakers en niet in het wilde weg offertes op gaan vragen, maar na die voorselectie gaan die 5 (of zo iets) zeker een verzoek voor een offerte krijgen.......Lijkt mij bij zulke bedragen heel gewoon.

Als leek weet ik wel 15 manieren, die niet in de offerte vermeldt staan, om die 350 euro te besparen op de kosten van zo’n setje zeilen. Je gaat onherroepelijk appels met peren vergelijken.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Iemand is erg ontevreden over zijn zeilmaker.. 21 sept 2014 10:25 #553281

  • Solo
  • Solo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1736
Bovenstaande reactie is toch wat kort door de bocht. Of men offertes vraagt of altijd naar een vaste leverancier gaat is in veel gevallen een kwestie van smaak. Het ik ook juist dat het vergelijken van offertes moeilijk is zeker in de zeilenbranche. Dat komt o.a. omdat de koper niet alleen een offerte vraagt, maar vaak ook advies wat de beste oplossing voor zijn situatie is, zodat er verschillende oplossingen worden geoffreerd waardoor men appels met peren vergelijkt.

Als echter een duidelijke offerte wordt gevraagd - zonder adviesvraag - is het wel mogelijk om offertes te vergelijken. Een verschil tot 25% in de prijs hoeft dan niets te zeggen over de kwaliteit.
Zo'n prijsverschil kan diverse redenen hebben:
- inkoopgrootte van het materiaal door de zeilmaker
- de overheadkosten, maakt hij reclame, zit hij in een duur pand
- behoefte aan werk op het moment van de bestelling
- geëiste levertijd
- beoogde winstmarge van de ondernemer
- efficiëntie van het bedrijf (b.v. wel of niet uitbesteden van bepaalde zaken)

Het kan dus zeer wel de moeite lonen om meer offertes te vragen, mits men weet wat men vraagt en er moeite voor wil doen. Goedkoop hoeft geen duurkoop te zijn, en een hoge prijs staat niet altijd garant voor een goede kwaliteit. Ik denk dat het meer een kwestie van smaak is.
Navigare necesse est, vivere non est necesse
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Iemand is erg ontevreden over zijn zeilmaker.. 21 sept 2014 10:38 #553282

Solo schreef :
Het kan dus zeer wel de moeite lonen om meer offertes te vragen, mits men weet wat men vraagt

In het vetgedrukte zit dus het gemene: we weten allemaal dat er "goede" en "minder goede" zeilmakers zijn die bij een exact dezelfde offerte verschillend presterende zeilen leveren. Hoe wil je snit, uitbouw en stabiliteit achterlijk, ingebouwde twist in een lichtweer voorzeil in een offerteaanvraag specificeren?

Juist deze aspecten bepalen het succes van een zeil voor jouw boot. Aangezien dit niet/heel moeilijk te omschrijven valt snap ik 3Noreen wel... Lekker veilig bij je eigen zeilmaker blijven - als je die gevonden hebt dan!
Laatst bewerkt: 21 sept 2014 10:43 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Iemand is erg ontevreden over zijn zeilmaker.. 21 sept 2014 10:45 #553285

  • Solo
  • Solo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1736
Het laatste wat ik heb willen betogen is dat men niet bij zijn eigen zeilmaker moet blijven, als daar een goede band mee is en men daar vertrouwen in heeft. Die eigen zeilmaker kan zelfs de goedkoopste zijn. Het is ongetwijfeld juist dat er goede en slechte zeilmakers zijn, maar het is maar zeer de vraag of dat onderscheid samenvalt met duur en goedkoop. Het enige dat ik aan wilde geven is het feit dat een prijsverschil van 20 tot 25 % niet NOODZAKELIJKERWIJS van invloed behoeft te zijn op de kwaliteit maar ook andere oorzaken kan hebben, zodat het de moeite kan lonen om wat rond te vragen.
Navigare necesse est, vivere non est necesse
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Iemand is erg ontevreden over zijn zeilmaker.. 21 sept 2014 10:54 #553289

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14998
Mogelijk kort door de bocht. Maar wat mij betreft een open discussie. Waar we van elkaars argumenten leren. De grote vraag is hoe de kwaliteit van een zeil te beoordelen. Iets wat achteraf al heel erg moeilijk is laat staan vooraf.
Om een voorbeeld te noemen mijn huidige fok is met een heel andere ontwerp gedachte gemaakt dat die ik daarvoor had. In eerste instantie ga je zeilen zoals je dat altijd al deed. Met een zeker teleurstellend resultaat. Nu echter een seizoen verder trim ik hem op een heel andere wijze en ben hem beter gaan beoordelen. Het blijkt dat de nieuwe fok, mist goed getrimd de boot 2-3 graden hoger kan laten lopen. Verder het gedrag in golven van mijn grootzeil door deze fok beduidend stabieler is. Echter als nadeel dat met ruime wind hij minder oplevert. Kortom het heeft mij dus een jaar gekost om tot een beoordeling te komen. Hoe zou ik dat voor de koop ooit hebben kunnen doen.
Ben er verder wel volledig met je eens dat de duurste niet altijd de beste hoeft te zijn.
Als 2e voorbeeld. Nu vind ik zelf dat een regulier lijn best wel vast gezet kan worden door middel van 2 geperste ogen. Een ander ziet graag een vast genaaide alu cleat. Daar heb ik het geld niet voor over.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Laatst bewerkt: 21 sept 2014 11:01 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Iemand is erg ontevreden over zijn zeilmaker.. 21 sept 2014 10:57 #553290

  • grover
  • grover's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1210
Ik ben al jaren klant bij Molenaar in Grouw, bevalt uitstekend en vraag nooit ergens een offerte aan om reden dat een geweldig stuk service ook wat waard is en een stuk vakmanschap ook is mijn mening. Voor een dubbeltje op de eerste rang is meestal ook een stuk ellende, een groot prijsverschil moet toch ergens vandaan komen.
Laatst bewerkt: 21 sept 2014 10:58 door grover.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Iemand is erg ontevreden over zijn zeilmaker.. 21 sept 2014 11:03 #553292

  • Solo
  • Solo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1736
Niets mis met trouw aan een vaste leverancier. Ik koop mijn auto's ook al dertig jaar bij dezelfde garage. Het enige dat ik heb willen aangeven is dat aanzienlijke prijsverschillen ook andere oorzaken kunnen hebben dat kwaliteitsverschil. De kostenstructuur van een bedrijf bepaalt namelijk mede de kostprijs. Een mooie website, een kleurenfolder en een luxe showroom moeten ook betaald worden, terwijl dat niet betekent dat de kwaliteit van het werk beter is dan van de ervaren zeilmaker die uit een eenvoudige loods werkt.
Navigare necesse est, vivere non est necesse
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Iemand is erg ontevreden over zijn zeilmaker.. 21 sept 2014 11:07 #553293

  • grover
  • grover's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1210
Solo schreef :
Niets mis met trouw aan een vaste leverancier. Ik koop mijn auto's ook al dertig jaar bij dezelfde garage. Het enige dat ik heb willen aangeven is dat aanzienlijke prijsverschillen ook andere oorzaken kunnen hebben dat kwaliteitsverschil. De kostenstructuur van een bedrijf bepaalt namelijk mede de kostprijs. Een mooie website, een kleurenfolder en een luxe showroom moeten ook betaald worden, terwijl dat niet betekent dat de kwaliteit van het werk beter is dan van de ervaren zeilmaker die uit een eenvoudige loods werkt.

Solo ben ik helemaal mee eens, maar bij die opgesmukte bedrijven kom ik sowieso al niet, ben te wijs met mijn centjes. ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Iemand is erg ontevreden over zijn zeilmaker.. 21 sept 2014 11:29 #553300

  • mgbgt1975
  • mgbgt1975's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6606
Solo schreef :
Niets mis met trouw aan een vaste leverancier. Ik koop mijn auto's ook al dertig jaar bij dezelfde garage.

Er is van alles mis met trouw blijven aan dezelfde leverancier. Je betaald altijd teveel. Kijk bijvoorbeeld bij de gsm aanbiedingen. Wanneer je niets doet blijf je altijd hetzelfde maandbedrag betalen, terwijl wanneer je overstapt naar een andere je er tenminste een gratis telefoon bij krijgt. Voor het binnenhalen van een nieuwe klant gelden andere kortingen dan het behoud van een bestaande klant. Je bent dus een dief van je eigen portemonnee wanneer je trouw blijft.

Voor wat betreft de auto's, de auto van vandaag is niet te vergelijken met de auto van 10 of 20 jaar geleden. De beste fabrikant van 1980 is niet de beste fabrikant van 1990 etc. En dan heb ik het nog niet eens gehad over je eigen 'ontwikkeling'. Kijkend naar mijzelf zal ik als student een andere auto nodig hebben als wanneer we net getrouwd waren. En zal ik nu, met 3 pubers een andere auto hebben als over 10 jaar wanneer het allemaal uitgevlogen is.
mgbgt1975 nog steeds bekend als mgbgt1975
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Iemand is erg ontevreden over zijn zeilmaker.. 21 sept 2014 11:32 #553301

niet mee eens.

Bijv: mijn mobiel abonnement kosten zijn gehalveerd omdat ik geen nieuwe telefoon wilde en gewoon door wilde gaan met de huidige.

Ook denk ik dat een zeilmaker best wel een betere prijs zal geven als je steeds zeilen bij hem bestelt. hij kent je dan ook, en weet wat je wil.
Of je moet steeds blijven zeuren , dan zal hij je wellicht liever kwijt zijn dan rijk. :unsure:
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 21 sept 2014 11:33 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Iemand is erg ontevreden over zijn zeilmaker.. 21 sept 2014 11:40 #553303

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14998
Hebben we het hier nog over een hand gemaakt product als een op maat gemaakt zeil. Of een 13 in een dozijn telefoon of auto.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Iemand is erg ontevreden over zijn zeilmaker.. 21 sept 2014 12:02 #553307

Ja, en zelfs bij een auto speelt gevoel en vertrouwen dus mee - kun je nagaan voor een uniek, handgemaakt en moeilijk te specificeren produkt als een zeil!
Meen me trouwens te herinneren dat er anderhalf jaar terug eenzelfde (vele pagina's) discussie is geweest waaraan twee zeilmakers mee deden. Ald en Sneaker. Hierin werd on-line een selectietraject begeleid. Eindigde vrij vervelend...

Zeilen uit China
(Geen M-sails kiezen dus)

maar deze bedoel ik specifiek:
Nieuwe zeilen
(Geen M-sails kiezen dus)
Laatst bewerkt: 21 sept 2014 12:10 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Iemand is erg ontevreden over zijn zeilmaker.. 21 sept 2014 14:38 #553335

  • CO26
  • CO26's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 378
Wanneer je niets doet blijf je altijd hetzelfde maandbedrag betalen, terwijl wanneer je overstapt naar een andere je er tenminste een gratis telefoon bij krijgt.

Je denkt toch niet serieus dat die 'gratis' telefoon een kadootje van je provider is? Die koop je dus op afbetaling.

Edit, dat quoten lukt nog niet helemaal
Laatst bewerkt: 21 sept 2014 14:41 door CO26.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Iemand is erg ontevreden over zijn zeilmaker.. 21 sept 2014 19:17 #553392

  • Woody130
  • Woody130's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1430
Advertentie is zojuist weer verwijderd van Marktplaats
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Iemand is erg ontevreden over zijn zeilmaker.. 21 sept 2014 19:48 #553401

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8145
herrewig schreef :
Het telefoonnummer via Google gaat naar het schip Lady Quaeso. Mooi schip!

En die is weer lid hier op zf.
Niet erg actief maar toch...

www.zeilersforum.nl/index.php/...t=25&start=25#386773

April vorig jaar is exact dit gevalletje ook al eens besproken hier. Ik heb dat toen ook gemeld bij Msails die toen (per mail) aangaf dat eea bij de rechter lag ivm niet betaalde rekeningen.
Dehler Duetta 94 - Koezt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Iemand is erg ontevreden over zijn zeilmaker.. 21 sept 2014 20:05 #553406

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
Klopt, ik herkende de bootnaam ook meteen. Maar dat de rekeningen niet betaald zijn, lijkt me een duidelijk signaal dat er iets heel erg niet in de haak is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Iemand is erg ontevreden over zijn zeilmaker.. 21 sept 2014 20:19 #553412

  • mgbgt1975
  • mgbgt1975's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6606
CO26 schreef :
Je denkt toch niet serieus dat die 'gratis' telefoon een kadootje van je provider is? Die koop je dus op afbetaling.

Dat is een kwestie van rekenen, of een los toestel met een sim only of de combinatie in een. De situatie waar ik op doelde was een 12 of 24 maands contract incl toestel en dan in maand 13 of 25 de volle mep betalen. Je moet er dan voor zorgen dat je aan het einde van de looptijd direct weg bent, anders betaal je hem dubbel. En dan kan je kiezen voor een vergelijkbaar met een nieuw toestel of een sim only.
mgbgt1975 nog steeds bekend als mgbgt1975
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Iemand is erg ontevreden over zijn zeilmaker.. 21 sept 2014 20:36 #553422

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15799
D.A.Houtman schreef :
Advertentie is zojuist weer verwijderd van Marktplaats

Vanmiddag stond hij er nog op, maar dan met een andere naam. Geen Jan meer, maar eerder een afkorting van iets. Opmerkelijk......
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Iemand is erg ontevreden over zijn zeilmaker.. 21 sept 2014 23:50 #553446

  • snoopy
  • snoopy's Profielfoto
Delphi32 schreef :
Klopt, ik herkende de bootnaam ook meteen. Maar dat de rekeningen niet betaald zijn, lijkt me een duidelijk signaal dat er iets heel erg niet in de haak is.

Dat zegt het bedrijf ,lijkt mij dat je daar dan ook niet op af moet gaan.
Er zijn er hier die de bedrijven meer krediet geven dan mogelijk gedupeerde,ik zou zeggen probeer het dan zelf en kijk of die klager gelijk heeft of niet.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Iemand is erg ontevreden over zijn zeilmaker.. 22 sept 2014 12:26 #553562

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8145
Ben wel een voorstander van hoor en wederhoor voordat een bedrijf afgebrand wordt. Dit verhaal vaak genoeg rondbazuinen zonder verder bewijs kan ook gezien worden als kul. Kom eerst maar eens met het verhaal van 2 kanten en bewijzen van de gebreken.

Vorig jaar had de Lady Queso (oid) de geleverde zeilen te koop op Marktplaats. Als die verkocht zijn, zonder de rekening te betalen, zegt dat ook wel iets....

Dit lijkt (mij persoonlijk) veel op laster. Ben benieuwd wat M Sails hierop zegt.
Dehler Duetta 94 - Koezt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Iemand is erg ontevreden over zijn zeilmaker.. 22 sept 2014 12:53 #553570

  • Boatlover
  • Boatlover's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1514
Ik denk dat een duur zeil bij 1 van de grote buitenlandse zeilmakers vrijwel altijd een beter zeil oplevert. Deze bedrijven hebben meer geld en researchmogelijkheden om met name een beter ontwerp te bewerkstelligen.

De ontwikkelingen in laminaat gaan hard. Er zijn, mede door de kapitaalkrachtige zeilmakerijen nu zeilen zonder film en lijm. Of de Ned. toerzeiler hier aan toe is is een ander discussiepunt.

Na 25 jaar met puur Nederlandse zeilen gevaren te hebben ben ik korte tijd geleden geswitcht. Ik merk een verschil in vorm maar ook in doek en afwerking.

De offertes tussen de Ned. en buitenlandse zeilmakers zijn niet vergelijkbaar. Een horizontaal gesneden aramide-zeil met lijm/een zeil met doorlopende garens zonder lijm is al een verschil.

Ik betaal grofweg zo 'n 30 a 35% meer. Dat is voor mij heel veel geld, ik heb het geld zeer zeker niet voor het oprapen. Inmiddels spaar ik liever door tot ik het gewenste zeil kan kopen.

Iedereen ziet in de watersportbladen schitterende boten voorbij komen waarbij geld geen rol speelt. Deze schepen varen in de regel niet met dacron van een locale zeilmakerij. Het is duidelijk waar deze zeilen vandaan komen en ook dat deze rijke toerzeilers met laminaat varen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Iemand is erg ontevreden over zijn zeilmaker.. 22 sept 2014 13:21 #553574

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 8253
roozeboos schreef :
svalk schreef :
Joop66 schreef :
Hoewel ik niet twijfel aan het verhaal van J
Ik vind t lullig voor "Jan", maar ik mag toch aannemen dat hij voor zo'n project tenminste 5 offerte's heeft aangevraagd. Als hij dat niet gedaan heeft, is dat sowieso suf. In de industrie is dat heel normaal. Als hij daaruit blind de goedkoopste heeft uitgezocht, heeft hij een flink pak boter op zijn


Nou weet ik waarom zeilen zo duur zijn, als iedereen 5 offertes aanvraagt dan loopt dat aardig in de papieren en wil je dan toch nog concurerend zijn dan moet je de zeilen wel in China laten maken.

nou dat lijkt me wel erg overdreven hoor. Het lijkt me niet zo ongelofelijk veel werk om even een offerte te maken.
Standaard verhaal met wat aanpassingen per aanvraag.
Sja en de ene keer krijg je m en de andere keer gaat de opdracht naar een ander.

Inderdaad. Ik heb wel eens met een zeilmaker gesproken die zich er over beklaagde dat hij 30% offerte's uitbracht die geen opdracht werden.

Toen heb ik hem verteld dat in de industrie ongeveer 10% van de offerte's wel een opdracht werd.

Ook in het bespreken van de opdracht gaat tijd zitten. Zeker voor 12000 Euro, wil ik iemand echt even in zijn ogen kijken. De meneer van M-sails had zich bij mijn speciale vragen echt al weggegeven als, laten we zeggen, kwalitatief anders dan de rest. Als je dan alsnog de expertise niet hebt, moet je die maar inhuren. De bedragen zijn te groot. Dat kun je niet zomaar doen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Iemand is erg ontevreden over zijn zeilmaker.. 22 sept 2014 13:28 #553576

  • herrewig
  • herrewig's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 16
Koezt schreef :
Vorig jaar had de Lady Queso (oid) de geleverde zeilen te koop op Marktplaats. Als die verkocht zijn, zonder de rekening te betalen, zegt dat ook wel iets....

Dit lijkt (mij persoonlijk) veel op laster. Ben benieuwd wat M Sails hierop zegt.

Het zijn toch allebei bedrijven? Bedrijf Lady Queso zegt dat er niets te halen valt bij bedrijf M-Sails, dat betekent dat er geen bedrijfsmiddelen zijn. Dat lijkt me wel nieuws. Bedrijf Queso claimt dat de deurwaarder dit heeft gezegd. Stond in die advertentie van Jan. Kan nog een hele docu soap worden tussen die twee bedrijven. Wie er gelijk heeft is voor ons toch niet te achterhalen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Iemand is erg ontevreden over zijn zeilmaker.. 22 sept 2014 15:49 #553607

Ik denk dat een duur zeil bij 1 van de grote buitenlandse zeilmakers vrijwel altijd een beter zeil oplevert. Deze bedrijven hebben meer geld en researchmogelijkheden om met name een beter ontwerp te bewerkstelligen.

Voor jou ja. Ga eens aan jouw zeilmaker vragen of hij een bezaangaffeltopzeil voor je maakt.... :silly:

Voor simpel getuigde boten met eigenaren die zich graag in vergelijk gesteld willen voelen met boten waar geld geen rol speelt is zo'n eenheidsworst best aardig. Generaliserende research is prima als je een gemiddeld bootje hebt. Als het bij de eigenaar aan kennis ontbreekt stapt ze zeilmaker al snel in en transplanteerd een Utopie door allerlei gekleure plaatjes en windtunnelfoto's in te prenten, met in de kaders juichende crews die ondanks hun zeilen iets hebben weten te winnen.

Dan heb je de beunhazen die in hun eentje, ondanks hun alcoholprobleem proberen om de stapel boze klanten weg te werken door zeiltjes af te raffelen en metingen vijnzen. Niet gespeend van enige ontwikkeling maken ze zeiltjes zoals hun vader ze maakte, maar dan niet meer van getaand katoen.

Wanneer snappen we hier nou eens dat de vraag "wat is een goede zeilmaker" niet te beantwoorden is... dat is voor iedereen anders...alles heeft een keerzijde...en die heb ik lekker ff zitten te chargeren hierboven :silly:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Iemand is erg ontevreden over zijn zeilmaker.. 22 sept 2014 20:31 #553709

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
snoopy schreef :
Delphi32 schreef :
Klopt, ik herkende de bootnaam ook meteen. Maar dat de rekeningen niet betaald zijn, lijkt me een duidelijk signaal dat er iets heel erg niet in de haak is.

Dat zegt het bedrijf ,lijkt mij dat je daar dan ook niet op af moet gaan.
Er zijn er hier die de bedrijven meer krediet geven dan mogelijk gedupeerde,ik zou zeggen probeer het dan zelf en kijk of die klager gelijk heeft of niet.
Ik heb me niet goed uitgedrukt geloof ik. Wat ik bedoelde is dit: als er in dergelijke grote transacties niet betaald wordt, dan kan je ervan uitgaan dat er zoveel in de onderlinge verstandhouding mis is gegaan, dat er op een normale manier geen oplossing meer in zicht lijkt.

Ik wil absoluut geen oordeel geven over wie hier welke schuld heeft. Daarvoor heb ik te weinig kennis van de feiten en te weinig kennis van het wetboek -> ik ben geen rechter. Maar dat de sfeer tussen de twee partijen verziekt is lijkt me geen punt van discussie.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.199 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl