Dan kwa afwerking zal het er misschien allemaal wel hetzelfde uit zien en de sterkte zal ook wel goed zijn maar dan nog pleit ik voor een wat grotere bekende naam Hagoort, North, Doyle (wat er nu op staat) enz omdat het ontwerp ook belangrijk is en ik van mening ben dat dergelijke firma's dat gewoon beter in de vingers hebben.
Dit lees ik hier vaak en zie het niet onderbouwt. In de praktijk zie ik het in de cruisingzeilen en wat hier racing wordt genoemd, zeker niet terug. Het hoogste podium kan lang niet iedere zeilmaker (of wil hij niet).
Maar, vertel eens waarom jij denkt dat Hagoort, North en Doyle (waarom dit rijtje? Ze zijn echt niet gelijk te trekken als zeilmaker) hoger en harder aan de wind kunnen? Waarom hebben zij dat beter in de vingers?
Ik weet dat 1 van die drie 2d ontwerpt en dat is echt old school.
Ik weet dat meerdere zeilmakers (ook onder die drie namen) gebruik maken van grote ontwerpers en die per design afrekenen. Deze zelfde ontwerpers ontwerpen ook net zo makkelijk voor mij als ik het vraag.
En ik weet dat 2 van genoemde merken dealers per regio in licentie hebben. Die dealers betalen ervoor en mogen ook gewoon low budget kopen of zelf maken en ontwerpen en daar een label op plakken. Het is waar! Ik stond ook met mijn oren te klapperen, maar goed.
Dus ik weet dat de zogenaamde kennis binnen die concerns, die geen concerns zijn maar franchise gevers, helemaal niet zo breed gedeeld wordt als dat de klant verwacht.
Ik denk dat het net zo is als met schoenen en kleding. Als er Nike op staat is het en goede schoen, dezelfde schoen met de naam Aldi kan niet goed zijn. In de jaren 90 was Levi de spijkerbroek die je moest hebben, is ook echt onzin.
Maar welk feitelijk vergelijk draagt bij aan jouw mening?