Sea Force One schreef :
sst schreef :
@Delphie32; nou zo doe ik het ook.
En tav deepwater route; Ik kom vaak bij de deepwaterroute van de Sandetti bank en die is gewoon onderdeel van TSS. Vandaar mijn vraag.
Als ik namelijk van Ramsgate naar Blankenberge vaar kun je op dat kruispunt heel tactisch varen door gebruik te maken van kruisen versus meevaren. En je komt dan vaak door die deepwaterroute.
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld. Kun je dat met een plaatje verduidelijken?
Ik neem aan dat je bedoelt hoe je tactisch vaart en niet de deepwaterroute want die ligt er gewoon.
Maar joh het spijt me , ik kan zo slecht met een computer over weg dat plaatjes plaatsen mij een dag zou kosten.
Maar het tactische zit m in sommige stukken haaks te pakken en sommige stukken meelopen. Afhankelijk van de stroom. Want de stroom bepaalt het meeste welke route ik ga varen.
Een oversteek is voor mij een s-vorm. Ik probeer zo min mogelijk de stroom dood te varen. En de stukken die ik kies in de route pas ik daar op aan. Meeliggen als de stroom mee is bijv. Maar haaks oversteken als je dan bijv. toch stroom aan het dood varen bent.
Maar juist op dat kruispunt krijg je meer mogelijkheden ipv minder.
Je kunt soms bijna in een rechte lijn( de ideale S-vorm) naar Blankeberge.
Waar voor mij nog wel onwetendheid/onzekerheid over bestaat is welke koers je moet varen in het scheidingsgebied(roze gedeelte). Normaal is dat ook haaks, maar daar is dat voor mij moeilijk te bepalen.(Of liggen daar juist meer mogelijkheden. Wie weet raad?