Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Ook al bezig met plannen 2016?

Ook al bezig met plannen 2016? 16 okt 2015 19:41 #673291

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Ik hoop eind april zo'n beetje weer eens buiten de Oranjesluizen te verschijnen voor een weekje Ijsselmeer tijdens de meivakantie.. :woohoo: Dan ben ik al lang blij.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 16 okt 2015 19:46 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 16 okt 2015 20:45 #673307

Fly-Tour schreef :
Ik hoop eind april zo'n beetje weer eens buiten de Oranjesluizen te verschijnen voor een weekje Ijsselmeer tijdens de meivakantie.. :woohoo: Dan ben ik al lang blij.

Daar beginnen vele tochten toch?? Ook de mijne :)
RYA Yachtmaster
The superior sailor uses his superior knowledge to avoid situations requiring his superior skill
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 16 okt 2015 21:44 #673318

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5079
Mooie plannen Johan! Ga je je reis bijhouden in een blog?

Wij blijven deze winter weer gewoon in het water, dus zo lang er geen ijs ligt zeilen we lekker door.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 16 okt 2015 22:24 #673323

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
Wij zijn voorzichtig aan het kijken of het haalbaar is om volgende zomer eens 4 weken in plaats van de standaard 2-3 weken te reserveren voor de vakantie. Het idee is dat dan wat verder weg gelegen gebieden bereikbaar worden. De Oostzee, maar ook de Engelse zuidkust en/of de Kanaaleilanden. Dat soort dingen.
De week extra zorgt voor meer rust in het reisschema en dus minder 'dwang' om toch maar uit te varen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 17 okt 2015 06:24 #673344

  • svalk
  • svalk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3999
Wij gaan ca. 4 maanden richting Noorwegen. Eerst de boot in het water en optuigen en dan in eerste instantie via Göteborg naar buiten en langs de Zweedse westkust omhoog naar Halden in Noorwegen en dan via de Noorse oost en zuidkust naar Egersund en verder naar Stavanger en Lysefjord en daarna zien we wel. Kan bijna niet wachten!!
Ieder voordeel heb zijn nadeel en ieder nadeel heb zijn voordeel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 17 okt 2015 07:53 #673347

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
svalk schreef :
Wij gaan ca. 4 maanden richting Noorwegen. Eerst de boot in het water en optuigen en dan in eerste instantie via Göteborg naar buiten en langs de Zweedse westkust omhoog naar Halden in Noorwegen en dan via de Noorse oost en zuidkust naar Egersund en verder naar Stavanger en Lysefjord en daarna zien we wel. Kan bijna niet wachten!!

Je kan ook gelijk de CAM race zeilen..
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 17 okt 2015 07:59 #673348

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Naast het zeilen in de Zeeuwse delta gaat tegen de vakantie de mast eraf en gaan we het binnenwater van Belgie verkennen. Gent, Dender, de scheepslift en de Maas staan in ieder geval op de planning.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 17 okt 2015 08:20 #673351

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5797
Kapiteinmomo schreef :
svalk schreef :
Wij gaan ca. 4 maanden richting Noorwegen. Eerst de boot in het water en optuigen en dan in eerste instantie via Göteborg naar buiten en langs de Zweedse westkust omhoog naar Halden in Noorwegen en dan via de Noorse oost en zuidkust naar Egersund en verder naar Stavanger en Lysefjord en daarna zien we wel. Kan bijna niet wachten!!

Je kan ook gelijk de CAM race zeilen..

Dan speelt ie vals hij begint in Zweden.....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 17 okt 2015 08:27 #673354

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6103
Een 52-footer en nu al klaar met de winterklussen? :ohmy:

Maar inderdaad....mooie plannen Johan.

Wij gaan volgend jaar proberen de plannen die dit jaar niet zijn gelukt waar te maken.
Wij kunnen nooit langer weg dan twee weken aan eengesloten.

Zal dus of Londen of Oostende/Duinkerken of het Duitse wad/Helgoland worden.
Verder weg zit er helaas niet in.

Vinni
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 17 okt 2015 08:56 #673361

  • Arie1966
  • Arie1966's Profielfoto
Gisteren de boot op pootjes gezet. Tijd voor het winterklaar maken en misschien wat veranderingen.
Voor ons is een boot wel een mooi weer/zomerding. In de winter mijn theoretische kennis maar eens bijspijkeren.
Voor 2016 het plan om het vaargebied wat uit te breiden en eens eens een tocht met wat overnachtingen. Dan komen we vast ook eens op het IJsselmeer. De vakantie niet op eigen boot, maar iets met vleugels en zon. Misschien dat we ter plaatse eens wat kunnen huren voor een of meer dagen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 17 okt 2015 09:24 #673368

Ik heb bij de huidige baas 6 weken vrij geregeld voor de zomer dus een mooie trip richting Denemarken en verder ligt in het verschiet. Of ik daar nog werk dan is een tweede... Maar niet te ver vooruit kijken dus. We gaan het wel zien.

Pinkstertrip staat al wel vet in de agenda.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 17 okt 2015 09:37 #673375

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
Enkele mooie lange tallship-reizen liggen al vast, natuurlijk met de Alex-2 maar ook met de Bark Europa.
Ik zal er t.z.t. wel wat over schrijven. Voor de rest plan ik weinig, dat komt vanzelf op me af.

@Vinni e.a.: als je eens wat verder weg wilt maar te weinig tijd hebt daarvoor, dan heb ik wel een oplossing!
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 17 okt 2015 10:09 #673384

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6103
Weet ik wel Arjaan. ;)

Maar heb altijd zoiets van "Samen uit, samen thuis".
Dat Francien niet langer weg kan is natuurlijk bijzonder jammer.

Vinni
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 17 okt 2015 11:07 #673402

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5797
Evaluationcopy schreef :
Ik heb bij de huidige baas 6 weken vrij geregeld voor de zomer dus een mooie trip richting Denemarken en verder ligt in het verschiet. Of ik daar nog werk dan is een tweede... Maar niet te ver vooruit kijken dus. We gaan het wel zien.

Pinkstertrip staat al wel vet in de agenda.

Was voor mij deze zomer: een week besteed van Wemeldinge naar Hanstholm Denemarken met jongste zoon en twee van zijn vrienden. Daar kwam mijn lief met oudste en vriend en staken we over naar Kristiansand NW, in Stavern kwam mijn dochter met vriend en ging oudste en vriend weer weg.
Via westkust Zweden zuidwaarts, in Stenungssund ging dochter weer weg en stak ik met mijn vrouw via Anholt over naar Denemarken. In Fredericia kwam mijn auto voor derde maal met een vriend van mij en ging mijn vrouw huiswaarts. Via het NOK naar Friesland en daar week laten liggen want ik was inmiddels zes weken van huis. Mijn vrouw is vier weken aan boord geweest.
Was top, wel iedere dag iets mijlen gemaakt maar alleen de eerste week doorgejakkerd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 17 okt 2015 16:31 #673462

dubbel
RYA Yachtmaster
The superior sailor uses his superior knowledge to avoid situations requiring his superior skill
Laatst bewerkt: 17 okt 2015 16:38 door johanwillemb.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 17 okt 2015 16:36 #673464

@Vinni, beschikbare tijd is voor velen een dilemma maar je kunt een mogelijke tocht ook in delen doen.

In mijn geval vaar ik eerst met een paar vrienden de boot in april in hopelijk een week van
Lelystad naar A Coruna ( als het weer geen vertragingen oplevert), daar blijft de boot tot begin juli liggen waarna ik samen met mn lief in 3 wk heel rustig afzak naar het zuiden.

Een aantal plaatsen staan op onze bucketlist en hoop tijd te hebben om via Chipiona naar Sevilla te varen. Dit laatste moet ik nog uitzoeken, kan daar weinig over vinden.( heeft iemand daar info van ??)
RYA Yachtmaster
The superior sailor uses his superior knowledge to avoid situations requiring his superior skill
Laatst bewerkt: 17 okt 2015 16:37 door johanwillemb.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 17 okt 2015 17:42 #673474

  • JohnBerg
  • JohnBerg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1944
johanwillemb schreef :
In mijn geval vaar ik eerst met een paar vrienden de boot in april in hopelijk een week van
Lelystad naar A Coruna ( als het weer geen vertragingen oplevert), daar blijft de boot tot begin juli liggen

Ambitieus ..
Leverde hier een heleboel discussie op :P

johanwillemb schreef :
waarna ik samen met mn lief in 3 wk heel rustig afzak naar het zuiden.

Jammer dat je maar zo weinig tijd hebt, het is een heel mooi zeilgebied. Van te voren goed plannen en selectief zijn met de plaatsen die je gaat bezoeken.
Welke plaatsen dat dat zijn leverde hier ook weer een discussie op ;)

Uiteraard gaan we het met veel interesse volgen. Succes!
Get your facts first, then you can distort them as you please
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 17 okt 2015 18:45 #673481

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6103
De boot ergens laten liggen....en dan?
Ik bedoel.....de weekenden kan ik dan hier niet zeilen.
En om de boot weer hier te krijgen heb ik wederom een aantal aaneengesloten dagen nodig.
En dat is dan maximaal een week. Pas het jaar daarop hebben we weer twee weken.
Ben nog geen pensionadom helaas,

Nee....is geen optie....

Vinni
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 17 okt 2015 18:49 #673483

Vinni schreef :
De boot ergens laten liggen....en dan?
Ik bedoel.....de weekenden kan ik dan hier niet zeilen.
En om de boot weer hier te krijgen heb ik wederom een aantal aaneengesloten dagen nodig.
En dat is dan maximaal een week. Pas het jaar daarop hebben we weer twee weken.
Ben nog geen pensionadom helaas,

Nee....is geen optie....

Vinni

Als je vrijdag vertrekt ben je zondag toch in Kiel? Dat doe je een weekend of wellicht twee voor je vakantie. En voor de terugweg hetzelfde of je vaart na twee/weken in het laatste weekend meteen door naar NL, al naar gelang de weersomstandigheden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 17 okt 2015 20:00 #673493

  • elixer
  • elixer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 847
johanwillemb schreef :
Een aantal plaatsen staan op onze bucketlist en hoop tijd te hebben om via Chipiona naar Sevilla te varen. Dit laatste moet ik nog uitzoeken, kan daar weinig over vinden.( heeft iemand daar info van ??)

Chipiona hebben we overwinterd op de wal. Prima marina en goede faciliteiten. Dat was in 2002. Hoe het nu, na de crisis, is weet ik niet. Leuke plaats mooie omgeving Cadis, San Lucar Jeres de la Frontera zijn mooie plaatsen. Kien het uit met de stroom en Sevilla is in een dag te bereiken. Aldaar zijn wel mogelijkheden om te liggen.

Succes met de trip.

Paul.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 17 okt 2015 20:31 #673506

Ja! Plannen! Hele treurige: minder zeilen.

Mijn wedstrijdcrew was al mager, maar dan nu echt verdampt. Andere banen, kinderen op komst etc.

Wegens veranderingen in mijn eigen situatie is het niet meer reëel om zo intensief te zeilen als de afgelopen 2,5 seizoenen.

Dus een sabatticaljaartje met recreatief ( :sick: ) zeilen... :silly:

Qua wedstrijden wellicht een paar dh/solo dingen en een evenementje of twee afhankelijk van zin/tijd/veld...

Ik zal de woensdagavonden erg, erg, erg gaan missen...

Eerst maar eens de winter door komen en dan kijken of het bloef kruipt waar het niet gaan komt en hoe heet de soep is opgedient, maar gas terug zal het zeker zijn...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 17 okt 2015 20:51 #673517

De Pion 1000 meter verplaatsen naar de ja ja jacht Haven van Hengelo, wie kent hem niet de Twentse ;) marina

Va zeilen zal het nog niets worden in 2016 maar we liggen in elk geval weer in het water :woohoo:
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 17 okt 2015 22:58 #673550

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
2016 zullen we veel meer op de Noordzee te vinden zijn en op het wad.
Ook nachtjes op het wad ankeren staat op de planning.

Uiteraard gaan de weekendjes op het IJsselmeer en Markermeer gewoon door en ook doordeweeks lekker avondjes zeilen.

Verder. Niets moet... we zien wel hoe het loopt.
Kan zomaar zijn dat we ineens toch in Engeland belanden.
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 18 okt 2015 10:09 #673623

  • frankrijk
  • frankrijk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1085
Mijn concrete reis voor 2016 staat ook al vast. En ik heb er zo ongelooflijk veel zin in, dat ik me niet kan bedwingen om het hier wereldkundig te maken:

December vertrek vanaf Kaap-Verdie, waar m'n boot op me ligt te wachten.
Aankomst in Brazilie, Rio de Janeiro, precies op tijd voor het carnaval B) .
Daar neem ik een maand de tijd om de omgeving te bekijken.
Dan door naar Uruguay, voor opnieuw een maand vakantie, en vervolgens eindigen halverwege langs de kust van Argentinie, Bahia Blanca, alwaar m'n boot de zuidelijke wintermaanden op de kant mag doorbrengen.

Vanaf september ga ik 2 maanden over land Patagonie doorreizen, om vervolgens naar de Falkland Islands te zeilen.
Uiteindelijk hoop ik dan eind 2016 in Ushuaia ( zuidelijkste punt van Argentinie )aan te komen.

Frank ( die zich volledig realiseert dat hij een enorme geluksvogel is ).
Het is altijd goed zeilweer!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 18 okt 2015 10:25 #673638

  • vanpupi
  • vanpupi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1754
Mijn vrouw overtuigen mee te blijven gaan, want zoals het er nu voorstaat .... Pfff. We zien wel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.188 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl