Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za apr 05 @ 2:00PM -
Zeilersforum Wintermeeting 2025
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Belangrijkheid van de motor

Re: Belangrijkheid van de motor 27 juli 2011 11:40 #209967

web schreef :
Vind de vergelijking van Erik nog steeds niet eerlijk: alles wat met het tuig te maken heeft bij elkaar optellen, en die grote hoop in 1x vergelijken met de motor.
Wellicht niet helemaal eerlijk, dat ben ik met je eens, maar er zijn een hoop boten te koop waar alles vervangen wel degelijk gerechtvaardigd is. Wellicht niet het mastprofiel zelf, maar wel al het lopend en staand wand plus zeilen plus beslag...
Verder schrik ik wel van de prijs van een nieuwe motor voor een 50-voeter... daar koop je een heleboel nieuwe auto's voor zegmaar (met motor en al)
Ik ook, dat is waarom ik zoveel tijd heb gestoken in een oude motor inbouwen met alle bijbehorende nadelen (bijvoorbeeld dat het monster 750kg weegt tegenover 350-400 voor een moderne)
En vergelijken met de auto industrie is inderdaad absurd wat prijzen betreft want voor dat geld koop je een nieuwe mercedes met meer motor vermogen dan die 100pk die wij hebben. Maar goed bij die 40-45k zit dan wel inbouw etc inbegrepen.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Belangrijkheid van de motor 27 juli 2011 11:48 #209970

  • sigdock
  • sigdock's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2793
Grappig dat een nieuwe Mercruiser Magnum 454 (V8, 7,4l, 300+ PK) ook voor 10.000 over de toonbank gaat. Boeiend wel, het hele prijsbeleid.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Belangrijkheid van de motor 27 juli 2011 11:58 #209980

  • web
  • web's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5683
Erikdejong schreef :
Wellicht niet helemaal eerlijk, dat ben ik met je eens, maar er zijn een hoop boten te koop waar alles vervangen wel degelijk gerechtvaardigd is. Wellicht niet het mastprofiel zelf, maar wel al het lopend en staand wand plus zeilen plus beslag...
Zo'n boot heb ik, en ik smeer het mooi uit over meerdere seizoenen, wat met een motor niet kan. Lieren, twee zeilen en een hoop beslag is al gedaan, dit jaar volgen lopend want en de helft van het staand want, volgend jaar wellicht de rest en nog een zeiltje... zo ben ik al goeddeels 'rond'.
Erikdejong schreef :
En vergelijken met de auto industrie is inderdaad absurd wat prijzen betreft want voor dat geld koop je een nieuwe mercedes met meer motor vermogen dan die 100pk die wij hebben.
Ja, maar wel een ander soort vermogen, niet gebouwd om 30 jaar zo storingsarm mee te gaan. Daarom weegt jouw scheepsmotor ongetwijfeld drie keer zo veel (of meer) dan 100pk personenwagendieseltjes. De oude mercedes diesels met een ongelooflijk lage vermogensdichtheid lieten zich leuk mariniseren, maar moderner spul? Hmm....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Belangrijkheid van de motor 27 juli 2011 12:05 #209982

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Er zijn nog wel gemariniseerde Mercedes dieselmotoren, zie www.dmv-bootsdiesel.de
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Belangrijkheid van de motor 27 juli 2011 12:06 #209983

beewee schreef :
Er zijn nog wel gemariniseerde Mercedes dieselmotoren, zie www.dmv-bootsdiesel.de

wat dacht je van ome drinkwaard
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Belangrijkheid van de motor 27 juli 2011 12:13 #209988

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8184
beewee schreef :
trotti schreef :
Komt het niet gewoon doordat de botenbank onderdeel is van een veel groter concern, waarin niet-zeilers de strategie bepalen?

oftewel er wordt een opdracht gegeven om de site te vernieuwen. Hiervoor worden verschillende bureautjes aangeschreven en aldaar gaan ze aan het werk. Hier kennen ze nog wel iemand die een vriend heef die zelt, daar gaan ze aan de slag om zoveel mogelijk overenekomsten tussen verschillende boten te zoeken, etc, etc.

Uiteindelijk komt de goedkoopste site het best uit de bus bij de directie, dus die wordt gekozen. En wat is het geheim van die goedkope site? Juist, er zitten veel zoekcriteria in die voor verschillende boten gelijk zijn. Zoals lengte, breedte, gewicht, leeftijd, vragaprijs en, jawel, de motor....

Een motorboot heeft nu eenmaal geen zeil, maar je wilt ook niet heel veel verschillende pagina's, zoekvensters, scripts ed maken voor 1 site...

Groeten,
Johnnie
Ik werk voor zo'n bedrijf, maar dan in een andere branche (al verkopen wij wel de banners op de watersportpagina's op Marktplaats, en kunnen jachtmakelaars via onze API hun Yachtfocus advertenties ook op marktplaats doorplaatsen (wat ze helaas amper doen)). De zoekopties/velden zijn bij ons bepaald in nauw overleg met onze klanten (adverteerders). Ik neem aan dat Bohil (onderdeel van Telegraaf/Vaarkrant/Speurders en eigenaar van Botentekoop, Botenbank en Allboats) en Yachtfocus dat ook zo doen. Maar die jachtmakelaars zitten er natuurlijk niet op te wachten om die stapel zeilen uit te rollen en na te lopen voor een goede omschrijving. Dus die houden het liever bij kant-en-klare cijfertjes, zoals pk's ipv vierkante meters uitvogelen.

Nee, verder niemand een idee hierover?

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Belangrijkheid van de motor 27 juli 2011 12:32 #209990

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 8088
beewee schreef :
Er zijn nog wel gemariniseerde Mercedes dieselmotoren, zie www.dmv-bootsdiesel.de
hee grappig zo'n Smart motor. Alleen jammer dat die ook weer 12.000 euro kost...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Belangrijkheid van de motor 27 juli 2011 12:35 #209991

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 8088
sigdock schreef :
Grappig dat een nieuwe Mercruiser Magnum 454 (V8, 7,4l, 300+ PK) ook voor 10.000 over de toonbank gaat. Boeiend wel, het hele prijsbeleid.
In de prijslijsten staan is wel iets anders dan de verkoopprijs. Zo'n yanmar heeft wel een adviesprijs van 10.000 euro maar je mag hem al meenemen voor 7,5k. En als ik m'n oude knorrepot inleverde ging daar nog wat van af vanwege een of andere milieupremie. Blijft (te) veel geld natuurlijk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.121 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl