Seabird schreef :
Beter lezen Erik. Ik had op voorhand de verzmij ingelicht en die juichte het initiatief toe om verdere milieuschade te voorkomen.
Sorry, inderdaad over heen gelezen
Misschien is deze werkwijze in jouw wereld normaal en doe je zaken met zulke sujetten, maar houd ze bij mij uit de buurt voordat er ongelukken gebeuren. Inderdaad maar weer on topic, wiens brood men eet wiens woord men spreekt, daar kom je nooit uit.
maar
Deze werkwijze is in mijn wereld ook niet acceptabel, maar een verz.mij bedreigen helpt ook niet. En ze hebben evengoed betaald, dus het blijft een slecht voorbeeld.
Wat betreft wiens brood men eet: Nu moet je even een spiegel voor houden en zelf beter lezen: Ik ben nog nooit van mijn leven door een verz.mij betaald, altijd door hun klanten om een rapport van de schade op te stellen. De verz.mij heeft dit altijd 1:1 over genomen en nooit contra expertise laten uitvoeren. Dus bij definitie altijd in het voordeel van de verzekerde afgehandeld.
Ook in die wereld heeft men klanten nodig en als men klanten niet geod behandeld lopen ze weg, ook daar is de concurrentie strijd groot en snijdt men zichzelf niet graag in de vingers.
En nee: Ik ben niet bij Unigarant verzekerd. Bij geen enkele Nederlandse maatschappij for that matter, want geen van de maatschappijen kan/wil verzekeren wat je buiten de gebaande paden doet.
Zoals Sunday ook al schreef: een verzekering is om af te dekken wat je zelf niet kunt bekostigen, ik heb dus ook een eigen risco met een paar nullen meer dan dat normaal gesporken het geval is. Moet je eens zien wat een good will dat kweekt bij een maatschappij: gezamelijk de risico's dragen.
Ik weet 100% zeker dat verz. vaker opgelicht worden dan dat een verz. niet uitbetaald in geval van schade. Ik ben het zwart maken van verzekeringen dus ook meer dan zat, zeker als ze, zoals in jouw geval, ook nog eens uitbetaald hebben.
Een verzekering maakt een boot niet zeewaardiger, een hele lijst voorwaarden doet dat ook niet en veiligheidsuitrusting doet dat ook niet.
Veiligheidsuitrusting is alleen maar om de gevolgen van een probleem enigszins in te perken en zijn wat mij betreft secundair in de hele discussie over zeewaardigheid.
Wat telt is integriteit van de boot, stabiliteit en waterdichtheid. Als deze drie eigenschappen goed zijn is je boot per definitie zeewaardig.
Twijfel je of jouw boot of jijzelf een bepaalde overtocht aankan? dan is het antwoord waarschijnlijk nee en heb je nog wat meer "testen" te doen.