Voor de aanvraag Zeeregistratie heb ik eea. op een rijtje gezet:
Kadasterregistratie €490(485?) + Meetbrief 164 + nationaliteitsverklaring €189 + zeebrief €180.
www.ilent.nl/onderwerpen/aanvr...ertificaten/tarieven
bij verkoop een notaris noodzakelijk
Procedure zeebrief: De ILT toetst of het eigendom van het vaartuig voldoet aan artikel 311 Wetboek van Koophandel. Dit resulteert in een nationaliteitsverklaring waarmee het vaartuig binnen één maand bij het Kadaster teboekgesteld moet worden. Na het plaatsen van het brandmerk op het schip en de definitieve inschrijving bij het Kadaster wordt de zeebrief afgegeven.
www.ilent.nl/onderwerpen/plezi...iervaartuigen-op-zee
Voor een pleziervaartuig korter dan 24 meter moet je
2 formulieren invullen:
-Aanvraag registratie pleziervaartuigen - ILT.068.12 (Met dit formulier kunt u een eerste registratie of wijziging van een registratie voor niet bedrijfsmatig opererende pleziervaartuigen aanvragen)
-Aanvraag teboekstelling schip
www.ilent.nl/onderwerpen/plezi...ie-pleziervaartuigen
www.kadaster.nl/aanvragen-teboekstelling-schip
En deze met alle gevraagde bijlagen tegelijkertijd naar het Kadaster sturen.
Wb. het formulier: "Aanvraag teboekstelling schip"
Als schipper/eigenaar moet je dan vraag 4 niet invullen?
NEE TENZIJ JE EEN VERTEGENWOORDIGER HEBT. IK DENK DAT JE DIE NIET HEBT, DUD LEEGLATEN
Wb. het formulier: "Aanvraag registratie pleziervaartuigen - ILT.068.12"
Daar staat linksboven op: "Eigenaren van pleziervaartuigen die nog niet geregistreerd zijn bij het Kadaster en kleiner zijn dan 24 meter dienen zich te wenden tot het Kadaster" Wat wordt daarmee bedoelt, mijn bootje is 9 meter, heb ik dan toch het verkeerde formulier?
GOEDE FORMULIER, MEESTUREN NAAR KADASTER.
Moet ik vraag 2 & 3 niet invullen?
2 NIET INVULLEN ALS JIJ OOK BETAALD
3 WEL INVULLEN WANT JE BENT ZOWEL AANVRAGER ALS EIGENAAR
Bij vraag 5; "Wanneer een schip korter dan 24 meter voor het eerst wordt geregistreerd, zorgt het Kadaster voor het meten van het schip en hoeft u geen kopie meetbrief bij het aanvraagformulier te voegen." Dus moet ik "meetbrief" wel aanvinken?
JA ALLE 3 AANVINKEN
vraag 6 wat wordt bedoeld met "vertegenwoordiger"; niet invullen?
JE HEBT GEEN VERTEGENEOORDIGER TOCH, DUS LEEG LATEN
vraag 7 mijn boot heeft geen HIN, wordt dat lastig? Ik heb het nagevraagd bij de eerste eigenaar en bij andere liefhebbers (in Finland) maar de werf (die al lang niet meer bestaat) voorzag hun rompen niet van dergelijke nummers. Het enige nummer is het bouw/zeilnummer. Dat is "FIN(vroeger L) 200". "the sail-number was assigned by SPV (Suomen Purjehdus ja Veneily) (used to be SPL Suomen Purjehtijaliitto). In the erlier days, back in the 70's, the letter L was used instead of FIN. L is an old Finnish Country Code (nowadays FIN) when Finland originally got this (international) Country Code, F was already reserved for France. The next suitable free letter was L, and Finland took that."
ALS ER GEEN HIN IS DAN NIET INVULLEN. VERDEROP KAN JE HET BOUWNUMMER INVULLEN.
vraag 9-11; alleen 10 invullen?
DAAR JE ZOWEL AANVRAGER BENT ALS EIGENAAR 9 EN 10 INVULLEN.
11 OPEN LATEN WANT DIE VERTEGENWOORDIGER IS ER NIET.
En dan hoop ik maar dat "Purchase confirmation" en "Purchase contract for a used pleasure cruiser/yacht" okay zijn als "Akte van levering", "Kwitantie" en "bewijs van eigendom"
-Het Kadaster handelt de aanvraag verder met de ILT af.
-Nadat het vaartuig teboek gesteld staat, ontvangt u de zeebrief en de meetbrief van de ILT. Van het Kadaster ontvangt u de nationaliteitsverklaring.