Waarom kan een klein bedrijf dat niet, die WEL Kennis in huis heeft. De grote hebben de kleintjes laten buitensluiten, en IVW is daar ingetrapt.
Een BV ? Wat voor garantie geeft dat?????????? wat heeft dat voor zin.
iso normen, dat zegt niets over vakmanschap. Het is leuk dat alles op papier staat, maar als men de essentie van AIS blijft negeren.
dat 3 mensen het moeten controleren!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik begrijp dus niet waarom 3 mensen dan over dezelfde fouten kijken. Is toch logisch, het blijft sowieso eigen vlees keuren, alle 3 staan op dezelfde loonlijst, en fouten zijn er met hopen. Maar de werkgever bepaald. Het gaat nl om het geld en alleen maar geld.
De audit door IVW? Wat voor garantie geeft dat? Bij IVW is ook geen RF kennis in huis is. Dus de audit heeft gene nut.
Ik heb IVW ook aan de tand gevoeld, in een gesprek van 3 uur, ook zij vielen door de mand, de directie van IVW, SVC/AT/CCR/BTB zijn door mij hiervan op de hoogte gebracht.
Ook ik heb de hele vragen lijst gehad door IVW, maar essentiële vragen naar RF kennis ontbraken, toen werd het stil aan de IVW kant, het verplicht in huis hebben van minstens 1 HBOer met ruime RF ervaring ontbreekt, de verplichting bepaalde meetapparatuur in huis te hebben ontbreekt, veel bedrijven zijn niet eens gecertificeerd, maar geven toch inbouwverklaringen. Niet gecertificeerde bedrijven adverteren openlijk tegen bodem prijzen hunAIS transponders aan met inbouw verklaring. Het AT heb ik ook al op de vingers getikt omtrent de wijze zoals ze trachten de handhaving op registratie te controleren. 240 schippers gecontroleerd en vele hebben onterecht een brief gekregen wegens het ontbreken van eni nr in hun transponder, daar het ENI nr niet gezien kan worden via AIS LIVE (inspectie bron AT). Verder het ontbreken van een belangrijke bepaling in de vergunning aan walstations, nl het verbieden van externe GPS data aan te bieden aan een transponder, ter voorkoming van spookschepen. Dit is door mij, tijdens de trainingen bij de diverse fabrikanten, al aangekaart. Naar aanleiding van een artikel met betrekking tot een spookschip heeft de Schuttervaer alsook IVW dd 19-7-10 mij gecontacteerd met de vraag hoe het technisch mogelijk was een spookschip te laten ontstaan.
www.schuttevaer.nl/nieuws/actu...rtredingen-vast.html
www.schuttevaer.nl/nieuws/actu...ais-transponder.html
www.schuttevaer.nl/nieuws/actu...-bij-handhaving.html
Ik heb IVW/SVC/AT/CCR en het BTB op de hoogte gebracht met een vernietigend rapport over de werking van AIS in de praktijk.
Ik ben nu met een onderzoek bezig of de norm door CCR bepaald in de praktijk wel haalbaar is. Op rf vlak hebben die de zeevaartnorm overgenomen.
De propagatie op land is anders dan op zee, hiermee is geen rekening gehouden.
Haven bedrijf Antwerpen schort AIS verplichting 1-3-2011 op, Ze krijgen hun AIS walstations niet op tijd klaar.
Het zelfde over WIFI, er zouden 10 wifi acces point komen, zodat de gehele haven dekkend zou zijn. Er staan er nu al 60 en de haven is nog geen kwart dekkend. Goed bezig.
Dit is technisch onmogelijk. Gebrek aan RF kennis.
De AIS verplichting komt er, dus als men subsidie kan krijgen, doe het zou ik zeggen.
Kortom voorlopig is het AIS probleem nog niet opgelost en ieder dag komen er 2 slechte transponder bij, dus het laatste woord is hierover nog niet gezegd.
NB Ik installeer niet, ik adviseer alleen maar.