Calidris schreef :
Jeroen-Pion schreef :
Calidris schreef :
Deze ambtelijke molen moet je eerst door:
rbv-advies.nl/Docs/EG-regeling/2006-87-EG-B9-Radar-en-BAW.pdf
Wie gaat dat betalen?
Jachten zijn geen binnenvaart in de zin van , ook bochtaanwijzers etc heeft hier niet mee van doen .
Een vrachtschip o.i.d. mag ook niet met AIS klasse B varen .
Kom eens met betere info Jugo want je kunt echt veel beter in deze discussie laat je het een beetje afweten op de inhoud door te verwijzen naar certificering die NIET voor jachten is .
Nog niet duidelijk?
Er zijn géén technische eisen voor jachten radars. Daarom kan je op dit moment alleen nog maar refereren aan de huidige wel bestaande eisen. En daar voldoet het niet aan.
Het ambtelijke traject om aparte eisen voor jachtenradars te maken is een lange EU weg.
Moeilijker is het niet, en niet gewijzigd de laatste 30 jaar.
Jij was degene die zei heeft niets met de politiek te maken , een post verder geef je nu zelf aan het is een politieke kwestie .
Dat zei ik dus al een paar keer zelfs eerder , de politiek kan de wet op gedegen onderzoek en voorwaarden aanpassen .
Jij ontkende dit en kwam zelfs met een EU verhaal , dat is helemaal niet nodig NL mag zelf bepalen wat wel en niet mag onder voorwaarden . Dat een Simrad of Furuno of een Raymarine liever gaat keuren voor de hele EU en zo een veel groter marktaandeel krijgt voor de toelating is totaal wat anders .
Ik heb als fabrikant ook veel liever dat alle aanpassingen die ik maak zoals beamshaping relevant zijn voor ALLE gebruikers in de EU .
Kijk je naar het TNO rapport , waar types onderzocht zijn en waar met beamshaping een optimaal resultaat gaat geven kun je dat dus gewoon overnemen.
Certificering kun je zelf zo ingewikkeld en duur maken als je als opsteller zelf wilt .
Ik heb een paar jaar terug een radar cursus gedaan , omdat ik uiteraard omdat ik zo geval heb het maximale eruit wil halen , en het fijne wil weten van de mogelijkheden, valkuilen en instellingen en interpretaties van het beeld .In de simulator wordt ook het verschil tussen een grote open array en een jachtradar gegeven , er zijn verschillen, maar niet zo groot dat het praktisch niet meer geschikt is voor en zeker niet voor een jacht .
Omdat we nu al radar overlay hebben op de zeekaart , daaraan ook nog AIS hebben en een target incl AIS ook als zodanig wordt geplot is dat hele andere techniek dan de jaren 90 of beging ergens 2000.
Dus er is mij zelfs een heleboel duidelijk
En Harbers ach het miniserie volgt een eigen weg en trekt zich niet zoveel aan van signalen , zoals je kunt zien op een onderzoek waar rijwielverkopers , branche organisatie , gebruikers zich ernstige zorgen maken over het gebruik van fatbikes en e bikes die voor veel letsel schade zorgen bij een ongeluk , Dezelfde meneer Harbers geeft aan dat ondanks de incidenten en signalen het ministerie geenszins van plan is om onderzoek te doen , laat staan wetswijziging door te voeren aan het gebruik van .
Dat is ook NL !