NielsF schreef :
Allen dank voor de input..
Ik ben er nog niet helemaal uit.
Voel op dit moment veel voor het volgende werkwijze:
Tank eruit halen
Als die tank er toch uitgaat, zou ik even nadenken over een structurele oplossing, die ervoor zorgt dat je over 5 jaar niet weer dezelfde operatie moet uitvoeren.
Water in dieseltanks komt daar door condensatie. Een stalen tank is daar een stuk gevoeliger voor dan bijvoorbeeld een kunststoftank.
- Moet je die stalen tank dan wel gewoon terugplaatsen?
- Het vocht komt binnen met de lucht die door de ontluchting in de tank komt. Kan het een idee zijn om de ontluchtingsleiding van een afsluiter te voorzien, die dichtgaat als je boot langere tijd niet gebruikt, bijvoorbeeld als ie de winterberging ingaat?
- Tank geen diesel aan het water, tenzij je zeker weet dat de pomp een grote omzet heeft. Ik haal zelf altijd diesel bij een pomp die ook autoverkeer bedient. Aan het water is de diesel soms al vervuilt vóór het in je tank komt..
- Als je in combinatie met bovenstaande de tank steeds zoveel mogelijk gevuld houdt, waardoor er weinig lucht boven de brandstof staat, dan moet het mogelijk zijn om voor veel langere tijd verlost te zijn van condenswater in je tank.
Ik hoor trouwens nooit over dieselauto's die problemen hebben met vervuiling als gevolg van bacteriëngroei. Ik rij zelf al 16 jaar met dezelfde diesel en ik heb nog nooit een probleem gehad met vervuiling in de tank. Terwijl ik er soms weken over doe om een tank leeg te rijden en pas weer tank als ie ie leeg is. Op de rekeningen van de garage heb ik nooit gezien dat de tank is schoongemaakt.
Zou de autoindustrie de sleutel hebben? Waarom lopen wij dan zo met het probleem te tobben?
Tank schoonmaken is goed, maar er wordt te weinig over een structurele oplossing nagedacht, volgens mij..
--
stegman