Kock1964 schreef :
Deze filters? Welke pomp heb je?
René
Ik heb (voor een motor van 80pk en een dagtankje van 27L) een dubbel Separ KWA20 filter. Inderdaad in zo'n opstelling als in de foto. Je kunt ook bij Racor zoeken. Die hebben vergelijkbare units. Beide zijn niet bepaald goedkoop, dus het kan ook lonen om marktplaats in de gaten te houden. Soms komt er wel wat leuks voorbij.
Ik heb maar een heel klein transferpompje. Een electrisch opvoerpompje wat ook bij auto's, vrachtwagens en generatoren gebruikt wordt. Een Hardi. Ik weet zo niet met welke opbrengst, maar ik schat 80L per uur.
Controleer voordat je eventueel een kleinere pomp kiest wel even of je retour terug komt in je dagtank. Normaal gesproken wel.
Bij mij zat de filterunit al aan boord. Dus die heb ik gewoon weer gebruikt toen ik een dagtank erbij heb geplaatst.
Als ik het nog een keer moest maken zou ik voor een pompje met een wat grotere opbrengst kiezen. Niet vanwege de normale werking van het systeem want dat werkt uitstekend. Bij mij wordt de dagtank via een schakeling met wat van die vierkante autorelais en een paar vlotters in de dagtank iedere keer als het niveau laag wordt automatisch weer vol gepompt. Tankje vol, pompje stopt. Slaat het filter dicht en kan het pompje geen brandstof meer aanzuigen dan gaat er een akoestisch alarm af en er gaat een rode led branden. Middels een groene led op mijn dashboard kan ik ook zien wanneer het pompje draait. Middels een keuze schakelaartje kan ik het pompje echter ook continu laten draaien. Mijn dagtank kan ook overstorten terug naar de voorraadtank. Dus daardoor kan ik het systeem ook als fuel polishing systeem van de voorraadtank gebruiken. En dat systeem werkt wel, maar met zo'n klein pompje gaat dat wel erg langzaam. Maar dit is wat jij nu feitelijk nodig hebt.