Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Het grote Eurokruiser Topic

Re: Het grote Eurokruiser Topic 01 juni 2014 20:59 #520248

  • EtienneT
  • EtienneT's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 171
Met het risico om te "vloeken in de kerk" op dit forum: dit lange weekend met Bella Donna naar Maastricht gegaan. Gezien de bemanning (4 man), de route (Julianakanaal met een flinke lading bruggen van 6,5m) en de bijzondere haventoegang (sluisje met 3m doorvaarhoogte) toch maar ervoor gekozen om mast, giek en zeilen in Roermond te laten.

En dus op woensdagavond een bimini en een "instant mastje" gefixt. Hoe goed de bedoelingen ook waren, Bella Donna leek toch enigszins op de Pausmobiel...

Bijlage image_2014-06-01.jpg niet gevonden



De bimini was trouwens wel een echte aanrader! Flink wat zon gepakt....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 02 juni 2014 06:55 #520326

  • Fanman
  • Fanman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 599
De afgelopen week Betelgeuze even haar oude benen laten strekken.
Zondag: Lelystad > Stavoren
Maandag: Stavoren > Langehoekspolle
Dinsdag: (binnendoor) Langehoekspolle > Makkum
Donderdag: (met 6bf) Makkum > Terschelling
Zaterdag: Terschelling > Hindelopen
Zondag Hindelopen > Lelystad

Fantastische reis, al heeft op de laatste reisdag de stuurautomaat het begeven.
Deze vanavond maar eens openhalen om te zien wat er mis is.

EDIT: hmm, kan weer geen foto's toevoegen :(
Laatst bewerkt: 02 juni 2014 06:55 door Fanman.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 02 juni 2014 06:57 #520327

  • Fanman
  • Fanman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 599

Bijlage 082.JPG niet gevonden


Bijlage 084.JPG niet gevonden


Bijlage 088.JPG niet gevonden


Bijlage 095.JPG niet gevonden

Laatst bewerkt: 02 juni 2014 06:58 door Fanman.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 02 juni 2014 08:45 #520365

  • EtienneT
  • EtienneT's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 171
Mooie trip, mooie foto's! Donderdag de nieuwe aanwinst toch maar even gereefd? ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 02 juni 2014 08:58 #520373

  • Roan
  • Roan's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 256
Mooie trip. Staat voor de toekomst :blush: wij hebben gewoon lekker over het sneekermeer gevaren.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 02 juni 2014 09:00 #520374

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3566
Niet verder vertellen...
Aanvankelijk baalde ik dat ik niet op dinsdag naar het kattegat kon vertrekken... Dat was dinsdag en woensdag wel helemaal over! Wat een snertweer was het hier!

Dat heeft ook z'n voordeel: ik ben bezig geweest met het 'afneembaar' strijkwant en met 'grootzeil reven zonder de giek onder het invoer gat te halen' (foto's volgen, maak ik vanmiddag).
Verder begonnen aan: 'concept lummel slede'.

Fanman, ik zie op de foto's dat de Betelgeuze een andere giek heeft in vergelijking met die van mij en van EtienneT. Ik snap nu ook dat jij het grootzeil niet zult oprollen bij het reven want de giek is daarvoor niet ingericht (de twee klampen voor de onderlijk spanners laten rollen waarschijnlijk ook niet toe).
Jullie hebben op jullie tocht wel behoorlijk weer gehad zo te zien!
EtienneT, jullie hebben kennelijk ook mooi weer gehad. Zo te zien had je de bimini echt nodig tegen de zon!
Groeten, Peper.
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort:
Eentje met een zeilboot en een elektrische buitenboordmotor.
Laatst bewerkt: 02 juni 2014 09:03 door Peper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 02 juni 2014 17:04 #520563

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3566
Belofte maakt schuld...
Maststrijk installatie bijna klaar, het strijkwant als laatste:
Maten zoals op de foto van Roan heb ik gebruikt voor het deel langs de stag.

Bijlage stijkwant00.jpg niet gevonden


De bokkepoot staat in de 'tussen 2 bruggen' parkeerstand tegen de mast. Een RVS buis staat tijdelijk met een slangenklem langs de stag gemonteerd. Op de RVS buis is een houten rol om de stag te buigen zonder te knikken. Naar achteren toe zit een harksteel aan de rol vast, maar die is veel te 'onmundig' om daar te blijven zitten en deze zal vervangen worden door weer een dunwandige RVS buis. Er komt dan een houten verbinding tussen deze twee stangen en hier kan de stag doorlopen en over een rol buigen bij het strijken.

Bijlage strijkwant01.jpg niet gevonden


De stag wordt nu ingeklemd in het houten blok en de slangenklem zal later niet meer nodig zijn. De buizen staan met stoelpoot dopjes op het dek (nee er zitten geen glijviltjes op!) en zullen met een U-sluiting aan de puttings worden verbonden. Dan kunnen ze geen kant meer op.
Aan de achterkant van het blok zit een RVS oogbout waaraan de scheerlijnen van de bokkepoot aan vast komen. Deze scheerlijnen nemen geleidelijk de kracht over van de stagen. De scheerlijnen houden ook de bokkepoot uitgelijnd ten opzichte van het midden van de mast. Strijken en zetten kon al door 1 persoon (voor wat betreft de krachtsuitoefening), maar er was een tweede nodig om de mast in het midden te houden en de bokkepoot in het goede spoor te houden. Door de scheerlijnen verwacht ik dat dit niet meer nodig is en heb ik een 'single handed mast lowering device' (als het goed gaat, 'the proof of the pudding is in the eating!')

Rolreef giek en het voorlijk als je de giek boven de zeilinvoer hebt.
Haal de twee onderste leuvers van het voorlijk af en vervang het band door 2 U-sluitingen (geen harpen, maar van die platte).

Bijlage rolreefgiekvoorlijk.jpg niet gevonden


Als je nu het bovenste rif wilt gebruiken, kun je het zeil door middel van de U-sluitingen losmaken van de leuvers en het grootzeil inrollen. Het uitnemen van de leuvers was alleen mogelijk geweest indien de giek onder de zeilinvoer zit. Nu kunnen de leuvers gewoon blijven zitten en moet je de U-sluitingen in je zak stoppen (anders komen ze bij die andere zooi te liggen die ik uit m'n klauwen heb laten vallen!)

Er past wel 16mm rond in de mast. Ik heb RVS buis (wanddikte 1,5mm) van 15mm rond. Van deze buis maak ik het nieuwe lummelbeslag met een oog voor... een cunningham! Nog nooit vertoont op een €Xr! Nou ja, 'af fabriek' dan. Er zijn natuurlijk altijd wel een paar overspannen hobbyisten zoals ik die dat toch willen maken!
Oh ja, de stopper is M5 en niet M6 zoals ik dacht! :huh: Heb ik dus voor de kat z'n viool een stel M6 slotboutjes en carroserie ringen op reserve gehouden! Was ik de stopper ooit kwijt geworden, dan had ik het niet kunnen verhelpen. De nieuwe stopper wordt in het lummel beslag geïntegreerd, word ik die dan ooit kwijt... dan is er meer aan de hand dan dat ik verhelpen kan!
Groeten, Peper.
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort:
Eentje met een zeilboot en een elektrische buitenboordmotor.
Laatst bewerkt: 02 juni 2014 17:07 door Peper. Reden: Typo
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 08 juni 2014 17:38 #522251

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3566
Jarretels in plaats van een kousje voor het grootzeil.
Nu heb ik toch zeker de aandacht van de mannelijke €Xr matrozen...
Om het grootzeil maximaal hoog te hijsen, gebruikte ik deze bevestiging:

Bijlage Kousje01.jpg niet gevonden


De takeling van de val om het kousje in te sluiten kan niet over het rolletje in de top van de mast. Ik zoek naar iets anders om het einde van de val zo hoog mogelijk te laten komen. Na lassen, slijpen, trompen met een centerpons, schuren en 6 keer heen en weer naar de boot te rijden omdat de val nog niet door het gaatje ging, is dit het resultaat:

Bijlage Kousje02.jpg niet gevonden


Om schavielen tegen te gaan is er om de val een takeling gemaakt over de lengte die in het gat past. Aan het einde is een RVS houtschroefje in de val gedraaid om deze zo dik te maken dat deze niet eruit kan schieten. Na een uurtje 'pielen' in de zon zit het zoals ik wil. Morgen maar eens proberen.
Groeten, Peper.
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort:
Eentje met een zeilboot en een elektrische buitenboordmotor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 09 juni 2014 07:56 #522380

  • Roan
  • Roan's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 256
Wij hebben zaterdagavond de trossen losgegooid en lekker in het akkerumerrak de zon zien zakken .. Tot 0.00 uren zitten genieten van het heerlijke weer. Smorgens vrouwlief verwent met gebakken eitje met spek en jus, heerlijk in het verdwijnende zonnetje achter de wolken. :evil: zou mooi weer blijven maar enfin lekker op de genua gevaren. Wind verdwijnt dus maar rustig aan naar huis. Kippen en de poezen moeten ook eten.
Ik heb ook het grootzeil boven in en geeft inderdaad lekker veel sta hoogte. :ohmy: .het voorlijk moet nog ietsje strakker , maar heb nog wel ruimte om de hoek wat hoger te krijgen dus ook nog even prutsen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 09 juni 2014 14:10 #522469

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3566
Het nieuwe 'kousje' werkt perfecto! Ik kan de val geheel naar beneden trekken en dan met de voet mijn volle gewicht (en da's echt niet weinig ;) ) op de val aanbrengen en dan zit het grootzeil echt boven in!
Net als jij Roan, moet ik nu wel nog een manier vinden om het voorlijk op spanning te brengen en gewoonlijk wordt hiervoor een 'Cunningham' gebruikt. Die is er niet standaard op een €Xr en staat op mijn 'to do list'. Ik zal er over posten.
Voor het eerst elektrisch uitgevaren! En in m'n eentje! En ook weer aangelegd in m'n eentje! (net voor 'de bui') Dat gaat zo mooi met een elektromotor, het is echt horlogemakerswerk. Ik post erover in het topic 'elektrisch varen'.
Groeten, Peper.
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort:
Eentje met een zeilboot en een elektrische buitenboordmotor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 25 juli 2014 20:12 #535175

Ik ga morgen klussen aan een Eurokruiser. Buurman blijkt er een op de bok te hebben staan en kon wel een handje gebruiken bij enig tunewerk aan zijn kiel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 26 juli 2014 21:55 #535395

  • EtienneT
  • EtienneT's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 171
Hmm, valt er dan veel te tunen? Mijn advies: als het los dit, vastdraaien en dichtkitten... :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Even voorstellen! 02 aug 2014 10:35 #537076

Bijlage boot001.JPG niet gevonden



Bijlage boot019.JPG niet gevonden


Na een paar maanden rond snuffelen op deze site.
Wordt het tijd om me even voor te stellen.

In Mei van dit jaar zijn ik en mijn vrouw de eigenaar geworden van een Eurokruiser MK3 De Luxe
Dit is onze eerste zeilboot, en we hebben nog nooit 1 meter gezeild.
Wel hebben we een stalen kanalen kruizertje gehad.
Dat bootje was geen succes, en toen gingen we voor een Polyester bootje zoeken.
En we kwamen vrij snel uit bij een Eurokruiser zonder mast.
We vonden dit allebei een erg leuk en ruim model.
We gingen op zoek naar een Eurokruiser MK3.
Maar dan wel eentje met een mast!!
Er stond een Kimkieler te koop in Brielle.


We zijn gaan kijken en eigenlijk, niet verder rondgekeken en overgegaan tot de aankoop.
De zaterdag daarop ben ik met mijn vrouw en een goede maat overgevaren naar Den Haag.
Deze maat dhr T. is een redelijk goede zeiler met flink wat ervaring.
Aangezien de mast gestreken moest worden onderweg.
Was het makkelijk om iemand met kennis van zeilboten , mee te nemen voor de trip.
En het was ook heel gezellig natuurlijk!

Ze heeft een Volvo Penta MD6A.
Ik heb deze een hele kleine service beurt gegeven.
Want ik ben niet echt handig op dit gebied
Nieuwe Volvo Motorolie, Oliefilter, Brandstof filter en Impeller vervangen.
Het motortje loopt zeer netjes, en slaat in 1 keer aan.
Natuurlijk moeten er nog wat kleine dingen gebeuren aan de motor, maar dat is voor later.

De boot verkeerde in redelijke conditie, en het onderwater gedeelte was de boot 2 jaar geleden aangepakt.
Alleen wat lichte lekkage op het gebruikelijke dekbeslag.
Dus dat zijn we allemaal aan het demonteren en weer opnieuw kitten.

De vorige eigenaar had geen tijd meer voor de boot.

Nu hebben de lekkage toch wel wat schade (schimmel) aangebracht aan wat hout en dat zijn we nu ook aan het vervangen.

Ik houd jullie wel op de hoogte van de stand van zaken
Laatst bewerkt: 02 aug 2014 10:42 door Kapitein Roodbaard.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 02 aug 2014 12:22 #537080

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3566
Welkom op dit forum en welkom in dit topic!

Even vanaf de foto's ingeschat... Een €Xr met een zeilnummer onder de 300. Het is een echte MK3 de Luxe, maar zonder genua rails en scepters voor de zeerailing. Is niet echt een nadeel hoor, je loopt nu veel makkelijker van achter naar voor over de smalle gangboorden!
Een kimkieler! Blijft ze op het zoute water van de Zeeuwse en Zuid Hollandse eilanden (komt mijn kimkieler oorspronkelijk ook vandaan)? Dan zul je nog veel plezier van die kimkielen hebben.
De kajuit is hoog, maar ik denk niet dat jij stahoogte hebt. Ik ben een uk van 1m70 en heb dat wel.

Voor de database hoor ik graag wat het zeilnummer is en of je een verifieerbaar bouwjaar weet (bv de oorspronkelijke aankoop nota hebt). Van de werf zal niets meer aan informatie komen, die is al een tijdje geleden gestopt. Daarom proberen we hier zoveel mogelijk zaken te vergaren om de €Xr eigenaren te helpen in onderhoud, 'customizing' en 'upgrading'.

De schimmel die je meldt is een kwaal die veel voorkomt bij een €Xr. Een lek roer dito. Er is een reserve roer beschikbaar voor het kopiëren als je er een wilt namaken.

Veel vaarplezier met je €Xr gewenst door
Peper.
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort:
Eentje met een zeilboot en een elektrische buitenboordmotor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 02 aug 2014 12:51 #537081

Bijlage boot009.JPG niet gevonden





Bedankt voor je reactie!
Met mijn 1m89 heb ik idd. net geen stahoogte.
Dat is gelijk ook weer een mooi excuus om het koken aan mijn vrouw over te laten!

Maar ik klaag niet, het is toch een hele ruime boot

Ik heb een foto toegevoegd van het grootzeil wat bij de boot aanwezig is.
Ik weet niet of dit het originele zeil is.
Tevens een hele kleine storm fok.
En nog een ander zeil, maar die kan ik niet plaatsen.
Die is misschien van een andere boot.
Het is voor mij toch nog allemaal een beetje een wirwar.
Maar dat komt nog wel.

Een originele nota heb ik er niet bijgekregen.
En een bouwnummer/plaatje ben ik nog niet tegengekomen.
Maar ik weet ook niet waar deze hoort te zitten.

Ik heb het roer gezien wat je had gemaakt!
Erg fraai gedaan, dat lijkt me wel wat.

Voorlopig gaan we alleen nog de Kagerplassen onveilig maken.

Maar ik had ook iets gelezen over een georganiseerde tocht naar Engeland.
Dat lijkt me ook wel heel tof.
Maar dat duurt nog wel even voordat we dat gaan doen!
Inmiddels ben ik al een eindje op weg met klussen en ziet ze er al iets anders uit.
Ik zal binnenkort even een foto maken voor de database!

Bijlage boot012.JPG niet gevonden




Bijlage boot005.JPG niet gevonden

Laatst bewerkt: 02 aug 2014 12:56 door Kapitein Roodbaard.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 02 aug 2014 13:25 #537088

  • Roan
  • Roan's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 256
Welkom op het forum. Je zal net als alle andere €xers genieten van de dame en er allerlei dingen aan (verbeteren) veel plezier er mee.
Gr Roan
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 02 aug 2014 13:34 #537090

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3566
EU242... Gezien het model van de romp en met name de kuip en de lieren, zal dit wel kloppen. Je hoeft niet op zoek te gaan naar een plaatje met het nummer ergens in de romp, die vindt je niet want alleen het zeilnummer is representatief voor het bouwjaar, er zijn geen andere kenmerken voor het bouwjaar in de romp.

De hele kleine fok zal mogelijk de stormfok zijn. Het andere zeil kan de genua zijn, die is groter dan de 'gewone' fok en heel veel groter dan de stormfok.

Hoewel de €Xr maar een kleine boot is, verrast mij de hoeveelheid 'zooi' die je er in kunt stouwen telkens weer... maar het meest als ik haar leeg moet maken voor de winter :P .

Ik zal de database updaten met wat ik nu van je te horen heb gekregen.
Groeten, Peper.

PS: je staat erin, ga naar zeilerswiki/scheepstypendatabase/eurokruiser/MK3
P.
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort:
Eentje met een zeilboot en een elektrische buitenboordmotor.
Laatst bewerkt: 02 aug 2014 13:52 door Peper. Reden: PS
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 02 aug 2014 17:39 #537136

@Roan Bedankt voor het welkom heten
We zullen zeker genieten van de oude dame.
En we gaan proberen haar in haar volle glorie te herstellen.
Maar het blijkt toch wel meer werk te zijn dan dat ik in eerste instantie dacht!

@Peper
Leuk dat ik ben toegevoegd in de Wiki.
Toch vind ik het niet een hele kleine boot.
En een stuk ruimer ingedeeld dan vergelijkbare modellen in deze prijsklasse.
Hoe het precies zit met de zeilen ga ik nog even uitzoeken en uitproberen.

Kan ik de foto´s van de vorderingen hier posten of moet ik dan een nieuw topic starten?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 02 aug 2014 17:45 #537137

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3566
Als ik iets 'echt €Xr-igs' doe post ik het in dit topic. Als ik iets doe dat ook voor andere bootseigenaren interessant is, kijk ik of er een dergelijk topic al bestaat en post het daar, dan wel start ik een nieuw topic.
Vraag het anders de mods.
Groeten, Peper.
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort:
Eentje met een zeilboot en een elektrische buitenboordmotor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 16 aug 2014 08:31 #541341

Hallo Kapitein Roodbaard,
van mij ook een warm welkom. :)
Wij hebben ook sinds een week Olympus MK3 Euro Cruiser DeLuxe (EU211) en wat werk voor de boeg. :ohmy:
Wij zullen ons dan hier ontmoeten waarschijnlijk vaker.
(Google vertaald, sorry) :blink:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 15 sept 2014 06:00 #551700

  • Fanman
  • Fanman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 599
Door diverse omstandigheden al zeker vijf maand niet meer op de boot geweest, dus afgelopen zondag toch maar even op de motor gesprongen voor een inspectie van de boot.
De boot was vies, en vol met spinnenwebben, maar verder kurkdroog van binnen.
Natuurlijk was ik ook benieuwd of het dieseltje nog wel wilde starten.
Dus eerst boot gepoetst, en daarna 't Yanmar'tje een slinger gegeven.
Gelijk starten, en geen wanklank te vinden in het blok :)
Laatst bewerkt: 15 sept 2014 06:01 door Fanman.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 15 sept 2014 14:14 #551824

  • Ivy
  • Ivy's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 102
Weet je wat ik zo gek vind? Ik lees dat sommige mensen hiet stahooge hebben. Ik ben 1.73. Ik moet helemaal gebogen in mijn boot lopen... :( hoe kan dat nou?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 15 sept 2014 14:39 #551833

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3566
@ Yvi,
Ik ben 172 en heb stahoogte onder het luik en in het midden voor de dinette. Het is niet ruim (ik kan er niet springen! :laugh: ), maar toch.
Nu heb jij een van de eerste modellen van de MKIII en het kan zijn dat ze later hoger zijn geworden. Bovendien heb jij een 3 kieler, een middenkiel en 2 kimkielen (althans in opzet). Het zou kunnen zijn dat jij daarom in het midden van de boot een hogere afwerkplaat hebt liggen dan voor een kimkieler.
Of misschien heb je hoogpolig en heel dik tapijt op de vloer... :huh: (maar dat zal wel niet)
Groeten, Peper.
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort:
Eentje met een zeilboot en een elektrische buitenboordmotor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 15 sept 2014 14:54 #551837

  • Ivy
  • Ivy's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 102
Ja . Ze heedt mooie nieuwe kimkieltjes hoor. Goh. Heb ik dus een race uitvoering. Haha
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 15 sept 2014 15:11 #551839

Bij mij hetzelfde verhaal,
mijn vrouw is 1m72 en heeft ook stahoogte onder het luik en bij de dinette.

Ik heb daar wat meer moeite mee!

Maar vind dat geen probleem :side:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.296 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl