Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Het grote Eurokruiser Topic

Het grote Eurokruiser Topic 17 juni 2011 09:22 #201957

  • Fanman
  • Fanman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 599
Na diverse eigenaren van een Eurokruiser gesproken te hebben, werd het tijd om een eigen Eurokruiser topic te openen.
(hopelijk locatie topic goed, anders hoor ik het wel van de modjes)

Werf
De Eurokruiser werd gebouwd in de werf van firma "Olympus".
Eurokruiser MK III is voor zover ik weet het laatste type Eurokruiser welke deze werf heeft gebouwd.

Het schip
Nog niet veel over de historie van de eurokruiser is mij bekend, maar dit is wat ik weet:

  • Eurokruiser MK I BJ XXXX t/m XXXX
  • Eurokruiser MK II BJ XXXX t/m 1970
  • Eurokruiser MK III BJ 1970 t/m 1980 (Aanname)

De Eurokruiser MK I

De Eurokruiser MK II was een polyester romp met een houten opbouw.

De Eurokruiser MK III is hoofdzakelijk in twee verschillende type geleverd.
De normale versie, en een "deluxe" versie.
De "deluxe" versie onderscheidde zich door de aanwezigheid van een "Hondenkooi" naast de keuken.

Gebouwd tussen 1970 en 1980 (dit is een aanname)
bouwjaar 1970? zeilnummer 12, “Marina”, kimkielen en een centrale kiel
bouwjaar 1971? zeilnummer 137, “Salamander”, kimkielen
bouwjaar 1973? zeilnummer 179, afgebeeld op de folder van de werf
bouwjaar 19xx zeilnummer xxx, “Slowfox”, midden-bulbkiel
bouwjaar 1974 zeilnummer 225, “Betelgeuze”, midden-bulbkiel
bouwjaar 1974 zeilnummer 228, naam niet bekend, midden-bulbkiel
bouwjaar 1974-75 zeilnummer 246, “AFRA”, midden-bulbkiel
bouwjaar 1975? zeilnummer 261, “Watergeus”, kimkielen
bouwjaar 1975? zeilnummer 262, “Autarkie”, kimkielen
bouwjaar 1975? zeilnummer 267, “Endless”, midden-bulbkiel
bouwjaar 1979 zeilnummer 305, “Wjerlocht”, midden-bulbkiel
bouwjaar 1979 zeilnummer 313, “Jara”, midden-bulbkiel
bouwjaar eind 1979 zeilnummer 321, naam niet bekend
bouwjaar eind 1979 zeilnummer 323, naam niet bekend
bouwjaar 1980 zeilnummer 324, zou de laatst gebouwde zijn!, naam niet bekend
bouwjaar 1980? zeilnummer 335, naam niet bekend

Ontwerper: Uus van Essen. (ontwerper van de 'Flying Dutchman')
Lengte over alles: 7,35m.
Lengte waterlijn: 5,10m.
Breedte: 2,30m.
Diepgang kimkiel uitvoering: 0,70m. (belast met 4 personen en complete uitrusting)
Ballast: 2 x 295kg = 590kg. De kimkielen zijn met (stalen, geen rvs) kielbouten aangehangen.
Diepgang Bulbkielkiel uitvoering: 1,10m. (belast met 4 personen en complete uitrusting)
Ballast: 1 x 490kg. Bevestiging kiel met kielbouten.
Totaal gewicht: (opgaven variëren van 1400kg door de werf voor een Bulbkiel uitvoering, tot 1800kg door particulieren voor een kimkiel uitvoering) bij 2400kg waterverplaatsing.
Bouwwijze: 'hand lay up' polyester, later in een vezel-polyester spuit procedé, 1 schaal voor de romp en 1 schaal voor het dek en de bovenbouw.
"Hullspeed": 12km/h
Boot is trailerbaar op een trailer met een maximum totaal gewicht van 2200kg.

Mastlengte: 7,50m in mastvoet op 1,30m geeft een doorvaarthoogte van 8,80m (9,00m aanhouden vanwege evt. antennes en windvaantjes).
Kruiphoogte met gestreken mast op het schip: 2,00m (2,50m aanhouden voor plaatsing van de mast op mik of schaar).
Stahoogte in kajuit: 1,75m, onder het luik: 1,80m.
Watertank Origineel: 80 liter.(polyester, inspectieluik in voorpunt, vulopening op de voorplecht, beluchting stuurboord-voor)
(nb. Betelgeuze bezit een RVS tank van ongeveer 80 ltr onder de dinette)

Mast en giek: Aluminium, 6 x verstaging RVS 6mm. RVS zaling met 2 vlaggenlijnen. Achterstag met trim mogelijkheid (optioneel). Klampen voor fokke- en grootval, 'kikkers' voor vlaggenlijnen (aan stuurboord en bakboord) en kraanlijn (bakboordzijde mast).
Zeilplan: torentuig met grootzeil ca. 12m2 (2 riffen mogelijk) en stormfok (5m2; 'de luxe'), fok (ca. 8m2) en genua (16,5m2; 'de luxe').
Schootlieren (met hevels; 'de luxe').
Railing: RVS preekstoel, RVS scepterpotten met RVS staalkabel (RVS hekstoel optioneel, standaard in de luxe uitvoering).
Roer: Aangehangen half-balansroer van polyester.


Wie weet er meer van de Eurokruiser?
Alle info wordt bij dit topic toegevoegd.
Laatst bewerkt: 03 feb 2012 05:10 door Fanman.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 17 juni 2011 10:41 #201976

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3649
"Mij tot kennis gekomen:" :laugh:
Beschrijving: Eurokruiser MK III (De Luxe)
Gebouwd tussen 1970 en 1980 (dit is een aanname),
bouwjaar 1971? zeilnummer 137, “Salamander”, kimkieler,
bouwjaar 1973? zeilnummer 179,
bouwjaar 1974 zeilnummer 225, “Betelgeuze”, middenkiel,
bouwjaar 1974 zeilnummer 228,
bouwjaar 1975? zeilnummer 252, “Autarkie”, kimkieler,
bouwjaar 1975? zeilnummer 267, “Endless”, middenkiel
bouwjaar 1978-9? zeilnummer 313,
bouwjaar eind 1979 zeilnummer 321,
bouwjaar eind 1979 zeilnummer 323,
bouwjaar 1980 zeilnummer 324, zou de laatst gebouwde zijn!
bouwjaar 1980? zeilnummer 335.

Ontwerper: Uus van Essen. (ontwerper van de 'Flying Dutchman')
Lengte over alles: 7,35m.
Lengte waterlijn: 5,10m.
Breedte: 2,30m.
Diepgang kimkiel uitvoering: 0,70m. (belast met 4 personen en complete uitrusting)
Ballast: 2 x 295kg = 590kg. De kimkielen zijn met (stalen, geen rvs) kielbouten aangehangen.
Diepgang middenkiel uitvoering: 1,10m. (belast met 4 personen en complete uitrusting)
Ballast: 1 x 490kg. Bevestiging kiel met kielbouten.
Totaal gewicht: (opgaven variëren van 1400kg door de werf voor een middenkiel uitvoering, tot 1800kg door particulieren voor een kimkiel uitvoering) bij 2400kg waterverplaatsing.
Bouwwijze: 'hand lay up' polyester, later in een vezel-polyester spuit procedé, 1 schaal voor de romp en 1 schaal voor het dek en de bovenbouw. "Hullspeed": 12km/h (vindt Peper erg snel en kon wel eens een tikje overdreven zijn voor een waterlijn lengte van 5.10m).
Boot is trailerbaar op een trailer met een maximum totaal gewicht van 2200kg.

Mastlengte: 7,50m in mastvoet op 1,30m geeft een doorvaarthoogte van 8,80m (9,00m aanhouden vanwege evt. antennes en windvaantjes).
Kruiphoogte met gestreken mast op het schip: 2,00m (2,50m aanhouden voor plaatsing van de mast op mik of schaar).
Stahoogte in kajuit: 1,75m, onder het luik: 1,80m.
Watertank (polyester, inspectieluik in voorpunt, vulopening op de voorplecht, beluchting stuurboord-voor):
80 liter.
Mast en giek: Aluminium, 6 x zij-verstaging RVS 6mm. RVS zaling met 2 vlaggenlijnen. Achterstag 6mm met trim mogelijkheid (optioneel). Voorstag 6mm. Klampen voor fokke- en grootval, 'kikkers' voor vlaggenlijnen (aan stuurboord en bakboord) en kraanlijn (bakboordzijde mast).
Zeilplan: torentuig met grootzeil ca. 12m2 (2 riffen mogelijk) en stormfok (5m2; 'de luxe'), fok (ca. 8m2) en genua (16,5m2; 'de luxe').
Schootlieren (met hevels; 'de luxe').
Railing: RVS preekstoel, RVS scepterpotten met RVS staalkabel (RVS hekstoel optioneel, standaard in de luxe uitvoering).
Roer: Aangehangen half-balansroer van polyester.
Tot zover, ik hoop op meer, groet, Peper.
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort:
Eentje met een zeilboot en een elektrische buitenboordmotor.
Laatst bewerkt: 17 juni 2011 11:58 door Peper. Reden: toevoeging
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 17 juni 2011 11:11 #201980

  • Fanman
  • Fanman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 599
Info overgenomen.
Bedank Peper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 17 juni 2011 12:56 #202002

  • Brinta
  • Brinta's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 846
Fanman schreef :
Totaal gewicht: (opgaven variëren van 1400kg door de werf voor een Bulbkiel uitvoering, tot 1800kg door particulieren voor een kimkiel uitvoering) bij 2400kg waterverplaatsing.

Deze zin begrijp ik niet helemaal met de wet van Archimedes voor ogen. Wat is hiermee bedoeld?
Laatst bewerkt: 17 juni 2011 12:57 door Brinta.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 17 juni 2011 13:09 #202003

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3649
@Brinta,
Ik snap er ook geen gat van, maar dat is wat door de diverse aanbieders van €Xrs wordt opgegeven. Aan de werf kan ik niets meer vragen, want die bestaat niet meer. Ik verwacht dat er kennelijk iemand is geweest die de boot heeft laten wegen in de kraan en dat dat uitkwam op 2400kg en aangezien de boot daarvoor nog in het water dreef en geen 'duikboot' was, is er aangenomen dat dit dus de waterverplaatsing was. Misschien heeft er iemand de boot op een trailer gezet en is zo op 2400kg uitgekomen. Zonder de originele gegevens moet ik het maar doen met deze 'A-Archimedese' getallen.
Groet, Peper.
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort:
Eentje met een zeilboot en een elektrische buitenboordmotor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 17 juni 2011 16:37 #202036

  • Endless
  • Endless's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 627
De mijne heeft ook echt wel een bulbkieltje toch? :P
Willing 31-Willik
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 17 juni 2011 16:51 #202039

Yeeh, heb de oudste... :evil:

Ik ga vanaf maandag weer eens hard klussen. Afgelopen tijd paneeldeuren erin gebouwd met nieuw kozijn en ben bezig een garagebox te maken voor het luik. Had al een mooi perplex bol luik klaar maar dan strijkt de mast voor geen meter meer.
Verder binnen weer eens verder aftimmeren en dan kan de tocht naar Bornholm beginnen B)
Eurokruiser MK3 (Salamander) - Freedom 35 (Floodtide)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 29 juni 2011 03:53 #204534

  • Fanman
  • Fanman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 599
Endless schreef :
De mijne heeft ook echt wel een bulbkieltje toch? :P
Klopt, echter kan ik de post niet meer aanpassen op een of andere reden..??!!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 01 juli 2011 13:00 #204968

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3649
De 'Endless' en de 'Autarkie' hebben nu een echt, 'origineel' en uniek typeplaatje. Kijk maar...

Da's pas kitsch!
Groet, Peper.
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort:
Eentje met een zeilboot en een elektrische buitenboordmotor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 20 juli 2011 19:19 #208572

  • Roan
  • Roan's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 256
Hoi ik heb nummer 305
Wjerlocht genaamd vroeger Watervriend middenkiel.
Ligt in Goingarijp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 21 juli 2011 04:58 #208586

  • Fanman
  • Fanman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 599
Roan schreef :
Hoi ik heb nummer 305
Wjerlocht genaamd vroeger Watervriend middenkiel.
Ligt in Goingarijp
Ga ik verwerken in het overzicht. THx
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 21 juli 2011 12:17 #208660

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3649
@Roan:
Jouw €Xr is met behoorlijke zekerheid te dateren als 'bouwjaar 1979', behoorlijk jong dus!
Groet Peper.
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort:
Eentje met een zeilboot en een elektrische buitenboordmotor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 21 juli 2011 16:24 #208716

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3649
Nieuwe update:
Beschrijving: Eurokruiser MK III (De Luxe)
Gebouwd tussen 1970 en 1980 (dit is een aanname),
bouwjaar 1971? zeilnummer 137, “Salamander”, kimkielen,
bouwjaar 1973? zeilnummer 179, afgebeeld op de folder van de werf
bouwjaar 19xx zeilnummer xxx, “Slowfox”, ?kiel,
bouwjaar 1974 zeilnummer 225, “Betelgeuze”, midden-bulbkiel,
bouwjaar 1974 zeilnummer 228, naam niet bekend, midden-bulbkiel,
bouwjaar 1974-75 zeilnummer 246, “AFRA”, midden-bulbkiel,
bouwjaar 1975? zeilnummer 261, “Watergeus”, kimkielen,
bouwjaar 1975? zeilnummer 262, “Autarkie”, kimkielen,
bouwjaar 1975? zeilnummer 267, “Endless”, midden-bulbkiel
bouwjaar 1979 zeilnummer 305, “Wjerlocht”, midden-bulbkiel
bouwjaar 1979 zeilnummer 313, “Jara”, midden-bulbkiel
bouwjaar eind 1979 zeilnummer 321, naam niet bekend,
bouwjaar eind 1979 zeilnummer 323, naam niet bekend,
bouwjaar 1980 zeilnummer 324, zou de laatst gebouwde zijn!, naam niet bekend,
bouwjaar 1980? zeilnummer 335, naam niet bekend,

Ontwerper: Uus van Essen. (ontwerper van de 'Flying Dutchman')
Lengte over alles: 7,35m.
Lengte waterlijn: 5,10m.
Breedte: 2,30m.
Diepgang kimkiel uitvoering: 0,70m. (belast met 4 personen en complete uitrusting)
Ballast: 2 x 295kg = 590kg. De kimkielen zijn met (stalen, geen rvs) kielbouten aangehangen.
Diepgang middenkiel uitvoering: 1,10m. (belast met 4 personen en complete uitrusting)
Ballast: 1 x 490kg. Bevestiging kiel met kielbouten.
Totaal gewicht: (opgaven variëren van 1400kg door de werf voor een middenkiel uitvoering, tot 1800kg door particulieren voor een kimkiel uitvoering).
Bouwwijze: 'hand lay up' polyester, later in een vezel-polyester spuit procedé, 1 schaal voor de romp en 1 schaal voor het dek en de bovenbouw. "Hullspeed": 12km/h.
Boot is trailerbaar op een trailer met een maximum totaal gewicht van 2200kg.

Mastlengte: 7,50m in mastvoet op 1,30m geeft een doorvaarthoogte van 8,80m (9,00m aanhouden vanwege evt. antennes en windvaantjes).
Kruiphoogte met gestreken mast op het schip: 2,00m (2,50m aanhouden voor plaatsing van de mast op mik of schaar).
Stahoogte in kajuit: 1,75m, onder het luik: 1,80m.
Watertank (polyester, inspectieluik in voorpunt, vulopening op de voorplecht, beluchting stuurboord-voor):
80 liter.
Mast en giek: Aluminium, 6 x verstaging RVS 6mm. RVS zaling met 2 vlaggenlijnen. Achterstag met trim mogelijkheid (optioneel). Klampen voor fokke- en grootval, 'kikkers' voor vlaggenlijnen (aan stuurboord en bakboord) en kraanlijn (bakboordzijde mast).
Zeilplan: torentuig met grootzeil ca. 12m2 (rol-reef giek, 2 riffen mogelijk) en stormfok (5m2; 'de luxe'), fok (ca. 8m2) en genua (16,5m2; 'de luxe').
Schootlieren (met hevels; 'de luxe').
Railing: RVS preekstoel, RVS scepterpotten met RVS staalkabel (RVS hekstoel optioneel, standaard in de luxe uitvoering).
Roer: Aangehangen half-balansroer van polyester.
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort:
Eentje met een zeilboot en een elektrische buitenboordmotor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 21 juli 2011 17:16 #208723

Een nette lijst al zeg :)

Nog wat 'actie' :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 07 aug 2011 11:46 #212067

  • Fanman
  • Fanman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 599
Vandaag even aan het klussen geweest samen met de vrouw.
Beide bakskisten hebben we geheel leeggehaald, en eens
"zooi" uitgezocht wat van boord kon, en wat niet.
Hierbij ben ik drie zaken geleerd over onze Eurokruiser:
  1. We blijken nog een tweede fokken-schoot aan boord te hebben
  2. Het casco is opgebouwd uit twee lagen polyester, en houten blokjes ertussen
  3. Mijn goddelijke lichaam past in zijn geheel in de bakskist*
(* Echt, ik heb het lichaam van een god.. alleen jammer dat het boeddha is)

Nu weer dik drie tassen van boord gehaald, en alles weer mooi uitgezocht.
Weet nu weer pressies wat ik wel en niet aan boord heb liggen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 07 aug 2011 11:51 #212070

  • Roan
  • Roan's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 256
en waar heb je je anker nu gelegd? en de reserve landvasten en andere touwen/vallen? Ik heb plankjes gelijmd met haakjes en daaraan de landvasten en andere reserve touwen.Heb daar ook de ankerbal en andere slingerende dingen aan vast gehangen. Onze bakskisten zijn nu weer een stuk ruimer.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 07 aug 2011 12:09 #212073

  • Fanman
  • Fanman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 599
Roan schreef :
en waar heb je je anker nu gelegd? en de reserve landvasten en andere touwen/vallen?
Het anker zit bij ons nog netjes aan de boeg op een RVS beugel.
De Fenders liggen gewoon los onder de bakskisten, en het touwerk ik een tas van Compass24.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 07 aug 2011 14:03 #212097

  • Roan
  • Roan's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 256
Het anker aan de boeg? Heb je daar een foto van?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 07 aug 2011 17:37 #212135

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3649
Hé Buddha,
Hebben jullie ook een oog in het gangboord (ongeveer ter hoogte van de achterste ramen)? Zoals op deze foto.

Ik ga je lekker niet vertellen wie de bemanning van deze €Xr zijn!
Ik heb daar bij 'Autarkie' een tweede fokkeschoot doorheen gestoken. Als ik de rolfok zover in rol dat de schoothoek van de fok net voor de verstaging blijft kun je met deze 2e fokkeschoot de fok meer naar de middellijn van de boot aantrekken en ik heb gemerkt dat dit ongeveer 5 graden hoger aan de wind varen oplevert. Doe die fokkeschoot niet weg! de inzet ervan scheelt een paar slagen laveren als je tegen de wind in moet.
Groet, Peper.
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort:
Eentje met een zeilboot en een elektrische buitenboordmotor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 07 aug 2011 18:02 #212144

  • Endless
  • Endless's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 627
Is er inmiddels ook al wat bekend over een eurokruiser meeting?
Willing 31-Willik
Laatst bewerkt: 07 aug 2011 18:02 door Endless.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 07 aug 2011 18:40 #212158

  • Fanman
  • Fanman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 599
Peper schreef :
Hé Buddha,
Hebben jullie ook een oog in het gangboord (ongeveer ter hoogte van de achterste ramen)? Zoals op deze foto.

Jazeker, daar loopt mijn fokkeschoot door.
Endless schreef :
Is er inmiddels ook al wat bekend over een eurokruiser meeting?
Ben er nog niet veel verder mee.
Ben een beetje met het event aan het stoeien.
Ik denk zelf aan een BBQ, maar de locatie weet ik nog niet.
Ik heb wel een groot huis, maar geen tuin.
Dus nu aan het zoeken voor een andere locatie denk ik.
Laatst bewerkt: 07 aug 2011 18:41 door Fanman.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 07 aug 2011 18:42 #212159

  • Fanman
  • Fanman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 599
Roan schreef :
Het anker aan de boeg? Heb je daar een foto van?
Geen detailfoto, maar wel een waar hij gedeeltelijk opstaat:

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 07 aug 2011 18:44 #212161

  • Roan
  • Roan's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 256
Is dat je 1ste of zoals peper schreef je 2de fokkeschoot? Wij hebben de schoot via de rail aan de boven/buiten kant van het gangpad. Maar als mhet 5 graden hoger kan moet ik dat eens proberen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 07 aug 2011 18:47 #212164

  • Roan
  • Roan's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 256
Is dat een eigen ontwerp waar het anker inzit ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Het grote Eurokruiser Topic 07 aug 2011 19:11 #212169

Tweede fokkeschoot?
Is die roller op de rail niet voor je genua? (als je die hebt)
Wij hebben niets op de rails zitten, ook niks gevonden wat erop past.

Het beugeltje voor het anker zat er al aan toen we de boot kochten.
Volgens de prijslijst die bij de folder zat was het een leverbare extra, een ankerbevestiging voor aan de preekstoel voor type Danforth, voor 75 gulden :)

Een foto van het beugeltje zelf heb ik (nog) niet, wel een foto hoe het anker erop zit:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.788 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl