Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Winner 800

Winner 800 12 mei 2016 16:13 #734514

douwe schreef :
Fly-Tour schreef :
Een beetje apart dat de zwaarden/kielen door het dek zouden steken.

Komt meer voor. Wordt al normaal.

En hoe weet je dan wat de boven- en onderkant is?
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner 800 12 mei 2016 16:49 #734518

  • Limosa
  • Limosa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 699
De 800-d wordt ook een kostbaar bootje. Binnenbalast, 2 maal een schuif constructie en geen motor.
Meerprijs incl BTW circa 6000. Tel daar dus nog maar een flinke bb installatie bij op.

Overigens is 35 cm diepgang en rechtop droogvallen een geweldige eigenschap.
Kunnen alle gewone platbodems met zwaardjes dan nu eindelijk definitief afmeren in het zuiderzee museum?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner 800 12 mei 2016 17:22 #734520

Ik vind het een leuk concept. Hoe gaat de waterversplaatsing zich verhouden tov de vinkiel-versie? Ze hebben het over een lichter mastprofiel: richtend moment en daarmee zeildragend vermogen zal dus lager liggen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner 800 12 mei 2016 17:59 #734534

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2115
Lijkt me eerder een poging om de Oostduitse en Poolse markt op te gaan ;)
Scheelt ook in transportkosten; alle Winners worden tegenwoordig volledig in Polen gemaakt.
In Medemblik wordt bijna niets meer gedaan....

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner 800 13 mei 2016 09:47 #734666

  • David567
  • David567's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 215
Tja, met de loonkosten hier zullen ze de schepen wel elders moeten bouwen als ze qua prijs nog enigszins betaalbaar moeten blijven.

Dacht wel dat alleen de 8 en 9 in Polen worden gebouwd en de grotere nog steeds in NL, of niet?
Laatst bewerkt: 13 mei 2016 09:48 door David567.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner 800 13 mei 2016 18:50 #734808

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2115
Hi,

Alle Winner-mallen staan voor zover ik weet in Polen.
Daar wordt intussen ook alle timmer- en montage-werk gedaan. In Medemblik zijn nu nog 2 monteurs voor motoren, extra's en tuigen voor aflevering in NL. En dat zonder eigen kraan.
Van een Winner-werf is in elk geval geen sprake meer :(

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Laatst bewerkt: 13 mei 2016 18:51 door Arent.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner 800 14 mei 2016 06:21 #734880

  • Perseus
  • Perseus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 729
Ik verwacht niet veel van dat ding met daggerboards..... Die steekzwaarden zijn weer een functie die je moet bedienen bij overstag dus gemakkelijker wordt het niet voor de toerzeiler/droogvaller. Als je iets raakt zitten ze hopeloos klem als je pech hebt. Maar belangrijkste: daggerboards icm met een canting keel is logisch . Dat wil zeggen extra oprichtend vermogen en toch driftbeperking. Dat maakt dat je meer zeil kan voeren. Laat je dat oprichtend vermogen weg......volgens mij moet je dit niet willen...but just my2 cents.

Ik hoop dat ik het verkeerd heb, tis per slot van rekening toch nog een nederlands product ( naar mij nu blijkt geproduceerd in oost europa...) .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner 800 15 mei 2016 04:55 #735155

Ik verwacht dat het veel beter zal zeilen dan een traditioneel kielmidzwaard, waar je het volgens mij mee zou moeten vergelijken:
-geen twee sterk verschillende aspect-ratio's binnen een profiel onderwater;
-geen brede, lange, turbulente en weerstand gevende zwaardgleuf;
-leizwaard wordt dieper en meer vertikaal gevoerd dan bij een kielmidzwaard.

Nadeel zal zijn de hoger liggende ballast. Ben benieuwd hoe dit zal zeilen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.147 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl