Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Winner 800

Winner 800 17 jan 2014 23:10 #477606

  • Limosa
  • Limosa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 699
Remco Sol en zijn mensen gaan na het succes van de 900 nog een metertje kleiner!

www.yacht.de/yachten_jollen/ne...t-metern/a86165.html
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Winner 800 18 jan 2014 09:17 #477639

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2115
Hi,

Ik hoorde dit nieuws afgelopen week ook al.
Het is naar aanleiding van vragen van klanten ontwikkeld.

Dat Yacht.de dit nieuws brengt zegt wel iets over de herkomst van die klanten, denk ik.

Om de scherpe verkoopprijs te halen, kan deze boot (en de 9.00m) niet meer helemaal in Nederland gemaakt worden. Winner is zich op productie in het buitenland aan het oriënteren.

We zullen zien wat er van komt. De teller voor de 9m staat op 35, dus dat schiet lekker op.

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Winner 800 18 jan 2014 09:50 #477646

  • Big Time
  • Big Time's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1065
Complimenten voor Winner Yachts.

Ze maken goed gebruik van de veranderende markt zoals de dalende koopkracht potentiële kopers. Bovendien vullen ze steeds beter het gat dat Dehler en X-yachts (waarom worden die boten trouwens steeds lelijker?) laten liggen.

In het segment sportieve schepen tot 33 voet is het nieuwe aanbod in Europa slechts afkomstig van 3 werven (Elan, Winner en J/boats)
Vaurien - Yngling - Zeeton 24 - First 31.7 - J/109 - J/80
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Winner 800 18 jan 2014 10:27 #477649

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2115
Big Time schreef :
In het segment sportieve schepen tot 33 voet is het nieuwe aanbod in Europa slechts afkomstig van 3 werven (Elan, Winner en J/boats)

Dat laatste is niet helemaal waar, natuurlijk.

De Sunbeam28 verkoopt erg goed; Beneteau heeft een paar kleine bootjes en neemt die ook gewoon mee naar Düsseldorf.
Over Saffier zullen we het dan maar niet hebben :whistle:

En zo zijn er zat andere bootjes...

Het is wel zo, dat er steeds meer op dagzeilen wordt ingestoken. Wat dat betreft is de Winner wel een uitzondering.

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Winner 800 18 jan 2014 10:37 #477650

  • Reganto
  • Reganto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1074
Er komt schijnbaar ook een Winner 1100. Ben benieuwd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Winner 800 18 jan 2014 10:51 #477652

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2115
Tien-10 schreef :
Er komt schijnbaar ook een Winner 1100. Ben benieuwd.

Klanten hebben aangegeven op basis van de naam alleen (11.20) meer havengeld te moeten betalen. Althans dat is de simpele uitleg.

Ik neem niet aan dat Winner om die reden een voledige set nieuwe mallen gaat ontwikkelen; er zal op een of andere manier gesjoemeld worden met het bestaande ontwerp. ;)

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Laatst bewerkt: 18 jan 2014 10:52 door Arent.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Winner 800 18 jan 2014 13:59 #477697

  • Big Time
  • Big Time's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1065
Arent schreef :
Big Time schreef :
In het segment sportieve schepen tot 33 voet is het nieuwe aanbod in Europa slechts afkomstig van 3 werven (Elan, Winner en J/boats)

Dat laatste is niet helemaal waar, natuurlijk.

De Sunbeam28 verkoopt erg goed; Beneteau heeft een paar kleine bootjes en neemt die ook gewoon mee naar Düsseldorf.

Gr, Arent

Die Sunbeam had ik idd over het hoofd gezien. Waarschijnlijk omdat ik die op de wedstrijdbanen nog nooit ben tegen gekomen. Beneteau neem ik dit segment op dit moment niet erg serieus (zeg ik als ex-First 31.7-zeiler met pijn in het hart). Ze zijn al jaren bezig om kleinere oude ontwerpen steeds te recyclen (De First 20 is als 211 bijv. al zo'n 20 jaar oud). En de First 30 (2010) is een complete miskleun die zelfs Harry Amsterdam totaal niet aan de praat kreeg.
Vaurien - Yngling - Zeeton 24 - First 31.7 - J/109 - J/80
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Winner 800 18 jan 2014 15:53 #477714

@Big Time, ik denk dat je wel meer over het hoofd hebt gezien:
Salona 33, Akilaria 950, VQ32, Pogo30, Archambault A31...zo kan ik nog wel even doorgaan.
Wel mooi dat Winner na z´n succesvolle 900 ook een kleiner jacht ontwikkeld.
Ik denk dat dat eveneens een succesje gaat worden.

H
Laatst bewerkt: 18 jan 2014 15:55 door harryvogel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Winner 800 18 jan 2014 16:48 #477720

  • Big Time
  • Big Time's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1065
Valt wel mee hoor. Pogo vind ik eerlijk gezegd een andere categorie.

Archambault idd over het hoofd gezien. Hoort wel in het rijtje maar is in NL eigenlijk nooit aangeslagen.

Salona 33?? Wordt dat net zo'n hit in NL als de 34? Vind ik bovendien toch een ander formaat boot.

Akilaria, daar varen er ook meerdere van rond in NL, net als de VQ 32? Vreemd dat ik die zelden of nooit tegen kom in wedstrijden. Trouwens ook slechts 1 Archambault (een 35) bijvoorbeeld tijdens de winterwedstrijden op de Grevelingen.

Heb me vooral beperkt tot merken die nog aardig wat boten verkopen en verkochten in de afgelopen jaren (in NL) en de echte racers (waar Pogo naar mijn smaak in valt) heb ik niet meegenomen. Ging mij om het gat dat Dehler en X laten liggen.
Vaurien - Yngling - Zeeton 24 - First 31.7 - J/109 - J/80
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Winner 800 18 jan 2014 18:04 #477734

Ontzettend mee eens, ik krijg geen spontane bezaanmast als ik een nieuwe dehler of x op het water tegenkom (met uitzondering van de XP's)

Dehler heeft wat mij betreft nog nooit wat moois gemaakt nadat de spiegels recht zijn geworden...

Elan vind ik helemaal geweldig, daar kijk ik likkebaardend naar. Geven echt een nieuwe richting aan cruiser/racer. Die zijn ze niet zelf ingeslagen, maar hebben het wel succesvol gemaakt.

Winner doet iets heel knap. Varen snel en verkopen veel en dat terwijl ze niet echt uitgesproken stijlvol zijn...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Winner 800 19 jan 2014 09:41 #477812

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9743
Hmmm, ondanks dat ik het erg toejuich dat er weer kleinere boten komen (met de vergrijzing zijn kleinere boten zeker een optie), toch kijk ik naar de nieuwe 800 wel met een kritisch oog. De term dat alles er is op 8 meter doet mij toch denken aan meerdere compromissen. Als ik mijn eigen boot neem (die is behoorlijk vergelijkbaar met de 900 wat betreft de afmetingen), dan ga ik toch twijfelen bij de 800. Op mijn boot zijn toch heel wat compromissen gemaakt om een totaalpakket in de boot te brengen. Nu is mijn boot weliswaar geen modern ontwerp en waren compromissen van toen al een hele luxe. Maar met de moderne eisen die aan boten gesteld worden heb ik toch wat vraagtekens. Als je alles wilt realiseren dan zal er toch heel wat compromissen gesloten worden. Hoe dat uitpakt kan ik nu nog niet helemaal zien in de eerste schets hier, maar ik heb wel vermoedens. Ben dan ook wel benieuwd hoe het er uit gaat zien en hoe de compromissen gerealiseerd gaan worden.
Laatst bewerkt: 19 jan 2014 12:43 door Wallaby.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Winner 800 19 jan 2014 12:10 #477861

  • Limosa
  • Limosa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 699
Dit waren ook mijn eerste gedachte toen ik het ontwerp zag en de uitleg las.

De prijs lijkt mij alleszins redelijk. In de 2e helft van de jaren 70 kostte een jacht van die lengte circa 60-65 K in guldens inclusief inboard, dat blijkt nu zo'n 70k in euro's te zijn. Er is dus niet veel veranderd qua prijsstelling.
(bron; www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/p.../prijzen-toen-nu.htm )
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Winner 800 10 feb 2014 06:36 #485199

  • jan.u
  • jan.u's Profielfoto
dit is hem
Bijlagen:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Winner 800 10 feb 2014 07:31 #485218

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6076
toch wel een geheel gewijzigd concept. De oerwinner 950 was voor mijn gevoel de vergrote versie van de oceaan 25 die Cees van Tongeren zogezegd op de plank had liggen, dus dat zou de oceaan 18,22 en 25 kleine zusjes maken van de winner 800. Maar nu kan je zien dat de ontwikkelingen niet aansluiten. Benieuwd hoe die 800 zich zal houden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Winner 800 10 feb 2014 08:40 #485233

ovni schreef :
Dit waren ook mijn eerste gedachte toen ik het ontwerp zag en de uitleg las.

De prijs lijkt mij alleszins redelijk. In de 2e helft van de jaren 70 kostte een jacht van die lengte circa 60-65 K in guldens inclusief inboard, dat blijkt nu zo'n 70k in euro's te zijn. Er is dus niet veel veranderd qua prijsstelling.
(bron; www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/p.../prijzen-toen-nu.htm )

Goh , klopt ook nog aardig volgens de prijslijst van mijn boot:
www.leisureclubholland.nl/Broc...-1977-Prijslijst.pdf
:laugh:

Ad
Laatst bewerkt: 10 feb 2014 08:43 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Winner 800 10 feb 2014 11:12 #485271

boarderbas schreef :
Ontzettend mee eens, ik krijg geen spontane bezaanmast als ik een nieuwe dehler of x op het water tegenkom (met uitzondering van de XP's)

+1
Gepassioneerd zeiler en yachtbroker willing to go for the extra (s)mile
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Winner 800 11 feb 2014 22:16 #485792

  • flash123
  • flash123's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 105
Ik vind de XP's ook enorm tegenvallen qua looks, erg plastic fantastic.
Laatst bewerkt: 11 feb 2014 22:18 door flash123.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Winner 800 12 feb 2014 05:57 #485813

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
Bij een eerste aanblik in de zeilbotenhal (komende vanaf de hallen met alle reisbestemmingen) vroeg mijn vrouw waar alle andere merken stonden. Du ik reageren met een hoezo. Zegt zij, ik zie er hier maar een stuk of drie / vier.

Ik snap haar wel, er is een beetje een eenheidsworst in rompen ontstaan. Opbouwen hebben ook dezelfde smaak. Waarbij ik vind dat Elan en Contest de positieve uitzonderingen zijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Winner 800 12 feb 2014 13:30 #485906

  • Boatlover
  • Boatlover's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1514
Interessante ontwikkeling: enerzijds de schepen (bijv. Elan/Pogo) met chines/dubbele roeren/brede spiegel of een grote totaalbreedte, anderzijds de schepen met 1 roer en een gematigdere rompvorm (bijv. Winner/J-boats).

Beide concepten worden zowel in het (sportieve) toersegment als het racesegment toegepast.

Volgens Yachting World wordt de Pogo 30 als toerboot (met kaler/lichter interieur) gepromoot en niet als wedstrijdboot. Dat dit schip meer op ipv door het water vaart (lees surft) zou de toerzeiler ontspanning moeten bieden.

Is die Pogo 30, als de jaren gaan tellen misschien nog een comfortabele mogelijkheid om te surfen? 15 knopen schijnt relaxed mogelijk te zijn, ook voor de minder geoefende zeiler.

Of zou de wat oudere zeiler ook in de toekomst de voorkeur geven voor bijv. het Breehorn 31-concept? Ik ben benieuwd hoe de markt zich gaat ontwikkelen in de toekomst.

Al eerder heb ik gelezen dat sommige toerzeilers met zware semis-spant achtige schepen overstappen op een Pogo 30-achtig concept.

Ik herinner me een artikel in het blad Zeilen over de Bora Bora. Een voorzichtige discussie tussen de eigenaars en de medewerkers van het blad Zeilen kwam tot stand.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Winner 800 12 feb 2014 15:22 #485928

  • Pjetrow
  • Pjetrow's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1863
Boatlover,

Inderdaad een mooie ontwikkeling. Vergeet ook niet de RM's hierbij, die passen dat truckje van de Pogo30 ook al een tijdje toe.

Ik vind het mooi hoor. Ik zou zelf geen pur sang race bak willen hebben, je moet er ook een beetje mee op vakantie kunnen. Maar ik wél een snelle boot, veel trimmogelijkheden en lekkere snelheid als ik een dagje op het ijsselmeer vaar.

Tegelijkertijd zie je een ontwikkeling naar iets kleinere schepen. Het hoeft niet altijd alleen maar langer en groter. Ook maximalisering van de slaapplekken is geen must meer, wanneer heb je nou 7 vrienden mee voor een nachtje in een haven?

Ik vind het tof hoor. Een meter of 8,5 a 9,5. 4 slaapplekken en eventueel 2 banken. Lekker ruim onderdeks en lekker hard varen. Doe mij maar zo'n Pogo 30 of een J/97 B)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Winner 800 12 feb 2014 17:43 #485963

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6076
first class 8 misschien?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Winner 800 12 feb 2014 20:41 #486041

  • Boatlover
  • Boatlover's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1514
Hoi Pjetrow,

Zou jij met jouw wensen voor een Winner 900 gaan of een Elan 320/First 30?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Winner 800 12 feb 2014 20:48 #486043

  • Boatlover
  • Boatlover's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1514
Hoi HPV,

De Class 8 blijft ook 1 van mijn favoriete schepen. Planeert snel, snel met licht weer, mooie romp. Met hardere wind zijn hikers geen overbodige luxe. Ivt mijn FF een nog vrouwonvriendelijker "interieur". Dat ik 2 folders heb (uit ca. 1980 en ca. 1998) geeft aan hoe gecharmeerd ik van de boot ben.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Winner 800 12 feb 2014 21:11 #486049

  • Boatlover
  • Boatlover's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1514
Ontwikkeling van kleine boten juich ik toe. Vaak meer gevoel bij trimveranderingen.

Het succes van Winner vind ik mooi. Ik ben benieuwd naar de 800.

Chauvinistisch als ik ben (ik vaar in een Ned. boot) heb ik helaas wel het gevoel dat de buitenlandse ontwerpers innovatiever bezig zijn. Dubbele roeren, chines (de Valk en Waarschepen als voorloper enigszins?), brede boten zijn, voor zover mijn kennis rijkt geen Ned. toepassingen.

In het verleden was dit volgens mij ook niet het geval met de boegsprieten/gennakers a la J-boats. Alhoewel Koopmans-jr. met de V24 ook snel was.

Ik heb wel het gevoel dat de Ned. ontwerpers tussen ca. 1965 en ca. 1992 innovatief waren. Hierbij denk ik vooral aan de v/d Stadt-ontwerpen of aan de FF-serie.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Winner 800 12 feb 2014 21:39 #486054

  • Boatlover
  • Boatlover's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1514
Mmmm, mischien mening bijstellen. Simonis-Voogd heeft innovatieve schepen ontworpen na 1990 waaronder de Broomstick, Max Fun 35, Far East 31 enz.

De Ten (Kees v/d Stadt?) is ook spectaculair.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.187 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl