Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Seaquest SJ320, info gewenst

Seaquest SJ320, info gewenst 24 juli 2018 08:44 #962412

trotti schreef :
Ik geloof niet helemaal binnen budget, maar wat dacht je van een summit 35?

Groeten,
Johnnie


ja, wat een fantastische bak. Maar goedkoopste die ik kan vinden: 134,500 euri..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Seaquest SJ320, info gewenst 24 juli 2018 08:53 #962416

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8025
Andreaquila schreef :
trotti schreef :
Ik geloof niet helemaal binnen budget, maar wat dacht je van een summit 35?

Groeten,
Johnnie


ja, wat een fantastische bak. Maar goedkoopste die ik kan vinden: 134,500 euri..

Ff paar maandjes doorsparen joh :P

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Seaquest SJ320, info gewenst 24 juli 2018 10:37 #962457

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3598
En toch net even goedkoper dan een pogo 30 ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Seaquest SJ320, info gewenst 24 juli 2018 14:00 #962504

  • redshift
  • redshift's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3227
Schiet eens een beetje op met sparen Andre, we zijn ongeduldig :-)

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Seaquest SJ320, info gewenst 24 juli 2018 14:42 #962512

duit schreef :
Er komt ook een nieuwe dehler 30
Dat lijkt me echt een boot voor jou















"De Dehler zijn nooit conventionele of triviale boten geweest, maar deze keer is de Duitse scheepswerf voorbij. Al 50 jaar lang heeft het merk, dat tegenwoordig tot de Hanse-groep behoort, besloten om met de 'bubbels' te vieren, met een boot, nog steeds heel geheim, volledig uit de doos, een juweel van innovatie. Als je van lange regatta's in het dubbelspel houdt, houd ze dan in de gaten, want het kan iets voor jou zijn.
We hebben het over de nieuwe Dehler 30 One Design, een boot die is ontworpen voor offshore racen en om alleen of door twee personen te worden bestuurd. De handtekening is van de Judel / Vrolijk & Co studio die besloot om duidelijk het project te associëren.
Geheel omgekeerde boeg, fakkels op de muur en de brug, grote boegvolumes hebben een groot vermogen, vooral bij zware wind, dankzij een verplaatsingsdoel van slechts 2500 kg. De boot zal worden uitgerust met een dubbel roer en ballast ter compensatie van het gebrek aan gewicht gezien het gebruik in een kleine bemanning. Uiteindelijk wordt het een eco-boot, uitgerust met een intrekbare elektromotor.
Romp lengte 9,14 mt
Lengte van de gal. 9,00 mt
Onderdompeling 2.20 mt
Verplaatsing 2500 kg
Ballast 900 kg
Ballast 200 lt
www.nautigamma.it
Laatst bewerkt: 24 juli 2018 14:46 door Noorman Txl.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Seaquest SJ320, info gewenst 24 juli 2018 14:59 #962519

Dat polarplotten is kolder. André zoekt een boot om plezier mee te hebben rond de tonnen. Dan vaar je tegen je rating.

Daarbinnen zijn legio boten potentiële winnaars dankzij een geweldig meetsysteem.

Kijk eens wat er afgelopen week het WK heeft gevaren. Dat zijn echt niet allemaal nieuwe boten...en er is niet één type favoriet.

Of je een spektakelboot wilt of wat comfort is aan jou.

Er zijn wél boten die het minder goed doen op rating. Hoe verder je van de conventie af gaat, hoe slechter het meestal Word. Vergeet niet dat de ORC regel aan constante verandering onderhevig is om zgn "typeforming" tegen te gaan.

De IOR IS DOOR EEN PAAR van zulke perioden heen geweest. Ook de ORC had vroeger een voorkeur, maar met het fijnslijpen van de regel is dat steeds minder het geval.

ORC heeft in de basis een lichte voorkeur voor medium-displacement boten met een flinke zeewaardigheid, om te voorkomen dat de sport te duur of onveilig word. Heel gezond lijkt me.
Laatst bewerkt: 24 juli 2018 16:02 door boarderbas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Seaquest SJ320, info gewenst 24 juli 2018 15:46 #962530

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16254
André zoekt een boot om plezier mee te hebben rond de tonnen.
:woohoo: we proberen hem net van die gekke tonnenmaloterij af te helpen.. :ohmy:
Laatst bewerkt: 24 juli 2018 15:46 door holtere.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Seaquest SJ320, info gewenst 24 juli 2018 20:46 #962587

  • redshift
  • redshift's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3227
Noorman Txl schreef :
... Geheel omgekeerde boeg, fakkels op de muur en de brug, ...

Fakkels :S :blink: :huh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Seaquest SJ320, info gewenst 25 juli 2018 08:35 #962630

Noorman Txl schreef :
duit schreef :
Er komt ook een nieuwe dehler 30
Dat lijkt me echt een boot voor jou















"De Dehler zijn nooit conventionele of triviale boten geweest, maar deze keer is de Duitse scheepswerf voorbij. Al 50 jaar lang heeft het merk, dat tegenwoordig tot de Hanse-groep behoort, besloten om met de 'bubbels' te vieren, met een boot, nog steeds heel geheim, volledig uit de doos, een juweel van innovatie. Als je van lange regatta's in het dubbelspel houdt, houd ze dan in de gaten, want het kan iets voor jou zijn.
We hebben het over de nieuwe Dehler 30 One Design, een boot die is ontworpen voor offshore racen en om alleen of door twee personen te worden bestuurd. De handtekening is van de Judel / Vrolijk & Co studio die besloot om duidelijk het project te associëren.
Geheel omgekeerde boeg, fakkels op de muur en de brug, grote boegvolumes hebben een groot vermogen, vooral bij zware wind, dankzij een verplaatsingsdoel van slechts 2500 kg. De boot zal worden uitgerust met een dubbel roer en ballast ter compensatie van het gebrek aan gewicht gezien het gebruik in een kleine bemanning. Uiteindelijk wordt het een eco-boot, uitgerust met een intrekbare elektromotor.
Romp lengte 9,14 mt
Lengte van de gal. 9,00 mt
Onderdompeling 2.20 mt
Verplaatsing 2500 kg
Ballast 900 kg
Ballast 200 lt
www.nautigamma.it


zie er super uit...maar geen nieuwe boot voor mij. Dan moet je alles er nog opschroeven, vaak krijg je matig zeilen en soms nog wat kinderziektes erbij
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Seaquest SJ320, info gewenst 25 juli 2018 08:36 #962631

duit schreef :
En toch net even goedkoper dan een pogo 30 ;)


ja, die pogo is ook boven budget. Heb net belastingen voor 2017 betaald... dus sparen duurt nog even. Sorry mensen, maar tot die tijd kunnen we eindeloos over bootjes ouwehoeren, en dat is ook leuk ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Seaquest SJ320, info gewenst 25 juli 2018 08:38 #962632

boarderbas schreef :
Dat polarplotten is kolder. André zoekt een boot om plezier mee te hebben rond de tonnen. Dan vaar je tegen je rating.

Daarbinnen zijn legio boten potentiële winnaars dankzij een geweldig meetsysteem.

Kijk eens wat er afgelopen week het WK heeft gevaren. Dat zijn echt niet allemaal nieuwe boten...en er is niet één type favoriet.

Of je een spektakelboot wilt of wat comfort is aan jou.

Er zijn wél boten die het minder goed doen op rating. Hoe verder je van de conventie af gaat, hoe slechter het meestal Word. Vergeet niet dat de ORC regel aan constante verandering onderhevig is om zgn "typeforming" tegen te gaan.

De IOR IS DOOR EEN PAAR van zulke perioden heen geweest. Ook de ORC had vroeger een voorkeur, maar met het fijnslijpen van de regel is dat steeds minder het geval.

ORC heeft in de basis een lichte voorkeur voor medium-displacement boten met een flinke zeewaardigheid, om te voorkomen dat de sport te duur of onveilig word. Heel gezond lijkt me.


ach polars geven wel een beetje een indicatie. natuurlijk zoek ik een schaap met 5 poten:

1. Snelle en gemakkelijke zeiler voor rond de tonnen
2. niet te ongunstige ORC rating
3. enig comfort

ik zal ergens hier compromissen moeten sluiten. Goed te lezen dat ORC niet specifiek één type boot bevordert, zoals met ORC. Dat zie je ook nog goed aan de Aquila en zoveel jaren 80 bootjes.... Dikke buik, korte giekjes, etc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Seaquest SJ320, info gewenst 25 juli 2018 11:17 #962681

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6950


minuut 1:10

Ik snap de voorbeelden die aangehaald worden helemaal, deze Optima was/is echter een begrip in de (Duitse) zeilerswereld. Heeft die wel of geen ongunstig rating, is het wel of geen snelle zeiler rond de tonnen, heeft die 'enig' comfort? Hij voldoet aan die eisen, en zo zullen er meer zijn. Het is de bemanning die er uiteindelijk toe doet als de boot maar wel de potentie heeft. Zijn dit soort oudere modellen ook een optie? Aanschaf stukken goedkoper en heel wat muntjes over voor een refit.

Gr Michel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Seaquest SJ320, info gewenst 25 juli 2018 14:06 #962716

Beauty schreef :


minuut 1:10

Ik snap de voorbeelden die aangehaald worden helemaal, deze Optima was/is echter een begrip in de (Duitse) zeilerswereld. Heeft die wel of geen ongunstig rating, is het wel of geen snelle zeiler rond de tonnen, heeft die 'enig' comfort? Hij voldoet aan die eisen, en zo zullen er meer zijn. Het is de bemanning die er uiteindelijk toe doet als de boot maar wel de potentie heeft. Zijn dit soort oudere modellen ook een optie? Aanschaf stukken goedkoper en heel wat muntjes over voor een refit.

Gr Michel

hoi Michel,

mooie boot, maar ik zoek een modern schip. Ik heb geen tijd voor refits en weinig tijd voor onderhoud, dus mijn voorkeur gaat uit naar een boot van een recent bouwjaar, bijv 2007-2017
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Seaquest SJ320, info gewenst 25 juli 2018 14:18 #962718

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6950
Deze boot is wellicht helemaal niet mooi ( :laugh: ) het gaat mij erom dat een refit uit handen is te geven en je wellicht meer maatwerk krijgt (zowel qua interieur als hardware aan dek) dan bij een jonger model. Na een goede refit heb je juist wellicht minder onderhoud dan bij een 'jonger' gebruikt model.

Ieder zijn keus, ik lees vrolijk mee, je hebt een mooi luxe probleem en die maken wij graag een stukje groter. Ik ben en blijf fan van 'minder recente' modellen al kunnen moderne schepen mij ook imponeren. Om te winnen echter, mijn tweede punt, is geen pogo o.i.d. nodig. Om te planneren wel, maar of dat zo makkelijk gaat tijdens rondjes rond de tonnen betwijfel ik.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Seaquest SJ320, info gewenst 25 juli 2018 14:53 #962729

  • redshift
  • redshift's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3227
Tijdens ronden om de tonnen misschien niet altijd, hoewel dat downwind met gennaker en wat wind vaak zou moeten lukken. Je wint overall misschien minder vaak omdat je op rating wel erg hard moet.


Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Seaquest SJ320, info gewenst 25 juli 2018 16:27 #962753

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6950
Dat bedoel ik. Op de Braassem voer ik wedstrijdjes tegen de kampioen sprinta sport. Niet tegen te zeilen. Die gijpen onder spi zo snel als ik kan denken. Die tacken bij elke shift in een zucht. Pure ervaring en oefening.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Seaquest SJ320, info gewenst 25 juli 2018 19:48 #962813

Andreaquila schreef :
boarderbas schreef :
Dat polarplotten is kolder. André zoekt een boot om plezier mee te hebben rond de tonnen. Dan vaar je tegen je rating.

Daarbinnen zijn legio boten potentiële winnaars dankzij een geweldig meetsysteem.

Kijk eens wat er afgelopen week het WK heeft gevaren. Dat zijn echt niet allemaal nieuwe boten...en er is niet één type favoriet.

Of je een spektakelboot wilt of wat comfort is aan jou.

Er zijn wél boten die het minder goed doen op rating. Hoe verder je van de conventie af gaat, hoe slechter het meestal Word. Vergeet niet dat de ORC regel aan constante verandering onderhevig is om zgn "typeforming" tegen te gaan.

De IOR IS DOOR EEN PAAR van zulke perioden heen geweest. Ook de ORC had vroeger een voorkeur, maar met het fijnslijpen van de regel is dat steeds minder het geval.

ORC heeft in de basis een lichte voorkeur voor medium-displacement boten met een flinke zeewaardigheid, om te voorkomen dat de sport te duur of onveilig word. Heel gezond lijkt me.


ach polars geven wel een beetje een indicatie. natuurlijk zoek ik een schaap met 5 poten:

1. Snelle en gemakkelijke zeiler voor rond de tonnen
2. niet te ongunstige ORC rating
3. enig comfort

ik zal ergens hier compromissen moeten sluiten. Goed te lezen dat ORC niet specifiek één type boot bevordert, zoals met ORC. Dat zie je ook nog goed aan de Aquila en zoveel jaren 80 bootjes.... Dikke buik, korte giekjes, etc.

Helemaal geen schaap met 5 poten. ORC heeft juist een voorkeur voor medium displacement. Check de resultaten van het WK. Wij voeren met een GS40 2x een 4tje. Met een bijeengeraapte crew tussen profs. In onze klasse domineerden de landman 43's en x41's. Beide comfortabele boten.

De hodspur heeft een poos gedomineerd in nl. Ook een comfortabele boot. Nu in de ORC 3 een winner 1010 en jpk. Beiden niet afzien.

Mijn 36 jaar oude Franse vakantiegebakje is vorig jaar door haar crew tot klassekampioen gezeild.

Keus zat. Als je spektakel er bij wilt dan is dat lastig. Maar een comfortabele boot kan makkelijk winnen!
Laatst bewerkt: 25 juli 2018 19:52 door boarderbas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Seaquest SJ320, info gewenst 25 juli 2018 21:36 #962857

Beauty schreef :
Deze boot is wellicht helemaal niet mooi ( :laugh: ) het gaat mij erom dat een refit uit handen is te geven en je wellicht meer maatwerk krijgt (zowel qua interieur als hardware aan dek) dan bij een jonger model. Na een goede refit heb je juist wellicht minder onderhoud dan bij een 'jonger' gebruikt model.

Ieder zijn keus, ik lees vrolijk mee, je hebt een mooi luxe probleem en die maken wij graag een stukje groter. Ik ben en blijf fan van 'minder recente' modellen al kunnen moderne schepen mij ook imponeren. Om te winnen echter, mijn tweede punt, is geen pogo o.i.d. nodig. Om te planneren wel, maar of dat zo makkelijk gaat tijdens rondjes rond de tonnen betwijfel ik.

Eerlijk gezegd vind ik de mooiste schepen die uit de jaren 70/80. Een Swan, Standfast 40, noem maar op. Maar een refit zie ik echt niet zitten. Het wordt dus iets nieuwers. Er is nog een argument.
In essentie is zo'n optima niet zoveel anders dan mijn Aquila, maar dan groter. Dat is prima, maar ik wil ook wel iets anders. Ik wil ook graag profiteren van de inzichten in jachtdesign van het laatste decennium. Ik voel de vraag al opkomen of die de moeite moeite waard zijn.... :) Kun je ook weer een draadje over opzetten.....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Seaquest SJ320, info gewenst 25 juli 2018 21:37 #962859

redshift schreef :
Tijdens ronden om de tonnen misschien niet altijd, hoewel dat downwind met gennaker en wat wind vaak zou moeten lukken. Je wint overall misschien minder vaak omdat je op rating wel erg hard moet.


Gepost met de officiële Zeilersforum-app

niet erg, te makkelijk winnen is ook geen fun :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Seaquest SJ320, info gewenst 25 juli 2018 21:39 #962860

boarderbas schreef :
Andreaquila schreef :
boarderbas schreef :
Dat polarplotten is kolder. André zoekt een boot om plezier mee te hebben rond de tonnen. Dan vaar je tegen je rating.

Daarbinnen zijn legio boten potentiële winnaars dankzij een geweldig meetsysteem.

Kijk eens wat er afgelopen week het WK heeft gevaren. Dat zijn echt niet allemaal nieuwe boten...en er is niet één type favoriet.

Of je een spektakelboot wilt of wat comfort is aan jou.

Er zijn wél boten die het minder goed doen op rating. Hoe verder je van de conventie af gaat, hoe slechter het meestal Word. Vergeet niet dat de ORC regel aan constante verandering onderhevig is om zgn "typeforming" tegen te gaan.

De IOR IS DOOR EEN PAAR van zulke perioden heen geweest. Ook de ORC had vroeger een voorkeur, maar met het fijnslijpen van de regel is dat steeds minder het geval.

ORC heeft in de basis een lichte voorkeur voor medium-displacement boten met een flinke zeewaardigheid, om te voorkomen dat de sport te duur of onveilig word. Heel gezond lijkt me.


ach polars geven wel een beetje een indicatie. natuurlijk zoek ik een schaap met 5 poten:

1. Snelle en gemakkelijke zeiler voor rond de tonnen
2. niet te ongunstige ORC rating
3. enig comfort

ik zal ergens hier compromissen moeten sluiten. Goed te lezen dat ORC niet specifiek één type boot bevordert, zoals met ORC. Dat zie je ook nog goed aan de Aquila en zoveel jaren 80 bootjes.... Dikke buik, korte giekjes, etc.

Helemaal geen schaap met 5 poten. ORC heeft juist een voorkeur voor medium displacement. Check de resultaten van het WK. Wij voeren met een GS40 2x een 4tje. Met een bijeengeraapte crew tussen profs. In onze klasse domineerden de landman 43's en x41's. Beide comfortabele boten.

De hodspur heeft een poos gedomineerd in nl. Ook een comfortabele boot. Nu in de ORC 3 een winner 1010 en jpk. Beiden niet afzien.

Mijn 36 jaar oude Franse vakantiegebakje is vorig jaar door haar crew tot klassekampioen gezeild.

Keus zat. Als je spektakel er bij wilt dan is dat lastig. Maar een comfortabele boot kan makkelijk winnen!


dat is een geruststelling... aan de 2 van eisen is dan al voldaan. Nou nog een beetje planeren downwind....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.308 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl