Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Valse start

Valse start 20 aug 2016 17:10 #760786

zoals ik dus al zei ;)
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Valse start 20 aug 2016 17:25 #760789

  • Tricolor
  • Tricolor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 385
dehler schreef :
Even op het www gezocht:



Informatie over Brandblussers

De informatie die hieronder beschreven staat is algemeen van aard en niet van toepassing op alle situaties. Wanneer u zeker wilt zijn van de juiste toepassing in uw situatie, neem dan even contact met ons op. Wij maken geheel vrijblijvend projecties en geven deskundig advies.

Welke type brandblussers zijn er?
Er zijn ruwweg 3 verschillende typen brandblussers: poederblussers, schuimblussers en koolzuursneeuwblussers.

(Sproei)schuimblussers
(Sproei)schuimblussers zijn vrijwel overal inzetbaar. De nevenschade die ontstaat bij gebruik is nihil. Sproeischuimblussers zijn ook geschikt voor het blussen van onder spanning staande apparatuur. Het water-/schuim-mengsel wordt verneveld in zeer kleine druppels waardoor de blusstraal niet elektrisch geleidend is. Schuimblussers zijn geschikt voor het blussen van vaste- en vloeistofbranden (brandklasse A en B).

Poederblussers
Poederblussers hebben een zeer hoge bluscapaciteit en kunnen ingezet worden voor het blussen van vaste-, vloeistof- of gasbranden (brandklasse A, B en C). Bovendien kan hiermee onder spanning staande apparatuur worden geblust. Rekening moet echter worden gehouden met gevolgschade van bluspoeder op elektronische- en fijnmechanische apparatuur.

Koolzuursneeuwblussers
Koolzuursneeuwblussers ook wel CO2-blussers genoemd, zijn geschikt voor het blussen van vloeistofbranden (brandklasse B) en branden in onder spanning staande apparatuur.
Het grootste voordeel van een koolzuursneeuwblusser is dat de blusstof (CO2) geen reststoffen achterlaat bij gebruik.CO2 wordt daarom ondermeer toegepast bij hoogwaardige elektronische apparatuur waar niet geblust mag worden met op water gebaseerde blusstoffen zoals sproeischuim.

Brandklasse!
Bij de keuze van de te gebruiken brandblusser wordt allereerst gekeken naar de soort brand die moet worden geblust. De verschillende branden kunnen worden opgedeeld in vier brandklassen

Brandklasse-A Vaste stoffen doorgaans van organische oorsprong die meestal onder gloeivorming verbranden. Zoals o.a. hout, papier, stro, kunststoffen,kolen.
Brandklasse-B Vloeistoffen en vloeibaar wordende stoffen. Zoals o.a. olie, benzine,alcohol,sommige kunststoffen, vet en bitumen.
Brandklasse-C Gassen zoals o.a. propaan, butaan en aardgas.
Brandklasse-D Metalen Zoals o.a. magnesium, zirkonium, lithium, kalium en natrium.
Brandklasse-F Sinds enige tijd is er de brandklasse F. Bedoeld voor vet branden van meer dan 5 kg. Deze kunt u tegenkomen in bijvoorbeeld de horeca

Dit schema hanteert de Binnenvaart Arbo dienst.

Ranulph Fiennes — 'There is no bad weather, only inappropriate clothing.'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Valse start 20 aug 2016 17:49 #760794

Dat is een algemeen tabelletje wat voor alles opgaat zo'n beetje


Alleen jammer dat het schuim in de winter vaak niet bruikbaar is simpel weg om dat het bevroren is.

In de ADR auto's gebruiken wij op het werk dus altijd poeder bewust dat de truck daarmee vaak Total loss gaat.

Dus het is niet even een tabelletje opdreunen als je de blussers begrijpt zie je pas de verschillen .

Werking en princiepe van een schuimblusser is koelen waardoor je uit de brand driehoek hitte weg neemt

Bij kortsluiting blijft de hitte dus heb je hoop te koelen dus wat kun je wel wegnemen zuurstof

Any way ik ga nu bier drinken nogal wat ben jarig en morgen zit ik weer op een paar palen voor de kust van Dublin , dus ben hier een weekje tam ;)
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Valse start 20 aug 2016 17:50 #760795

Ben benieuwd hoe het met de planning gaat.
Vandaag Amsterdam gaat niet makkelijk, met ZW 6
En dan morgen Scheveningen wordt ook een hele toer met nog steeds ZW6.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Valse start 20 aug 2016 18:19 #760806

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10134
Zeilvakantie plannen. We hebben het geprobeerd. Het kan wel. Maar dan heb je meer tijd nodig :silly:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Valse start 20 aug 2016 22:16 #760850

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6093
Baasklusje schreef :
Ben benieuwd hoe het met de planning gaat.
Vandaag Amsterdam gaat niet makkelijk, met ZW 6
En dan morgen Scheveningen wordt ook een hele toer met nog steeds ZW6.

Nee...niet gelukt.
Vanuit Lemmer met ZW6. :(
Maar we liggen nu in Monnickendam.
vanmorgen om 08.15 vertrokken en om 19.15 uur aangelegd.
Hele dag hakken en veel op de motor om dat alle mogelijke bestemmingen natuurlijk in
ZW lagen.

Maar goed.....lekker gegeten. Lekker nog bijgepraat met een ex-ZF'er.
Al met al een zeer vermoeiende dag met een leuk laatste deel.

En heren....
Het gaat er niet om wat er allemaal mis is gegaan en wat er allemaal beter had gekunt.
De volgende keer zou ik het ook weer anders doen. Juist door wat we hebben meegemaakt leren we weer en wordt de boot nòg beter.

Vinni
Er valt altijd wel wat te zeiken......
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Valse start 21 aug 2016 08:47 #760871

Dat is zo ongeveer de definitie van de gemiddelde zeilvakantie:
"Hakken Naar Het Zuiden".

Je kan wel kiezen of je het op de heenweg of de terugweg doet!
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Valse start 21 aug 2016 09:03 #760877

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12542
Nou Maatje, prettige vakantie verder.

Geen wier gehapt??
Stuurman aan wal ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Valse start 21 aug 2016 09:19 #760882

  • Cox
  • Cox's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 232
Mooie vakantie toegewenst en goede vaart na deze valse start. B)

Gr. Hans
Contest 27 "Emma"
Laatst bewerkt: 21 aug 2016 09:19 door Cox.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Valse start 21 aug 2016 10:38 #760898

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10134
Baasklusje schreef :
Dat is zo ongeveer de definitie van de gemiddelde zeilvakantie:
"Hakken Naar Het Zuiden".

Je kan wel kiezen of je het op de heenweg of de terugweg doet!

Of je hakt heen bij zw en terug met no... idealiter zijn de windrichtingen in bovenstaande geinverteerd.
Laatst bewerkt: 21 aug 2016 10:40 door groom.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Valse start 21 aug 2016 11:01 #760900

  • marcelfo
  • marcelfo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 158
Als je zoiets overkomt, dan kan het je beter gebeuren op het IJsselmeer dicht bij de kust dan op de Noordzee.
Fijn dat het verholpen is.
Alsnog een fijne en probleemloze vakantie.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Valse start 21 aug 2016 12:04 #760909

marcelfo schreef :
Als je zoiets overkomt,.... knip knip knip

Is niet van toepassing op dit geval.

Brandje door een ongezekerde kabel die schavielt tegen een motorsteun is niet iets "dat je overkomt" maar iets dat je uitlokt door slecht onderhoud / gebrek aan vakkennis.

Natuurlijk wens ik TS wel een ontspannen vakantie.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Valse start 21 aug 2016 12:17 #760915

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5219
keeszeiler schreef :
marcelfo schreef :
Als je zoiets overkomt,.... knip knip knip

Is niet van toepassing op dit geval.

Brandje door een ongezekerde kabel die schavielt tegen een motorsteun is niet iets "dat je overkomt" maar iets dat je uitlokt door slecht onderhoud / gebrek aan vakkennis.

Natuurlijk wens ik TS wel een ontspannen vakantie.
op deze manier kun je zo ongeveer elk ongeluk wel wegredeneren tot uitlokking.
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Valse start 21 aug 2016 12:25 #760917

PvO schreef :
keeszeiler schreef :
marcelfo schreef :
Als je zoiets overkomt,.... knip knip knip

Is niet van toepassing op dit geval.

Brandje door een ongezekerde kabel die schavielt tegen een motorsteun is niet iets "dat je overkomt" maar iets dat je uitlokt door slecht onderhoud / gebrek aan vakkennis.

Natuurlijk wens ik TS wel een ontspannen vakantie.
op deze manier kun je zo ongeveer elk ongeluk wel wegredeneren tot uitlokking.

Zeker niet, ongelukken kunnen ook ontstaan door onverwachte omstandigheden, onbekendheid, miscommunicatie etc en gewone pech. Maar als je als 'monteur' een boot opleveren met een losse, ongezekerde en onbeschermde kabel langs een motorsteun dan....
Waarom dacht je anders dat er regelmatig auto's worden teruggeroepen omdat er een draad of een moertje los zou kunnen zitten?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Valse start 21 aug 2016 12:45 #760921

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5219
De accukabel was onder een motor steun terecht gekomen door werkzaamheden.
Deze werkzaamheden waren niet uitgevoerd door TS als ik het goed heb gelezen.

Om nu te stellen dat TS het ongeluk heeft uitgelokt omdat hij een gebrek aan vakkennis heeft vind ik een beetje ver gaan.

Afgezien daarvan durf ik de stelling wel te verdedigen dat elk ongeluk is terug te voeren op een menselijke fout, ongelukken door aardbevingen en bliksem dan misschien uitgezonderd.
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Valse start 21 aug 2016 13:34 #760937

PvO schreef :
De accukabel was onder een motor steun terecht gekomen door werkzaamheden.
Deze werkzaamheden waren niet uitgevoerd door TS als ik het goed heb gelezen.

Om nu te stellen dat TS het ongeluk heeft uitgelokt omdat hij een gebrek aan vakkennis heeft vind ik een beetje ver gaan.

Afgezien daarvan durf ik de stelling wel te verdedigen dat elk ongeluk is terug te voeren op een menselijke fout, ongelukken door aardbevingen en bliksem dan misschien uitgezonderd.

Precies, daar laat ik in midden of monteur of TS die kabel zo gelegd heeft. Dat verteld het verhaal niet.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Valse start 21 aug 2016 14:25 #760944

  • Zeerover
  • Zeerover's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 423
Zorg voor een bereikbare accu schakelaar, kortsluiting kun je niet blussen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Valse start 21 aug 2016 15:36 #760955

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10716
Jeroen-pion schreef :
Dat is een algemeen tabelletje wat voor alles opgaat zo'n beetje


Alleen jammer dat het schuim in de winter vaak niet bruikbaar is simpel weg om dat het bevroren is.

In de ADR auto's gebruiken wij op het werk dus altijd poeder bewust dat de truck daarmee vaak Total loss gaat.

Dus het is niet even een tabelletje opdreunen als je de blussers begrijpt zie je pas de verschillen .

Werking en princiepe van een schuimblusser is koelen waardoor je uit de brand driehoek hitte weg neemt

Bij kortsluiting blijft de hitte dus heb je hoop te koelen dus wat kun je wel wegnemen zuurstof

Any way ik ga nu bier drinken nogal wat ben jarig en morgen zit ik weer op een paar palen voor de kust van Dublin , dus ben hier een weekje tam ;)


Gefeliciteerd dan maar!

Je schijnt het te weten wat brandblussers doen, maar blijkbaar niet!

Werking van een schuimblusser is niet koelen! zoek de rest maar eens op. Leer je van.
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Valse start 21 aug 2016 16:57 #760996

  • Frodoo
  • Frodoo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 537
Schuimblussers zijn ook volop in vorstbestendige uitvoering te verkrijgen en de werking berust niet zozeer op het koelende vermogen maar op de het wegnemen van zuurstof.
Alhoewel zelfs dozenschuivende brandblusserverkopers doen voorkomen alsof het hoofdeffect koelen is.
Trots op de kappers.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Valse start 21 aug 2016 17:06 #761000

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6093
Na wederom een dag met veel wind (en alles op de motor :( ) zijn we nu beland in IJmuiden.
We beginnen er aan te wennen....lange dagen met veel wind en vandaag ook nog eens veel regen.
Maar goed....we zijn er. :)

Morgen door naar Scheveningen.

Enne...die kabel had ik wel aangelegd...maar natuurlijk niet onder de motorsteun gemonteerd.
Maar goed......je kunt ee wel kwaad op worden.....het is mij ook veel waard hoe dat bedrijf ons weer op weg heeft geholpen. En ik moet zeggen....ze hebbem echt hun best gedaan.
Het is net een huwelijk hé.....soms laat de ander ook een forse steek vallen.
Het gaat erom dat je ee gezamenlijk weer goed uitkomt.

Vinni
Er valt altijd wel wat te zeiken......
Laatst bewerkt: 21 aug 2016 17:07 door Zeewinde.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Valse start 21 aug 2016 17:14 #761002

Vinni schreef :
Morgen door naar Scheveningen.

Vanaf tegen 11u heb je de stroom mee.

Wind is ongezellig:

"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Valse start 21 aug 2016 17:49 #761018

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2711
Niet om disrespectvol te zijn, maar ter leriing, ook al zal je het misschien persoonljk opvatten. (niet doen! :) )
Ik huiver als ik naar de foto kijk: open en bloot liggende niet gezekerde kabels langs een stalen tank gelegd.
Ik ben niet iemand die blind regels volgt, maar dit is gewoon verkeerd aangelegd. Een (goede) botenbouwer zou dit nooit doen.
Dus ik vrees dat je in dit geval het aan jezelf te danken hebt dat dit kon gebeuren.
Niet als kritiek nogmaals, maar wel een eerlijke vaststtelling misschien dat het voorval je niet zomaar als bad luck heeft getroffen.
Laatst bewerkt: 21 aug 2016 18:59 door Airgead.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Valse start 21 aug 2016 18:06 #761024

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10134
Baasklusje schreef :
Vinni schreef :
Morgen door naar Scheveningen.

Vanaf tegen 11u heb je de stroom mee.

Wind is ongezellig:


Ik zou een dagje wachten..,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Valse start 21 aug 2016 18:09 #761025

windfinder geeft W 5 voor morgen, dan is het bezeild, dinsdag zuid erg weinig wind.
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Valse start 21 aug 2016 19:14 #761058

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6093
Inderdaad......
Vanmorgen zag het er nog anders uit.
Maar we blijven morgen liggen.
6Bf op het IJsselmeer zijn ee onderhand gewend.
Maar we zijn te onervaren op zee om deze windkracht aan te kunnen.
Enne....voor de derde dag op een rij.

Kun je klaverjassen dan ben je dus van harte welkom morgen in IJmuiden. :)

Vinni
Er valt altijd wel wat te zeiken......
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.184 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl