Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za aug 24 @12:00AM
ZF zomermeeting zuid
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Nieuwe schepen Rijkswaterstaat steken te diep

Nieuwe schepen Rijkswaterstaat steken te diep 25 dec 2018 18:16 #1008208

Tony2920 schreef :
En als je dan nog halverwege het traject zo een fundamentele wijziging laat aanbrengen, zonder de originele ontwerper erbij te betrekken ? ? ?
Ben je dan wel verstandig bezig ?
De ontwerper is de werf. Bijlsma doet beiden, al huren ze vaak wel externe mankracht in.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Volgende doel: Deelname aan de Vendee Globe van 2020
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe schepen Rijkswaterstaat steken te diep 25 dec 2018 18:17 #1008209

Michieltje schreef :
Nee dat kan inderdaad niet. Ook in een rhib zul je de snelheid moeten aanpassen aan de zeegang, zeker tegen het zeetje in. Is het niet voor de rhib/apparatuur zelf dan wel om het personeel heel te houden.
De betreffende Ribs moesten snelheid minderen tot een knoop of 6 bij windkracht vier....
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Volgende doel: Deelname aan de Vendee Globe van 2020
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe schepen Rijkswaterstaat steken te diep 25 dec 2018 19:10 #1008216

Rikken schreef :
Een goed gebouwde rib kan veel meer aan dan haar bemanning. Wel een beetje afhankelijk van het gewicht natuurlijk, maar met een rib van een meter of 8 tot 9 is het vanaf windkracht 5 op het IJsselmeer al niet meer comfortabel. Vanaf windkracht 6 kan er niet meer volgas gevaren worden. Tenzij je een hele zware en voor dat gewicht wat ondergemotoriseerde boot hebt. De grotere aluminium KNRM schepen bijvoorbeeld. Die denderen wel door, maar dat zijn natuurlijk eigenlijk gewoon schepen met een tube en niet echt een rib.

Ook die gaan niet met 30 knopen tegen het zeetje in als er een steile zee staat:

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe schepen Rijkswaterstaat steken te diep 27 dec 2018 09:22 #1008448

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2979
Niet dat het iets met zeilen te maken heeft, maar het navrante lijstje Rijks miskopen heeft een vervolg in de aanschaf van de nieuwe ME bussen, die niet op hun taak zijn berekend. Kosten : 40 miljoen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe schepen Rijkswaterstaat steken te diep 27 dec 2018 11:49 #1008476

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 954
Ligt dat misschien ook een beetje aan wie je vraagt?
www.omroepbrabant.nl/nieuws/29...ederland-is-tevreden
Edit:
En inderdaad, dit heeft helemaal niets met zeilen te maken. :unsure:
Laatst bewerkt: 27 dec 2018 11:49 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe schepen Rijkswaterstaat steken te diep 27 dec 2018 13:34 #1008493

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2587
Die MEbussen zijn gewone sprinters van Mercedes.
Met twee man voorin is ie te zwaar voor het kenteken....
Een houten plaat onder het dak moet het verstevigen maar de ME-ers denken dat een koelkast van een hoog hen zal raken.
Zonder dakluik is gevaarlijk dus een kantelsensor opent alle ramen als ie te water gaat maar ook als ie hard door de bocht gaat of de demonstranten er aan schudden....
Als ie hard rijdt en twee man verwisselen achterin van plaats slingert ie de weg af....
Amsterdamse ME gebruikt de oude bussen....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe schepen Rijkswaterstaat steken te diep 27 dec 2018 14:06 #1008496

  • NiLa
  • NiLa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 112
plusfast schreef :
JotM schreef :
Prima! Doen we dat. :)

Mijn vermoeden (ik heb ook geen toegang tot het PvE / outputspecificaties die aan de gegadigden zijn meegegeven) is dat het PvE aanleiding was voor nogal veel ontwerpwerk. En dat is duur.

In mijn eerste "echte baan" - bijna een vorig leven B) - ooit eens een soort veredeld boodschappenmandje van RVS 316Ti gemaakt, voor in een laboratoriumomgeving. Daarna met eigenaar/directeur samen de nacalculatie gedaan. Op het oog een dingetje van niks, kostte ruim hfl 800,-
Het was dat het als onderdeel bij een wel goed betaalde machine zat, want het zag er op het eerste oog gewoon niet uit als iets dat zoveel moest kosten.

Als je het over duur materiaal hebt:

In een vroeger tijdperk, zo'n veertig jaar terug, was er op de Hoogovens iemand die altijd op klompen liep. Totdat er één brak, natuurlijk op het werk. Dus hij naar het magazijn, de beheerder was er even niet, maar er lag wel een rolletje staaldraad. Dat dus meegenomen, en ruim om de klomp heen gedraaid zodat die voor de rest van de dag weer in elkaar bleef hangen. Thuis geen andere klompen gevonden, dus ook de volgende dag op de nu gerepareerde klomp naar het werk.

Daar bleek de pleuris uitgebroken omdat er iemand iets heel duurs gejat had, en naar die persoon werd nu gezocht. Bij navraag bleek er een rolletje platinadraad verdwenen te zijn. En dat zat dus om de gebroken klomp...

Nou breekt mijn klomp!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe schepen Rijkswaterstaat steken te diep 28 dec 2018 12:42 #1008609

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 954
Waterblok schreef :
Die MEbussen zijn gewone sprinters van Mercedes.
Met twee man voorin is ie te zwaar voor het kenteken....
Een houten plaat onder het dak moet het verstevigen maar de ME-ers denken dat een koelkast van een hoog hen zal raken.
Zonder dakluik is gevaarlijk dus een kantelsensor opent alle ramen als ie te water gaat maar ook als ie hard door de bocht gaat of de demonstranten er aan schudden....
Als ie hard rijdt en twee man verwisselen achterin van plaats slingert ie de weg af....
Amsterdamse ME gebruikt de oude bussen....

Amsterdam is natuurlijk ook wel de buitencategorie.
Opmerkelijk is volgens de politiewoordvoerder dat de nieuwe ME-bus al door alle politiekorpsen in Nederland wordt gebruikt en dat dit nergens tot klachten heeft geleid. ‘In Rotterdam wordt de bus al jaren probleemloos gebruikt. De klachten komen alleen uit Amsterdam.’ Een verklaring daarvoor heeft hij niet. De Amsterdamse politie zelf geeft geen commentaar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe schepen Rijkswaterstaat steken te diep 28 dec 2018 13:07 #1008614

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2915
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe schepen Rijkswaterstaat steken te diep 31 mei 2019 08:23 #1050609

  • Noballast
  • Noballast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6776
Nu is gebleken dat een lid van de aanbestedingscommissie bij Rijkswaterstaat tevens patenthouder is van het aandrijvings systeem van de winnende boot. :woohoo:
Waar staat NL ook al weer op de corruptie schaal.

Verder wordt er volop geblunderd vanwege onvoldoende kennis bij de aanbesteding voor nieuwe schepen. Zie ook de aanschaf van de onbruikbare RIB’s

Op last van de minister zijn de huidige lopende aanbestedingen stil gelegd.
It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe schepen Rijkswaterstaat steken te diep 31 mei 2019 08:52 #1050626

Misschien moeten ze op het ministerie eens een forumpje starten voor gebruikers van dat soort schepen ( en watersporters?) . Dan kan de minister daar om ervarinegn vragen :whistle: :lol:
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe schepen Rijkswaterstaat steken te diep 31 mei 2019 10:51 #1050662

Noballast schreef :
Nu is gebleken dat een lid van de aanbestedingscommissie bij Rijkswaterstaat tevens patenthouder is van het aandrijvings systeem van de winnende boot. :woohoo:
Waar staat NL ook al weer op de corruptie schaal.

In de lijst van minst corrupte landen staan we op nummer drie.
Ja, 't kost effen wat, maar dan heb je ook een mooie plek.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe schepen Rijkswaterstaat steken te diep 31 mei 2019 12:23 #1050688

  • Noballast
  • Noballast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6776
Met een hele berg onder de pet, dat wel.
It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe schepen Rijkswaterstaat steken te diep 31 mei 2019 12:43 #1050694

  • redshift
  • redshift's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2123
Troost je, die berg is er in andere landen ook.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe schepen Rijkswaterstaat steken te diep 31 mei 2019 13:11 #1050703

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7504
Noballast schreef :
Nu is gebleken dat een lid van de aanbestedingscommissie bij Rijkswaterstaat tevens patenthouder is van het aandrijvings systeem van de winnende boot. :woohoo:
Waar staat NL ook al weer op de corruptie schaal.

Verder wordt er volop geblunderd vanwege onvoldoende kennis bij de aanbesteding voor nieuwe schepen. Zie ook de aanschaf van de onbruikbare RIB’s

Op last van de minister zijn de huidige lopende aanbestedingen stil gelegd.

Er is zeker niet onvoldoende kennis binnen een club als RWS (ik ken een aantal zeer kundige en ervaren mensen daar)
Het probleem is dat ze teveel eindgebruikers eisen op laten stellen die allemaal iets anders willen met het schip en dat dan allemaal in die ene boot willen stoppen.
Daarna gaan de beleidsmakers (die dus dan geen/minder kennis van zaken hebben) daarin mee en krijg je gedrochten van eisenpakketten.
De eisen die ze aan de MPV’s stelden konden simpelweg niet in 1 schip gecombineerd worden).

Het zijn diegene die bepalen en iets te zeggen hebben die daarin falen. En bovendien een ministerie dat denkt slim te zijn door verschillende functionele eisen te combineren in 1 schip. Klinkt op papier allemaal erg leuk (laat je de boot gewoon 24 uur per dag inzetten voor de verschillende functie en dan spaar je 2 schepen uit!)

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe schepen Rijkswaterstaat steken te diep 31 mei 2019 17:35 #1050758

Tijdens mijn HTS tijd heb ik stage gelopen bij wat toen "Welgelegen" heette in Harlingen. Ik geloof dat die werf nu onderdeel is van Damen?

Enfin, die werf had de boeienleggers van RWS in onderhoud en die kregen een x bedrag per schip per jaar voor onderhoud. Glitch was echter dat als dat geld niet opgemaakt werd in dat jaar, dat het verschil dan gekort zou worden op het volgende jaar. De bemanning wilde dat natuurlijk niet. Er warden dus continue onzinninge dingen bedacht om dat geld maar op te maken.

Zo moesten we toen airco inbouwen in een van die boten, ieder vertrek kreeg zijn eigen airco installatie. Dat hield wel in dat in sommige vertrekken de waterdichteschotten gesloopt moesten worden om daar nissen in te maken om de airco unit kwijt de kunnen. Daardoor moesten de stabiliteitsboeken ook opnieuw gemaakt worden.
Dat is op zich allemaal nog niet zo gek, maar in de kraankabine moest ook airco komen. De hele cabine moest uit elkaar, ramen eruit, console eruit, Elektra eruit etc. Daarna de cabine in de lengte doormidden gesneden en er 20 of 30cm tussen gelast zodat de airco unit erin pastte. Daarna een nieuwe console moeten maken, dakvenster, voorste raam en achterste raam moesten allemaal nieuw. De verbouwing van die kabine heeft alles met elkaar naar het schijnt 200.000 euro gekost. Toen bleek de airco te storen op de intercom van de kabine en kon er alleen maar gecommuniceerd worden met de deur open. Twee jaar later kwam ik de boot tegen met dezelfde kraanmachinist er nog op, bleek dat de airco in de kabine nooit gebruikt werd omdat men nog steeds altijd de deur open wil hebben. 200.000 euro voor een airconditioning die niet gebruikt word omdat het niet praktisch is....
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Volgende doel: Deelname aan de Vendee Globe van 2020
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe schepen Rijkswaterstaat steken te diep 31 mei 2019 17:56 #1050761

  • Vinni
  • Vinni's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5431
Ik ken een ziekenhuis dat de complete parkeergarage in èèn jaar tijd twee keer heeft laten schilderen omdat als het budget niet op was en men het jaar daarop gekort zou gaan worden.

Allemaal belastinggeld......daar wordt je pas ziek van.

Vinni
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe schepen Rijkswaterstaat steken te diep 31 mei 2019 18:04 #1050764

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4467
Ach ,zolang er mensen hierdoor werk hebben vind ik het goed besteed.
Dansen aan zee.Aan de kust, de Zeeuwse kust.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe schepen Rijkswaterstaat steken te diep 31 mei 2019 18:14 #1050769

  • Noballast
  • Noballast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6776
Heb wel eens een rechtszaak gehad. De rechter trok een zichtbaar vermoeid gezicht toen hij de landsadvocaat zag. Stuurde partijen meteen de gang op om er alsnog uit te komen. Iets dat ik al een paar maanden zonder succes had geprobeerd. Vandaar de rechtszaak. Toen ging het ineens wel. Case closed :laugh:

Regeltjes vs. gezond verstand ...

Maar eerlijk is eerlijk, mijn laatste klus voor Rijkswaterstaat verliep soepel. De ingehuurde directievoerder had duidelijk een meewerkende instructie meegekregen.
It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe schepen Rijkswaterstaat steken te diep 31 mei 2019 18:19 #1050771

  • Noballast
  • Noballast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6776
trotti schreef :
Er is zeker niet onvoldoende kennis binnen een club als RWS (ik ken een aantal zeer kundige en ervaren mensen daar)
Johnnie

Ongetwijfeld.
Individueel vaak niets mis mee.
Maar bij elkaar een rat.

Hebben wel meer grote organisaties last van.
It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe schepen Rijkswaterstaat steken te diep 01 juni 2019 11:30 #1050914

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 954
Erikdejong schreef :
Tijdens mijn HTS tijd heb ik stage gelopen bij wat toen "Welgelegen" heette in Harlingen.

....

De verbouwing van die kabine heeft alles met elkaar naar het schijnt 200.000 euro gekost.

....

200.000 euro voor een airconditioning die niet gebruikt word omdat het niet praktisch is....

€200.000? Denk je echt?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe schepen Rijkswaterstaat steken te diep 02 juni 2019 11:48 #1051113

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 954
Geen reactie, maar ik vraag me toch af @Erik, heb je nou zelf in de gaten dat je (nota bene in hetzelfde draadje) twee keer dezelfde anecdote serveert, eerst a raison van €100.000, daarna a raison van €200.000?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe schepen Rijkswaterstaat steken te diep 02 juni 2019 15:58 #1051161

Scherp oog :)
Ik heb even terug gezocht in mijn stageschriften want die 200k is wat ik onthouden heb (we praten over 16 jaar geleden, details vervagen dan wat). Blijkt die 200k voor het hele airco debacle. Daarvan ongeveer de helft voor de airco unit in de kraan cabine.
De bron van die informatie was de voorman die me mee liet kijken in het aanbestedingscontract.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Volgende doel: Deelname aan de Vendee Globe van 2020
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe schepen Rijkswaterstaat steken te diep 02 juni 2019 16:35 #1051169

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 954
Heb je ook nog in dat schrift staan om welk betonningsvaartuig dat ging?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe schepen Rijkswaterstaat steken te diep 02 juni 2019 16:45 #1051172

Schuitengat
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Volgende doel: Deelname aan de Vendee Globe van 2020
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.368 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl