Bedankt voor de toffe reacties!
Er zit wel werk aan hoor.
Vooral ergonomisch, zo zit de stopper na de lier gemonteerd.
En weet ik niet wat ik aan het lummelbeslag mis, garagedak kan wel een likje verf gebruiken.
Instrumentenpaneel doet het maar half, dat soort dingen allemaal.
Geen tijd voor gehad, in die week
Maar de basis is echt wel netjes, ook binnenin.
En de gelcoat van de romp is ook echt netjes geworden na het polijsten.
De kuip is echt een verademing t.o.v een IF, zeker als je lang aan het sturen bent.
De binnenruimte net zo, zoveel praktischer!
Ik kan mij bijvoorbeeld nu gewoon omdraaien in de kooi, zonder daarbij een hersenschudding op te lopen. Het ook niet in een emmer hoeven te plassen tijdens een lange dag zeilen is ook best aangenaam. Vanmiddag nog een lekker bakje kibbeling naar binnen gewerkt aan het tafeltje binnen.
Ondertussen werd het drankje gekoeld, in de koelkast, het is gewoon heerlijk vertoeven!
Qua zeilen, ik mis een beetje power, vooral uit het grootzeil.
De 26 is wat zwaarder, maar de eigenschappen zijn wel heel herkenbaar.
De 26 voelt wel wat stijver aan dan mijn IF in het begin (toen ik de IF net had)
Verder kan ik ze nog niet echt goed vergelijken, want mijn IF had een bijna extreem glad OW schip, dikke knieverstevigingen, een heel stijf en licht roer, en nog wat dingetjes! En dat scheelt echt veel, vooral hoog aan de wind.
Ik denk qua voordeel wat de IF heeft op een 26, is voornamelijk gewicht, en het gebrek aan een schroef. Voor de wind, kan een 26 wel eens wat sneller zijn?? (iets langere waterlijn)
Maar tot nu toe valt het mij echt niet tegen hoor!
Ik was even bang dat ik weer hard terug naar een IF zou rennen, maar dat valt wel mee.
Qua uiterlijk vind ik de IF wel mooier trouwens, en het simpele van een IF spreekt ook aan.
Zo had ik maar 2 huiddoorvoeren, namelijk die voor die kuipafvoer zorgden.
Aankomende winter, ga ik weer knieverstevigingen maken, en natuurlijk zorgen voor een strak OW schip. Ga ik allemaal verslag van doen hiero, gewoon omdat ik dat leuk vind.