De naam blijft zoals hij is, het is wel grappig.
Het betekent dacht ik waaghals in het Zweeds, en ik ben zelf totaal geen waaghals.
Dus 2 tegenpolen?
Vandaag was een mindere dag qua uitkomst, maar had het wel een beetje verwacht op Vrijdag de 13de
Dag 3:
Vandaag geprobeerd de motor te starten.
Verse olie, nieuw opvoerpompje, alle brandstofslangen gereinigd, klepspeling gecontroleerd, en uitlaatklep stond wat te los. Nieuwe filtertjes, en even een noodtankje aangesloten met balgje. Voor nu even de impeller eruit gelaten.
Onluchten was wel even een dingetje, ik had overal nieuwe koperen afdichtringen geplaatst, maar sommige bleven lekken, ik denk dat aluminium afdichtringen beter zijn??
Als iemand dat kan bevestigen graag.
Ontluchten was uiteindelijk wel gelukt.
Maar dat alles mocht niet baten, de compressie is denk ik te laag, en als je de olievuldop los hebt, en je hand op de vulopening houd, dan voel je de pulsen en er komt wat damp uit.
Hij heeft wel wat compressie, maar niet genoeg.
Ook nog even met ether geprobeerd, wat grijzige rook uit de uitlaat maar geen plofje te bekennen.
Ik denk aan een vastzittend zuigerveertje.
Was echt leuk om je handen weer even vies te maken aan zo'n oud dieseltje.
De motor is van binnen wel heel mooi schoon, geen sludge of drap, het heeft alleen lang stil gestaan.
Voor alle duidelijkheid, ik heb de boot als opknapper gekocht, en wist dat het wel eens zou kunnen gebeuren! Ik ben gewoon in mijn element als ik oude meuk mag opknappen.
Daar leer ik het meest van!
Tot zover dag 3
Kilorace word wel moeilijk, maar ga mijn uiterste best doen!