Belmar2 schreef :
Kleine update:
Gesproken met een techneut van het Agentschap Telecom op de HISWA: in de praktijk is een AIS-B volgens hem minimaal 20 minuten “onzichtbaar” (lees: update komt er niet door) op de drukke momenten in Maasmond en Nieuwe waterweg. Einde citaat. Discussies graag richten aan het Agentschap. Ik neem ze in ieder geval serieus en het geeft me een slecht gevoel dat ik juist daar goed zichtbaar wil zijn en denk dat mijn AIS B CS dat voor andere schepen is maar blijkbaar is dat niet zo: zonder dat ik dat weet.
AMEC verkrijgbaarheid: het slechte nieuws is da de datum levering op de SVB site verschoven is van 8-3 naar 4-4 (2017) maar het goede nieuws is dat de folder en het het manual (ook van de Wifi versie) te downloaden is:
Folder AMEC B600
Manual AMEC B600
Dus de techneuten onder jullie kunnen alvast smullen
Wat een complete nonsens van die AT meneer. De ironie is dat aan de andere kant van het veiligheidseiland True-Heading staat. Mogelijk mag ik je er aan herinneren dat AT voor economische zaken werkt en werkelijk niets (meer) met de inhoudelijke techniek te maken heeft. hun controle dienst controleert uitsluitend op de juist uitgezonden gegevens, niet op technische mankementen of afwijking.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat AT er werkelijik geen kl**t verstand van heeft en ik n.b. de AT ambtenaren op regelmatige basis voorzie van informatie, mede omdat ze er naar vragen.
Ik wist dat de HISWA de grootste onzin is van nono's, hetgeen hier weer eens bevestigd is.
In de regio Rotterdam is geen limiet aan de tijd dat je niet of wel gezien wordt. In die zin is een goede radarreflector prima, echter tot 3 meter golfhoogte. Bij deze golfhoogte gaat de auto-seaclutter van de verkeerspost in werking en ben je als jacht vrijwel verdwenen. Ik ben ooit eens op de verkeerspost HvH geweest naar aanleiding van een dergelijk geval.
SOTDMA is dus uiterst zinvol in dergelijke gebieden, overal elders voldoet CSTDMA prima.