Dit begint een lang draadje te worden, maar de juiste oplossingen staan er echt in, we draaien in cirkels rond.
Als er bij het indrukken van de startknop niets anders gebeurt dan het klikken van het startrelais, zijn er twee mogelijkheden : of de contacten van het startrelais zijn ingebrand, of de spoel van het startrelais krijgt niet genoeg spanning om met het anker het rondsel in de startkrans te trekken en de relaiscontacten te laten sluiten.
Als de motor ook niet start bij het direkt verbinden van de plus van het startrelais met +12V, is het probleem het startrelais zelf, dus vervangen of repareren.
In het andere geval is de som van alle overgangsweerstanden in de kabelboom het probleem. Meestal een probleem van ouderdom. Heel simpel te omzeilen door een hulprelais dichtbij het startrelais te plaatsen, zie
eerder in dit draadje.
Oud draadje, maar lijkt het probleem dat ik deze week heb. Over de keuze uit twee kwaden (draadboom of startrelais) heb ik een vraagje. Ik moet blijkbaar een draad trekken van plusplool accu rechtstreeks naar de plus van het startrelais. En dan? Start ik dan nog steeds met de startknop? Het lijkt me dat ik dan het circuit weliswaar korter heb gemaakt, maar niet heb verlegd.