WADnWIND schreef :
Tja, bij de verstuivers kan ik niet lekker bij in het schip, die vallen net onder en gedeelte van een vloer/bank. Ik heb tijdens de demontage er dus vrij weinig zicht op. Het idee van de hele kop ter service was ook ontstaan uit het koperen bus verhaal waar de verstuivers in zitten. Die compressie meetset komt er aan, zoiets wat jij op je site hebt.
Omdat de motor nog wel voldoende vermogen toont met varen, is een overhaal niet echt gewenst. Ook mede omdat het blok niet in zijn geheel door het luik past, wilde ik dat nog maar uitstellen.
De uren teller staat op 3700, ter informatie.
Wat is jouw oordeel over motorolie flush? kans op lekkende pakkingen?
Motorolie flush kan je gewoon gebruiken en dat geld ooo voor brandstofsysteem reiniger
Als je echt zo weinig ruimte hebt kan het ook zijn dat de kleppen nooit zijn gesteld , deze moeten overigens voor de compressie test worden geteld om een goede meeting te krijgen.
Slecht straten kan verschillende oorzaken hebben,
Brandstof terugloop in de verstuiverleiding omdat de persklepzitting gecorrodeerd en of de veer is gebroken.
Verbrande kleppen.
Is enigszins te controleren met een lekkerst zoals op mijn site beschreven. Kan deze wel opsturen als je hem wilt lenen.
Vast zittende zuigerveren.
Door kool afzetting kan een of meerdere zuigerveren vast zitten. Van vast zitten zuigerveren heb je vooral last met starten, als de motor eenmaal loopt en warm is dan heb je geen last meer van de vast zittende zuigerveren.
Een zuigerveren die vast zit komt meestal niet meer vanzelf los.
Wat je als test kunt doen om te kijken of de motor beter gaat starten is:
Opvoerpomp biedingen voor het straten.
Beetje olie in de lichtinlaat doen,. De olie als rondom de zuiver gaan liggen en een tijdelijk voor meer compressie zorgen, en veel rook