Jeroen-Pion schreef :
Ik vraag me altijd af heb je drab in de tank , zit filter verstopt vervang je het filter en dan hopen dat dat de laatste stap uit de tank was ? Of zit het nieuwe filter weer in no time vol ?
Dubbel omschakelen lijkt me dan weer beter , hebben ook wel wat mensen hier .
Ik heb inderdaad dubbel omschakelbaar brandstoffilter. 1 is een Racor (1 is nog een Delphi, wilde ff kijken of die Racor echt wat is, dat ie is, dus die Delphi gaat er komend voorjaar uit).
Heb het systeem zo gemaakt dat ik dus kan omschakelen en snel filter kan wisselen. En tussendoor niet hoef te onluchten (tank boven groffilter, groffilter boven motor).
Lijkt overdone, maar vaar solo (of met kleine kinderen) op stromend water (oosterschelde), en wij hebben geen top-zeiler (jaren zeventig Beneteau, zou je nu een motor-zeiler noemen…) dus met harde wind / lager wal en binnenvaren haven (kanaaltje) is de motor voor ons essentieel… natuurlijk hebben we altijd een anker gereed, en ben ook KNRM lid, maar probeer liever te voorkomen dat we moeten bellen