CeesS schreef :
Evaluationcopy schreef :
Dat leek mij wel altijd de consensus hier op ZF en in boeken: Lucht bevat water. Hoe meer lucht in een tank, hoe meer water.
Klopt niet?
Even je middelbare school natuurkunde ophalen, zie
zeilersforum.nl/index.php/foru...daan?start=25#398392
Zijn die berekening gehouden met de nieuwe diesel brandstof ?
Biodiesel trekt tot 8x meer vocht aan dan normale diesel. Vocht is een eerste bron van mogelijke problemen. Hoe komt vocht (uiteindelijk water) nu in de brandstoftank?
Temperatuurschommelingen, donkere ruimtes, lange opslag (bijv. na een winter) en slechte afdichting van de brandstof vulopening zorgen ervoor dat vocht/condens een kans krijgen.
Vaak word even vergeten dat je ontluchtings op je tank heb zitten en daardoor water aan trekt .
Ook de nieuwe e10 brandstof gaf al problemen met extra water in de tank omdat de wagens wegens corona te lang stil staat waardoor vocht via de ontluchting aangetrokken werd .
Dit is geen negatieve van de bereking maar een vraag wegens de jaren brandstof aanpassing
Zeker u de nieuwe biobrandstof gemaakt word van algen.