groom schreef :
Blue Loeks Marine schreef :
beewee schreef :
Mocht het idd dezelfde boot betreffen, en het gevalletje waterschade is aantoonbaar, zou je als je niet wilt ontbinden ook een schadevergoeding kunnen eisen.
Eisen kan altijd uiteraard, maar op basis waarvan dan?
Koper heeft zelf gesproken met de 1e (afhakende koper) en diens expert. Vervolgens zelf geinspecteerd en de oorzaak van het vocht verkeerd geinterpreteerd zoals hij zelf schrijft.
Inderdaad:
Je hebt in het verleden redelijk geluk gehad met het opknappen van "osmose" boten en deze vervolgens aangepast doorverkocht. Nu heb je minder "geluk".
Echter ben je zelf nog steeds gelukkig met je boot dus eigenlijk is er in dat opzicht niks aan de hand.
Dus blijft eigenlijk alleen de vraag over wat kun je en wil je aan het onderwaterschip doen. Verzekering technisch naar ik heb begrepen, is het ding total los.
Ga je, als je hem "opgeknapt" hebt en er een paar jaar mee gevaren, de volgende koper de historie eerlijk vertellen of knijpen we dan een oogje dicht.
succes met opknappen.
Even voor de correctie, ik heb zelf nooit gesproken over total loss (zodra ik alle offertes binnen heb ga ik met mijn verzekering praten)
verleden geluk wil ik ook niet zeggen, was een kwestie van een schip kopen bijv. een Jeanneau op de winter op de wal en een deel van het zomer seizoen tot deze droog was international uitnodigen voor de officele meting, zodra hun accoord waren schip op de juiste mannier behandelen en daarna lekker varen. (was niet voor de winst, alleen zo was het mogelijk om als studentje / starter een leuke boot te kopen
helaas ben ik verkeerd geinformeerd, heb meerdere malen gesproken met X over het schuim, en er is tegen mij gezegt dat het schuim geen vocht op zou nemen, helaas is op dat moment verzwegen dat er wel vocht tussen de naden kan zitten.
ik heb in mijn speurtocht naar een x79 8 boten bekenen en 5 gemeten, geen enkle was droog alle 5 sloegen maximaal uit op de SKIPPER meter.
op het moment dat ik het schip opknap, bewaar ik alle facturen en overhandig ik deze aan de ooit toekomstige koper (hopelijk over minimaal een jaar of 10 wanneer ik de 332 op ga halen
)
mede omdat wanneer dit verhaal klaar is dit wellicht een van de weinige droge X79 zou zijn die nu rond vaart
de vraag is alleen hoe ga ik het doen, wat kost het en wanneer kan ik weer varen.