Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten)

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 25 jan 2015 13:05 #590298

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Ik vraag me als leek op dit gebied zelfs af of die particuliere "redders" wel voldoen aan alle veiligheid eisen die de KNRM nastreeft en of ze ook wel genoeg bemanning aan boord hebben tijdens een operatie.

Het lijkt mij dan ook logisch dat de Nederlandse staat moet ingrijpen en deze "amateurs" een halt toe gaan roepen, of ze aan de juiste eisen te laten voldoen.

Dit zou toch bij wet geregeld moeten worden?
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 25 jan 2015 13:10 #590301

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12597
Sloe Gin schreef :
Ik vraag me als leek op dit gebied zelfs af of die particuliere "redders" wel voldoen aan alle veiligheid eisen die de KNRM nastreeft en of ze ook wel genoeg bemanning aan boord hebben tijdens een operatie.

Het lijkt mij dan ook logisch dat de Nederlandse staat moet ingrijpen en deze "amateurs" een halt toe gaan roepen, of ze aan de juiste eisen te laten voldoen.

Dit zou toch bij wet geregeld moeten worden?

Mentaliteit valt niet bij wet te regelen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 25 jan 2015 13:17 #590302

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6136
Neem maar van mij aan dat ze behoorlijk getraind zijn !
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 25 jan 2015 13:17 #590303

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Maar de mensen met een foute mentaliteit kunnen wel beperkt worden in hun daden.
Zo rij ikzelf ook nog maar zelden te hard met de auto!
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 25 jan 2015 14:44 #590347

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2656
Even voor de goede orde:
Dit: zijn dus prutsende amateurs. Die onschuldige mensen een boel geld afhandig proberen te maken. Let wel: in schepen en kleding die speciaal uitgezocht zijn om zoveel mogelijk op die van de KNRM te lijken.

Ook de 'piraten' achter deze site zijn inderdaad in het geheel niet duidelijk over de door hun aangeboden diensten. Zij zijn dan ook nauwelijks te traceren met een volledig adres en contactformulier op hun site. www.limadeltasafety.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 25 jan 2015 14:53 #590356

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9743
Hoezo niet traceerbaar? Er staan toch duidelijk contactgegevens op de site onder de knop contact? Beetje stemmingmakerij hoor. Niet dat ik er tegen ben dat cowboys worden aangepakt, maar volgens mij sla je nu een beetje de plank mis.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 25 jan 2015 15:08 #590367

  • Solo
  • Solo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1736
De KNRM doet voortreffelijk werk, en het feit dat dit gratis gebeurt is hogelijk te waarderen. Zelf zou ik het overigens niet erg vinden als er voor betaald zou moeten worden. Als een auto door een ongeval afgesleept moet worden moet dat ook worden betaald, en als men zelf een ongeval krijgt moeten de dokter en de ambulance ook worden betaald. Dit geldt ook in levensbedreigende situaties. Het feit dat de KNRM het gratis doet is een positieve uitzondering. Dat particuliere bergers betaling vragen is dus doodnormaal. Ambulances en afsleepdiensten op de weg doen dat ook.

Overigens een goed idee om terug te gaan naar het echte onderwerp van dit draadje. De verkeersposten. Een goed idee om deze posten nog een keer op een rijtje te zetten op dit forum. Mijn ervaring met deze posten is heel positief. Er geldt voor kleine schepen geen marifoonplicht en geen meldplicht, maar zoals hiervoor aangegeven wel een uitluisterplicht als een marifoon aanwezig is. Een moderne marifoon gebruikt niet veel stroom. Ik zet mijn marifoon aan voordat ik ook maar een meter vaar. Helaas constateer ik regelmatig dat heel veel zeilers, van wie - gelet op hun zichtbare antenne - vrij zeker is dat zij een marifoon hebben deze op het binnenwater niet aanzetten.

Mijn ervaring is beperkt tot de posten in Rotterdam, Dordrecht, Heerjansdam en Wemeldingen, en een enkele maal Centrale Post IJsselmeer (deze laatste uitsluitend uitluisterend). Ik vaar regelmatig in het gebied van de Rotterdamse posten, Dordrecht of Heerjansdam. Ik luister dan altijd uit en als ik hoor dat er "over mij wordt gesproken" b.v. "jachtje xxx meter voor de kruising" dan laat ik ook weten meegeluisterd te hebben. Op de Kil en de Oude Maas vaar ik ook nogal eens in het duister, dan meld ik mij altijd bij Heerjansdam of Dordrecht en mijn ervaring is dat dit goed werkt. Men houdt de beroepsvaart dan op de hoogte van wat jij doet, die kunnen daar dan ook op anticiperen. Ook geeft men des gevraagd adviezen.

Het zou aardig zijn als een medewerker van een van die posten eens commentaar op dit forum zou geven. Heeft men behoefte aan contact met jachten, of vindt men het alleen maar lastig.
Navigare necesse est, vivere non est necesse
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 25 jan 2015 15:21 #590377

  • Scarabee
  • Scarabee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1214
KNRM discussie Genoeg leesvoer hier over de knrm en heel dat gedoe :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 25 jan 2015 15:33 #590383

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29326
Rikken schreef :
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind de knrm een onmisbare organisatie, ik denk alleen dat ze met het huidige beleid op de verkeerde weg zitten.
Bergers hebben weinig werk door het slepen door de knrm. Doen zij echter niets meer dan kan de knrm het amper meer aan. (Dat is enkele jaren geleden op urk, toen klaas post een tijdje nauwelijks gevaren heeft, duidelijk gebleken).
Watersporters worden gemakkelijker met betrekking tot reisvoorbereiding en veiligheid omdat de knrm hen toch wel gratis komt helpen.
De knrm vrijwilligers krijgen het daardoor steeds drukker. Ik ben bang dat het niet zo lang meer duurt voordat werkgevers hun personeel niet meer laten vertrekken om een vakantie vierend zeiljacht met motor problemen bij prima 'zeilbaar' weer een haven binnen te slepen. Ook donateurs krijgen vraagtekens bij de besteding van hun geld.

Ik denk dat als de kustwacht selectiever knrm of bergers en in bepaalde gevallen nog steeds beide op een in 'nood' verkerend schip af zou sturen het voor alle partijen beter zou zijn.
De knrm krijgt iets minder werk maar blijft maatschappelijk wel geaccepteerd en kan het werk ook op de lange termijn blijven doen.
De bergers kunnen blijven investeren in goed materiaal en opleidingen.
De prutsers onder de watersporters, die soms meerdere keren per seizoen gered moeten worden en dat ook wel prima vinden omdat het toch gratis is, krijgen gezeur met hun verzekering en zullen stoppen met varen of het een en ander serieuzer aan gaan pakken.

Allemaal waar, ik moet er ook niet aan denken als er geen bergers meer zouden zijn, dan is het werk niet te overzien. Wij maken gemmiddeld 100 acties per jaar, de bergers in onze "wijk" schatten wij in voor 100-300 acties op het ijsselmeer.
Ik heb er geen moeite mee als het KWC vaker een berger inzet, in tegendeel. Waar ik wel moeite mee heb is de kansloze competitie die op veel fronten gestreden wordt als een reddingboot wel gewaarschuwd is en alle duistere praktijken die daar bij gebruikt worden door sommige bergers.
De eerlijkheid van de ijsselmeer bergers, noord + zuid, is sterk in twijfel te brengen voor zover mijn informatie strekt.

Voor alle suffe klusjes die eigenlijk ook prima door een berger opgelost kunnen worden, komt het moreel van de bemanning wel onder druk te staan.

Het Duitse model van de DGZRS is realistischer, je betaald gewoon, tenzij het echte nood was.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 25 jan 2015 15:42 #590388

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29326
Sloe Gin schreef :
Ik vraag me als leek op dit gebied zelfs af of die particuliere "redders" wel voldoen aan alle veiligheid eisen die de KNRM nastreeft en of ze ook wel genoeg bemanning aan boord hebben tijdens een operatie.

Het lijkt mij dan ook logisch dat de Nederlandse staat moet ingrijpen en deze "amateurs" een halt toe gaan roepen, of ze aan de juiste eisen te laten voldoen.

Dit zou toch bij wet geregeld moeten worden?

Er zijn geen normen voor dit soort werk, laat staan wetgeving. De term rescue of reddingboot is niet beschermd in de wet.
Het enige wat de malafide bergers met voeten treden is de ARBO wet en straks het BPR. het zijn allemaal beroepsmatige schepen en moeten dus ook voldoen aan het binnenschepenbesluit en ARBO wet met TRA's (Taak Risico Analyse) en rusttijden besluit en waarschijnlijk het niet houden van een logboek. Als daar eens handhaving plaats vond waren we in 1 klap van deze lieden verlost.

Elke beroeps sterveling die hierop gecontroleerd wordt krijgt torenhoge boetes, € 1000 is niks.

De KNRM is voor dit soort wetgevingen (historisch) vrijgesteld, maar voldoet geheel vrijwillig aan alle wetgevingen.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 25 jan 2015 15:44 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 25 jan 2015 17:43 #590442

  • henkvd
  • henkvd's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4011
Er zijn ook zat acties waarbij je afvraagt waarom voert de KNRM deze actie uit, hier hebben ze niets te zoeken.

Er is geen gevaar, een prima klus voor een berger / collega en geen gratis sleepje.

vb visserijnieuws.punt.nl/content...-brengt-go-14-binnen

Of KNRM als taxiboot / koeriersdienst

www.knrm.nl/waar-wij-zijn/redd...e-problemen-6caab5b5
Laatst bewerkt: 25 jan 2015 19:01 door henkvd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 25 jan 2015 18:08 #590457

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6779
Mijn ervaring met 'bergers' is ook niet zo positief.
Sitiuatie roer en motor defect met een pittig windje op het IJselmeer.
Via kustwacht gevraagd hulp in de buurt is (geen haast kan altijd voor anker gaan), en als eerste komt een 'berger' aanscheuren. Wil gelijk vastmaken en trekken.
Op mijn vraag, "wat gaat dat kosten" kwam geen antwoord. Ze zouden het later wel met de verzekering regelen. "Nee je regelt het hier en nu met mij!". Nog geen antwoord, maar moest wel m'n voet op de bolder zetten om te voorkomen dat er lijn omheen ging.
Toen duidelijk werd dat ik geen blanco check voor ze wou uitschrijven gingen ze er weer vandoor, opzoek naar een lukratiever slachtoffer waarschijnlijk.
Uiteindelijk door de KNRM binnen geholpen.
Als ze gewoon hadden gezegd, 2 of 300 per uur, prima, maar niet proberen een berging te gaan claimen, als het er geen is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 25 jan 2015 21:24 #590513

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29326
henkvd schreef :
Er zijn ook zat acties waarbij je afvraagt waarom voert de KNRM deze actie uit, hier hebben ze niets te zoeken.

Er is geen gevaar, een prima klus voor een berger / collega en geen gratis sleepje.

vb visserijnieuws.punt.nl/content...-brengt-go-14-binnen

Of KNRM als taxiboot / koeriersdienst

www.knrm.nl/waar-wij-zijn/redd...e-problemen-6caab5b5

Je kan er van alles van vinden. Misschien hebben die visserlui wel een gift gedaan. Het staat een stichting, niet afhankelijk van overheidsgelden, vrij om dergelijke zaken af te handelen. Het is geen oneerlijke concurrentie.
Mogelijk draagt zo'n gift wel bij tot de onkosten dekking van een hoop andere acties?
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 26 jan 2015 09:22 #590574

  • MvN
  • MvN's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 756
Rikken schreef :
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind de knrm een onmisbare organisatie, ik denk alleen dat ze met het huidige beleid op de verkeerde weg zitten.
Bergers hebben weinig werk door het slepen door de knrm. Doen zij echter niets meer dan kan de knrm het amper meer aan. (Dat is enkele jaren geleden op urk, toen klaas post een tijdje nauwelijks gevaren heeft, duidelijk gebleken).
Watersporters worden gemakkelijker met betrekking tot reisvoorbereiding en veiligheid omdat de knrm hen toch wel gratis komt helpen.
De knrm vrijwilligers krijgen het daardoor steeds drukker. Ik ben bang dat het niet zo lang meer duurt voordat werkgevers hun personeel niet meer laten vertrekken om een vakantie vierend zeiljacht met motor problemen bij prima 'zeilbaar' weer een haven binnen te slepen. Ook donateurs krijgen vraagtekens bij de besteding van hun geld.

Ik denk dat als de kustwacht selectiever knrm of bergers en in bepaalde gevallen nog steeds beide op een in 'nood' verkerend schip af zou sturen het voor alle partijen beter zou zijn.
De knrm krijgt iets minder werk maar blijft maatschappelijk wel geaccepteerd en kan het werk ook op de lange termijn blijven doen.
De bergers kunnen blijven investeren in goed materiaal en opleidingen.
De prutsers onder de watersporters, die soms meerdere keren per seizoen gered moeten worden en dat ook wel prima vinden omdat het toch gratis is, krijgen gezeur met hun verzekering en zullen stoppen met varen of het een en ander serieuzer aan gaan pakken.

Deze discussie wordt ook zeker binnen (het bestuur) van de KNRM gevoerd. Ik ben zelf bij een brainstorm sessie geweest tijdens een kustzeilers dag en daarin werden deze punten actief naar voren gebracht door de voorzitter van de KNRM. Begreep van hem dat deze vragen bij meerdere groepen zo zijn neergelegd. Uitkomst was eigenlijk dat een model met goed georganiseerde bergers die tegen vaste afspraken en kosten bergen een goede tussen oplossing kan zijn.
Victoire 1044
Spirit 28
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 26 jan 2015 09:53 #590595

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15799
Wat ik beangstigend vind in deze discusdie is het beeld dat bij mij ontstaat: bergers zijn piraten die niets ontziend je een poot uitdraaien.

Hoewel ik ga voor zelfredzaamheid weet je het maar nooit natuurlijk. De bedragen die hier over het scherm vliegen voor een berging zou ik niet een twee drie op kunnen hoesten hoor. Tuurlijk, ik ben all risk verzekerd, maar het moet ook allemaal maar gedekt zijn.

(Voor wie het zich afvraagt: ja, we zijn donateur van de knrm, nog voor we een boot hadden).
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 26 jan 2015 09:54 #590598

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6093
Hm, je zou soms bij minder urgente gevallen Den Helder rescue beter per telefoon kunnen vragen of ze een reddingsboot willen sturen, dan kunnen de haaienbergers niet meeluisteren...
In Engeland wordt gewoon gevraagd of er iemand in de buurt is die kan assisteren, en vaak is dat gewoon mogelijk. Gewoon even een sleepje naar binnen als iemand troep in zn schroef heeft en zo. Niks haaien, gewoon een collega watersporter helpen.
Zelf bij Cap gris Nez ook een keer iemand naar Boulogne geholpen, volgende keer doet iemand dat hopelijk voor mij
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 26 jan 2015 11:12 #590628

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 8256
WADnWIND schreef :

Een belangrijke reden dat particulieren berger geen convernant partners (kustwacht) zijn of ketenpartners (regio) is het elke keer opvallende amateuristische gedrag van deze lieden.
Het blijken allemaal, zonder uitzonderingen opportunisten te zijn, die geld als hoofddoel hebben. Helaas trappen verzekeringen en jachten hier nog elke keer in.

Het gedrag van sommige bergers is ronduit stuitend te noemen! Ik heb regelmatig 1:1 met deze lieden te maken en je bek valt letterlijk open als je ziet wat ze elke keer weer proberen te flikken.
Het gaat héél ver van intimidatie, grove misleiding, bedreigingen etc. en nog een paar zeer ernstige wandaden die ik hier niet zal noemen. Ik ga hier nu niet inhoudelijk op in omdat er nog juridische procedures lopen.

Hiervan kan ik getuigen. Zonder namen te noemen, ben ik een keer van de Slikken van Viane af gesleept. Ik was met een geleend scheepje onderweg en liep vast. Alles was te wijten aan mijn gebrek aan getijde kennis en goede kaarten van het gebied.

Dat daargelaten, stonden we met rustig weer op wadpoten op het moment dat een dikke RIB op ons af kwam om ons te redden.

De details zal ik achterwege laten. Uiteindelijk hebben de mannen mij behoorlijk geintimideerd met "slecht weer", "stenen" ed. In mijn onvervarenheid heb ik me laten overrompelen, en ben afgesleept. Achteraf bleek werkelijk elk woord van hen gelogen. Later een verslag geschreven voor de rechtszaak die de verzekering met de heren heeft aangespannen. Resultaat: veroordeling voor piraterij, en een beroepsverbod.

Overigens: in een aantal reddingsrapporten van de KNRM kom ik ook nog wel eens dingen tegen waarvan ik denk: nou nou. Neem dat jacht wat losgesneden is, een paar maanden geleden, omdat "de kiel er onder vandaan" was. Dat had met wat meer beleid ook best veel beter opgelost kunnen worden.

Dat een commerciele berger ook gewoon duur is, snap ik best. Maar gedraag je wel wat netter.

Overigens: In Nederland is dit hele circus ONTZETTEND GOED geregeld. Als je de Franse reddingsboten ziet.... Die heb ik liever niet langszij, tenzij ik echt op t punt van verzuipen sta. Bovendien wordt daar veel vaker een beroep op medezeilers gedaan om een collega jacht ergens vandaan te slepen. Of dat de veiligheid op zee nou echt ten goede komt?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 26 jan 2015 11:19 #590634

Schokkend! Dit onderschrijft de statements van WADnWIND helemaal, die ik in de eerste instantie wat gekleurd over vond komen. Dat is dus niet het geval helaas!

Weet iemand hoe dit in de VS geregeld is? Dus in een regio waar er qua gezondheidszorg/verzekeringen weinig collectiefs geregeld is?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 26 jan 2015 11:36 #590647

Nachtvlinder schreef :
Schokkend! Dit onderschrijft de statements van WADnWIND helemaal, die ik in de eerste instantie wat gekleurd over vond komen. Dat is dus niet het geval helaas!

Weet iemand hoe dit in de VS geregeld is? Dus in een regio waar er qua gezondheidszorg/verzekeringen weinig collectiefs geregeld is?

Ik weet niet of dit representatief is voor de VS maar van dit filmpje wordt je niet echt vrolijk:
Deze serie heeft een tijdje op Discovery gedraaid.



:woohoo:
Laatst bewerkt: 26 jan 2015 11:39 door Michieltje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 26 jan 2015 14:00 #590716

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29326
koko schreef :
Wat ik beangstigend vind in deze discusdie is het beeld dat bij mij ontstaat: bergers zijn piraten die niets ontziend je een poot uitdraaien.

Hoewel ik ga voor zelfredzaamheid weet je het maar nooit natuurlijk. De bedragen die hier over het scherm vliegen voor een berging zou ik niet een twee drie op kunnen hoesten hoor. Tuurlijk, ik ben all risk verzekerd, maar het moet ook allemaal maar gedekt zijn.

(Voor wie het zich afvraagt: ja, we zijn donateur van de knrm, nog voor we een boot hadden).

Bergers kunnen hele nette beleefde en behulpzame mensen zijn, echter als er KNRM binnen een straal van 5 mijl in zicht komt vindt er een onverklaarbare chemische werking plaats in het brein van een berger waardoor de sfeer erg grimmig kan worden.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 26 jan 2015 14:06 #590718

het wordt tijd dat de KNRM gewoon een rechtstreeks te bellen telefoonnummer (landelijk) beschikbaar stelt.
Dat kan ik igv nood (wat allah overigens zal verhoeden) gewoon direct de KNRM bellen, ipv over een openbaar VHFkanaal de nood bekendmaken. Ook het alarmnummer van de Kustwacht (0900-0111) is niet waterdicht, want die zouden ook wel eens een berger op mij af kunnen sturen ipv de door mij al 45 jaar betaalde KNRM.

Tijd voor een ZF-actie: "Bel je Redder: KNRM-Direct"
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 26 jan 2015 14:07 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 26 jan 2015 14:10 #590722

Ik denk dat de knrm juist blij is wanneer ze ook kunnen uitrukken tijdens de wat mindere spannende situaties. zoals vorig jaar bij mij.
Ik verontschuldigde mezelf volgens hun volledig onterecht. Ze waren blij om te kunnen oefenen. Dat zag ik ook, want de jongens konden amper een paalsteek leggen. :unsure:
De ervaren knarren bleven op de sleper. en de jongens mochten aan de gang bij mij aan boord.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 26 jan 2015 21:34 #590922

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2656
Baasklusje schreef :
het wordt tijd dat de KNRM gewoon een rechtstreeks te bellen telefoonnummer (landelijk) beschikbaar stelt.
Dat kan ik igv nood (wat allah overigens zal verhoeden) gewoon direct de KNRM bellen, ipv over een openbaar VHFkanaal de nood bekendmaken. Ook het alarmnummer van de Kustwacht (0900-0111) is niet waterdicht, want die zouden ook wel eens een berger op mij af kunnen sturen ipv de door mij al 45 jaar betaalde KNRM.

Tijd voor een ZF-actie: "Bel je Redder: KNRM-Direct"
Dat lijkt me niet zo'n best idee. Als er echt nood is is er wellicht een ander jacht of schip in de buurt dat nog sneller dan de knrm aanwezig kan zijn om jou uit het water te redden. Alleen de knrm waarschuwen kan betekenen dat je veel langer op de noodzakelijke hulp moet wachten. Als de nood zodanig laag is dat dat niet uitmaakt en je tijd genoeg hebt om onder het genot van een kopje koffie op de knrm te wachten dan is dat een situatie waar je de knrm helemaal niet mee moet lastig vallen. 45 jaar donateur of niet. Dan moet je gewoon een sleepdienst, medewatersporter of misschien een berger bellen. Waar je dan wel natuurlijk van tevoren een prijsafspraak mee maakt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 26 jan 2015 21:49 #590926

zie mijn resctie vòòr de jouwe, rikken
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 30 jan 2015 08:42 #592111

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2656
Rikken schreef :
Even voor de goede orde:
Dit: zijn dus prutsende amateurs. Die onschuldige mensen een boel geld afhandig proberen te maken. Let wel: in schepen en kleding die speciaal uitgezocht zijn om zoveel mogelijk op die van de KNRM te lijken.

Ook de 'piraten' achter deze site zijn inderdaad in het geheel niet duidelijk over de door hun aangeboden diensten. Zij zijn dan ook nauwelijks te traceren met een volledig adres en contactformulier op hun site. www.limadeltasafety.nl/

Afgelopen tijd verschijnen er verschillende topic's over het verkeer begrijpen/interpreteren van andermans teksten. Het bovenstaande is misschien ook niet helemaal duidelijk. Het was in ieder geval spottend bedoeld.

We zien op het filmpje een professioneel bergingsbedrijf met een prima boot, in no time een schip van de dijk bij Urk trekken. Zoals te zien lijkt het schip met bemanning op een KNRM boot omdat alle ribs en overlevingspakken nu eenmaal op elkaar lijken. Maar er is op geen enkele manier gebruik gemaakt van verwarrende logo's of andere misleidende opdruk.

Zoals op de site te zien is is Lima Delta een 'open' bedrijf dat naar buiten toe via deze site prima aangeeft wat hun diensten zijn. Ook zijn adres en telefoonnumers gewoon online te vinden. Daar is dus weinig 'piraterigs'aan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.188 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl