Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten)

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 31 jan 2015 14:28 #592506

Corazon schreef :
Ik lees hier een bedrag van 2750 euro voor een hulpactie van een Berger. Ben ik nu gek, als ik dit werkelijk een belachelijk hoog bedrag vindt...??? Ben zelf ook zelfstandig ondernemer, dus heb wel een beetje kijk op bedragen. Maar kan me niet voorstellen dat dit normale bedragen zijn. Gaat lekker als je 5-10 acties per maand hebt... :)

Hier heeft in de Zilt een mooi artikel over gestaan:

www.ziltmagazine.com/PDF/2009-zilt39.pdf

Blz 84
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 31 jan 2015 14:50 #592519

WADnWIND schreef :

In geval van Rooz ging het schijnbaar wat fors. Je kan besluiten om met een hulplijntje de spruit te borgen, zodat deze niet van de lier af schiet.
ik was bang dat de hele lier uit het dek zo worden getrokken, niet dat de lijn los zou schieten
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 31 jan 2015 14:56 #592523

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2656
Michieltje schreef :
Corazon schreef :
Ik lees hier een bedrag van 2750 euro voor een hulpactie van een Berger. Ben ik nu gek, als ik dit werkelijk een belachelijk hoog bedrag vindt...??? Ben zelf ook zelfstandig ondernemer, dus heb wel een beetje kijk op bedragen. Maar kan me niet voorstellen dat dit normale bedragen zijn. Gaat lekker als je 5-10 acties per maand hebt... :)

Hier heeft in de Zilt een mooi artikel over gestaan:

www.ziltmagazine.com/PDF/2009-zilt39.pdf

Blz 84

Hoop dat waddenwind bovenstaande pdf ook even leest voordat hij alle bergers piraten noemt en iedereen hier weer doodsbang maakt met zijn, getuige het artikel, ietwat eenzijdige 'kennis'.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 31 jan 2015 15:08 #592531

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7641
Als ik gesleept zou worden met naar mijn mening te hoge snelheid zou ik na twee waarschuwingen de sleeplijn kappen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 31 jan 2015 16:00 #592554

  • Corazon
  • Corazon's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1050
Heb het gelezen. Maar blijf het veel te hoge bedragen vinden!
Have the Spirit!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 31 jan 2015 16:22 #592565

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29326
Rikken schreef :
Michieltje schreef :
Corazon schreef :
Ik lees hier een bedrag van 2750 euro voor een hulpactie van een Berger. Ben ik nu gek, als ik dit werkelijk een belachelijk hoog bedrag vindt...??? Ben zelf ook zelfstandig ondernemer, dus heb wel een beetje kijk op bedragen. Maar kan me niet voorstellen dat dit normale bedragen zijn. Gaat lekker als je 5-10 acties per maand hebt... :)

Hier heeft in de Zilt een mooi artikel over gestaan:

www.ziltmagazine.com/PDF/2009-zilt39.pdf

Blz 84

Hoop dat waddenwind bovenstaande pdf ook even leest voordat hij alle bergers piraten noemt en iedereen hier weer doodsbang maakt met zijn, getuige het artikel, ietwat eenzijdige 'kennis'.

Ik heb hem gelezen en er is geen enkele reden om mijn uitingen en vooral feiten te herzien.
Het convenant met de berger is 1 1,5 jaar ge3leden opgezegd wegens voortdurende agressieviteit.
Ik heb vooral feiten opgeschreven, ik kan elk feit staven. er zit werkelijk tgeen enkele leugen tussen.
Misschien scheelt het dat ik 23 jaar met dit soort lieden in dezelfde vijver zit.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 31 jan 2015 17:06 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 31 jan 2015 16:32 #592573

In het artikel wordt recht gepraat wat krom is. Een berger moet een nette marge kunnen maken en daar blijft het bij. Natuurlijk zit daar de standby kosten inbegrepen. Heeft allemaal niets te maken met de waarde van het schip dat wordt gered.

De afgesproken prijs tussen verzekeraar en berger is dubieus. Zou een tandarts eens moeten proberen..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 31 jan 2015 17:11 #592591

@jasper schreef :
2750,- is een hoop geld. Maar je bent dus 365 dagen per jaar beschikbaar(zo ook je boot)2 of 3 man in de boot. Het is duur maar niet extreem
Even heel grof:

24/7/365 is 5 man is 400k
Stel dat die mannen ook nog een tweede job hebben /2= 200K
2xRIB à 300K 10% afschrijving = 60K
Ligplaats en verzekering 10K
Onderhoud, keuringingen etc. 15K
Huisvesting 40K
Materieel en onderhoud 10K
Uitrukken 8x per maand = 100x per jaar
Gem. 2 uur = 200uurx50ltr diesel= 15K brandstof
350K per jaar / 100 acties = € 3.500 per actie

Hoezo € 2.750 duur
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 31 jan 2015 20:05 #592675

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10716
Je hebt de uitvaartverzekeringen van die 5 man niet meegeteld! Niet de zaak mooier voordoen dan het is.
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 31 jan 2015 20:26 #592685

Noballast schreef :
@jasper schreef :
2750,- is een hoop geld. Maar je bent dus 365 dagen per jaar beschikbaar(zo ook je boot)2 of 3 man in de boot. Het is duur maar niet extreem
Even heel grof:

24/7/365 is 5 man is 400k
Stel dat die mannen ook nog een tweede job hebben /2= 200K
2xRIB à 300K 10% afschrijving = 60K
Ligplaats en verzekering 10K
Onderhoud, keuringingen etc. 15K
Huisvesting 40K
Materieel en onderhoud 10K
Uitrukken 8x per maand = 100x per jaar
Gem. 2 uur = 200uurx50ltr diesel= 15K brandstof
350K per jaar / 100 acties = € 3.500 per actie

Hoezo € 2.750 duur

200 uur werk en 61.120 uur per jaar standby. Reken eens uit hoeveel die mannen per jaar verdienen terwijl ze op het toilet zitten? Verdienmodel is gebaseerd op de gratie van de verzekeraars die, als puntje bij paaltje komt, de rekening doorschuiven.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 31 jan 2015 22:43 #592719

  • mgbgt1975
  • mgbgt1975's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6606
Proost schreef :
Je hebt de uitvaartverzekeringen van die 5 man niet meegeteld! Niet de zaak mooier voordoen dan het is.

Daar is toch die oorbel voor! ;-)
mgbgt1975 nog steeds bekend als mgbgt1975
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 01 feb 2015 09:27 #592762

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15799
mgbgt1975 schreef :
koko schreef :
Als de CV monteur komt betaal ik hem toch ook?

Ja, voor de werkzaamheden die hij verricht, niet voor de waarde van mijn huis.

We zijn het helemaal eens!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 01 feb 2015 10:45 #592799

  • reuv
  • reuv's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 370
Pharos schreef :
Noballast schreef :
@jasper schreef :
2750,- is een hoop geld. Maar je bent dus 365 dagen per jaar beschikbaar(zo ook je boot)2 of 3 man in de boot. Het is duur maar niet extreem
Even heel grof:
...
Hoezo € 2.750 duur

200 uur werk en 61.120 uur per jaar standby. Reken eens uit hoeveel die mannen per jaar verdienen terwijl ze op het toilet zitten? Verdienmodel is gebaseerd op de gratie van de verzekeraars die, als puntje bij paaltje komt, de rekening doorschuiven.

Kijk eens naar het alternatief in de commerciele scheepsvaart:
Smit (en nog 1 of 2 concurrenten) hadden in elke grote haven wereldwijd een sleper standby voor noodklussen (24/365). Vanwege commercialisering is deze service geschrapt (en een deel van de vloot verkocht/verschrot).

Als de KNRM zich gaat toeleggen op hun kerntaak, het redden van mensen in nood, ben je 2 spelers kwijt op de markt van hulp aanbieden voor schepen met problemen: de SAR en de bergers.

"Nee meneer, dat is geen levensbedreigende situatie, wij sturen geen boot van de KNRM. Probeert u berger X eens. Oh nee, die is net afgelopen jaar gestopt met dienstverlening..."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 01 feb 2015 10:50 #592802

reuv schreef :
Als de KNRM zich gaat toeleggen op hun kerntaak, het redden van mensen in nood

sinds wanneer bepaal jij wat de kerntaak van de KNRM is? Volgens mij bepaalt de KNRM dat, terecht, helemaal zelf.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 01 feb 2015 11:08 #592811

Baasklusje schreef :
reuv schreef :
Als de KNRM zich gaat toeleggen op hun kerntaak, het redden van mensen in nood

sinds wanneer bepaal jij wat de kerntaak van de KNRM is? Volgens mij bepaalt de KNRM dat, terecht, helemaal zelf.

Sterker nog, het bieden van hulp heeft de KNRM, naast het redden in nood, als kerntaak omschreven. De vlieger van Reuv gaat dus niet op.

Vraagt een commerciële berger X honderd euro ipv X duizend euro voor een routine klus, krijgen ze veel meer werk, komen ze makkelijker uit de kosten, verbetert hun imago etc. Dat is iets anders dan dat ze er überhaupt niet zouden moeten zijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 01 feb 2015 14:04 #592881

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29326
Zal ik het dan nog maar een keer neer zetten?

Over de doelstelling van de KNRM kunnen we kort zijn, die is sinds 1990 als volgt;

1.1 Doelstelling (Statuten KNRM, artikel 2)
“De stichting heeft ten doel het kosteloos (doen) verlenen van hulp en bijstand aan hen die voor de Nederlandse kust - daaronder mede begrepen het IJsselmeer, de Waddenzee, de Zeeuwse en
Zuid-Hollandse stromen en al zulke overige gebieden als onder voorafgaande goedkeuring van de
raad van toezicht door de directie te bepalen - in gevaar verkeren of in gevaar dreigen te geraken,
het in stand houden van een radio medische dienst, zomede al hetgeen met het vorenstaande
verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn.”


Aan gezien de KNRM een volledig onafhankelijke stichting is, mag ze zelf haar doelstellingen bepalen.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 01 feb 2015 14:05 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 01 feb 2015 14:07 #592882

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29326
reuv schreef :
Als de KNRM zich gaat toeleggen op hun kerntaak, het redden van mensen in nood,

Waar haal jij deze wijsheid vandaan? graag tekst of link o.i.d.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 01 feb 2015 18:05 #592969

  • Frodoo
  • Frodoo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 537
WADnWIND schreef :
reuv schreef :
Als de KNRM zich gaat toeleggen op hun kerntaak, het redden van mensen in nood,

Waar haal jij deze wijsheid vandaan? graag tekst of link o.i.d.


De praktische uitwerking van de doelstelling – mensen redden – is de kerntaak van de KNRM....

Zie: www.knrm.nl/wie-wij-zijn/organ...ievorm/doelstelling/

Nu kun je de KNRM overal van beschuldigen, maar niet van het transparant formuleren van de doelstelling.
Trots op de kappers.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 01 feb 2015 20:45 #593045

  • reuv
  • reuv's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 370
WADnWIND schreef :
reuv schreef :
Als de KNRM zich gaat toeleggen op hun kerntaak, het redden van mensen in nood,

Waar haal jij deze wijsheid vandaan? graag tekst of link o.i.d.

Ik ga er vanuit dat de kerntaken van de KNRM worden geformuleerd vanuit het SOLAS.

Dat betekent dat primair de mensen moeten worden gered. Vaak is het dan efficient om ook de boot te redden, maar als het spannend wordt zal de KNRM er volgens mij ook voor kiezen om de boot achter te laten en de mensen te redden, net als de RNLI (met dank aan Sunday voor de link elders op het forum).

Het helpen van boten met brandstof problemen, of een sleep naar een haven naar keuze kan alleen als er voldoende vrijwilligers zijn om die taak te kunnen uitvoeren. Dat die taken zich beter lenen voor het werven van donateurs dan het redden van mensenlevens vertroebelt de zaak een beetje.

Zonder donateurs kan de KNRM haar taken zolang kunnen volhouden als ze budget hebben. Zonder vrijwilligers zal de KNRM haar taken helemaal niet kunnen volhouden. Dan zal de Nederlandse staat de kerntaak moeten overnemen (verplichting vanuit SOLAS).

Ik denk dat we zuinig moeten zijn op de KNRM en haar vrijwilligers, want als de overheid die taak moet uitvoeren wordt het er vast niet beter op.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 01 feb 2015 21:47 #593087

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29326
reuv schreef :
WADnWIND schreef :
reuv schreef :
Als de KNRM zich gaat toeleggen op hun kerntaak, het redden van mensen in nood,

Waar haal jij deze wijsheid vandaan? graag tekst of link o.i.d.

Ik ga er vanuit dat de kerntaken van de KNRM worden geformuleerd vanuit het SOLAS.

Dat betekent dat primair de mensen moeten worden gered. Vaak is het dan efficient om ook de boot te redden, maar als het spannend wordt zal de KNRM er volgens mij ook voor kiezen om de boot achter te laten en de mensen te redden, net als de RNLI (met dank aan Sunday voor de link elders op het forum).

Het helpen van boten met brandstof problemen, of een sleep naar een haven naar keuze kan alleen als er voldoende vrijwilligers zijn om die taak te kunnen uitvoeren. Dat die taken zich beter lenen voor het werven van donateurs dan het redden van mensenlevens vertroebelt de zaak een beetje.

Zonder donateurs kan de KNRM haar taken zolang kunnen volhouden als ze budget hebben. Zonder vrijwilligers zal de KNRM haar taken helemaal niet kunnen volhouden. Dan zal de Nederlandse staat de kerntaak moeten overnemen (verplichting vanuit SOLAS).

Ik denk dat we zuinig moeten zijn op de KNRM en haar vrijwilligers, want als de overheid die taak moet uitvoeren wordt het er vast niet beter op.

De Nederlamnse Kustwacht doet haar taken vanuit het SAR verdrag conform IAMSAR deel 1 + 2.
SOLAS verdrag staat naast het SAR verdrag, maar SAR verdrag staat niet in Solas.
Daarna heeft het KWC een convenant partner gekozen van de markt, en wat blijkt?: de KNRM blijkt de beste uitgeruste keus voor handen te zijn.
In het convenant staat dat de KNRM uitvaart op elke hulpvraag of noodoproep die het KWC binnen krijgt.

Daar is geen woord grieks tussen.

Ook heb je de doelstelling in de statuten kunnen lezen hierboven, ik weet niet wat het probleem is, maar lezen in iedergeval wel. Wie zijn wij om de doelstelling te bestrijden?

Mocht je het er niet mee eens zijn, dan staat het je vrij om direct een berger te roepen, maar de wettelijk gang van zaken is als je het KWC roept, dat de KNRM komt.

uitingen als:
Ik ga er vanuit........
Dat betekent....

Zijn suggestief, maar niet (meer) conform de realiteit.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 01 feb 2015 21:49 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 02 feb 2015 11:09 #593189

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29326
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM/Bergers (Uit: verkeersposten) 02 feb 2015 13:29 #593239

WADnWIND schreef :
Daar past deze ook mooi bij:

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.184 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl