Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: KNRM gaat bergen en betaald slepen.

KNRM gaat bergen en betaald slepen. 27 mei 2015 12:17 #629118

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2656
Blijkbaar krijgt het hoofdkantoor in de gaten dat er geld te verdienen is aan slecht voorbereidde watersporters die voor iedere scheet die ken dwars zit de KNRM bellen.
Dat dit niets te maken heeft met die APP gelooft natuurlijk niemand. Sluit naadloos op elkaar aan. Nu eerst iedereen aan de gratis APP met gratis hulp, en vanaf volgend jaar is de niet spoedeisende hulp in een keer vast niet gratis meer.
www.binnenvaartkrant.nl/nieuws...-rekening-te-sturen/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM gaat bergen en betaald slepen. 27 mei 2015 12:25 #629121

  • roblisto
  • roblisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3209
van mij hebben ze groot gelijk.

Twee jaar terug in Enkhuizen. Rukt de KNRM uit voor de derde(!) dag op rij om hetzelfde zeilsschip met een motorstoring midden van het ijsselmeer af te slepen. ook niet net voor de haven of het enkhuizer zand, nee, echt mijlenver richting Lemmer.

Als je de ANWB te vaak belt met een storing gaan ze al vragen stellen, en dat is een betaalde dienst!

Gr Rob
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM gaat bergen en betaald slepen. 27 mei 2015 12:40 #629130

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18197
Het lijkt mij simpel. Als je de hulp inroept van de KNRM stellen ze je gewoon voor de keuze: overstappen op de KNRM boot en gratis gered worden (maar de boot moeten achterlaten), of niet overstappen en betaald gesleept worden (door de KNRM of door een andere betaalde berger). Zijn we meteen ook van die discussie af :whistle:
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM gaat bergen en betaald slepen. 27 mei 2015 12:44 #629134

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8145
Hebben jullie het stukje gelezen?
Het gaat om dienstverlening waarbij de KNRM wordt ingezet. Niet om boten met problemen (nog).
Overzetten van iemand naar een schip op zee, watertaxi oid, of idd iemand die voor de derde keer op rij zich laat afslepen en die aantoonbaar niets heeft gedaan om het probleem te verhelpen.
Dehler Duetta 94 - Koezt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM gaat bergen en betaald slepen. 27 mei 2015 13:56 #629166

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2287
lijkt me een verstandig besluit van de KNRM
happy sailing
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM gaat bergen en betaald slepen. 27 mei 2015 14:37 #629187

  • mgbgt1975
  • mgbgt1975's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6606
Stukje gelezen,kan mij volledig vinden achter de redenering. Ook het voorbeeld wat ze aanhalen, iemand die zich laat afdrijven naar KNRM gebied om daar 'gratis gered' te worden valt volgens mij onder misbruik. Daar mag een rekening voor komen.
mgbgt1975 nog steeds bekend als mgbgt1975
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM gaat bergen en betaald slepen. 27 mei 2015 14:38 #629188

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 8253
Ik wip op twee benen heen en weer.

Begrijpelijk, en ook netjes dat het tarief voor sleep/transport dienst op de eigen kosten gebaseerd is.

Anderszijds zou je als KNRM je gewoon niet moeten lenen voor dit, en een helehoop ander werk, waarvoor je als REDDINGSmaatschappij niet voor in het leven geroepen bent.

Waar ik ook moeite mee heb, is t principe: je acteert gratis of niet. Dit roept een nog bredere grijze band in het leven dan er nu al is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM gaat bergen en betaald slepen. 27 mei 2015 15:01 #629195

Ze zullen hier heel voorzichtig mee omgaan.
Als ik moet betalen, prima, maar dan stopt mijn vrijwillige bijdrage.
Denk dat ze dat zelf ook wel inzien.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM gaat bergen en betaald slepen. 27 mei 2015 15:16 #629203

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27699
Rikken schreef :
Blijkbaar krijgt het hoofdkantoor in de gaten dat er geld te verdienen is aan slecht voorbereidde watersporters die voor iedere scheet die ken dwars zit de KNRM bellen.

Wat ik een beetje merkwaardig vind is de definitie van het begrip "hulp aan derden" als hulp aan schippers voor wie geen direct gevaar dreigt. Enerzijds omdat de vraagt rijst wie de "tweeden" zijn. Bedoelt men daarmee de donateurs van de KNRM? "Geen direct gevaar" is ook wat moeizaam. Gevaar voor wat? Het leven; de boot?

Kortom: het verhaal zal nog wel een staartje krijgen..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM gaat bergen en betaald slepen. 27 mei 2015 15:35 #629214

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6133
Begrijp het wel.
Het is al jaren zo dat bij incidenten de vrijwilligers de kolen uit het vuur moeten halen en dat de betaalde profs aan de zijlijn toekijken en commentaar leveren. Bij ongevallen op de weg knippen de vrijwilligers de lijken uit de autowrakken en bij scheepsstrandingen brengen de vrijwilligers van de KNRM de sleeptrossen over naar de klaarliggende slepers. De zwermen profs van de rijksdiensten kijken toe en evalueren wat allemaal niet goed ging!
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM gaat bergen en betaald slepen. 27 mei 2015 19:18 #629340

  • escapade
  • escapade's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 817
Ik heb het eerder geopperd: KNRM is al jaren een veredelde sleepdienst. Eindelijk gaan ze een vergoeding vragen en je zult zien dat de hulpvragen op zee en wad inkakken. Vorige week lag een wielrenner serieus in de kreukels na een valpartij. Op mijn vraag of ik een ambulance moest bellen, reageerde de man furieus. Ik moest zijn zwager bellen om hem te halen en hem naar de huisarts te brengen. Een ambulance kostte hem zijn eigen risico. Ook de ambulancebroeders krijgen het rustiger.
Laatst bewerkt: 27 mei 2015 20:04 door escapade.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM gaat bergen en betaald slepen. 27 mei 2015 21:39 #629475

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29322
Ik denk dat de journalist iets uitvergroot wat al sinds 1992 zo is.
Het hele verhaal zoals in de nieuwe statuten van 2015 staat, stond ook al in de statuten van 1992. Alleen heeft 23 jaar dat niemand opgemerkt.

Niks nieuws onder de zon dus.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM gaat bergen en betaald slepen. 27 mei 2015 22:11 #629484

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Hoe past het redden van een kitesurfer, die bij harde wind zijn hobby uitvoert en gered moet worden?
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM gaat bergen en betaald slepen. 27 mei 2015 22:39 #629490

  • escapade
  • escapade's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 817
Faran schreef :
Hoe past het redden van een kitesurfer, die bij harde wind zijn hobby uitvoert en gered moet worden?

Harde wind en een kitesurfer in moeilijkheden door materiaalpech? Meteen redden. Gratis en voor niks. En een jachtje met windkrachtje drie voor de rede van Texel met afgeslagen motor vanwege een gebrek aan een puntje onderhoud, meteen laten betalen voor de berging.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM gaat bergen en betaald slepen. 28 mei 2015 04:27 #629503

  • jessejohn
  • jessejohn's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1873
en gewoon je schip verzekeren dan betaald de verzekering je sleepkosten.
KNRM is om levens te redden niet als berg dienst.
J.J. Hoogeveen Boot Service
www.hbs-marine.nl
HBS Marine Diesel Scheepsmotoren
www.hbs-diesel.com
Telefoon: 06 - 575 39 833
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM gaat bergen en betaald slepen. 28 mei 2015 05:06 #629505

jessejohn schreef :
en gewoon je schip verzekeren dan betaald de verzekering je sleepkosten.
KNRM is om levens te redden niet als berg dienst.

Leuk, dan leg je de rekening alsnog bij een ander
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM gaat bergen en betaald slepen. 28 mei 2015 05:16 #629508

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2656
Pharos schreef :
jessejohn schreef :
en gewoon je schip verzekeren dan betaald de verzekering je sleepkosten.
KNRM is om levens te redden niet als berg dienst.

Leuk, dan leg je de rekening alsnog bij een ander
Dat is toch het systeem van een verzekering?
Lijkt me logisch, alleen werkt dat bij emotionele dingen als bootjes blijkbaar anders en is men doodsbang dat de premie iets stijgt.
Op de weg is een tarief voor berging volkomen geaccepteerd. Je vraagt na een ongeval op de snelweg toch ook niet of de brandweer of ambulance je auto even naar huis sleept? Waarom zou dat op het water anders werken? verzekeringen hebben er, zowel op het land als te water, in ieder geval geen probleem mee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM gaat bergen en betaald slepen. 28 mei 2015 07:34 #629556

Zo werkt het met de bijdrage voor de KNRM ook. Die betaal je niet voor jezelf, maar voor de algehele veiligheid op het water. Hoe minder eigen verantwoordelijkheid, hoe hoger de kosten voor het collectief. Of dat nou via de bijdrage aan de KNRM wordt betaald of via de premies voor een verzekering.

Het gaat hier over het al dan niet kunnen voorkomen van een sleep en de bijbehorende rekening. Bij wie leg je die neer?
Laatst bewerkt: 28 mei 2015 12:29 door CompanJon.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM gaat bergen en betaald slepen. 28 mei 2015 08:22 #629586

  • Happydart
  • Happydart's Profielfoto
Sommigen gaan er te gemakkelijk vanuit dat de KNRM het wel zal oplossen en zijn op zijn zachtst gezegd wat makkelijk in hun voorbereiding/onderhoud/kennis...
Wat zulke mensen vergeten is dat die vrijwilligers net zoals iedereen een baan hebben en bij een oproep binnen een korte tijdspanne op het station aanwezig moeten zijn, dat kost de baas een werknemer (bedankt bazen die hier in mee werken ! )De vrijwilliger kost het zijn uurloon of hij moet de uren inhalen, de verplaatsing kost hem/haar ook geld.
En de kosten van het reddingvaartuig station, onderhoud enz zijn gigantisch.
Bovendien neemt de KNRM indien ze niet enkel bij gevaar voor mensenlevens opereren de broodwinning van reguliere sleepbedrijven af, daarover discussiëren is flauwekul.
Het wordt hoog tijd dat mensen die hun hobby beoefen betalen voor pechverhelping waarbij er geen sprake is van onmiddellijk levensgevaar, scenario's verzinnen van "ja maar het kan er wel op uitdraaien" heeft geen zin, de berger kan dat net zo goed voorkomen.
Dat de KNRM het al zo lang goed doet en meestal "gratis" , kan enkel omdat veel mensen hieraan bijdragen, vrijwillig geld geven dus, dat geld moet besteed worden aan levensreddend werk, niet aan gratis pechverhelping.
Iedereen die een boot heeft kan deze verzekeren en vooral (laten) onderhouden indien niet, dan ben je gewoon onverantwoordelijk bezig en krijg je hopelijk de rekening thuis.
In andere landen betaal je gewoon voor S&R , hopelijk kan de KNRM het nog vele jaren op een verantwoorde manier volhouden, wanneer nodig...
Indien men verzekerd is betaald de verzekering, dat de premie stijgt is dan logisch dat zet aan tot meer zelf verantwoordelijkheid, en hopelijk blijft het dan bij les 1.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM gaat bergen en betaald slepen. 28 mei 2015 09:06 #629612

  • jessejohn
  • jessejohn's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1873
Happydart schreef :
Sommigen gaan er te gemakkelijk vanuit dat de KNRM het wel zal oplossen en zijn op zijn zachtst gezegd wat makkelijk in hun voorbereiding/onderhoud/kennis...
Wat zulke mensen vergeten is dat die vrijwilligers net zoals iedereen een baan hebben en bij een oproep binnen een korte tijdspanne op het station aanwezig moeten zijn, dat kost de baas een werknemer (bedankt bazen die hier in mee werken ! )De vrijwilliger kost het zijn uurloon of hij moet de uren inhalen, de verplaatsing kost hem/haar ook geld.
En de kosten van het reddingvaartuig station, onderhoud enz zijn gigantisch.
Bovendien neemt de KNRM indien ze niet enkel bij gevaar voor mensenlevens opereren de broodwinning van reguliere sleepbedrijven af, daarover discussiëren is flauwekul.
Het wordt hoog tijd dat mensen die hun hobby beoefen betalen voor pechverhelping waarbij er geen sprake is van onmiddellijk levensgevaar, scenario's verzinnen van "ja maar het kan er wel op uitdraaien" heeft geen zin, de berger kan dat net zo goed voorkomen.
Dat de KNRM het al zo lang goed doet en meestal "gratis" , kan enkel omdat veel mensen hieraan bijdragen, vrijwillig geld geven dus, dat geld moet besteed worden aan levensreddend werk, niet aan gratis pechverhelping.
Iedereen die een boot heeft kan deze verzekeren en vooral (laten) onderhouden indien niet, dan ben je gewoon onverantwoordelijk bezig en krijg je hopelijk de rekening thuis.
In andere landen betaal je gewoon voor S&R , hopelijk kan de KNRM het nog vele jaren op een verantwoorde manier volhouden, wanneer nodig...
Indien men verzekerd is betaald de verzekering, dat de premie stijgt is dan logisch dat zet aan tot meer zelf verantwoordelijkheid, en hopelijk blijft het dan bij les 1.

Precies. En om ieder wis wasje de verzekering bellen terwijl vaak ook voor een flesje wijn met andere watersporters op te lossen is ook fijn. Scheelt je eigen risico.
Hobby's kosten geld. Ik spreek uit ervaring met het geklungel met mijn Beenhakker, heb nu dit jaar alles grondig aangepakt en hoop op een probleemloos vaar seizoen.
KNRM bel ik wel als mijn of mijn gezins leven bedreigt wordt en het niet op te lossen valt. Alle andere gevallen ben ik voor verzekerd en indien ik die niet hoef aan te spreken nog mooier bouw je ook mooi no-claim op en scheelt je dan weer premie.
J.J. Hoogeveen Boot Service
www.hbs-marine.nl
HBS Marine Diesel Scheepsmotoren
www.hbs-diesel.com
Telefoon: 06 - 575 39 833
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM gaat bergen en betaald slepen. 28 mei 2015 09:14 #629615

Happydart schreef :
Het wordt hoog tijd dat mensen die hun hobby beoefen betalen voor pechverhelping waarbij er geen sprake is van onmiddellijk levensgevaar, scenario's verzinnen van "ja maar het kan er wel op uitdraaien" heeft geen zin, de berger kan dat net zo goed voorkomen.
Dat de KNRM het al zo lang goed doet en meestal "gratis" , kan enkel omdat veel mensen hieraan bijdragen, vrijwillig geld geven dus, dat geld moet besteed worden aan levensreddend werk, niet aan gratis pechverhelping.

Hebben we eindelijk op een onderdeeltje een beetje zorgzame samenleving (vrijwillig geld geven, vrijwilligers op de bootjes, gratis reddingen), wil jij het gelijk weer een commerciële draai geven, met winst voor de verzekeraar, winst voor de redders/bergers, aandeelhouders die dividend willen, een CAO dat ze met windkracht 10 niet meer de haven uit hoeven, enzovoorts.
En dan later weer mopperen over die graaiende bergers zeker, en die graaiende bankiers die de bergers geld geleend hebben en daarop winst maken, enz enz.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM gaat bergen en betaald slepen. 28 mei 2015 10:03 #629630

  • Happydart
  • Happydart's Profielfoto
Baasklusje schreef :
Happydart schreef :
Het wordt hoog tijd dat mensen die hun hobby beoefen betalen voor pechverhelping waarbij er geen sprake is van onmiddellijk levensgevaar, scenario's verzinnen van "ja maar het kan er wel op uitdraaien" heeft geen zin, de berger kan dat net zo goed voorkomen.
Dat de KNRM het al zo lang goed doet en meestal "gratis" , kan enkel omdat veel mensen hieraan bijdragen, vrijwillig geld geven dus, dat geld moet besteed worden aan levensreddend werk, niet aan gratis pechverhelping.

Hebben we eindelijk op een onderdeeltje een beetje zorgzame samenleving (vrijwillig geld geven, vrijwilligers op de bootjes, gratis reddingen), wil jij het gelijk weer een commerciële draai geven, met winst voor de verzekeraar, winst voor de redders/bergers, aandeelhouders die dividend willen, een CAO dat ze met windkracht 10 niet meer de haven uit hoeven, enzovoorts.
En dan later weer mopperen over die graaiende bergers zeker, en die graaiende bankiers die de bergers geld geleend hebben en daarop winst maken, enz enz.

Neen lezen man...ik wil gratis LEVENS REDDEN maar geen pechverhelping.
En van mij mag iedereen op een goede manier zijn brood verdienen, geen profiteurs ? dus ook niet van de KNRM ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM gaat bergen en betaald slepen. 28 mei 2015 20:52 #629924

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6093
Ook ik lever een kleine maandelijkse financiele bijdrage en voer het vlaggetje.
Maar ik heb mij ooit aangemeld omdat ik het juist zo mooi vind dat er zo'n pracht organisatie
voor ons klaar staat zonder enig commercieel belang. En dat vind ik een verademing in deze kapitalistische wereld. Juist daarom verdienen ze mijn bijdrage.
Misbruik van de KNRM dienstverlening kan niet maar is niet te voorkomen.
Om vanwege incidenten het idealistisch fundament, de helpende/reddende hand op het water,
geweld aan te doen gaat me te ver. Ik heb ook niet begrepen dat men financieel krap zit.
Dus dat is ook geen reden.

Vinni
Er valt altijd wel wat te zeiken......
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM gaat bergen en betaald slepen. 29 mei 2015 06:42 #629983

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29322
1 van de dingen die speelt is dat bergers, althans op ijsselmeer en randmeren zich zéér amateuristisch gedragen en zelfs list en bedrog handelingen doen om hun klus te claimen. Zolang dit soort cowboys hun gedrag en bedrijfsmiddelen niet op orde hebben kan je ze niet serieus nemen. Bergers zoals BTS hebben hun zaakjes voor elkaar, 24x7x365. Daar kan je respect voor hebben. De opportunistenbergers zijn er alleen als er geld te halen is en op botte wijze verzekeringsgeld innen. Niet in de winter, nooit 'snachts en zoekacties kosten teveel geld en leveren niks op.

Vorige week vertelden de bergers nog keihard letterlijk tegen een klant dat ze van de KNRM waren? Dat soort praktijken dus. Ook zijn ze gezien met wegklap bordjes met KNRM er op....
Marifoon kanalen programmeren als walstation en klanten weg lokken zo dat niemand ze meer kan bereiken, ook de kustwacht niet.
Dit soort reikende praktijk zijn aan de orde van de dag.

Wil je dit soort excessen inperken moet je minimale normen stellen voordat je je hierin mag mengen als bedrijf. De bergers hebben óf geen bedrijf en is avontuur hobby, óf zijn wel een bedrijf maar lappen alle wetgeving van de schepenwet aan hun laars. De arbo diensten zouden smullen bij deze lieden.

In veel gevallen willen mensen niet eens geholpen worden door dit soort agressieve lui. We hebben alles al mee gemaakt, aanvaringen, bedreigingen, messen, noem het maar op.
Een klant wil geholpen worden en begrepen en gerust gesteld

Het is dus zaak voor de bergers dat ze op een hoger niveau komen qua inzet, materiaal en gedrag. Dan kunnen ze voor vol aangezien worden.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

KNRM gaat bergen en betaald slepen. 29 mei 2015 07:26 #629995

  • Happydart
  • Happydart's Profielfoto
WADnWIND schreef :
1 van de dingen die speelt is dat bergers, althans op ijsselmeer en randmeren zich zéér amateuristisch gedragen en zelfs list en bedrog handelingen doen om hun klus te claimen. Zolang dit soort cowboys hun gedrag en bedrijfsmiddelen niet op orde hebben kan je ze niet serieus nemen. Bergers zoals BTS hebben hun zaakjes voor elkaar, 24x7x365. Daar kan je respect voor hebben. De opportunistenbergers zijn er alleen als er geld te halen is en op botte wijze verzekeringsgeld innen. Niet in de winter, nooit 'snachts en zoekacties kosten teveel geld en leveren niks op.

Vorige week vertelden de bergers nog keihard letterlijk tegen een klant dat ze van de KNRM waren? Dat soort praktijken dus. Ook zijn ze gezien met wegklap bordjes met KNRM er op....
Marifoon kanalen programmeren als walstation en klanten weg lokken zo dat niemand ze meer kan bereiken, ook de kustwacht niet.
Dit soort reikende praktijk zijn aan de orde van de dag.

Wil je dit soort excessen inperken moet je minimale normen stellen voordat je je hierin mag mengen als bedrijf. De bergers hebben óf geen bedrijf en is avontuur hobby, óf zijn wel een bedrijf maar lappen alle wetgeving van de schepenwet aan hun laars. De arbo diensten zouden smullen bij deze lieden.

In veel gevallen willen mensen niet eens geholpen worden door dit soort agressieve lui. We hebben alles al mee gemaakt, aanvaringen, bedreigingen, messen, noem het maar op.
Een klant wil geholpen worden en begrepen en gerust gesteld

Het is dus zaak voor de bergers dat ze op een hoger niveau komen qua inzet, materiaal en gedrag. Dan kunnen ze voor vol aangezien worden.

Ik wist niet dat het zo een maffia toestanden gaf daar boven de grens op het water, wel even schrikken dus, gewapende bendes en de politie doet er niets aan ?
Daar zou de overheid natuurlijk moeten ingrijpen en erkende bedrijven de mogelijkheid geven tot identificatie en streng optreden tegen beunhazen en stropers, dat is ook vanuit de branche van bergers een ding om aan te werken, denk ik dan.
Neemt niet weg dat iedereen die op een serieuze manier een zaak runt de kans moet krijgen zijn werk te doen en mensen in dienst te houden daar is niks mis mee en dat mag niet door overheid of gratis hulporganisaties verhinderd worden.
En de watersporter dient zelf te zorgen dat zijn zaakjes/verzekering op orde zijn in het algemeen belang, maar vooral voor zichzelf en diegenen waarvoor hij verantwoordelijk is als schipper.
Laatst bewerkt: 29 mei 2015 07:29 door Happydart.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.189 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl