Brief van Sara op Svartlögas situatie
Dierbaren. Dank u voor uw attente en liefdevolle boodschappen.
Ik schrijf niet namens iemand, maar als Sara, dochter, betrokken en werken op het schip.
Met alle respect voor het talentvolle team dat aan boord was toen het ongeval is gebeurd, zou ik eerst betreuren dat in deze mail richt ik me vooral op de praktische, materiaal en toekomst.
Het is rauw hier in Nederland, maar zoals u weet, mijn vader is zeer sterk en behandelt deze nieuwe, onbegrijpelijke situatie rustig, een uur in een tijd, met liefde, een beetje humor en nieuwe dromen in de rug.
U hebt waarschijnlijk gehoord van Svartlöga en hoe het begin van onze expeditie van een avontuur nam een volledig verkeerde wending.
Het schip is nu geborgen en we kunnen hier staan en kijken als de verzekeringsmaatschappijen en de Bergingsbedrijf zijn veel doen zo goed als ze kunnen nu, maar niet met zoveel respect voor de uiteindelijke toekomst van het schip.
Het is een hard spel, maar als Papa zegt, kan het de beslissing voor hem gemakkelijker te maken, namelijk om het schip te verklaren een totale schipbreuk en om te proberen te bewegen langs vele andere paden leven. En in het bijzonder om de economische druk te verlichten door te kunnen terugbetalen aan de gasten en ambachtslieden.
Er zijn nog geen beslissingen genomen met betrekking tot de toekomst van het schip, maar ik heb tenminste de behoefte om een vinger in het water te steken en de temperatuur in onze kring te voelen.
Kan men zich voorstellen dat er anderen zijn dan ik die behoefte hebben om dit schip terug te zien in Denemarken; Als een uniek voorbeeld van goed vakmanschap en van coole oplossingen. Als een rally punt voor gelukkige, creatieve mensen. Als een zeilevenement schip met culturele mogelijkheden. Of als een project schip voor ambachtelijk onderwijs. of meer over in iets husbådsagtigt: als co voor een groep mensen die kunnen delen een drijvend huisje, of woonboot voor een gezin. Of is het een lange-termijn plan, een dag, om het schip te rijden over de wind weer.
De verschillende oplossingen bieden verschillende mogelijkheden voor het verhogen van de economie. Of het nu crowdfunding met de uitgang in een sociale, waar een dag kan "terugbetalen" met ervaringen aan boord of dat het gaat meer de particuliere weg, waar een ieder bezit een aandeel en kan werken naar iets nuttigs.
Welke richting het ook zal nemen, ik zou het project zeker verder in de goede richting willen steunen. Op een bepaalde manier, papa zal ook op een bepaald punt, maar als een minder fysieke en verantwoordelijke rol, meer raadgevende dan die van initiatief.
In principe is er nog steeds waarde in Svartlöga: de romp is Bomstærkt en lijkt niet te hebben geleden aanzienlijke schade, maar zou natuurlijk moeten herzien van breeuwen en bottom Paint. Roer, schroef en schachten kijken ongedeerd. Bovenbouwen en dalingen zien er prima uit. Motor en alternators zijn bewaard gebleven en we hebben te horen gekregen, geen zichtbare schade in machines ruimten. Het merendeel van de metalen fittingen en smeedwerk zijn intact, behalve BB kant van davider en gedeeltelijke leuning op het schuifdak.
Zichtbare schade bla:
De hele Rig en zeilen zijn zwaar beschadigd. Lønning en verschansing zijn beschadigd 4 plaatsen en volledig knapte af in de de de in de
Alle dubbele beglazing is imploderet. Alle elektronica en kabels zijn afgewerkt.
Binnenkort zullen we kijken naar de schade binnen. Maar we weten dat alle abtering die zijn gemaakt in massief hout zijn genoeg om op te slaan, maar in het bijzonder, multiplex ', eventueel isolatie (Salon handelingen), + matrassen zijn slecht.
Het was een soort van opening en actualisering van wat ik denk over, en het is nu mogelijk voor u om terug te komen met eventuele opmerkingen en ideeën voor oplossingen. of informatie over een aantal in het netwerk Mon staat en springt om deel te nemen? (geen druk;).
Men zou kunnen zeggen dat de uitkomst van het contract ook sterk afhangt van wat het schip wordt aangeboden door de verzekeringsmaatschappij. Of het nu gaat om een onderhandeling of een veiling en hoeveel mogelijke kopers zijn. Als het wordt een grote of kleine hoeveelheid, is het zeer belangrijk voor wat je moet stack op je benen binnen een paar weken.
Voor mij is het gewoon belangrijk dat svartlöga niet worden verkocht voor een snoep en eindigen in bijvoorbeeld sloop, maar dat er een aantal nieuwe die een plan en visie voor het schip hebben.
Liefdevolle groeten van Sara Kirstine Green Castle
Mail:
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
22176695
kunnen worden gedeeld met relevante