Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Nieuwe Hanse verlaten achter gelaten op de Oceaan.

Nieuwe Hanse verlaten achter gelaten op de Oceaan. 19 dec 2021 01:06 #1351170

La Mavare schreef :
Als moderator iemand afzeiken? Sorry, beneden alle peil.
Ik heb hier een tijdje over nagedacht en mijn conclusie is toch dat ik het niet eens ben met je stelling. De beste man in kwestie heeft deze woorden zelf meerdere malen hier op het forum gebruikt, zeikt een hele groep boot eigenaren af. Dan word er een oprechte vraag gesteld door iemand anders over het hoe en waarom van het afzeiken. Het enige wat ik hier gedaan heb is eigen woorden van de schrijver gebruiken om de ongefundeerde mening in context te zetten voor de vraagsteller. Ook nog eens met een knipoog er achter om te alten zien dat het allemaal niet zo serieus is.

Overigens moet ik ook zeggen dat ik dit een interessante dubbele standaard vind. Jij mag blijkbaar wel een hele groep wegzetten als incompetent of onzeker (ARC zeilers) terwijl het niet bij je op lijkt te komen dat mensen dit wel eens gewoon puur voor de lol zouden kunnen doen. Er zijn notabene ARC zeilers bij die al meer dan 20 keer de oceaan over gezeild zijn, gewoon omdat ze het leuk vinden.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Laatst bewerkt: 19 dec 2021 01:12 door Erikdejong.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe Hanse verlaten achter gelaten op de Oceaan. 19 dec 2021 03:43 #1351173

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15799
Topic kan op slot hoor. Inmiddels zo ver verwijderd van het onderwerp en persoonlijk geworden. Jammer maar helaas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe Hanse verlaten achter gelaten op de Oceaan. 19 dec 2021 07:08 #1351179

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2850
koko schreef :
Topic kan op slot hoor. Inmiddels zo ver verwijderd van het onderwerp en persoonlijk geworden. Jammer maar helaas.

Dat valt wel mee. Ik zie het zelfregulerend vermogen van het forum in actie.
Een plagerij die ernstiger wordt opgevat dan bedoeld is en waar serieus uitleg op komt. Dit vind ik beter dan een slotje.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe Hanse verlaten achter gelaten op de Oceaan. 19 dec 2021 07:40 #1351182

Hier een nieuwe Hanse nabij total-loss na een aanvaring met een rots onderwater. Goedkope bouwwijze met structural grid. Ook het in dit draadje opgemerkte lichte dek- en roerbeslag wijst op een budget bouwwijze.



Voor kleine boten die nooit ver van de kust komen kan dat een logische keuze zijn. Voor A-gecertificeerde boten waarmee zware serieuze tochten kunnen (en blijkbaar worden - tot wel 30 kn wind lees ik ;) - ) ondernomen echter, twijfel ik of diezelfde bouwmethode zomaar over de gehele range toegepast is?

Benieuwd naar het onderzoek dus. Doet de MAIB oid hier iets mee?
Laatst bewerkt: 19 dec 2021 07:45 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe Hanse verlaten achter gelaten op de Oceaan. 19 dec 2021 08:44 #1351194

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
Nachtvlinder schreef :
Hier een nieuwe Hanse nabij total-loss na een aanvaring met een rots onderwater. Goedkope bouwwijze met structural grid.

En daarna "gerepareerd" op een manier waar echt m'n broek van afzakt.

Doet de MAIB oid hier iets mee?

Dat vraag ik me ook af. :P
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 19 dec 2021 10:01 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe Hanse verlaten achter gelaten op de Oceaan. 19 dec 2021 08:59 #1351202

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7550
Waar zijn de klassificatie buro's gebleven in de jachtbouw ? Zie geen Lloyds, Det Norske Veritas, ABS en GL meer.

Ook bij seriebouw was er goede controle op de constructie en de bouw van een boot.

Die CE norm stelt weinig voor. Was (is) alleen bedoeld om concurrentie vervalsing tegen te gaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe Hanse verlaten achter gelaten op de Oceaan. 19 dec 2021 09:05 #1351203

  • Aad77
  • Aad77's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 717
brambo schreef :
Waar zijn de klassificatie buro's gebleven in de jachtbouw ? Zie geen Lloyds, Det Norske Veritas, ABS en GL meer.

Die zijn er nog gewoon hoor, maar ze kosten geld, stellen lastige vragen en willen dingen die nog meer geld kosten - daar wordt de boot duurder van dus dan maar niet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe Hanse verlaten achter gelaten op de Oceaan. 19 dec 2021 09:09 #1351206

  • elixer
  • elixer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 805
Het wordt tijd voor een nieuwe afkorting.

UAWB.

Paul.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe Hanse verlaten achter gelaten op de Oceaan. 19 dec 2021 09:16 #1351209

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7550
Ja, kwaliteit kost nu eenmaal geld. Dan krijg je dat er op de kosten bespaard wordt door de seriebouwer en de (in toenemende mate buitenlandse) toeleverancier van allerlei spullen.

Waarom geen "Wheelmark" op onderdelen, als teken dat het artikel geschikt is voor een bepaald doel.

Hoeveel masten zijn er overboord gegaan door ondeugelijke toggles ?

Waar zijn de richtlijnen zoals die in VS worden opgesteld door de ABYC ?
Laatst bewerkt: 19 dec 2021 09:17 door brambo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe Hanse verlaten achter gelaten op de Oceaan. 19 dec 2021 10:12 #1351237

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
brambo schreef :
Die CE norm ...

Welke norm doel je op?
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe Hanse verlaten achter gelaten op de Oceaan. 19 dec 2021 10:19 #1351243

JotM schreef :
En daarna "gerepareerd" op een manier waar echt m'n broek van afzakt.

Ik heb niet de video gekeken; wat doen ze verkeerd met de reparatie?
(ik neem aan dat ze het grid weer vastzetten maar dan beter?)
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe Hanse verlaten achter gelaten op de Oceaan. 19 dec 2021 10:30 #1351245

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
Wat (iig in mijn ogen) meer dan beroerd is:
  • Ze slijpen eerst de helft van de breedte van de flens af, zodat je zeker weet dat je - als je die nog weer zou verlijmen - onvoldoende oppervlak overhoudt;
  • Daarna zie ik sowieso niet dat ze verlijmen, maar "primeren" met een product dat volgens de specificaties van de fabrikant van dat product niet geschikt is voor constructieve verbindingen;
  • Daarna verjongen ze het overgebleven deel van de flens niet, maar vullen "het hoekje" met niet geweven glas, daarmee een "scheurtip" inbouwend. Ideaal voor de vorming van "root cracking"/delaminatie;
  • Die je vervolgens niet meer kan zien omdat de hele vakken worden dichtgelamineerd.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 19 dec 2021 11:22 door JotM. Reden: zinsbouw
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe Hanse verlaten achter gelaten op de Oceaan. 19 dec 2021 10:35 #1351246

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5295
Kock1964 schreef :
Ik verneem net dat de verzekerings maatschappij een IMOCA 60 die kant op heeft gestuurd om 'm te maken en naar Santa Lucia te varen.
René

Op de tracker van ARC zijn ze bijna aangekomen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe Hanse verlaten achter gelaten op de Oceaan. 19 dec 2021 10:38 #1351247

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5247
Waterblok schreef :
Kock1964 schreef :
Ik verneem net dat de verzekerings maatschappij een IMOCA 60 die kant op heeft gestuurd om 'm te maken en naar Santa Lucia te varen.
René

Op de tracker van ARC zijn ze bijna aangekomen?

Weet ik niet. Ik ken de naam van die IMOCA niet.
René
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe Hanse verlaten achter gelaten op de Oceaan. 19 dec 2021 10:51 #1351250

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7660
Arcadia schreef :
koko schreef :
Topic kan op slot hoor. Inmiddels zo ver verwijderd van het onderwerp en persoonlijk geworden. Jammer maar helaas.

Dat valt wel mee. Ik zie het zelfregulerend vermogen van het forum in actie.
Een plagerij die ernstiger wordt opgevat dan bedoeld is en waar serieus uitleg op komt. Dit vind ik beter dan een slotje.

+1
( We zeggen of schrijven allemaal wel eens iets wat verkeerd valt zonder dat het zo bedoelt is.
En kunnen als er reactie op komt beter uitleggen of eventueel excuses aanbieden dan dat het topic op slot wordt gezet. Dat lost namelijk niets op voor de schrijver of de persoon die het kwalijk nam. )
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe Hanse verlaten achter gelaten op de Oceaan. 19 dec 2021 10:56 #1351253

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5295
Nee maar Charlotte Jane III wel, bijna is wat optimistisch nog 190 mijl.
Ik gebruik de tracker van de ARC. Ze doen ruim 7 knopen dus nog kleine twee dagen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe Hanse verlaten achter gelaten op de Oceaan. 19 dec 2021 11:32 #1351264

Erikdejong schreef :
AndreAzuree schreef :
TuuLeVi schreef :
vlakwaterboten horen ook niet op de oceaan.

wat een kul, waaruit zou blijken dat Hanses niet zeewaardig zijn? Alleen door 1 verhaal van een roer-issue?
Tuu heeft een beetje last van het denkbeeld dat een boot voor 1979 in Finland gebouwd moet zijn om enige kwaliteiten te kunnen bezitten, oh en het moet een ontwerp uit New York zijn om uberhaubt te kunnen deugen ;)

hehe. Ah is dat het? ;) Terwijl de meeste ocean-crossings waarschijnlijk gewoon met Franse gebakjes worden gedaan....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe Hanse verlaten achter gelaten op de Oceaan. 19 dec 2021 11:35 #1351266

holrobert schreef :
AndreAzuree schreef :
Zijn er bewijzen voor de relatie tussen "zeilangst" en het bezitten van een Hanse? Of is dat gewoon je gevoel? Dan zijn die laatste "twee verhalen" misschien ook wat uit de lucht gegrepen...

Het is precies zoals ik het beschreef: van al onze zeilangstklanten is een opvallend groot deel Hanse-eigenaar (ongeveer 5%), en het verhaal 'groter dan eerst bedoeld' is op allen van toepassing, en handling-issues in zwaarder weer in een aantal gevallen de reden van het ongeluk/onmacht die een deel van het probleem veroorzaakte. Dus het is geen gevoel, het zijn de feitelijke situaties van onze klanten.

Dat heeft denk ik niet zo zeer met de boot te maken, maar wel met de combinatie boot-eigenaar/crew:

Ik denk dat de issue bij een aantal van onze klanten is dat ze denken een gemoedelijke productie toerboot te kopen en vervolgens met iets groters en snellers op weg gaan wat ze eigenlijk niet de baas kunnen als het een beetje begint te waaien.

Ik wil hiermee niets afdoen aan de boten zelf (zoals Blommie als tevreden eigenaar ook schrijft): heb tijdens training en instructie en ook tijdens de zeilangst-trainingen met verschillende Hanses gezeild en het zeilt goed en snel.

Anyhow, een tikkeltje off-topic, of je roer er wel of niet onder blijft zitten heeft hier niet veel mee te maken.

Maar heb je echt bewijs?. Zeil je heel vaak met verschillende eigenaren van verschillende merken en heb je dat precies bijgehouden? Of komt het gewoon omdat Hanses veel verkocht zijn en oververtegenwoordigd? Wellicht weet jij iets dat ik niet weet. Ik ben echter nog niet overtuigd. Sterker nog, de Hanse eigenaren hier laten een heel ander geluid horen. Wat is dat überhaupt "zeilangst"? Zijn we niet allemaal wel eens een beetje bang? Ik ook. En ik heb toch een sportieve boot met vrij veel tuig gekocht. Daar kun je met veel wind, zonder rif ook nog prima mee op zee mee varen, al is dat niet comfortabel, maar wat ruiger. We kunnen toch reven? En is die "zeilangst" met name besmettelijk onder Hanse eigenaren? En ben je als Bavaria-eigenaar daar immuun voor? Ik weet ook niet waarom het bij Hanses anders zou liggen dan bij andere AWB's.
Laatst bewerkt: 19 dec 2021 11:52 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe Hanse verlaten achter gelaten op de Oceaan. 19 dec 2021 12:35 #1351281

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3041
AndreAzuree schreef :
Maar heb je echt bewijs?. Zeil je heel vaak met verschillende eigenaren van verschillende merken en heb je dat precies bijgehouden? Of komt het gewoon omdat Hanses veel verkocht zijn en oververtegenwoordigd? Wellicht weet jij iets dat ik niet weet. Ik ben echter nog niet overtuigd. Sterker nog, de Hanse eigenaren hier laten een heel ander geluid horen. Wat is dat überhaupt "zeilangst"? Zijn we niet allemaal wel eens een beetje bang? Ik ook. En ik heb toch een sportieve boot met vrij veel tuig gekocht. Daar kun je met veel wind, zonder rif ook nog prima mee op zee mee varen, al is dat niet comfortabel, maar wat ruiger. We kunnen toch reven? En is die "zeilangst" met name besmettelijk onder Hanse eigenaren? En ben je als Bavaria-eigenaar daar immuun voor? Ik weet ook niet waarom het bij Hanses anders zou liggen dan bij andere AWB's.

Tja, bewijs...heb er geen wetenschappelijk onderzoek naar verricht, maar ja ik vaar met veel verschillende boten en eigenaren (tientallen) en ja ik houd precies bij waar we mee varen, en daar komt dus die Hanse-oververtegenwoordiging uit naar vore (ik weet niet wat het totale % Hanses is en of het daar ook significant van afwijkt overigens) En het kan ook om een andere reden zijn natuurlijk (de importeur die naar ons doorverwijst omdat we ooit één keer een blije Hanse klant hadden, noem maar wat).

Echter wat ik eerder schreef is wel vaak de achtergrond.

Als wij zeilangst-trainingen geven gaat het niet om mensen die een beetje bang zijn: daar heeft mijn vrouw het te druk voor met haar werk in de reguliere zorg (zij is de behandelaar, ik de zeiltrainer). We hebben het dan over mensen die huilend binnen zitten, zich fysiek beroerd voelen/slecht slapen bij de gedachte om te moeten varen, mensen die niet uit de spiraal van rampgedachten komen (zeker weten dat ze worden overvaren, zinken, omslaan etc), vertrekkers gestrand in het buitenland die al een jaar niet van de plek komen en waar de vogelnestjes uit het zeil vallen als je weer eens een zeil hijst, mensen die alles verzinnen om maar niet te hoeven uitvaren, of die totaal in paniek raken als er een groot schip ook maar in de buurt komt, en ga zo maar door. Je hebt het hier over niet-functionele en ook vaak niet-rationele angst (fobie) en soms ook met onderliggend trauma (in sommige gevallen zijn er hele nare dingen gebeurd onderweg).

Misschien kun je je hier niets bij voorstellen maar er zijn collega-zeilers die volledig vastgelopen zijn. Dan kun je natuurlijk ervoor kiezen nooit meer te zeilen, of je probeert er wat aan te doen, en dan komen wij vaak in beeld, meestal met success gelukkig.

Waarom het eventueel bij Hanses anders zou kunnen liggen schreef ik al eerder: onze klanten (waarvan een deel vertrekkers) hebben meestal een grotere Hanse verkocht gekregen dan ze eigenlijk zochten en het zijn vergeleken met Bavs en (toer-)Beneteaus e.d. sportieve boten die met meer wind meer vaardigheid vragen (vind ik). Een gebrek aan controle, of bang zijn voor een gebrek aan controle (beide uiteraard gekoppeld aan eigen vaardigheid) is een belangrijk factor in het opbouwen of in stand houden van angst.
Laatst bewerkt: 19 dec 2021 12:37 door holrobert.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe Hanse verlaten achter gelaten op de Oceaan. 19 dec 2021 12:50 #1351284

  • Doejong
  • Doejong's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2293
holrobert schreef :
Misschien kun je je hier niets bij voorstellen maar er zijn collega-zeilers die volledig vastgelopen zijn. Dan kun je natuurlijk ervoor kiezen nooit meer te zeilen, of je probeert er wat aan te doen, en dan komen wij vaak in beeld, meestal met success gelukkig.
Leuk dat jullie dit doen. Hoor er voor het eerst van.
Jan
Hallberg-Rassy 312
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe Hanse verlaten achter gelaten op de Oceaan. 19 dec 2021 12:58 #1351290

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3041
Mi Dushi schreef :
holrobert schreef :
Misschien kun je je hier niets bij voorstellen maar er zijn collega-zeilers die volledig vastgelopen zijn. Dan kun je natuurlijk ervoor kiezen nooit meer te zeilen, of je probeert er wat aan te doen, en dan komen wij vaak in beeld, meestal met success gelukkig.
Leuk dat jullie dit doen. Hoor er voor het eerst van.

't is ook ontzettend leuk om te doen omdat je in korte tijd een enorm resultaat kan halen.

Mijn vrouw heeft er in 2012 ook een artikel over gepubliceerd, zie hier: www.directievetherapie.nl/downloads/DT-32-4-5.pdf
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe Hanse verlaten achter gelaten op de Oceaan. 19 dec 2021 13:03 #1351295

holrobert schreef :
AndreAzuree schreef :
Maar heb je echt bewijs?. Zeil je heel vaak met verschillende eigenaren van verschillende merken en heb je dat precies bijgehouden? Of komt het gewoon omdat Hanses veel verkocht zijn en oververtegenwoordigd? Wellicht weet jij iets dat ik niet weet. Ik ben echter nog niet overtuigd. Sterker nog, de Hanse eigenaren hier laten een heel ander geluid horen. Wat is dat überhaupt "zeilangst"? Zijn we niet allemaal wel eens een beetje bang? Ik ook. En ik heb toch een sportieve boot met vrij veel tuig gekocht. Daar kun je met veel wind, zonder rif ook nog prima mee op zee mee varen, al is dat niet comfortabel, maar wat ruiger. We kunnen toch reven? En is die "zeilangst" met name besmettelijk onder Hanse eigenaren? En ben je als Bavaria-eigenaar daar immuun voor? Ik weet ook niet waarom het bij Hanses anders zou liggen dan bij andere AWB's.

Tja, bewijs...heb er geen wetenschappelijk onderzoek naar verricht, maar ja ik vaar met veel verschillende boten en eigenaren (tientallen) en ja ik houd precies bij waar we mee varen, en daar komt dus die Hanse-oververtegenwoordiging uit naar vore (ik weet niet wat het totale % Hanses is en of het daar ook significant van afwijkt overigens) En het kan ook om een andere reden zijn natuurlijk (de importeur die naar ons doorverwijst omdat we ooit één keer een blije Hanse klant hadden, noem maar wat).

Echter wat ik eerder schreef is wel vaak de achtergrond.

Als wij zeilangst-trainingen geven gaat het niet om mensen die een beetje bang zijn: daar heeft mijn vrouw het te druk voor met haar werk in de reguliere zorg (zij is de behandelaar, ik de zeiltrainer). We hebben het dan over mensen die huilend binnen zitten, zich fysiek beroerd voelen/slecht slapen bij de gedachte om te moeten varen, mensen die niet uit de spiraal van rampgedachten komen (zeker weten dat ze worden overvaren, zinken, omslaan etc), vertrekkers gestrand in het buitenland die al een jaar niet van de plek komen en waar de vogelnestjes uit het zeil vallen als je weer eens een zeil hijst, mensen die alles verzinnen om maar niet te hoeven uitvaren, of die totaal in paniek raken als er een groot schip ook maar in de buurt komt, en ga zo maar door. Je hebt het hier over niet-functionele en ook vaak niet-rationele angst (fobie) en soms ook met onderliggend trauma (in sommige gevallen zijn er hele nare dingen gebeurd onderweg).

Misschien kun je je hier niets bij voorstellen maar er zijn collega-zeilers die volledig vastgelopen zijn. Dan kun je natuurlijk ervoor kiezen nooit meer te zeilen, of je probeert er wat aan te doen, en dan komen wij vaak in beeld, meestal met success gelukkig.

Waarom het eventueel bij Hanses anders zou kunnen liggen schreef ik al eerder: onze klanten (waarvan een deel vertrekkers) hebben meestal een grotere Hanse verkocht gekregen dan ze eigenlijk zochten en het zijn vergeleken met Bavs en (toer-)Beneteaus e.d. sportieve boten die met meer wind meer vaardigheid vragen (vind ik). Een gebrek aan controle, of bang zijn voor een gebrek aan controle (beide uiteraard gekoppeld aan eigen vaardigheid) is een belangrijk factor in het opbouwen of in stand houden van angst.


ok, dank je voor je toelichting, dit geeft een wat helderder beeld. Ik kan er niet zo goed over oordelen, ik wist niet eens dat dit bestond. Ik dacht dat mensen die bang voor zeilen waren, er gewoon gelijk mee stopten. Interessant business model!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe Hanse verlaten achter gelaten op de Oceaan. 19 dec 2021 13:10 #1351299

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3041
Er zijn er inderdaad veel die er gewoon mee stoppen, dan is het probleem opgelost (hoewel hoe je omgaat met angst(gedachten) zich ook kan manifesteren in andere activiteiten).

Maar als je uit ervaring weet dat het heel leuk was, of zou moeten zijn, of als het veel betekent voor je partner, zijn er ook mensen die proberen het op te lossen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe Hanse verlaten achter gelaten op de Oceaan. 19 dec 2021 13:52 #1351308

  • Doejong
  • Doejong's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2293
holrobert schreef :
Mijn vrouw heeft er in 2012 ook een artikel over gepubliceerd, zie hier: www.directievetherapie.nl/downloads/DT-32-4-5.pdf
Gelezen, mooi artikel. Boeiend dat je in een dag of wat zo'n vastgelopen situatie weer vlot kan trekken.
Jan
Hallberg-Rassy 312
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe Hanse verlaten achter gelaten op de Oceaan. 19 dec 2021 14:10 #1351310

  • Etap28i
  • Etap28i's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 545
Valt deze therapie onder het begrip cognitieve gedragstherapie ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.176 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl