Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 08 juli 2021 13:39 #1302638

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Ik vel geen moreel oordeel en láát iedereen eigen keuzes maken. Nogmaals, KAP MET STEMMINGMAKERIJ!!!
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 08 juli 2021 13:49 #1302642

ac320 schreef :
Holtere en Brambo, jullie stellen je eigen moreel oordeel gelijk aan een regel. Dat hoort bij een forum maar je zet mensen op het verkeerde been. Nog 1 keer dan: Er is in Iberia en IT geen verplichting voor Nederlanders om een Nederlandse zeebrief te hebben, je boot moet wel een nationaliteit hebben (welke maakt niet uit wat jullie daar ook van vinden). Daarnaast is in Nederland en de rest van EU het ICP ruim voldoende. Dat je zelf andere keuzes maakt prima maar dwing dit niet af bij anderen.

Huh? ICP ruim voldoende in de EU? Volgens mij niet in een aantal EU landen rond de Middelandse Zee?

Lees dit maar eens door:

“ICP is geen bewijs van nationaliteit

Een ICP is geen bewijs van nationaliteit en registratie zoals de zeebrief en geeft niet het recht de Nederlandse vlag te voeren. Varen met alleen een ICP in andere dan voornoemde landen geschiedt uitdrukkelijk op eigen risico. Bekijk daarom goed de eisen van het desbetreffende land voordat u daar gaat varen.“

Bron? Rijksoverheid:

www.rijksoverheid.nl/onderwerp...buitenland-wil-varen

Nu jouw bron graag dat het “het ICP ruim voldoende is in de EU”
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 08 juli 2021 14:01 #1302648

sjoerd1981 schreef :
ac320 schreef :
Holtere en Brambo, jullie stellen je eigen moreel oordeel gelijk aan een regel. Dat hoort bij een forum maar je zet mensen op het verkeerde been. Nog 1 keer dan: Er is in Iberia en IT geen verplichting voor Nederlanders om een Nederlandse zeebrief te hebben, je boot moet wel een nationaliteit hebben (welke maakt niet uit wat jullie daar ook van vinden). Daarnaast is in Nederland en de rest van EU het ICP ruim voldoende. Dat je zelf andere keuzes maakt prima maar dwing dit niet af bij anderen.

Huh? ICP ruim voldoende in de EU? Volgens mij niet in een aantal EU landen rond de Middelandse Zee?

Lees dit maar eens door:

“ICP is geen bewijs van nationaliteit

Een ICP is geen bewijs van nationaliteit en registratie zoals de zeebrief en geeft niet het recht de Nederlandse vlag te voeren. Varen met alleen een ICP in andere dan voornoemde landen geschiedt uitdrukkelijk op eigen risico. Bekijk daarom goed de eisen van het desbetreffende land voordat u daar gaat varen.“

Bron? Rijksoverheid:

www.rijksoverheid.nl/onderwerp...buitenland-wil-varen

Nu jouw bron graag dat het “het ICP ruim voldoende is in de EU”
je vergeet heel selectief het woord "rest"... in welk EU land buiten Iberia en IT is het ICP niet geldig volgens JOTM, Holtere, Brambo en jezelf? Houd het gewoon neutraal en objectief.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 08 juli 2021 14:09 #1302656

JotM schreef :
Ik vel geen moreel oordeel en láát iedereen eigen keuzes maken. Nogmaals, KAP MET STEMMINGMAKERIJ!!!
je spreekt jezelf tegen in deze zin...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 08 juli 2021 14:30 #1302662

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
@ac320 wat ik me even afvraag, had je dit draadje teruggelezen tot bijvoorbeeld zeilersforum.nl/index.php/foru...ar?start=875#1248791 ? (of misschien zelfs tot het begin?)
Of voel je je na twee weken al zo ingeburgerd op het forum dat je denkt in te kunnen schatten wie wat heeft geschreven in dit draadje in de afgelopen 2 jaar, zonder iets te lezen?
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 08 juli 2021 15:27 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 08 juli 2021 14:44 #1302666

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
ac320 schreef :
...in welk EU land buiten Iberia en IT is het ICP niet geldig volgens JOTM, ...? Houd het gewoon neutraal en objectief.
Het ICP heeft formeel waarde in de landen die UNECE res. 13 hebben onderschreven. Dat hebben die landen zelf bekend gemaakt bij de UNECE ("annual report on the acceptance of the resolutions"). Buiten die landen heeft het ICP formeel geen waarde. Hoe neutraal en objectief wil je het hebben?
En formeel gezien heeft het ICP geen waarde in de Franse kustwateren / territoriale zee (wat anders is dan de praktijk, getuige wat ZF-ers op het forum gemeld hebben).
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 08 juli 2021 15:05 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 08 juli 2021 16:15 #1302695

ac320 schreef :
sjoerd1981 schreef :
ac320 schreef :
Holtere en Brambo, jullie stellen je eigen moreel oordeel gelijk aan een regel. Dat hoort bij een forum maar je zet mensen op het verkeerde been. Nog 1 keer dan: Er is in Iberia en IT geen verplichting voor Nederlanders om een Nederlandse zeebrief te hebben, je boot moet wel een nationaliteit hebben (welke maakt niet uit wat jullie daar ook van vinden). Daarnaast is in Nederland en de rest van EU het ICP ruim voldoende. Dat je zelf andere keuzes maakt prima maar dwing dit niet af bij anderen.

Huh? ICP ruim voldoende in de EU? Volgens mij niet in een aantal EU landen rond de Middelandse Zee?

Lees dit maar eens door:

“ICP is geen bewijs van nationaliteit

Een ICP is geen bewijs van nationaliteit en registratie zoals de zeebrief en geeft niet het recht de Nederlandse vlag te voeren. Varen met alleen een ICP in andere dan voornoemde landen geschiedt uitdrukkelijk op eigen risico. Bekijk daarom goed de eisen van het desbetreffende land voordat u daar gaat varen.“

Bron? Rijksoverheid:

www.rijksoverheid.nl/onderwerp...buitenland-wil-varen

Nu jouw bron graag dat het “het ICP ruim voldoende is in de EU”
je vergeet heel selectief het woord "rest"... in welk EU land buiten Iberia en IT is het ICP niet geldig volgens JOTM, Holtere, Brambo en jezelf? Houd het gewoon neutraal en objectief.

Dat was niet selectief bedoeld hoor, maar goed, het valt me op dat je iedereen van alles en nog wat beticht... dat is jammer, zo gaan we eigenlijk niet met elkaar om op dit forum...

Maar goed, heb je mijn link bekeken? Van de Rijksoverheid... hoe neutraal en objectief wil je het hebben?

Ik heb maar even een snapshot voor je gemaakt (geen dank, graag gedaan):




Zoals je ziet missen we een behoorlijk aantal eu landen... Vooral rond de middellandse zee (zoals ik eerder al vermeldde...)
Laatst bewerkt: 08 juli 2021 16:18 door sjoerd1981.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 08 juli 2021 17:03 #1302709

Sjoerd1981, Holtere, JOTM, Brambo, Het is een forum dus post gerust selectief door om je gelijk te halen maar aan de Middellandse Zee is er op dit moment alleen een probleem (wellicht tijdelijk) met het ICP in Iberia en Italië. Voor alle andere landen in Europa waar je naar toe kunt zeilen en ook rond aan de MED zoals Frankrijk, Kroatië, Griekenland en zelfs Turkije lijkt er niets aan de hand hoeveel jullie ook graven in de krochten van het internet. Koop gerust een Zeebrief met Kadaster inschrijving maar leg het niet aan anderen op. Blijf gewoon neutraal en objectief en leer omgaan met een andere mening dan de jouwe.

PS: Gaat een van jullie binnenkort op eigen kiel naar Iberia of Italië of zijn jullie er ooit op eigen kiel geweest ? Vanwaar die obsessie voor een Nederlandse Zeebrief met Kadaster inschrijving voor de MED gangers? Dat moeten deze mensen toch helemaal zelf weten ?
Laatst bewerkt: 08 juli 2021 17:14 door account op verzoek verwijderd 2. Reden: PS
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 08 juli 2021 17:45 #1302727

Goh, ac320, je lijstje van op-te-voeden forumleden wordt steeds langer.... nouja, nu hoor ik ook eens ergens bij, mooi man!

Inhoudelijk ga ik maar niet meer in op jouw post, is het niet waard...

Iedereen mag doen wat ze willen. En als ze toch problemen hebben met hun ICP in Griekenland of Frankrijk mogen ze jou bellen toch?
Laatst bewerkt: 08 juli 2021 18:01 door sjoerd1981.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 08 juli 2021 18:05 #1302730

ReneK schreef :
[…]

MCA 'Coding' is alleen nodig voor commercieele charter activiteit, dit moet idd iedere 5 jaar gebeuren

Ok, maar wat is dan wel nodig? De meeste kantoren mogen namelijk alleen een tonnage measurement doen. Ik neem aan dat dat nog steeds niet een brandmerk aanbrengen is, of is er helemaal geen brandmerk of iets dergelijks nodig voor een VK registratie?
Maxi 33s - Hide-Away - Stevensweert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 08 juli 2021 18:33 #1302733

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4335
Orange Sunset schreef :
ReneK schreef :
[…]

MCA 'Coding' is alleen nodig voor commercieele charter activiteit, dit moet idd iedere 5 jaar gebeuren

Ok, maar wat is dan wel nodig? De meeste kantoren mogen namelijk alleen een tonnage measurement doen. Ik neem aan dat dat nog steeds niet een brandmerk aanbrengen is, of is er helemaal geen brandmerk of iets dergelijks nodig voor een VK registratie?

Wat is er nodig :

- 'Application to register a UK vessel'
- Bills of Sale & Sales contract
- declaration of eligibility (waarin een aantal voorwaarden staan waaraan je moet voldoen om een bootje in de UK te registreren)
- copy of 'Certificate of Incorperation' (voor bedrijven)
- copy of survey of tonnage and measurement
- bewijs dat bootje uit het huidige register uitgeschreven is

Daarna krijg je een nummer (brandmerk) dat je moet aanbrengen op je boot en moet je een brief terugsturen waarin je schriftelijk bevestigd dat je idd het nummer/‘brandmerk’ aangebracht hebt op/in de boot, grootte van het plaatje en cijfer hoogte krijg je door en daar moet je aan voldoen
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 08 juli 2021 18:46 #1302737

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Als ik het goed begrepen heb moet je bij het laatste ook foto's toevoegen.
DIY brandmerken. ;)
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 08 juli 2021 18:52 #1302739

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4335
JotM schreef :
Als ik het goed begrepen heb moet je bij het laatste ook foto's toevoegen.
DIY brandmerken. ;)

Dat is mij (en onze buurman, die trouwens ook een dubbele registratie heeft , maar dan UK part 1 en Delaware) niet gevraagd , schriftelijke bevestiging met een handtekening is voldoende
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 08 juli 2021 18:56 #1302741

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Kijk aan. Waar ik dan wel benieuwd naar ben is op welke grond jouw schip "eligable" was/is om als UK-gevlagd door het leven te gaan.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 08 juli 2021 19:05 #1302744

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4335
@JotM

Lang verhaal dat hoort bij een lange reis ;)
Wij zijn uitgeschreven uit NL en nergens ingeschreven in EU

Als niet EU inwoner mag je volgens de EU wetgeving btw vrij een bootje kopen en het bootje mag dan 18 maanden in EU wateren rondvaren , daarna moet je EU wateren verlaten om de btw vrijstellings klok te ‘resetten’ (1 dag is voldoende)

Maar er zijn landen (oa Griekenland) die deze wet anders interpreteren en EU paspoort houders btw willen laten betalen , ook al wonen ze niet in de EU

Om deze discussie voor te zijn hebben we de boot gekocht op naam van ons bedrijf in Gibraltar, en ook in het Nederlandse register staan wij op dit adres ingeschreven in Gibraltar

En omdat de boot eigendom is van een bedrijf in Gibraltar ‘mogen’ wij de boot in de UK registreren, wat wij dus ook gedaan hebben

Ps edit : dit mag je alleen maar doen als je daadwerkelijk NIET in de EU woont en/of ingeschreven bent !
Als EU inwoner en particulier ben je gewoon verplicht om btw te betalen
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Laatst bewerkt: 08 juli 2021 19:08 door ReneK.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 08 juli 2021 19:13 #1302748

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Dan ga je nog een hoop jaloerse Engelsen tegenkomen.
(Die sinds begin dit jaar "third country national" zijn en daarom na 90 dagen het Schengen-gebied moeten verlaten en dan niet eerder dan na 90 dagen weer in het Schengen-gebied terug mogen keren)
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 08 juli 2021 19:19 #1302750

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4335
JotM schreef :
Dan ga je nog een hoop jaloerse Engelsen tegenkomen.
(Die sinds begin dit jaar "third country national" zijn en daarom na 90 dagen het Schengen-gebied moeten verlaten en dan niet eerder dan na 90 dagen weer in het Schengen-gebied terug mogen keren)

Die komen we nu al tegen ;)
Maar ik denk niet dat we de 90 Schengen dagen vol krijgen ?

Kroatië 90 dagen : geen Schengen
Montenegro: geen Schengen
Italië : misschien een maand
Griekenland : weten we nog niet
Turkije: weten we nog niet maar geen Schengen
Italië/Spanje : maandje of wat ?
Oct/Nov : Marokko
December / Jan : oversteken ?
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 09 juli 2021 06:36 #1302822

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7277
Ben gewoon als nederlander ingeschreven met een nederlands paspoort.
Heb geen "bedrijf" (postbus ?) Limited in Gibraltar.

De boot is voorzien van een BTW verklaring.

Mijn eigendom is in het kadaster ingeschreven met daarbij een Zeebrief die wereldwijd en doorlopend geldig blijft.

Op de boot is een duidelijk kenmerk met het brandmerk aangebracht.

Hoef mij niet in allerlei bochten te wringen, waarbij de uiteindelijke uitkomst ook nog eens onzeker kan zijn. En mogelijk ook nog als je onderweg bent ?

Hetzelfde geldt ook voor nederlanders met de boot ondergebracht in een buitenlands eigen bedrijf(je). En vervolgens de boot van het eigen bedrijfje huren.

Daar trapt de fiscus ook niet meer in. Zal op die "apenrots" wel niet anders zijn.

Wat als je alsnog VAT moet gaan betalen ? Dan ben je beter uit met de EU BTW.

Bram
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 09 juli 2021 08:04 #1302859

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4335
brambo schreef :
Ben gewoon als nederlander ingeschreven met een nederlands paspoort.
Heb geen "bedrijf" (postbus ?) Limited in Gibraltar.

De boot is voorzien van een BTW verklaring.

Mijn eigendom is in het kadaster ingeschreven met daarbij een Zeebrief die wereldwijd en doorlopend geldig blijft.

Op de boot is een duidelijk kenmerk met het brandmerk aangebracht.

Hoef mij niet in allerlei bochten te wringen, waarbij de uiteindelijke uitkomst ook nog eens onzeker kan zijn. En mogelijk ook nog als je onderweg bent ?

Hetzelfde geldt ook voor nederlanders met de boot ondergebracht in een buitenlands eigen bedrijf(je). En vervolgens de boot van het eigen bedrijfje huren.

Daar trapt de fiscus ook niet meer in. Zal op die "apenrots" wel niet anders zijn.

Wat als je alsnog VAT moet gaan betalen ? Dan ben je beter uit met de EU BTW.

Bram

Dank je wel voor jouw mening Bram
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 13 juli 2021 17:12 #1304423

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4335
Voorbeeld UK part 1 registratie, gelijk aan NL kadaster registratie

www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 13 juli 2021 17:23 #1304425

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12535
12,8 m LOA en dan 7,7 breed?

27,8 t?


edit; CAt of Tri?

dan nog, 27,8t?
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Laatst bewerkt: 13 juli 2021 17:24 door sy helios.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 13 juli 2021 17:31 #1304427

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4335
sy helios schreef :
12,8 m LOA en dan 7,7 breed?

27,8 t?


edit; CAt of Tri?

dan nog, 27,8t?

Ik vroeg het me ook al af , geen idee hoe ze meten ?
Maar het bootje is wel 12.8 x 7.7 maar waar de 27.8t vandaan komt ? Geen idee
Depth 2.76m is ook zoiets , geen idee
Tis een cat , of liever , condomaran ;)
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Laatst bewerkt: 13 juli 2021 17:32 door ReneK.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 13 juli 2021 20:17 #1304496

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12535
en een diepte van 2,78 ft; kan dat wel kloppen?
het blijven Engelsen tenslotte
wat is 27,8t indien LBS ingevuld > 14 MTon?
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 13 juli 2021 20:33 #1304502

  • Ronaldl
  • Ronaldl's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1600
dgshipping.gov.in/Content/Page...mentofShipsRules1987

Zomaar een zoekresultaatje naar gross en nett tonnage.
Niet te snappen die berekeningen.
Maakt niemand in de wereld zich druk om in onze recreatie vaart, we zijn geen koopvaardij immers.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 13 juli 2021 22:59 #1304534

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4335
sy helios schreef :
en een diepte van 2,78 ft; kan dat wel kloppen?
het blijven Engelsen tenslotte
wat is 27,8t indien LBS ingevuld > 14 MTon?

diepgang (volgens specs) is 1.25 meter , ik denk 1.30 maar dat kan gewoon zijn omdat ik voorzichtig ben ;)

Displacement: 12.1 tons

dat komt weer beter in de buurt , engelse ? amerikaanse ? metric ? nautische 'tons' ? nog steeds geen idee , en de formules van @Ronald zijn me ook te ingewikkeld ! ;)

ps edit

deze Part 1 UK registraties worden tegenwoordig alleen nog maar digitaal afgegeven , op het registratie bewijs staat een QR code en een link naar het 'origineel' op de UK MCA website
hoe dit in de 'minder digitale' landen gaat ? ik heb geen idee , maar die accepteren dan wel weer het ICP ;)

oh, en nog wat vwb het UK part 1 registreren !! (dit geldt niet voor het SSR , small ships register, maar wel voor het kadaster equiv. 'Part 1')

wij wilde graag ‘Blue Pearl Too’ maar dat mocht niet , want er was al een 'Blue Pearl' en ook onze alternatieve namen ‘Blue Pearl Two’ en ‘Blue Pearl 2’ mochten niet want dat leek teveel op een al bestaande naam , dus na veel denkwerk, drank, rare ideeen en zoekwerk bleek dat 'Bootnaam of plaatsnaam' wel geaccepteerd werd , dus 'white rose of dover' 'white rose of london' 'white rose of lilliput' mag allemaal wel en aangezien we toch wel heel graag 'Aalsmeer' achter op wilde hebben , omdat dat onze thuishaven is, werd de geregistreerde naam :

Blue Pearl Too
of
Aalsmeer

(hele naam is 'Bluepearl Too of Aalsmeer’)

en op deze manier kunnen we toch officieel 'Aalsmeer' achterop hebben ? zonder NL kadaster registratie , af en toe moet je een beetje creatief zijn

en de 'of' kan er natuurlijk gewoon 'afvallen' van de romp ? niets kan tegen zout water , en 2 kleine plaklettertjes zijn al helemaal geen partij voor Neptunis

op de andere hull komt de naam vh dorp waar we officieel geregistreerd zijn "Alloa" in Schotland , en waarom Alloa ? dat was een leuke naam en lijkt op Aloha !

dus welke vlag(gen) gaan we voeren ?

kleine UK vlag
grotere schotse vlag
en een NL vlag in het staand want aan bakboord

Gibraltar hoort tegenwoordig bijna weer bij het Schengen gebied (en @Bram , kent nog steeds geen VAT / Btw)
en Schotland hoort over een paar jaar 'gewoon' weer bij Europa dus dan zijn we weer helemaal europees !
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Laatst bewerkt: 13 juli 2021 23:28 door ReneK.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.895 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl