Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 juli 2021 13:32 #1302104

dank voor de snelle reactie!

waar kan ik die andere reacties vinden? met zoeken kom in niet verder dan deze draad...

idem wat betreft boot ;-)
Beneteau First 41s5, Middellandse Zee
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 juli 2021 14:14 #1302116

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11811
Ik vond deze nog:
zeilersforum.nl/index.php/foru...inschrijven-kadaster

In het kort:
Afgelopen winter hebben wij zelf de gang naar het kadaster gemaakt. Tegelijkertijd zat een kennis in Portugal met nog een aantal andere overwinteraars met de vraag of de kosten van een bezoek van het kadaster gedeeld konden worden. Hun informeren leidde tot niets en een deel van hen heeft toen voor de Poolse route gekozen. Toen de het kadaster bij ons aan boord kwam om te brandmerken heb ik hem de vraag gesteld of dat niet te regelen was. Hij was daar wel helder over. Het gebeurt of gebeurde weleens maar dan alleen op basis van nacalculatie. Er gaat nog weleens iets fout bij het aanleveren van de benodigde papierwinkel en dat zou een hoop gedoe op gaan leveren voor het kadaster met beloftes en afspraken. Ik snap dat ze daar niet tussen willen gaan zitten. Al die blauwe ogen die beweren dat ze hum papierhandel op orde hebben moet je niet te snel geloven. De eisen liggen hoog en er sneuvelt nogal eens een afspraak!
Laatst bewerkt: 06 juli 2021 14:16 door holtere.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 juli 2021 14:27 #1302122

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5160
ILenT heeft "gewoon" toch een meetbrief in rekening gebracht. Omdat er, ook voor een schuitje van 9 meter, "geen zeebrief kan worden afgegeven zonder meetbrief"

Wie weet daar meer van? Is een meetbrief nu wel of niet obligaat? Ik vind daar niet echt een duidelijk antwoord op.

Meetbrief bij eerste registratie pleziervaartuig korter dan 24 meter

Wanneer een schip korter dan 24 meter voor het eerst wordt geregistreerd, zorgt het Kadaster voor het meten van het schip en hoeft u geen kopie meetbrief bij het aanvraagformulier te voegen.
1e eigenaar & rallykampioen Rauno_Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 juli 2021 14:33 #1302130

MikeHeijstee schreef :
onze zeilboot ligt op dit moment in Italie (buurt Taranto). vorig jaar zijn we vanuit Kroatie overgestoken, zonder weet/kennis van het grote ICP probleem in Italie (had, als, etc: ik weet het en ik ben nu op zoek naar een oplossing, dus liever geen tips die richting op)

in 2020 onderweg van Griekenland naar Italie bij St Maria di Leuca staande gehouden door Guardia di Finanza , boot doorzocht, papieren bestudeerd en met vriendelijke woorden mochten we weer verder.

op dat moment hadden we een geldig normaal ICP aan boord. wij (gezin met 2 kinderen) varen hier al ruim 10 jaar zonder problemen mee rond in de Adriatische Zee.

achteraf in Nederland las ik de verhalen over schepen aan de ketting aan de andere kant van Italie.

mijn inschatting is dat het ICP de komende jaren nog niet omarmt zal worden door Italie (als jullie gefundeerd en/of uit betrouwbare bron weten dat het anders is, dan hoor ik het graag!

omdat ik graag met onze boot wil varen, lijkt er geen andere route dan de zeebrief. dat betekent dan weer dat er iemand van het kadaster op mijn kosten naar Taranto moet.

vooral die kadaster kosten liggen ons zwaar op de maag. een mogelijke oplossing zou kunnen zijn dat de betreffende kadaster medewerker meerdere boten bezoekt. de kosten zouden dan gedeeld kunnen worden.

zijn er andere forumleden (of kennen jullie iemand) met een soortgelijke situatie die interesse hebben in die mogelijke oplossingsrichting? dan graag een reactie of PB

verzoek tot PB gedaan!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 juli 2021 14:37 #1302132

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3195
TuuLeVi schreef :
ILenT heeft "gewoon" toch een meetbrief in rekening gebracht. Omdat er, ook voor een schuitje van 9 meter, "geen zeebrief kan worden afgegeven zonder meetbrief"

Wie weet daar meer van? Is een meetbrief nu wel of niet obligaat? Ik vind daar niet echt een duidelijk antwoord op.

Die meetbrief is obligaat.
Zeebrievenwet schreef :
Artikel 6
1 Een zeebrief, als bedoeld in artikel 4, wordt in naam van de Koning uitgereikt door de met de uitvoering van deze wet belaste Minister op overlegging van een door de bewaarder van het kadaster en de openbare registers afgegeven verklaring dat het schip te boek staat, alsmede een uittreksel uit de registratie voor schepen als bedoeld in artikel 101, eerste lid, van de Kadasterwet, vermeldende tenminste de gegevens, bedoeld in artikel 85, tweede lid, onder a, c, d, e, f, g en i, van die wet, alsmede de gegevens omtrent niet doorgehaalde voorlopige aantekeningen.

2 De in het eerste lid bedoelde verklaring en het in dat lid bedoelde uittreksel gaan vergezeld van de volgens de bestaande wettelijke voorschriften afgegeven meetbrief. Indien die verklaring en dat uittreksel meer dan twee dagen vóór de dag der overlegging zijn afgegeven, moeten op die bescheiden een verklaring van de bewaarder van het kadaster en de openbare registers voorkomen, afgegeven binnen voornoemde termijn van twee dagen, dat sedert de afgifte de op die bescheiden vermelde gegevens geen wijziging hebben ondergaan.

Bron: wetten.overheid.nl/BWBR0001933/2010-10-10#Artikel6

Edit:
Bij pleziervaartuigen wordt een meetbrief tegen een lager tarief afgegeven, omdat het tonnage gebaseerd is op een vereenvoudigde bepaling: wetten.overheid.nl/BWBR0006017...ofdstukIII_Artikel11
Laatst bewerkt: 06 juli 2021 14:42 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 juli 2021 15:18 #1302144

Een Zeebrief heb je niet perse nodig als je een bewijs van eigendom wilt hebben. Dat is het doel er ook niet van en meer een bijverschijnsel omdat je in NL voor een zeebrief ook een inschrijving in kadaster nodig hebt. Zeebrief is voor vlag (welke nationaliteit). Bewijs van eigendom heb je al met je koopcontract i.c.m. kwitantie zolang dat koopcontract maar goed in elkaar steekt (bv motor en hin nr vermelden en identificatie verkoper en ook een bewijs dat deze eigenaar was, AndreAzuree bv met een nieuwe boot en alle papierwerk hoeft zich over eigendomsbewijs echt geen zorgen over te maken. Tegen criminelen beschermt het sowieso niet). Als je wilt beschermen tegen diefstal kun je geld beter uitgeven aan goede sloten, start onderbreking en als je het af wilt making tracking/microdots etc. en gewoon lekker je ICP houden zolang je niet naar Spanje of Italië moet...

Zelf heb ik bij 2de hands boten die ingeschreven staan (ik zoek ook naar een volgende boot...) bij het kadaster als eerste gedachte dat de verkoper juist niet de -enige- eigenaar is omdat een inschrijving in het kadaster voor een pleziervaartuig tot voor kort (voor de icp heisa) betekende dat er een hypotheek op de boot zit en de bank eigenlijk -gedeeltelijk- eigenaar is. Jullie maken jezelf wel een beetje gek denk ik met bangmakerij voor iets dat een heel erg klein percentage van de mensen echt zal raken (beetje zoals W10 updaten !) . Goed voor de schatkist dus prima maar je kunt die pakweg 1500 euro beter uitgeven aan diefstal preventie.
Laatst bewerkt: 06 juli 2021 16:00 door accountopverzoekverwijderd2.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 juli 2021 15:22 #1302145

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5160
JotM schreef :
Die meetbrief is obligaat.
Dankjewel man!

Nou, dan ben ik niet genaaid :)
Da's op zich fijn maar wel 167€ extra...
1e eigenaar & rallykampioen Rauno_Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 juli 2021 19:56 #1302217

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2687
@ac320

In het buitenland wil ‘men’ graag een registratie bewijs zien , eigendoms bewijs is veel minder belangrijk maar ‘men’ wil graag weten in welk land ‘men’ kan aankloppen om te zien en te horen waar het schip geregistreerd is en onder welke vlag het vaart

Als jij weet dat in bijvoorbeeld Italië , Portugal & Spanje de autoriteiten genoegen nemen met een koopcontract en rekening ipv een registratie bewijs dan hoor ik dat graag en zul je heel veel zeilers blij maken ! Het gaat namelijk voor zover ik weet niet om het ‘eigendom’ of bewijs van eigendom maar het gaat er om dat ze willen weten waar het bootje officieel geregistreerd is en onder welke vlag het (mag) varen

@mikeheijstee

Een oplossing zou kunnen zijn om een voorlopige kadaster registratie aan te vragen ? Deze kan in principe aangevraagd worden en is dan 6 maanden geldig , misschien ben je daar mee geholpen (en na 6 maanden Italië weer uit en kun je weer ‘gewoon’ je ICP gebruiken

Andere oplossingen : Poolse registratie, Engelse registratie, CBR snelleboten registratie etc
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 juli 2021 20:11 #1302220

ReneK schreef :
@ac320

In het buitenland wil ‘men’ graag een registratie bewijs zien , eigendoms bewijs is veel minder belangrijk maar ‘men’ wil graag weten in welk land ‘men’ kan aankloppen om te zien en te horen waar het schip geregistreerd is en onder welke vlag het vaart

Als jij weet dat in bijvoorbeeld Italië , Portugal & Spanje de autoriteiten genoegen nemen met een koopcontract en rekening ipv een registratie bewijs dan hoor ik dat graag en zul je heel veel zeilers blij maken !
Hoi ReneK, je hebt gelijk voor PT, ES en IT maar dat schreef ik zelf ook (PT vergeten en ik was misschien niet duidelijk?). Als je mijn post nog eens leest en PT erbij zet zie je misschien dat behalve voor die handvol Iberia en Italië gangers het echt een typisch Nederlands stormpje in een glas water is. Maar het staat iedere FR, UK, DE , Scandinavië etc ganger vrij een zeebrief te kopen, is prima ! Wel verspilling, kun je beter een vuilwatertank kopen, DAT is wel verplicht bv in Scandinavië in tegenstelling tot een zeebrief...
Laatst bewerkt: 06 juli 2021 20:20 door accountopverzoekverwijderd2.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 juli 2021 20:26 #1302227

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2687
@ac320

Helaas behoor ik (en ook diverse anderen die in dit topic aktief zijn) tot het ‘handjevol’
Als niemand van ‘ons’ in de Med zou varen was het verder absoluut geen probleem geweest zijn

Maar helaas ben ik nu op het punt dat ik naast een ICP ook een UK registratie heb en zelfs bezig ben met een RDW registratie én een Poolse registratie

Als ik over 3 weken Italië binnenvaar pleur ik de hele boel op het bureau en ‘zoek het maar uit’
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Laatst bewerkt: 06 juli 2021 20:28 door ReneK.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 juli 2021 20:35 #1302230

ReneK schreef :
@ac320

Helaas behoor ik (en ook diverse anderen die in dit topic aktief zijn) tot het ‘handjevol’
Als niemand van ‘ons’ in de Med zou varen was het verder absoluut geen probleem geweest zijn

Maar helaas ben ik nu op het punt dat ik naast een ICP ook een UK registratie heb en zelfs bezig ben met een RDW registratie én een Poolse registratie

Als ik over 3 weken Italië binnenvaar pleur ik de hele boel op het bureau en ‘zoek het maar uit’
Ik kan me voorstellen dat dit erg irritant is voor jullie zeker gezien de aanleiding maar het lijkt of veel ZF ers die nooit met hun boot in IT of Iberia zullen komen vanwege bangmakerij onnodige kosten maken (+- 1500e) die ze beter aan een bv vuilwatertank zouden kunnen besteden of diefstal preventie.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 juli 2021 21:11 #1302240

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5603
Men heeft het kennelijk nog niet begrepen. Een inschrijving in het kadaster maakt dat je eigendom vast ligt als registergoed. Hetzelfde als onroerend goed.

Daarmee kan een zeebrief verkregen worden en/of een scheepshypotheek worden afgesloten.

Het eigendom/onderpand ligt dan officieel vast en niet met een aankoopnota of iets dergelijk.

Als een boot gestolen wordt en doorverkocht is het de vraag of je het bezit weer terug kunt krijgen. Bij registergoed ben je de officieele eigenaar en kun je weer over je bezit beschikken.

Het is een eenmalige procedure en ook de Zeebrief heeft een doorlopende geldigheid.

Dat is wat anders dan geld uitgeven voor een vuilwatertank of diefstal preventie.

Diefstal preventie lijkt soms zinloos en veroorzaakt onnodig veel schade bij een inbraak. Diefstal alarmsystemen of basis van GSM en GPS zijn kinderlijk eenvoudig uit te schakelen.

Je moet wel bij verkoop de kadaster inschrijving via de notaris laten overschrijven of uitschrijven.

Bij een auto behoort toch ook een kentekenbewijs.

Bij voorkoop van de boot is het een duidelijk pluspunt. De koper weet dat het een registergoed is en dat alle gegevens en het eigendom kloppen.

De controle aan de buitengrenzen neemt alleen maar toe. En zomaar wat papieren bij de kustwacht of douane op tafel te gooien werkt natuurlijk niet. In Frankrijk had de kustwacht een map met voorbeelden van documenten die men kon accepteren.

Ik begrijp werkelijk de weerstand niet tegen een officiele status. Zeker als je problemen krijgt in het buitenland en je de nederlandse ambassade moet inschakelen.

Je hebt dezelfde status als elk ander nederlands zeeschip.

En wat is op termijn het verschil in kosten en moeite van een simpel documentje dat je ook nog met enige regelmaat moet vernieuwen.

Je kunt wel proberen met fake documenten de kustwacht of douane te overtuigen. Maar als het niet klopt dan leggen ze je aan de ketting en probeer het dan maar op te lossen.

Bram
Laatst bewerkt: 06 juli 2021 21:42 door brambo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 juli 2021 21:29 #1302245

  • OldBawley
  • OldBawley's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1408
Even ter inlichting :

Waar ik momenteel anker liggen 3 jachten met Belgische vlag, niet één is in eigendom van een Belg, het zijn op een na allen Fransen die met de Belgische vlag veel erg strenge regelgeving ontlopen. Mijn jacht heeft een Belgische vlag sedert 1946, dat word nu moeilijk want ik ben zelf geen Belg meer.
Ook 6 jachten met Nederlandse vlag, Als er één Nederlander bij is zou me dat verwonderen. Hoofdzakelijk Grieken. Ook alweer om de vaarbelasting te ontlopen. Een vaarbelasting die ik wel moet betalen.
Aan de stadskade liggen tientallen grote motorjachten. Veel met de Amerikaanse vlag, thuishaven Delaware. Dat zijn zonder uitzondering Turken. En dat terwijl Turken officieel Griekenland niet binnen mogen. Je weet wel, een beetje geruzie.
Allemaal ge*ul, vlagvoering is een grap, word ook niet gecontroleerd. Zeker al niet de grote mobo´s
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 juli 2021 21:33 #1302247

"Als een boot gestolen wordt en doorverkocht is het de vraag of je het bezit weer terug kunt krijgen. Bij registergoed ben je de officieele eigenaar en kun je weer over je bezit beschikken."


Toch is dit nog maar de vraag. Stel mijn boot wordt gestolen in Turkije. Dan denk ik niet dat oplossing van mijn probleem ligt bij een Nederlandse registratie (waar ik overigens niks tegen heb). Laten we eerlijk wezen, de bewijsvoering dat de boot van mij is, is dan niet het probleem (dat kan ik op heel veel andere manieren bewijzen). Maar de simpele vraag: hoe krijg ik hem terug? Kortom, een officiele registratie is mooi, maar niet de oplossing van dit soort problemen.
Laatst bewerkt: 06 juli 2021 21:35 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 juli 2021 22:05 #1302253

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5603
Registergoed is de officiele status als een Nederlands bezit (grondgebied) en geldt ook in het buitenland.

Als een nederlands zeeschip gekaapt wordt, dan komt dit ook weer terug in nederlandse handen.

Dat is wat anders dan het tonen van een aankoopfactuur.

Als de griekse overheid besluit tot controle om aan deze misstanden een eind te maken, dan is de vraag hoe Old B. het oplost.

Italie is inmiddels wakker geworden en heeft schepen aan de ketting gelegd. In Frankrijk moeten de documenten precies kloppen, anders wordt je opgebracht.

En gezien te toenemende drugs- en mensensmokkel met jachten kun je verwachten dat de controle toeneemt. Misschien ook nog meer als men een nederlandse vlag signaleert.

Bram
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 juli 2021 22:34 #1302254

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2657
brambo schreef :
Bij een auto behoort toch ook een kentekenbewijs.

Dat kentekenbewijs is geen bewijs van eigendom, het is dus een heel ander document.
“If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.” — Edsger W. Dijkstra
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 juli 2021 23:02 #1302259

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2657
brambo schreef :
Men heeft het kennelijk nog niet begrepen. Een inschrijving in het kadaster maakt dat je eigendom vast ligt als registergoed. Hetzelfde als onroerend goed.

Volgens mij heeft iedereen dat wel begrepen. Maar die voordelen wegen niet voor iedereen op tegen de kosten die daarbij komen kijken. Andere landen (bijv. UK) laten zien dat een goedkopere registratie ook voldoende is om door de autoriteiten van andere landen geaccepteerd te worden.

Bij een wat oudere boot zijn de kosten van zo’n registratie vaak een relatief hoog percentage van de waarde van de boot. Ik heb niet het idee dat de problemen waar de registratie als registertjes bij helpt zo vaak voorkomen dat dat 5% van de waarde van de boot waard is
“If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.” — Edsger W. Dijkstra
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 07 juli 2021 07:15 #1302286

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2687
De UK ‘betaalbare’ registratie (zgn small ships registry part 3) heeft eigenlijk dezelfde status als het ICC

Het is een ‘non-title’ registratie en geeft je ook niet het recht om officieel de Engels vlag te voeren

Maar er is (nog) geen misbruik van gemaakt dus het wordt voorlopig geaccepteerd


www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 07 juli 2021 07:37 #1302295

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5603
Menno schreef :
brambo schreef :
Men heeft het kennelijk nog niet begrepen. Een inschrijving in het kadaster maakt dat je eigendom vast ligt als registergoed. Hetzelfde als onroerend goed.

Volgens mij heeft iedereen dat wel begrepen. Maar die voordelen wegen niet voor iedereen op tegen de kosten die daarbij komen kijken. Andere landen (bijv. UK) laten zien dat een goedkopere registratie ook voldoende is om door de autoriteiten van andere landen geaccepteerd te worden.

Bij een wat oudere boot zijn de kosten van zo’n registratie vaak een relatief hoog percentage van de waarde van de boot. Ik heb niet het idee dat de problemen waar de registratie als registertjes bij helpt zo vaak voorkomen dat dat 5% van de waarde van de boot waard is

Beste Menno,

het is uiteraard van belang voor een boot met relatieve hogere waarde en als je langere buitenlandse reizen gaat maken. Dan is eigenlijk een Zeebrief een noodzaak.

Kleinere bootjes van een geringe waarde doen dergelijke reizen veelal niet.

Maar omdat nu te vergelijken met het aanbrengen van een vuilwatertank of een zinloze diefstal preventie maatregel, is onzin. Soms is de schade om in te breken groter dan de waarde van de gestolen goederen.

Als je de nederlandse nationaliteit bezit, dan ga je niet met een Poolse of andere registratie een lange reis maken. Waar praten we eigenlijk over, een bedrag van circa € 1500,- gedurende de gehele levensduur van de boot. Het gaat om een geringe investering ten opzichte van alle andere kosten die je gaat maken voor een buitenlandse reis.

Bram
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 07 juli 2021 07:39 #1302296

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11811
Een bedrag van 1050 komt meer in de richting.
Niet dat het weinig is hoor ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 07 juli 2021 07:55 #1302298

Voor mij is het 2500 euro. Tenzij ik met een paar andere jachten iets kan regelen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 07 juli 2021 08:24 #1302303

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11811
Ja, je zoekt avontuur dan krijg je het ook meestal wel.
Op zich is er niet een instantie te vinden die een mannetje speciaal voor jou naar Turkije op en neer stuurt voor dat geld. Wat dat betreft is het eigenlijk een koopje ;)
Laatst bewerkt: 07 juli 2021 08:24 door holtere.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 07 juli 2021 08:29 #1302305

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2687
@Bram

De grootste moeilijkheid op dit moment is (was?) dat er ivm CV19 geen medewerkers van het kadaster langs komen om het nummer plaatje op te komen plakken binnen afzienbaar tijdsbestek in het buitenland

Zoals eerder geopperd zou een erkend lokaal bedrijf uitkomst kunnen bieden maar daar schijnt het kadaster niet aan mee te willen werken , anders was de mogelijkheid er (denk ik?) al wel geweest

Dus het totaal plaatje van 1) kosten 2) tijdsduur en 3) persoonlijk bezoek maakt het een nodeloos ingewikkeld en langdurig process en mensen gaan dan een snellere en eenvoudigere methode zoeken
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 07 juli 2021 08:46 #1302307

  • Ronaldl
  • Ronaldl's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1022
@allen
Denk dat een beetje oplettende lezer uit alle draadjes over dit onderwerp uit de afgelopen periode van paar jaren uit de informatie (zowel relevante als niet-relevante, ware en onware, denken en weten) zijn plan wel kan trekken.

Mij bekruipt het gevoel dat het draait om geld.
Maar het kost wat het kost.
(Het tijdelijke kwartje van kok wordt ook nog gewoon betaald aan de pomp)

Recreatievaart is sowieso een luxe probleem. Dat kost wat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 07 juli 2021 12:28 #1302356

holtere schreef :
Ja, je zoekt avontuur dan krijg je het ook meestal wel.
Op zich is er niet een instantie te vinden die een mannetje speciaal voor jou naar Turkije op en neer stuurt voor dat geld. Wat dat betreft is het eigenlijk een koopje ;)

haha, geen bezwaar tegen avontuur. ;) Dat koopje, dat zie ik nog niet helemaal. ;) Ik denk er nog eens rustig over na, voorlopig is het voor mij nog niet aan de orde. En ja natuurlijk gaat het alleen maar geld. Ik kan voor datzelfde geld een truck een langere route terug laten rijden Slovenië naar Nederland, ipv vanuit Marseille. De route via de Adriatische zee is immers ook mooi. Kortom, ik hou de opties nog even open.
Laatst bewerkt: 07 juli 2021 12:28 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.740 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl