Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 08:51 #1214745

Conclusie: Niet naar Frankrijk zeilen.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 08:51 #1214746

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18219
Als je richting Frankrijk gaat gewoon voor een ICP zorgen. En mochten ze dan toch vallen over het feit dat er geen nationaliteit op staat dan kan je de boete ook gewoon accepteren. Die is nog altijd een stuk goedkoper dan je boot te boek stellen (€485, prijs 2020 in Nederland). Moet je niet vaker dan drie maal naar Frankrijk gaan natuurlijk B)
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 08:53 #1214747

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27778
TuuLeVi schreef :
en hoe zit dat dan met engelse boten, daar is toch ook geen jachtregistratie?

Ja, dat klopt.

Maar hoeveel ik ook van Engelsen houd en hoeveel medelijden ik daardoor ook met ze heb; Engeland is afgegleden tot een bananen-republiek, met een clown als PM.

Als we ons daarnaar moeten gaan richten, kunnen we echt wel op dak gaan zitten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 09:00 #1214751

WADnWIND schreef :
Zolang er nog semi-prof duikboten uit Colombia onderschept worden in Spanje/Portugal en er steeds vaker jachten met drugs aangetroffen worden, zal de regel- en controledrift zeker niet afnemen. In tegendeel.

Nu ben ik ook niet altijd voorstander, maar als je nu zó moet afgeven op regel- en controle drift adviseer ik toch om te emigreren naar een atol in de stille Zuidzee.

De meeste klagers willen wel de voordelen van onze maatschappij ten volle benutten, maar andersom kennelijk minder. De z.g. "schrapers"

ICP werd volgens mij ook “gebruikt” door organisaties die vluchtelingen uit noord afrika vervoerden naar Europa (nobel doel verder hoor)
Waardoor de Nederlandse regering in een lastige positie kwam. En als oplossing dus extra duidelijk maakt op ICP dat het geen vlaggenbrief is. Wat dan weer lastig is de degene die het ICP wel integer willen gebruiken.

reportersonline.nl/jeroen-pete...erantwoordelijkheid/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 09:02 #1214753

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6383
WADnWIND schreef :
Zolang er nog semi-prof duikboten uit Colombia onderschept worden in Spanje/Portugal en er steeds vaker jachten met drugs aangetroffen worden, zal de regel- en controledrift zeker niet afnemen. In tegendeel.
waarom zijn drugs eigenlijk verboden?
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 09:12 #1214755

TuuLeVi schreef :
WADnWIND schreef :
Zolang er nog semi-prof duikboten uit Colombia onderschept worden in Spanje/Portugal en er steeds vaker jachten met drugs aangetroffen worden, zal de regel- en controledrift zeker niet afnemen. In tegendeel.
waarom zijn drugs eigenlijk verboden?

Niet allemaal hoor , alcohol en tabak zijn vrijwel nergens op de wereld verboden en ook sommige vrij verkrijgbae geneesmiddelen zoals slaapmiddelen niet. En op de wereld zijn veel meer tabak en/of alcohol verslaafden dan aan de drugs durf ik best te stellen.
Maar ja , daar wordt teveel aan verdiend door de overheden :whistle:
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 09:23 #1214760

holtere schreef :
Toch wel maar zonder die vermelding...
Beter mee, dan om verlegen.
webshop.watersporters.nl/productcategorieen/17/icp

Toch werkt het huidige document in prima, in ieder geval in Turkije. Door de NL vlag erop wordt het in Turkije onmiddellijk geaccepteerd als vlaggebrief/landen-registratie. Ik moet dit in iedere haven laten zien, en het is nooit een probleem geweest. Kennelijk voldoet het in Frankrijk ook. Waar voldoet het dan niet?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 09:24 #1214761

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27778
ilCigno schreef :
Als je richting Frankrijk gaat gewoon voor een ICP zorgen. En mochten ze dan toch vallen over het feit dat er geen nationaliteit op staat dan kan je de boete ook gewoon accepteren. Die is nog altijd een stuk goedkoper dan je boot te boek stellen (€485, prijs 2020 in Nederland). Moet je niet vaker dan drie maal naar Frankrijk gaan natuurlijk B)

En ook niet te lang. Als je de hele Atlantische kust langsvaart in dagtochten, dan heb je er mogelijk zomaar drie te pakken in één reis..

Maar gezien het feit dat de door Lamavare aangehaald beambte ook het 'vernieuwde' ICP acceptabel vindt (hij had er veel gezien, zei hij) zal het allemaal wel loslopen. Zolang de informatie op dat ICP maar strookt met je eigen paspoort of ID-kaart.

En dat er tegenwoordig een grote Nederlandse vlag op staat, vind ik bijna geniaal van het KNWV. Ik vraag me wel af wat de Rijksoverheid dar dan weer van vindt.
Laatst bewerkt: 06 okt 2020 09:36 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 09:24 #1214762

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5220
AndreAzuree schreef :
holtere schreef :
Toch wel maar zonder die vermelding...
Beter mee, dan om verlegen.
webshop.watersporters.nl/productcategorieen/17/icp

Waar voldoet het dan niet?
op ZF? :whistle:
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 09:28 #1214763

ja, is dit niet een beetje spijkers bij laag tij zoeken door ZF'ers die hun portemonnee hebben getrokken voor zo'n idioot dure kadaster-registratie? ;) ongeveer de prijs van 3 Franse boetes?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 09:32 #1214766

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27778
La Mavare schreef :
Accepteerde niet toen ik zei dat dat geen registratiebewijs was, maar een 'vodje' uitgegeven door een private organisatie.

Dat was niet slim, natuurlijk.

Wie aangehouden wordt door een Franse beambte en daarbij wordt gewezen op het ontbreken van dit of dat, moet zonder meer schuld bekennen. Nu zei je impliciet tegen die douanier dat hij zich laat belazeren. Als de man nog even heeft overwogen om je off the hook te laten, was dat het moment waarop ie besloot je te palen.
Laatst bewerkt: 06 okt 2020 09:32 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 09:33 #1214767

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27778
TuuLeVi schreef :
waarom zijn drugs eigenlijk verboden?

Omdat de bananen krom zijn, denk ik.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 10:08 #1214779

  • plusfast
  • plusfast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2174
Wat ik me sowieso afvraag over het ICP: het is een officieus document, dat schrijven de uitgevende organisaties zelf. Maarde Nederlandse overheid heeft wel een aantal organisaties aangewezen om dit officieuze document uit te geven. Als het niets officieels is, waarom dan een aantal organisaties het recht geven om dit uit te geven? Waarom kun je dat dan niet gewoon zelf thuis doen? Je moet als aanvrager zelf alle gegevens van je boot invullen, dan wel een kopie van je ID kaart mee sturen, en je krijgt dat ding dan thuis gestuurd.

Er is geen controle of de gegevens van de boot die ik aanlever wel correct zijn. Er is geen controle of de boot die ik beschrijf wel van mij is. Er is zelfs geen controle of de boot wel bestaat. Je mag als "bewijs van eigendom" een kopie van de geldende verzekeringspolis meesturen als daaruit blijkt dat de verzekering voor een jaar betaald is. Mijn verzekering heeft mijn boot nooit gezien. En ik heb wel een polis...

Als je dus kwaad wilt dan verzeker je een leuk jacht voor een jaar, vraagt op basis daarvan een ICP aan, gaat naar de jachthaven en neemt een boot mee die aan je verzekering voldoet, en op de hele wereld (behalve Nederland) ben je dan eigenaar.

Het zogenoemde "Blauwe Pinguin" bootpaspoort voldoet dan beter. Niets officieels aan, je maakt 'm zelf thuis, en het ziet er heel serieus uit.
Zelfs het duurste jacht ligt aan de kade vast met een lijntje van een paar euro...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 10:29 #1214783

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3730
TuuLeVi schreef :
en hoe zit dat dan met engelse boten, daar is toch ook geen jachtregistratie?

www.gov.uk/register-a-boat/the-uk-ship-register

Is ook heel schappelijk geprijsd: £35 voor 5 jaar
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 10:45 #1214788

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29436
TuuLeVi schreef :
WADnWIND schreef :
Zolang er nog semi-prof duikboten uit Colombia onderschept worden in Spanje/Portugal en er steeds vaker jachten met drugs aangetroffen worden, zal de regel- en controledrift zeker niet afnemen. In tegendeel.
waarom zijn drugs eigenlijk verboden?

Ben je nu werkelijk naïef en dom tegelijk, TuuLeVi?

Omdat zo'n klojo met drugs in zijn bast mijn dochter van de sokken gereden heeft met schedelbasis fractuur en nu haar studie heeft moeten afbreken.

noordernieuws.nl/friesland/fie...in-leeuwarden-65411/

Dáárom.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 06 okt 2020 10:46 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 11:01 #1214793

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15099
Ooit onze zeebrief op verzoek getoond aan een Franse douanier. Uit zijn reactie bleek dat het gewichtig uitziend papier in het geheel niet was wat hij graag had willen zien. Ik vermoed dat het de eerste keer was dat hij zo'n ding te zien kreeg. Gelukkig voor ons allemaal vond hij wel dat het dusdanig officieel er uit zag dat hij het wijs achte geen stennis te maken. Mocht het namelijk toch wel kloppen krijgt zo'n man een reprimande van zijn superieur.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 11:24 #1214800

plusfast schreef :
Wat ik me sowieso afvraag over het ICP: het is een officieus document, dat schrijven de uitgevende organisaties zelf. Maarde Nederlandse overheid heeft wel een aantal organisaties aangewezen om dit officieuze document uit te geven. Als het niets officieels is, waarom dan een aantal organisaties het recht geven om dit uit te geven? Waarom kun je dat dan niet gewoon zelf thuis doen? Je moet als aanvrager zelf alle gegevens van je boot invullen, dan wel een kopie van je ID kaart mee sturen, en je krijgt dat ding dan thuis gestuurd.

Er is geen controle of de gegevens van de boot die ik aanlever wel correct zijn. Er is geen controle of de boot die ik beschrijf wel van mij is. Er is zelfs geen controle of de boot wel bestaat. Je mag als "bewijs van eigendom" een kopie van de geldende verzekeringspolis meesturen als daaruit blijkt dat de verzekering voor een jaar betaald is. Mijn verzekering heeft mijn boot nooit gezien. En ik heb wel een polis...

Als je dus kwaad wilt dan verzeker je een leuk jacht voor een jaar, vraagt op basis daarvan een ICP aan, gaat naar de jachthaven en neemt een boot mee die aan je verzekering voldoet, en op de hele wereld (behalve Nederland) ben je dan eigenaar.

Het zogenoemde "Blauwe Pinguin" bootpaspoort voldoet dan beter. Niets officieels aan, je maakt 'm zelf thuis, en het ziet er heel serieus uit.


goed punt, het is eigenlijk een wassen neus, het huidige ICP....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 11:40 #1214806

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Offtopic verwijderd
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 11:56 #1214809

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6383
Faran schreef :
Offtopic verwijderd
jammer, want niet oof topic en je bent [url=http://https://zeilersforum.nl/index.php/forum-125/vertrekkersinfo/584176-geen-geldig-nl-icp-meer-verkrijgbaar/reply/1214806?quote=1#1214788]iets vergeten[/url]. Maar okay; het zij zo.

Overigens heb ik, op 7 juli en gisteren, naar "het ZF e-mail adres" een mail gestuurd. Misschien kan daar even iemand naar kijken?
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 11:58 #1214810

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6107
raar verhaal allemaal, boete van lamavare..

Site van watersportverbond :

Het ICP
Het Watersportverbond is door het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat aangewezen als één van de bonden die in Nederland bevoegd is om het Internationaal Certificaat voor Pleziervaartuigen (ICP) uit te geven. In Nederland is voor de meeste categorieën pleziervaartuigen geen registratieplicht. Binnen Europa is het daarentegen in vrijwel alle landen verplicht om over een officieel registratiebewijs te beschikken. Om bovenstaande redenen is het ICP in het leven geroepen. Met het ICP kun je met jouw pleziervaartuig binnen de meeste Europese binnen- en kustwateren varen.

Let op: Een ICP is uitdrukkelijk geen bewijs van nationaliteit en registratie zoals de zeebrief en geeft niet het recht de Nederlandse vlag te voeren.

Dus let op he ! "binnen de meeste Europese binnen- en kustwateren varen" :silly:

Frankrijk zou daar zomaar onder kunnen vallen..
Laatst bewerkt: 06 okt 2020 12:14 door nardus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 12:29 #1214822

Net gebeld naar de kadaster.

Boot brandmerken en registreer en dan voor de zee en niet voor de binnenvaart .
Er zijn dus twee registratie mogelijk
Kosten lopen door richting 1000 euro .

Geen probleem voor mij het moet toch gedaan worden .
Maar zoals ik al zij voor anderen een duur project .

Let op de regels gaat verder aangescherpt worden door de EU.
Papieren niet in orde zoals in Griekenland wat ook een eiland is
5000 euro boete.

Een van de reden dus dat ik alles aan het uitzoeken bent wegens me EU reis die ik wil gaan maken.
dyslectisch ( ben niet altijd duidelijk )
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 12:32 #1214826

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5220
nardus schreef :
raar verhaal allemaal, boete van lamavare..

Site van watersportverbond :

Het ICP
Het Watersportverbond is door het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat aangewezen als één van de bonden die in Nederland bevoegd is om het Internationaal Certificaat voor Pleziervaartuigen (ICP) uit te geven. In Nederland is voor de meeste categorieën pleziervaartuigen geen registratieplicht. Binnen Europa is het daarentegen in vrijwel alle landen verplicht om over een officieel registratiebewijs te beschikken. Om bovenstaande redenen is het ICP in het leven geroepen. Met het ICP kun je met jouw pleziervaartuig binnen de meeste Europese binnen- en kustwateren varen.

Let op: Een ICP is uitdrukkelijk geen bewijs van nationaliteit en registratie zoals de zeebrief en geeft niet het recht de Nederlandse vlag te voeren.

Dus let op he ! "binnen de meeste Europese binnen- en kustwateren varen" :silly:

Frankrijk zou daar zomaar onder kunnen vallen..
Helemaal geen raar verhaal, boete was niet omdat de ICP niet geldig zou zijn, boete was omdat er geen ICP (of andere registratie document) aanwezig was :silly:
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 12:43 #1214830

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27778
plusfast schreef :
Wat ik me sowieso afvraag over het ICP: het is een officieus document, dat schrijven de uitgevende organisaties zelf. Maarde Nederlandse overheid heeft wel een aantal organisaties aangewezen om dit officieuze document uit te geven. Als het niets officieels is, waarom dan een aantal organisaties het recht geven om dit uit te geven? Waarom kun je dat dan niet gewoon zelf thuis doen? Je moet als aanvrager zelf alle gegevens van je boot invullen, dan wel een kopie van je ID kaart mee sturen, en je krijgt dat ding dan thuis gestuurd.

Er is geen controle of de gegevens van de boot die ik aanlever wel correct zijn. Er is geen controle of de boot die ik beschrijf wel van mij is. Er is zelfs geen controle of de boot wel bestaat. Je mag als "bewijs van eigendom" een kopie van de geldende verzekeringspolis meesturen als daaruit blijkt dat de verzekering voor een jaar betaald is. Mijn verzekering heeft mijn boot nooit gezien. En ik heb wel een polis...

Helemaal mee eens.

Nederland moet een keer serieus werk maken van een officiële registratie van pleziervaartuigen. In ieder geval voor hen die dat willen.
Niet alleen omdat het huidige ICP weer zo'n rare Nederlandse constrcutie is, vergelijkbaar met het gegeven dat in Nederland wel wiet mag worden verkocht, maar niet gekweekt. Ook omdat we in vergelijking met de rest van Europa volledig uit de pas lopen.

Naar nu blijkt biedt zelfs het Verenigd Koninkrijk zijn ingezetenen de mogelijk om hun boot, tegen een schappelijk bedrag te registreren.

Maar ja; willen we dat, of zijn we bang dat het de opmaat wordt tot vaarbelasting?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 12:56 #1214839

[quote="Wadloper" post

Helemaal mee eens.

Nederland moet een keer serieus werk maken van een officiële registratie van pleziervaartuigen. In ieder geval voor hen die dat willen.
Niet alleen omdat het huidige ICP weer zo'n rare Nederlandse constrcutie is, vergelijkbaar met het gegeven dat in Nederland wel wiet mag worden verkocht, maar niet gekweekt. Ook omdat we in vergelijking met de rest van Europa volledig uit de pas lopen.

Naar nu blijkt biedt zelfs het Verenigd Koninkrijk zijn ingezetenen de mogelijk om hun boot, tegen een schappelijk bedrag te registreren.

Maar ja; willen we dat, of zijn we bang dat het de opmaat wordt tot vaarbelasting?[/quote]

Goede vraag Wadloper...

Willen we dat? Een echte registratie? Zeebrief is al mogelijk, kost €1000,-, voor een schip van €30000 of 40000 lijkt me dat een acceptabele oplossing.

Maar voor een scheepje van een paar duizend euro is dat wat veel... echter, een echte registratie gaat ook serieus geld kosten (soort van belasting-koe, let maar op!).

En dan denkt er een ambtenaae: hee, laten we die registratie niet vrijwillig maken, maar verplicht voor alle scheepjes. Weer wat extra inkomsten! En dan gaat het geen 33 euro kosten (kost ICP nu), maar vast wat meer. Jaarlijks. (Net als marifoonvergunning, ook €31,-..)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 06 okt 2020 13:23 #1214849

suijkerbuijk schreef :
Net gebeld naar de kadaster.

Boot brandmerken en registreer en dan voor de zee en niet voor de binnenvaart .
Er zijn dus twee registratie mogelijk
Kosten lopen door richting 1000 euro .

Geen probleem voor mij het moet toch gedaan worden .
Maar zoals ik al zij voor anderen een duur project .

Let op de regels gaat verder aangescherpt worden door de EU.
Papieren niet in orde zoals in Griekenland wat ook een eiland is
5000 euro boete.

Een van de reden dus dat ik alles aan het uitzoeken bent wegens me EU reis die ik wil gaan maken.

Die 1000 euro is natuurlijk absurd. Bovendien gaat dat niet als je boot niet in NL ligt....wegens het fysieke brandmerk. Overigens: voor zover ik weet is het ICP ook voldoende voor Griekenland en wordt daar vooral naar BTW afdracht gekeken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.835 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl