Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Beveiligers als brugwachters in Noord Holland

Beveiligers als brugwachters in Noord Holland 10 okt 2016 14:45 #774559

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7028
Waarom denken jullie dat er aan beide zijden van bruggen sluizen remmingwerken liggen? Jawel: om af te meren en te wachten op de bediening van de sluis of de brug. Ook voor lege vrachtschepen die dreigen te verwaaien. Ook geschikt voor jachies.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beveiligers als brugwachters in Noord Holland 10 okt 2016 15:01 #774568

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12597
jerry schreef :
Waarom denken jullie dat er aan beide zijden van bruggen sluizen remmingwerken liggen? Jawel: om af te meren en te wachten op de bediening van de sluis of de brug. Ook voor lege vrachtschepen die dreigen te verwaaien. Ook geschikt voor jachies.

Jerry, met een lege blaas - ongeladen schip - met de wind in de kont afmeren aan een meestal veel te korte remming valt, ook voor een beroepsschipper niet mee.
Bovendien is het nergens voor nodig dat hij afmeert, wanneer de bruggenwipper weet waar hij mee bezig is en bijtijds draait, zodat het schip niet hoeft af te stoppen.
Wanneer er van weerskanten aanbod is, geeft hij het schip dat het moeilijkst manoeuvreert als eerste een roodgroentje, zodat de schipper weet dat hij niet hoeft te stoppen.
Buiten dat kan hij vooraf al, via de marifoon, aan beide schippers laten weten wat de bedoeling is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beveiligers als brugwachters in Noord Holland 10 okt 2016 15:42 #774581

Soms is het echt hogere wipkunde.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beveiligers als brugwachters in Noord Holland 10 okt 2016 16:04 #774585

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12597
partemala schreef :
Soms is het echt hogere wipkunde.
Wippen kun je leren. :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beveiligers als brugwachters in Noord Holland 10 okt 2016 17:00 #774597

Albert 45 schreef :
partemala schreef :
Soms is het echt hogere wipkunde.
Wippen kun je leren. :whistle:

Precies, waarom dan al die commotie ?
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beveiligers als brugwachters in Noord Holland 10 okt 2016 17:09 #774601

Gaan we nu doen of brugwachter een vak is?
Het is een 'bezigheid', lekker rustig in een hokje de krant lezen en TV kijken, en als er een boot komt op een paar knoppen drukken waarna de electronica de rest doet.

Nog geen 2 km van mijn huis is een volledig automatische brug over de Amstel.
Een paar honderd meter ervoor aan beide zijden een infrarood-zender en -ontvanger over het water, erdoor varen, klaar. Er komen vrijwel elke dag forse binnenschepen (80 meter) doorheen.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beveiligers als brugwachters in Noord Holland 10 okt 2016 17:25 #774610

Baasklusje schreef :
Gaan we nu doen of brugwachter een vak is?
Het is een 'bezigheid', lekker rustig in een hokje de krant lezen en TV kijken, en als er een boot komt op een paar knoppen drukken waarna de electronica de rest doet.

Nog geen 2 km van mijn huis is een volledig automatische brug over de Amstel.
Een paar honderd meter ervoor aan beide zijden een infrarood-zender en -ontvanger over het water, erdoor varen, klaar. Er komen vrijwel elke dag forse binnenschepen (80 meter) doorheen.

dat dacht ik ook : Je zet het verkeer stop, brug open , er vaart iets doorheen, brug dicht, verkeer gaat weer rijden.

kennelijk ligt dat toch anders, gezien het commentaar :woohoo:
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beveiligers als brugwachters in Noord Holland 10 okt 2016 21:21 #774756

  • mrtnm
  • mrtnm's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2072
Trigion gokt er volgens mij op dat de huidige brugwachters bij hun in dienst komen. Solliciteren op je eigen baan, maar dan wel met nieuwe, vaak veel slechtere, arbeidsvoorwaarden. Dit zie je vaker bij aanbestedingen.
Je hebt dan wel ervaren personeel, maar echt gemotiveerd zullen ze niet meer zijn..

Martijn :)
Leisure 22


www.leisure17-22.nl/

Zo snel mogelijk weer een Grote reis!!
Laatst bewerkt: 10 okt 2016 21:23 door mrtnm.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beveiligers als brugwachters in Noord Holland 10 okt 2016 21:43 #774761

mrtnm schreef :
Trigion gokt er volgens mij op dat de huidige brugwachters bij hun in dienst komen. Solliciteren op je eigen baan, maar dan wel met nieuwe, vaak veel slechtere, arbeidsvoorwaarden. Dit zie je vaker bij aanbestedingen.
Je hebt dan wel ervaren personeel, maar echt gemotiveerd zullen ze niet meer zijn..

Martijn :)

Dat zijn ook maar aannames. Omgemotiveerd zijn in je baan is niet slim. Maar misschien ligt het wel heel anders en krijgen ze de mogelijkheid om hun uitzendbaantje bij ODV in te ruilen voor een vast dienstverband bij Trigion. Veranderingen zijn vaak bedreigend maar kunnen ook nieuwe kansen bieden.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beveiligers als brugwachters in Noord Holland 10 okt 2016 21:54 #774762

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7660
Een brug bedienen bij goed zicht, weinig wind, en rustig verkeer, dat kan je waarschijnlijk elke redelijke mens leren. Hoe het moet bij veel wind, of slecht zicht en bij druk weg en waterverkeer, en dan bedoel ik op het juiste moment de juiste beslissing nemen, daar heb je inzicht en verstand van scheepvaart en van de brug die je bedient voor nodig.
In hoeverre het deze part timers dit bezitten ? ? ?
Straks staat tante truus, die vanuit haar huis de brug bedient via internet, net een taart te bakken of de was te strijken, en dan moet verdorie die brug ook nog een keer draaien. . .
Hopelijk neemt ze dan niet de beslissing dat de taart of haar was belangrijker is dan de scheepvaart.

Het was vroeger veeeeeeeeel beter.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beveiligers als brugwachters in Noord Holland 11 okt 2016 02:40 #774768

Apart om te lezen dat :

Als er een vacature voor brugwachter is de beste mensen uit NL reageren met een behoorlijke pak nautische, en weet ik veel voor een ervaring op de vacature.

Dat op het moment trigion er voor staat, deze mensen in de gedachten van sommige niet meer reageren en een hooguit appeltaart bakkende truus wel, en dat deze ook nog wordt aangenomen.

lijkt me allemaal iets te kort door het gras van de bocht
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beveiligers als brugwachters in Noord Holland 11 okt 2016 07:52 #774814

Proost schreef :
Zelfs met een klein schip moet de brugwachter rekening houden met de wind. Vòòr de wind of tegen de wind maakt een aardig verschil als je moet wachten. Sommige brugwachters snappen dat wel. ;)

Ja , alleen kun je met een klein schip de kop in de wind leggen of zelfs, bij achterlijke wind, even omdraaien.Of gewoon rondjes gaan draaien.
En dat kan een vrachtschip nu eenmaal niet.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beveiligers als brugwachters in Noord Holland 11 okt 2016 07:56 #774816

jerry schreef :
Waarom denken jullie dat er aan beide zijden van bruggen sluizen remmingwerken liggen? Jawel: om af te meren en te wachten op de bediening van de sluis of de brug. Ook voor lege vrachtschepen die dreigen te verwaaien. Ook geschikt voor jachies.

De remmingwerken vlak voor een brug zijn geen remmingwerken maar geleidewerken.Daar mag je niet eens aan vastmaken. Tenminste op bijv. het Eemskanaal. En daar zijn ook i.h.a. ook geen mogelijkheden om even aan te leggen , behalve voor de pleziervaart om de gelegenheid te geven de intercom te gebruiken.
Overigens zou dat alleen kunnen als het betreffende vrachtschip aan de hoge wal kan vastmaken wat bij flinke dwarswind moeilijk wordt. En een de lage wal komt hij bijna niet meer weg en zeker niet naar het midden van het vaarwater om een brug door te varen.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beveiligers als brugwachters in Noord Holland 11 okt 2016 08:08 #774819

Tony2920 schreef :
Een brug bedienen bij goed zicht, weinig wind, en rustig verkeer, dat kan je waarschijnlijk elke redelijke mens leren. Hoe het moet bij veel wind, of slecht zicht en bij druk weg en waterverkeer, en dan bedoel ik op het juiste moment de juiste beslissing nemen, daar heb je inzicht en verstand van scheepvaart en van de brug die je bedient voor nodig.
In hoeverre het deze part timers dit bezitten ? ? ?
Straks staat tante truus, die vanuit haar huis de brug bedient via internet, net een taart te bakken of de was te strijken, en dan moet verdorie die brug ook nog een keer draaien. . .
Hopelijk neemt ze dan niet de beslissing dat de taart of haar was belangrijker is dan de scheepvaart.

Het was vroeger veeeeeeeeel beter.

Je noemt een paar variabelen, daar kunnen ze toch scenario's voor bedenken en de truusjes een cursus geven, hebben zij een mooi certificaat en hopelijk snappen ze het ook. Lijkt mij persoonlijk niet zo heel ingewikkeld om in te schatten wanneer de brug open moet en wie eerst mag. Over een paar jaar gaat het allemaal via een computer, schat ik...
_______,./),__________
Let me never make the mistake of dreaming I am proscecuted whenever I am contradicted - R.W. Emmerson
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beveiligers als brugwachters in Noord Holland 11 okt 2016 16:39 #774991

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7660
captain koek schreef :
Tony2920 schreef :
Een brug bedienen bij goed zicht, weinig wind, en rustig verkeer, dat kan je waarschijnlijk elke redelijke mens leren. Hoe het moet bij veel wind, of slecht zicht en bij druk weg en waterverkeer, en dan bedoel ik op het juiste moment de juiste beslissing nemen, daar heb je inzicht en verstand van scheepvaart en van de brug die je bedient voor nodig.
In hoeverre het deze part timers dit bezitten ? ? ?
Straks staat tante truus, die vanuit haar huis de brug bedient via internet, net een taart te bakken of de was te strijken, en dan moet verdorie die brug ook nog een keer draaien. . .
Hopelijk neemt ze dan niet de beslissing dat de taart of haar was belangrijker is dan de scheepvaart.

Het was vroeger veeeeeeeeel beter.

Je noemt een paar variabelen, daar kunnen ze toch scenario's voor bedenken en de truusjes een cursus geven, hebben zij een mooi certificaat en hopelijk snappen ze het ook. Lijkt mij persoonlijk niet zo heel ingewikkeld om in te schatten wanneer de brug open moet en wie eerst mag. Over een paar jaar gaat het allemaal via een computer, schat ik...

Ik schets hier opzettelijk een nachtmerriescenario, maar ik vrees als de huidig ingeslagen weg wordt doorgezet, dat dit in de toekomst wel eens waar zou kunnen worden.
Technisch is het zeker al mogelijk, wenselijk is het voor mij zeker niet.
Dergelijk soort besparingen zullen op termijn grote onkosten en mogelijks ongelukken met zich meebrengen.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beveiligers als brugwachters in Noord Holland 24 okt 2016 07:44 #778094

  • omega
  • omega's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2298
BEHEER BRUGGEN GAAT NAAR TRIGION (IJmuider Crt., 19-10-2016)
Beveiligingsbedrijf Trigion gaat definitief de bruggen en sluizen in Noord-Holland beheren. Dat heeft
de rechter bepaald na een kort geding dat was aangespannen door ODV Maritiem, de huidige
beheerder. De afgelopen maanden trok ODV Maritiem, met vakbond Nautilus aan zijn zijde, fel van
leer tegen de gunning van het brugbeheer aan Trigion. De veiligheid van het vaar- en wegverkeer
zou in het gedrang komen bij een onervaren beheerder als Trigion. Bestuurder Daan Troost van
vakbond Nautilus, is ‘hevig teleurgesteld’.

Grt Hans
Jouet Sheriff "TinTin"
www.virtualware.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beveiligers als brugwachters in Noord Holland 06 nov 2016 09:51 #781918

Ten eerste ben ik blij dit forum een tijdje terug gevonden te hebben, er zijn een aantal leuke discussies die ik graag volg onder het genot van bier en chips.

Bij dit draadje vind ik toch wel dat alles op èèn hoop wordt gegooid.
Er zit nog al een verschil tussen een voetgangers bruggetje die met b.v. drukknop wordt bediend voor de watersport en een brug waar grote binnenvaart door moet en een drukke doorgaande weg eroverheen.

Dan zit er nogal en verschil in omstandigheden, maakt nogal verschil of je met een fris briesje en het zonnetje hoog aan de hemel aan het varen bent of met nacht en ontij.

Hier een paar dingen die een brugwachter / binnenvaartschipper voor zijn kiezen krijgt.
Er zijn b.v. bruggen waar eerst de alarmcentrale geïnformeerd wordt voordat hij opent (kan leuk worden als je het als brugwachter vergeet).
Dan met een leeg binnenvaart schip met dwarse wind vaart ook heel lekker, kopschroef half boven water heb je dan ook niet veel meer aan.
In dat geval moet je een beetje opsturen om de drift te compenseren, dat kennen we allemaal wel. Wat denk je wat de zogenaamde padbreedte dan is van een 80 of 110 mtr. schip?
Hè dat past zo niet door de brug.............
Daar is een bepaalde manoeuvre voor door de brug vanaf lagerwal in te sturen,  door op het moment van het passeren van de brug de brug in te sturen drift het schip een moment tegen de wind in waardoor dus de padbreedte op dat moment veel minder is. Ja en zo'n manoeuvre doe je ook niet stapvoets.......
Hieruit blijkt dat binnenschipper en brugwachter goed met elkaar moeten communiceren anders gaat het verkeerd.

Het is allemaal te leren, er lag nog nooit een binnenvaartschipper of brugwachter in de wieg. Wat ik hiermee wil zeggen, dat het niet altijd krantje lezen is en een paar knoppen drukken als er een schip aankomt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beveiligers als brugwachters in Noord Holland 06 nov 2016 10:40 #781938

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12597
Daar ben ik het, als ex bruggenwipper/sluismeester, helemaal mee eens.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beveiligers als brugwachters in Noord Holland 11 feb 2017 12:30 #808207

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3705
Provincie laat brugwachters 'middeleeuws' wurgcontract tekenen

Brug- en sluiswachters zijn boos: de provincie Noord-Holland wil bezuinigen. Daarom zijn hun banen weggehaald bij het uitzendbureau en uitbesteed aan een bedrijf dat het goedkoper kan. Daar mogen de brug- en sluiswachters hun werk blijven doen, maar dan moeten ze wel 25 procent van hun salaris inleveren en een wurgcontract te tekenen.
[...]
www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/...wurgcontract-tekenen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beveiligers als brugwachters in Noord Holland 11 feb 2017 12:56 #808216

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2656
Alle vermoedens blijken dus weer eens te kloppen....
De medewerkers die overblijven zullen nu wel extreem gemotiveerd zijn om:
-vijf minuten voor het einde van hun dienst toch nog even een schutting te beginnen zodat jij lekker door kan varen in plaats van te moeten overnachten voor de sluis.
-hun object in de wintermaanden ijsvrij, en dus toegankelijk te houden.
-aan hun voormalige werkgever, en nog steeds eigenaar van de bruggen en sluizen, provincie Noord Holland, te melden als er voortekenen van een storing zijn.
-op drukke dagen even naar beneden te lopen om jachten te begeleiden bij het vol proppen van een sluis.
- enz enz.

Nee, de dienstverlening zal er echt veel beter op worden! De ene helft van het personeel weet totaal niet waar ze mee bezig is, de andere helft verrekt het om meer te doen dan precies in hun taakomschrijving staat. en geef ze eens ongelijk.......
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beveiligers als brugwachters in Noord Holland 11 feb 2017 15:48 #808269

Het valt mij wel op dat de discussie is verschoven van onbekwaam/geen ervaring/gevaarlijk naar slecht salaris en salaris voorwaarden.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beveiligers als brugwachters in Noord Holland 11 feb 2017 15:49 #808270

  • Cascade
  • Cascade's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 827
Inderdaad, :pinch:

Maar eerste partij die het wachtgeld afschaft voor politici heeft mijn stem.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beveiligers als brugwachters in Noord Holland 11 feb 2017 16:23 #808277

Prachtig toch? Alles lekker goedkoop, hoeven wij ook niet zoveel belasting te betalen.
Lang leve de marktwerking. Nog meer marktwerking? Stem VVD!
Wilt u minder marktwerking, stem dan op een partij links van het midden.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beveiligers als brugwachters in Noord Holland 24 juni 2017 08:59 #846261

  • Cascade
  • Cascade's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 827
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beveiligers als brugwachters in Noord Holland 24 juni 2017 09:09 #846267

Jaaaa, koren op de molen natuurlijk. Maar een brug oprijden die open gaat :woohoo:
zo te zien heeft de brugbediener snel en adequaat gehandeld door de brugopening af te breken.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.202 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl