Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: 2019 Richtlijn voor strafvordering radioappartuur

2019 Richtlijn voor strafvordering radioappartuur 13 jan 2019 17:58 #1012284

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27141
zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2018-67906.html

Geen bedieningscertificaat; € 500

Bijzonderheden:
Afstand laten doen van beslag t.b.v. verbeurdverklaring.
Strafverzwarend onder andere: Medeplegen
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 13 jan 2019 17:59 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

2019 Richtlijn voor strafvordering radioappartuur 13 jan 2019 18:15 #1012288

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12402
Dus als ik een Bami-porto heb uit China oid om eens een havenkanaal uit te luisteren thuis ben ik strafbaar?


Weet niet eens of dat kan vanaf waar ik woon maar STEL......


Kon toen ik in Waalwijk woonde bij Boris ik weet niet hoeveel scanners kopen voor een paar centen en die intvingen beter dan de Icom Handheld die wij als club voor nood op het eiland gebruiken
Stuurman aan wal ;-)
Laatst bewerkt: 13 jan 2019 18:17 door Anjo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

2019 Richtlijn voor strafvordering radioappartuur 13 jan 2019 18:27 #1012289

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27141
Anjo schreef :
Dus als ik een Bami-porto heb uit China oid om eens een havenkanaal uit te luisteren thuis ben ik strafbaar?

Ja, zolang het een portofoon is wel.
Enkel een ontvanger / scanner niet.

Én €500 boete én porto kwijt.

Stel..... ;)
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

2019 Richtlijn voor strafvordering radioappartuur 13 jan 2019 18:47 #1012298

Stel.......?
2 jaar terug ben ik op de Waal in een algemene controle van vanalles terecht gekomen. Er werd ook daadwerkelijk gekeken of mijn VHF de goede atis uitzond, ik mijn handheld had aangemeld, alles op mijn naam stond etc etc.
Dus de kans is klein, maar is er wèl!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

2019 Richtlijn voor strafvordering radioappartuur 14 jan 2019 23:38 #1012663

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17789
Dan ben ik heel benieuwd wat ze met ons zouden doen. Ik heb het schip gekocht van een Belg, dus marifoon zonder ATIS. Die gebruik ik om uit te luisteren. Zenden op binnenwater doe ik eigenlijk alleen met de porto die wél ATIS mee stuurt. Enkel als het vermogen van de porto ontoereikend is (en dat is op binnenwater eigenlijk nooit) schakel ik over op de vaste VHF.

Voor de rest is alles volgens de regeltjes :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

2019 Richtlijn voor strafvordering radioappartuur 14 jan 2019 23:40 #1012665

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8635
Delphi32 schreef :
Dan ben ik heel benieuwd wat ze met ons zouden doen. Ik heb het schip gekocht van een Belg, dus marifoon zonder ATIS. Die gebruik ik om uit te luisteren. Zenden op binnenwater doe ik eigenlijk alleen met de porto die wél ATIS mee stuurt. Enkel als het vermogen van de porto ontoereikend is (en dat is op binnenwater eigenlijk nooit) schakel ik over op de vaste VHF.

Voor de rest is alles volgens de regeltjes :)

Ook in België is/was ATIS verplicht.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

2019 Richtlijn voor strafvordering radioappartuur 14 jan 2019 23:57 #1012668

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17789
Ik denk dat de vorige eigenaar alleen op zee zijn marifoon gebruikte. Had ligplaats in Nieuwpoort of Blankenberge, weet ik niet precies.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

2019 Richtlijn voor strafvordering radioappartuur 15 jan 2019 00:07 #1012669

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13448
Het mooie is dat een marifoon niet verplicht is op onze bootjes. Daarom ligt mijn marifoon als ik niet de zee op ga gewoon thuis. Scheelt aanzienlijke hoeveelheid gezeik.
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

2019 Richtlijn voor strafvordering radioappartuur 15 jan 2019 06:20 #1012672

Ja boetes zijn hoog in Nederland, misschien gewoon je certificaat halen.
Dit is veel goedkoper toch
RYA Yachtmaster
The superior sailor uses his superior knowledge to avoid situations requiring his superior skill
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

2019 Richtlijn voor strafvordering radioappartuur 15 jan 2019 07:42 #1012683

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27141
johanwillemb schreef :
Ja boetes zijn hoog in Nederland, misschien gewoon je certificaat halen.
Dit is veel goedkoper toch

Exact!

Ook ls je truckjes moet uithalen zoals marifoon thuislaten of portofoon wel en marifoon niet heeft wel iets sneu's.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 15 jan 2019 07:44 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

2019 Richtlijn voor strafvordering radioappartuur 15 jan 2019 08:05 #1012686

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13448
Sneu of niet op het IJsselmeer ben je zo van een hoop gezeik af. Zoals verplicht luisteren naar het gewauwel van de beroepsvaart. Afgezien dat je bij controle de betreffende diender er van moet weten te overtuigen dat 10 echt het kanaal is wat uitgeluisterd dient te worden. Ondanks dat het gebied volhangt met borden VHF 1. Als iets sneu overkomt is het hoe verschillende overheidsdiensten met elkaar samenwerken. Een ander voorbeeld is hoe de A'damse sleepdienst meent dat regels niet voor hun gelden. Of dat je beter een app op de telefoon kunt gebruiken als je om hulp verlegen zit omdat je anders een stel aasgieren op je dak krijgt die mogelijk de zaken alleen maar verder verstieren. Totdat de overheid de zaken redelijk op orde heeft betreffende marifonie zend ik wel met mijn mobieltje op het binnenwater.
Die boetes dat is gewoon belasting die buiten de statistiek betreffende lastendruk valt.
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Laatst bewerkt: 15 jan 2019 08:08 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

2019 Richtlijn voor strafvordering radioappartuur 15 jan 2019 09:04 #1012697

  • martinw
  • martinw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2319
Verplicht uitluisteren op het IJsselmeer?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

2019 Richtlijn voor strafvordering radioappartuur 15 jan 2019 09:20 #1012699

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6046
kanaal 1 is op het IJssel- en Markermeer niet verplicht.
Maar, als je met AIS transponder vaart is kanaal 10 wel verplicht.

maar wat een hoop gelul op dat kanaal zeg, ik houd m liever op 16.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

2019 Richtlijn voor strafvordering radioappartuur 15 jan 2019 09:25 #1012701

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13448
Ondanks de gedane suggestie van het niet bezitten van een diplomaatje heb ik het idee dat een bootje wat uitgerust is met een marifoon verplicht is om uit te luisteren. Op het juiste kanaal wel te verstaan :woohoo: . Ook zonder AIS. Er zal wel een flinke geldboete op staan als je dat niet doet.
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Laatst bewerkt: 15 jan 2019 09:28 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

2019 Richtlijn voor strafvordering radioappartuur 15 jan 2019 09:30 #1012704

De vraag is waarom uitluisteren verplicht is.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

2019 Richtlijn voor strafvordering radioappartuur 15 jan 2019 09:49 #1012708

  • Vinny
  • Vinny's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 128
Toen wij onze boot kochten en om moesten varen van Drimmelen naar Numansdorp heb ik voor de veiligheid toch de marifoon maar aangezet aan boord. Ik had toen zelf nog geen certificaat maar mijn vader wel en die was mee. Eenmaal bij verkeerscentrale Dordrecht een oproep gekregen om voorlangs een beroepsvaart te kruisen omdat wij de Kil in gingen en hij de Oude Maas op. De oproep ging vergezeld met een opmerking dat er "iets" niet klopte met mijn AIS/Atis marifoon... De oude eigenaar had dus al afgemeld bij het agentschap telecom, de centrale zag dus iemand zenden zonder registratie. Gelukkig geen gevolgen gehad maar ik heb de marifoon niet meer aangehad erna want dat zou nog weleens problemen kunnen geven. Morgen samen met mijn vrouw examen marifoon doen en aanmelden bij het agentschap, hopelijk zonder problemen.
Hoping to become a Shellback.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

2019 Richtlijn voor strafvordering radioappartuur 15 jan 2019 10:01 #1012713

roozeboos schreef :
De vraag is waarom uitluisteren verplicht is.

Omdat dat in BPR 4.05.4 staat.
Omdat de regering/het parlement die wet heeft aangenomen.
Omdat wij de 2e Kamer gekozen hebben.

Het is dus onze eigen schuld.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

2019 Richtlijn voor strafvordering radioappartuur 15 jan 2019 10:03 #1012714

en praktisch gezien omdat je dan opgeroepen kan worden, en het ook daadwerkelijk hoort?
Wat kan daar nu mis mee zijn?
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

2019 Richtlijn voor strafvordering radioappartuur 15 jan 2019 10:54 #1012721

  • sparksnl
  • sparksnl's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 139
roozeboos schreef :
De vraag is waarom uitluisteren verplicht is.
Ken je het verhaal van de titanic? Er waren schepen zat in de buurt maar als niemand luistert kan ook niemand helpen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

2019 Richtlijn voor strafvordering radioappartuur 15 jan 2019 10:59 #1012723

sparksnl schreef :
Ken je het verhaal van de titanic?

"712 lucky people reached New York"
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

2019 Richtlijn voor strafvordering radioappartuur 15 jan 2019 10:59 #1012724

@sparksnl:
precies mijn punt. Ik probeer voorzichtig duidelijk te maken dat het wellicht handig is om uit te luisteren.
Je kunt nog eens iemand uit het water vissen, of een ongeluk voorkomen omdat je niet zit op te letten.

Zo ben ik op de noordzee eens opgeroepen omdat ik blijkbaar een windmolenpark in aanbouw binnenzeilde.
Er was niks te zien, maar je weet natuurlijk nooit wat er onder water zit.
Doordat ik een AIS transponder had konden ze me met Tapas oproepen.
Wel een beetje jammer dat chef werkschip zo slecht engels sprak dat er weinig van te maken viel wat ie nu bedoelde...

Ik begrijp de stoerdoenerij hier niet zo goed.
Haal nu gewoon je certificaat , echt heel simpel te doen, en zet je marifoon aan. Je weet maar nooit.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 15 jan 2019 11:00 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

2019 Richtlijn voor strafvordering radioappartuur 15 jan 2019 11:01 #1012725

moet je elke marifoon aan boord (vast, hand, reserve) bij het Agentschap laten registreren? Ik kan daar nergens iets over vinden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

2019 Richtlijn voor strafvordering radioappartuur 15 jan 2019 11:12 #1012729

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7803
Bij mijn weten zijn marifoons an sich niet geregistreerd. Jij wel en krijgt een ATIS (en eventueel MMSI) nummer. Als je in al je marifoons die ATIS (en eventueel MMSI) hebt gezet, gaat het goed.
Laatst bewerkt: 15 jan 2019 11:12 door Philip.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

2019 Richtlijn voor strafvordering radioappartuur 15 jan 2019 11:23 #1012734

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13448
sparksnl schreef :
roozeboos schreef :
De vraag is waarom uitluisteren verplicht is.
Ken je het verhaal van de titanic? Er waren schepen zat in de buurt maar als niemand luistert kan ook niemand helpen.

Zo kun je wel elk verhaal zodanig draaien dat het je uitkomt. De schepen in de buurt van de Titanic waren op de hoogte van de hulpvraag maar kozen er voor om niet te reageren. Dus wél communicatie maar niet het gewenste gedrag. Het lag dus niet aan het niet uitluisteren.
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

2019 Richtlijn voor strafvordering radioappartuur 15 jan 2019 14:13 #1012792

  • peter1
  • peter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5948
ik kan wel uitluisteren, maar versta geen moer als mijn buitenboordmotor aanstaat, maar er is een verplichting tot uitluisteren, geen verplichting voor verstaanbaarheid
Ik ben de storm, en de windstilte.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.334 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl